Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

lijkt ook aannemelijk hoor, ik denk Muse en Dua Lipa in Ziggo, Coldplay naar Malieveld, AC/DC in GelreDome, Metallica op Goffertpark, Swift Benelux exclusief in Belgie, Post Malone niet in juni in Europa...
en Pinkpop RHCP, Pearl Jam, Springsteen, enkel gebaseerd op een gok uit de losse pols en een dosis hoop.
Muse staat vooralsnog alleen op festivals toch? Er staan volgens mij geen zaalshows in de tourlijst.
Lijkt me aannemelijker dat die alleen festivalshows gaan doen.

Hoop ook echt dat Springsteen op Pinkpop staat, dan weet ik namelijk zeker dat ik er heen kan gaan omdat ik al een kaartje heb. Voor een los concert is het maar de vraag of je er tussen komt.
ook dat ja...

2016 stond hij Malieveld
2013 Goffertpark
2012 Pinkpop
2009 Pinkpop

met in het achterhoofd dat het in 2022 al 10 jaar terug is en de vorige Malieveld en Goffert waren, met de goede ervaring die hij gehad heeft op Pinkpop, dus ik leg hier wel High Hopes in

(edit: en misschien ook de laatste kans)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: T. Roses
2011: Coldplay - Kings of Leon - Foo Fighters
2012: The Cure - Linkin Park - Springsteen
2013: The Killers - Kings of Leon - Green Day
2014: Stones - Arctic Monkeys - Metallica
2015: Muse - Robbie Williams - Foo Fighters
2016: RHCP - Rammstein - Paul McCartney
2017: Biebert - Green Day - Kings of Leon
2018: Pearl Jam - Foo Fighters - Bruno Mars
2019: Mumford & Sons - The Cure - Fleetwood Mac

2022: RHCP - Pearl Jam en .............. ??

Nagenoeg elk jaar zit er wel minstens één act bij die, puur in grootte, (want over Headliner-waardigheid wil ik niks uitlokken) iets achter blijft bij de andere headliners van dat jaar. Als we dit jaar naast RHCP (als ze daadwerkelijk komen) en Pearl Jam een act als Springsteen, Muse, Metallica, Swift, AC/DC of Coldplay krijgen, dan hebben we wel echt een trio mastodonten te pakken zeg. Dat zou verwennerij zijn. Echter, Pinkpop zou Pinkpop niet zijn als ze onze euforie straks niet een klein beetje de grond in boren...

Ik zou het fantastisch vinden, maar als ze die lijn zouden volgen dan komt Post Malone terug.

Boston Calling komt morgen met headliner aankondiging.
Hadden oa Red Hot Chili Peppers staan als headliner in de gecancelled edities. Wellicht tijd voor een aftrap voor tourdata?
16:00 is een mooie tijd...
hier zijn Foo Fighters en RATM terug bevestigd en nog geen RHCP?

Neem aan dat ze later toegevoegd worden? Misschien nieuwe album afwachten?
Ik had gehoopt op een eerste nieuwe datum in 2022 van The Peppers

En ook bij Boston Calling nog geen RHCP, ze maken het wel spannend daar:LOL:
ik zou het wel een bommetje vinden als Pinkpop in 2022 niet RHCP terug bevestigd.
Dan zou het headliner trio kunnen uitdraaien op 3 andere headliners tov 2020 en de dag met de meeste kaarten verkocht uit verband gehaald worden...

het is een heet hangijzer

Kan een cartoon zijn van 1 persoon en tekst

pinkpop.nl/2022/ill-be-back-pinkpop-2021-thuis-pakket/

Helaas nog een jaar zonder Pinkpop op de Landgraafse festivalweide… maar we komen terug! En jij natuurlijk ook, een massaal I’LL BE BACK!
Uiteraard laten we ook het 2021 Pinkpop weekend niet ongehoord voorbij gaan; samen met onze mediapartners zorgen we er voor dat je toch kunt gaan genieten van het festival: ‘Pinkpop bij je thuis’ zeg maar! Op de bank of in de tuin, alleen of met vrienden, alles is mogelijk. Het (blokken)schema hou je nog even van ons tegoed.

Om het weekend in stijl te kunnen beleven bestel je het exclusieve I’LL BE BACK – Pinkpop 2021 Thuis pakket!
Het pakket bestaat uit een uniek (limited edition en alleen in het pakket verkrijgbare!) T-shirt, een stoere bamboe Pinkpop zonnebril, het bekende geweven polsbandje en een bijpassende sticker.
Met het kartonnen doe-het-zelf Pinkpop thuis pakketje bouw je in een handomdraai je telefoon om tot Mainstage; verkrijg je toegang tot álle ruimtes op je eigen festivallocatie met de ‘VIP (Very Important Pinkpopper)-pas’; stuur je een ansichtkaart naar je beste vriend/vriendin én zal net als in het echt Mr. Pinkpop Jan Smeets niet ontbreken ?. Het Pinkpop Friet Puntzakje zul je alleen nog even zelf met frietjes moeten vullen!
Onze partners Brand Bier en Fuze Tea toppen het pakketje af met een heerlijk blikje Brand Pilsener*, Brand IPA 0.0 en twee heerlijke smaken Fuze Tea.
Het thuis pakket is te bestellen tot 9 juni 2021, tenzij eerder uitverkocht. Daarna gaan wij hard aan de slag met verpakken en verzenden zodat jij het pakketje ruim voor het Pinkpop weekend in huis hebt!

