Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Jammer deze radio stilte van pinkpop.
Vandaag was natuurlijk een mooie dag geweest om iets naar buiten te brengen!

• Leuk
Waarderingen: PJ
Ja het is hier verdomd stil in Landgraaf , mis de gezelligheid in en rondom Megaland. Hopelijk kunnen we volgend jaar volop genieten en blijven we verschoond van Covid-19.Inmiddels gevaccineerd , dit zal wel ons ticket worden worden om overal te kunnen reizen en genieten van concerten / festivals.
Binnenkort is er wel Landgraaf Live in Megaland. Afhankelijk van wat je luistert zou het wel de moeite waard kunnen zijn. Ongeveer dezelfde opzet als Werchter Parklife.

Binnenkort is er wel Landgraaf Live in Megaland. Afhankelijk van wat je luistert zou het wel de moeite waard kunnen zijn. Ongeveer dezelfde opzet als Werchter Parklife.
Zeker , maar niet helemaal mijn cup of tea.Wel een leuk initiatief.

"ongeveer" is wel een klein beetje overdreven.
ja, het is met tafeltjes voor het podium.
maar nee, de invulling van de acts is niet aantrekkelijk voor groot publiek.
Grote namen uit nederland zijn Waylon, Van Velzen, Lex Uiting en Tim Knol. wat mij betreft niet heel erg enthousiast over.
Er zijn wel een aantal grote duitse acts, welke toch ook wel in de regio zeer populair zijn., zoals Black Foos, maar vooral Hohner!
Er is een carnavals dag, gedragen door "headliner" Beppy Kraft. Wat absoluut in de vastelaovend-scene een hele grote naam is.
De rest is voor cover en tribute.
De verkoop blijft ook erg achter merk ik, dus mocht je nog toe zijn aan een verzetje, schroom niet!

Ik ben zelf met mijn pa, naar de middag voorstelling van Stahlzeit (1 van de beste Rammstein tributes, zie ze ook op Bospop fyi)
en, misschien wel een leuk weetje, mijn dochtertje staat met haar dansgroepje Slide 2 voorstellingen op het podium op Megaland van Landgraaf Live.
Dus die namiddag zit ik ook in het publiek.

Twijfel overigens nog over om misschien nog naar die Queen tribute of naar Hohner (DE) te gaan...
ach, we zijn er weer bij en dat is prima....

edit: zie trouwens wel dat The Dirty Daddies, de 4, 6 en 8 persoonstafels al uitverkocht hebben. Nog de helft van de 2 persoonstafels over.

Laatst bewerkt:
"ongeveer" is wel een klein beetje overdreven.
ja, het is met tafeltjes voor het podium.
maar nee, de invulling van de acts is niet aantrekkelijk voor groot publiek.
Grote namen uit nederland zijn Waylon, Van Velzen, Lex Uiting en Tim Knol. wat mij betreft niet heel erg enthousiast over.
Er zijn wel een aantal grote duitse acts, welke toch ook wel in de regio zeer populair zijn., zoals Black Foos, maar vooral Hohner!
Er is een carnavals dag, gedragen door "headliner" Beppy Kraft. Wat absoluut in de vastelaovend-scene een hele grote naam is.
De rest is voor cover en tribute.
De verkoop blijft ook erg achter merk ik, dus mocht je nog toe zijn aan een verzetje, schroom niet!

Ik ben zelf met mijn pa, naar de middag voorstelling van Stahlzeit (1 van de beste Rammstein tributes, zie ze ook op Bospop fyi)
en, misschien wel een leuk weetje, mijn dochtertje staat met haar dansgroepje Slide 2 voorstellingen op het podium op Megaland van Landgraaf Live.
Dus die namiddag zit ik ook in het publiek.

Twijfel overigens nog over om misschien nog naar die Queen tribute of naar Hohner (DE) te gaan...
ach, we zijn er weer bij en dat is prima....

edit: zie trouwens wel dat The Dirty Daddies, de 4, 6 en 8 persoonstafels al uitverkocht hebben. Nog de helft van de 2 persoonstafels over.
Volgens mij is het gewoon precies hetzelfde concept. Elke donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag in juli een (of meerdere concerten) in een soortgelijke setting. Je huurt namelijk een tafel voor een x aantal personen. Voornamelijk spelen regionale acts, net zoals bij Parklife (welke ook 'maar' een capaciteit voor 2.500 personen heeft).

Dat de verkoop niet loopt bij Landgraaf Live snap ik ook helemaal. Ik woon zelf in Landgraaf en heb nog geen enkele reclame voorbij zien komen. Bij RW wordt het ook groot verkondigd op de RW-site waardoor je meteen een enorm bereik hebt.

ik vind het vooral erg regio gebonden opgezet.
Parklife op RW vind ik toch wel wat grotere belgische namen (en Lil Kleine) en vooral acts die ook (neem ik aan) ook op Rock Werchter gestaan zouden hebben. Denk dat ze daar vooral wat breeder dan regio gebonden publiek willen trekken.
Persoonlijk, had ik dan meer verwacht dat Landgraaf Live ook meer op de nederlandse artiesten van de Pinkpop lineup zou richten, maar dat is dus niet...

Het systeem met die tafels vind ik wel oke bedacht, ze hebben hiervoor ook gekeken naar Bossche Zomertheater.
Ik zou wel graag op de site en sociale media wat impressies willen zien van hoe ze het terrein voor ogen hebben? Ben ik wel beniewd naar.

Dat de verkoop niet loopt bij Landgraaf Live snap ik ook helemaal. Ik woon zelf in Landgraaf en heb nog geen enkele reclame voorbij zien komen.
Dat valt mij ook al op sinds de eerste aankondigingen.
En merk dus ook, dat heel veel mensen niet eens weet hebben van dat het plaats zal vinden?
Met nog 1 dikke maand te gaan, moeten ze nu wel eens langzaamaan flink aan de bak met promotie! Want dat is erg ondermaats inderdaad, willen ze de tafeltjes nog vol gaan krijgen.
Als ik bijvoorbeeld ook kijk bij de eerste show, dat is dan Mother Mercury (Queen tribute) ongeveer 40 tafeltjes verhuurd en dat er is nog zo'n 80% over. En er zijn meer voorstellingen waar de beschikbaarheid nog behoorlijk hoog is.

ik vind het vooral erg regio gebonden opgezet.
Dat klopt inderdaad, maar met deze beperkte capaciteit zou dat geen probleem moeten zijn.

En merk dus ook, dat heel veel mensen niet eens weet hebben van dat het plaats zal vinden?
Klopt, als jij niets gepost had in het Topic: ik heb een kaartje gekocht voor.... had ik niet geweten dat het er was terwijl ik zelf in Landgraaf woon.

Ik vraag me af of ze nog een inhaalslag kunnen maken m.b.t. de kaartverkoop. Mensen zijn toch huiverig om nu kaarten voor iets te kopen (tweede Rammstein concert is bijvoorbeeld nog niet uitverkocht). Misschien hadden ze bij de start moeten samenwerken met de nieuwe nor, parkstad Limburg Theater of wellicht met Pinkpop zelf.

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr
Dua Lipa maar eens bij de lineup kanshebbers geplaatst na de Primavera Sound aankondiging.
en het vraagtekend (?) achter Tame Impala aangepast nu ze op Primavera Sound staan.
in de lijst in de openingspost

Deftones nu ook na Pinkpop 2022 op Inmusic bevestigd...

Zal nu eens tijd worden dat ze Deftones eens herbevestigen...

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Jammer deze radio stilte van pinkpop.
Vandaag was natuurlijk een mooie dag geweest om iets naar buiten te brengen!
ja, echt TE stil, normaal ook wel iets op sociale media met aandacht voor Koningsdag of Bevrijdingsdag, dit jaar niets van gezien. Of met Pinksteren iets van een teken van leven zou niet misstaan hebben, een oude classic foto of zo. Misschien wel een zwart-wit foto met Jan op de eerste Pinkpop, had ik stiekem verwacht.