Bestel je pakket voor maar € 35 incl. verzendkosten!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver
Verwacht nu trouwens helemaal niks meer tot het pinkpop weekend qua namen.

Het pakket inmiddels besteld, maar ja is toch maar een schrale troost en had toch nog een paar namen verwacht.Wie weet over 3 weken wel als editie 2021 zou plaatsvinden.

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr
heb het "i'll be back" pakket ook al besteld gisteren... sowieso leuk shirt

Verwacht nu trouwens helemaal niks meer tot het pinkpop weekend qua namen.
ik twijfel... maar ja, daar lijkt het wel op
of er moet een act zijn die een tour aankondigen gaat.
denk dat er minstens rond het "pinkpop-weekend" de Gouden Tip gestart zal worden.

Heb wel even wat zitten bedenken over scenario's van headliners.

Ben wel inmiddels niet meer heel zeker over RHCP. Voor Felyn festival, waar alle tickets terug betaald worden van 2020/2021 verwacht ik dan ook geen RHCP meer. Daar zal Muse een gelijkwaardige vervanger worden gok ik, zie daar geen "hele grote headliner" in komen, ze hadden daar immers Macklemore, Black Eyed Peas en RHCP staan. En als RHCP op de tocht staat voor Pinkpop, is Muse ook steeds meer een waardige optie.

Wat betreft mijn Springsteen gok, denk ik dat Springsteen ook zeker een waardig headliner gaat worden als optie voor TW Classic. Afhankelijk van de datum van TW en de overlap met Pinkpop, zou ik dan eventueel vrijdag Pinkpop en zondag TW kunnen voorstellen voor Springsteen. Overigens met het wegvallen van Keane en 5SOS op de vrijdag is er per toeval meer tijd voor de Springsteen setlist ;)

Maar, wat ook een optie is, op zondag Metallica met Volbeat als sub (zoals ze zouden staan bij GnR). En aangezien ik verwacht dat Pinkpop niet 3 headliners gaat delen met Rock Werchter, zou met het wegvallen van RHCP, enkel overlap kunnen onstaan in Pearl Jam en Metallica.
Metallica en Muse lijken me ook headliners voor Firenze in Italie, tijdens het Pinkpop weekend. Dus daar zou nog wel eens de invulling van het tourschema kunnen mee spelen. Want, dat denk ik wel, daar deelt Pinkpop vast nog een LiveNation-headliner mee, maar ik denk wel een headliner die vrijdag/zondag speelt.

Ik hou dus wel even meerdere optie open... Maar het leuke puzzelen is al goed bezig!!!

(overigens Maneskin met potlood toch idd even genoteerd na de RaR/RiP aankondiging gisteren, lijkt me wel)

• Leuk
Waarderingen: T. Roses
Ik zag plots op meerdere plaatsen opduiken, Maneskin. Ik denk huh heb ik iets gemist op muziek gebied. Wist ik veel dat het een Songfestival winnaar was.

• Leuk
Waarderingen: Bassie78
Ik zag plots op meerdere plaatsen opduiken, Maneskin. Ik denk huh heb ik iets gemist op muziek gebied. Wist ik veel dat het een Songfestival winnaar was.
Lang geleden dat ik een 'rockband' gezien heb die zo weinig rock 'n roll uitstraalt als die bende.? Of is een spandex aantrekken tegenwoordig al voldoende? Oké, het blijft Eurosong natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Lang geleden dat ik een 'rockband' gezien heb die zo weinig rock 'n roll uitstraalt als die bende.? Of is een spandex aantrekken tegenwoordig al voldoende? Oké, het blijft Eurosong natuurlijk.
Ik wist enkel dat hij mogelijk coke had gesnoven achter zijn tafeltje, maar even opgezet en nee het is niet veel.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Ik wist enkel dat hij mogelijk coke had gesnoven achter zijn tafeltje, maar even opgezet en nee het is niet veel.
Dat was overigens niet het geval voor alle duidelijk. Hoe mensen zo snel met een gedacht zijn gaan lopen is opmerkelijk. De veronderstelling dat je in een coronaproof omgeving en meer bepaald tijdens het songfestival onopgemerkt in een live broadcast met zoveel mensen om je heen een lijntje zou kunnen snuiven.. Wel. Jemig.

Overigens fijn bandje hoor. Ik zie niet in wat hun outfits hun muziek meer of minder rock 'n roll zouden kunnen maken, in de jaren tachtig zagen ze er allemaal zo uit.

Dat was overigens niet het geval voor alle duidelijk. Hoe mensen zo snel met een gedacht zijn gaan lopen is opmerkelijk. De veronderstelling dat je in een coronaproof omgeving en meer bepaald tijdens het songfestival onopgemerkt in een live broadcast met zoveel mensen om je heen een lijntje zou kunnen snuiven.. Wel. Jemig.

Overigens fijn bandje hoor. Ik zie niet in wat hun outfits hun muziek meer of minder rock 'n roll zouden kunnen maken, in de jaren tachtig zagen ze er allemaal zo uit.
I don't care, al was het wel moet hij weten.

Verder moeten ze zich ook kleden zoals ze willen, maar zoals zoveel bij het ESF lijkt het wel een beetje op overacting. Wat ik er van hoor is niet heul bijzonder.

Nummer was wel ok. Tegen de tijd dat ze volgend jaar op festivals spelen zal de "hype" wel al lang en breed weer over zijn denk ik. Weet niet hoe interessant het is ze volgend jaar op festivals te boeken. Eerst maar eens een goede plaat maken. :p

Users who are viewing this thread