Daarnaast.. Ik denk dat ik ook langzaam "de knop omzet" en niets meer verwachten ga tot het weekend van 18 juni (waar Pinkpop 2021 had moeten zitten).
Alhoewel er inmiddels aan aantal aankondigingen rondom Pinkpop zitten, welke je eigenlijk met dikke stift al kan noteren, zoals Twenty One Pilots, Deftones, Crowded House bijvoorbeeld. Lijkt het er nu op alsof ze een aantal namen verzamelen voor een grote worp?
Al je bedenkt dat ze in het najaar de verkoop willen herstarten, zou ik dat eind september verwachten zoals in 2020 met verkoop 2021. Gaat dat nog wel 4 maanden duren. Tijd genoeg om iets bekend te maken zou je inderdaad zeggen. Maar tegen die tijd zal er toch wel al een groot deel van het affiche bekend kunnen zijn.
in vergelijking, in 2019 kwam de eerste naam (RHCP) begin november en tegen de tijd dat eind november de verkoop begon was er al een redelijke lijst bekend. In 2020 werd de eerste naam (weer RHCP) 20 mei bekend gemaakt, waarna in juni TOP, Deftones en NL-acts (en de start van Gouden Tip tijdens orginele datum PInkpop 2020), in juli vervolgens touraankondiging Pearl Jam met dan de verkoop eind september.
In navolging daarvan en vergelijking daarmee, lijkt het me niet gek als RHCP in komende weken bekend gemaakt kan worden. Met in juni nog wat aankondigingen en tijdens het "orginele" Pinkpop weekend de start van de Gouden Tip voor 2022. Met in aanloop naar de verkoop ergens in het najaar de aankondiging van de 3de headliner uit de touraankondiging van die act.

Toch, de stilte is vreemd...

Als ie dan maar wel de dagopener is. Kan ik nog drie kwartier langer op de camping blijven zuipen...
Als dagopener staan meestal toch de kleinere acts. Guus Meeuwis stond al als tweede mainstage in 2017, Anouk stond derde mainstage in 2019, maar zie Borsato meer in "grote" van Doe Maar en die stonden zelfs sub in 2016.
en als Marco Borsato gastartiesten meeneemt op de pinkpop setlist, om het voor Mojo nog ff wat specialer te maken, voorzie ik daar echt een hoge spot in de dop.
Sowieso met zijn vaste band, misschien nog een klein orkest ensemble (plaats uw strijkers grap hier), wellicht wat gasten als Rolf Sanchez, Davina Michelle, Snelle...

Als dagopener staan meestal toch de kleinere acts. Guus Meeuwis stond al als tweede mainstage in 2017, Anouk stond derde mainstage in 2019, maar zie Borsato meer in "grote" van Doe Maar en die stonden zelfs sub in 2016.
en als Marco Borsato gastartiesten meeneemt op de pinkpop setlist, om het voor Mojo nog ff wat specialer te maken, voorzie ik daar echt een hoge spot in de dop.
Sowieso met zijn vaste band, misschien nog een klein orkest ensemble (plaats uw strijkers grap hier), wellicht wat gasten als Rolf Sanchez, Davina Michelle, Snelle...
Had je echt niet door dat hij een grap maakte?

In elke grap zit een kern van waarheid... zo vind ik het oprecht supertof op de Pinkpopcamping, en zijn we al weleens wat later dan gepland richting Megaland vertrokken...

En nu vraag ik mij dus wel af, of Dennis daar uberhaupt weleens is wezen kijken. Want die fietst elke festivaldag waarschijnlijk 3 uur voor het eerste optreden al richting de entree, en verlaat om half 2 s'nachts als allerlaatste het veld. Dan kan ik me voorstellen dat de Pinkpopcamping volledig langs je heen gaat. Terwijl je er met een weekendbandje natuurlijk wel gewoon op kan...

Ik zou altijd een act boven "op de camping hangen" zetten, grapje of niet. Zelfs als het om Marco Borsato gaat (die eigenlijk kwa status ooit een keer op Pinkpop zou moeten staan, hoe kut ik het ook vind).

En nu vraag ik mij dus wel af, of Dennis daar uberhaupt weleens is wezen kijken. Want die fietst elke festivaldag waarschijnlijk 3 uur voor het eerste optreden al richting de entree, en verlaat om half 2 s'nachts als allerlaatste het veld. Dan kan ik me voorstellen dat de Pinkpopcamping volledig langs je heen gaat. Terwijl je er met een weekendbandje natuurlijk wel gewoon op kan...
je omschrijving van ruim voor het eerste optreden aanfietsen en laat vertrekken is wel treffend :giggle:

en ik heb idd nog nooit op de camping overnacht... maar dat is wel de bedoeling om dat een keer te gaan doen (en mijn vermoeden is, dat als ik dat 1 maal gedaan heb, ik ook daaraan een "verslaving" ga overhouden) Tot dan, doe ik het op de fiets (het is maar 10a15 minuten) en in mijn eigen bed met eigen douche ?

• Leuk
Waarderingen: Bassie78

Users who are viewing this thread