Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
Voor 2020 stond Keane op het vrijdag-programma. Kan voor 2022 een streep doorheen. Doen dan een UK-tour, waarbij de 17e en 18e al een optreden staan.
dat was idd al een paar keer aangehaald door een aantal mensen ja...

verwacht ze idd niet op zondag dan even naar NL komen tussen de UK data door idd
eigenlijk wel jammer, had ze zelf graag gezien. Betekend wel dat er tov het 2020 affiche een spot vrij komt ;)

( had ze in mijn lijstje al als afvaller staan fyi )
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
Blijft nog even spannend aangaande RHCP.
Nog geen nieuwe aankondiging voor Firenze of FunkYard bijvoorbeeld.
Maar ook NOS Alice, Mad Cool en Felyn Festival nog geen info over een verplaatsing naar 2022.
Interessant is vooral die laatste, Felyn Festival vind/vond evenals Firenze plaats tijdens Pinkpop.
Als ik een beetje wat berichten bekijk over dat festival (Facebook / Twitter) zijn er blijkbaar mails aan ticket houders verzonden dat tegen/rond 20 mei een update komt over het festival in stadion Lyon.
Ik hoop dus dat we ook dan info krijgen over RHCP? Minstens iets kunnen zeggen over wanneer het plaatsvinden zal in 2022.
Want wellicht zegt de datum van Firenze en Felyn ook wel iets over de dag dat we RHCP kunnen terug verwachten op Pinkpop...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Even off topic maar qua bereik gooi ik het hier ook even neer. Ik kan eerder kaarten kopen voor de extra concerten van Rammstein in Nijmegen en Oostende. Mocht iemand interesse hebben doe me even een berichtje.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
Even off topic maar qua bereik gooi ik het hier ook even neer. Ik kan eerder kaarten kopen voor de extra concerten van Rammstein in Nijmegen en Oostende. Mocht iemand interesse hebben doe me even een berichtje.
Ik buig hem wel even on-topic...
dat wil dus wel zeggen een extra concert op Goffertpark, dus 1 mogelijkheid minder voor een nieuwe aankondiging?
Ik bedoel maar, kansen voor Pinkpop met +1 stadion act gegroeid ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
Blijft nog even spannend aangaande RHCP.
Nog geen nieuwe aankondiging voor Firenze of FunkYard bijvoorbeeld.
Maar ook NOS Alice, Mad Cool en Felyn Festival nog geen info over een verplaatsing naar 2022.
Interessant is vooral die laatste, Felyn Festival vind/vond evenals Firenze plaats tijdens Pinkpop.
Als ik een beetje wat berichten bekijk over dat festival (Facebook / Twitter) zijn er blijkbaar mails aan ticket houders verzonden dat tegen/rond 20 mei een update komt over het festival in stadion Lyon.
Ik hoop dus dat we ook dan info krijgen over RHCP? Minstens iets kunnen zeggen over wanneer het plaatsvinden zal in 2022.
Want wellicht zegt de datum van Firenze en Felyn ook wel iets over de dag dat we RHCP kunnen terug verwachten op Pinkpop...
Mad Cool kan ook wel eens deze week met nieuws komen, aldus iemand op Twitter...

Of dit nu allemaal over cancels gaat, over nieuwe datum aankondiging, en/of over eerste namen... dat is nog niet geheel duidelijk.
Wel is duidelijk dat al deze festivals RHCP met Pinkpop gedeeld hadden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
Volbeat nu ook Greenfield 2022 terug bevestigd.

Ik denk dat nu alle festival headline gigs terug zijn aangekondigd zoals ze in 2020 stonden?
Nu waarschijnlijk de beurt aan de andere spots (sub of afsluiter ander podium) denk aan Download UK, Hellfest FR, Graspop/Rock Wercher BE en uiteraard Pinkpop...

in 2020 was na de Greenfield aankondiging Download aan de beurt en daarna Pinkpop... en ze lijken een klein beetje die zelfde volgorde in aankonding te volgen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
Felyn Festival Lyon nu officieel gecanceld.
Zou zijn tijdens Pinkpop 2021 vrijdag en zaterdag met op zaterdag RHCP.

Het festival verplaatst naar 2022, nog geen datum en nog geen nieuws over herbevestiging.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
TOP nu ook voor Colours of Ostrava 2022...

jeetje, Pinkpop heeft zo veel aankondingen om zich heen laatste tijd, mag wel eens wat actie komen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
Felyn Festival Lyon nu officieel gecanceld.
Zou zijn tijdens Pinkpop 2021 vrijdag en zaterdag met op zaterdag RHCP.

Het festival verplaatst naar 2022, nog geen datum en nog geen nieuws over herbevestiging.
ben toch wel een klein beetje gaan vrezen voor RHCP.

nog niet terug aangekondigd op de verplaatsing van FunkYard en nog niet op Firenze? Nog geen nieuwe datum en geen nieuwe bevestiging voor Felyn, iedereen daar met een ticket van 2020 en 2021 krijgt zelfs geld terug. Dus lijkt volledig cancel.

Wellicht moeten we ons opmaken voor een nieuwe vrijdag headliner en een nieuwe zondag headliner?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Dat lijkt mij wat voorbarig. Ik zou me wel zorgen maken als tickethouder van Felyn, maar niet als tickethouder van Pinkpop. Het niet verzetten van het 2020/2021 Felyn ticket naar 2022 kan zorgelijk zijn. Maar de rest van de festivals, dus in dit geval FunkYard, Firenze en Pinkpop, zullen gewoon even braaf moeten wachten op het hoge woord van de Peppers. Dat ze na 2020 heel snel riepen dat ze het dan wel een jaartje later doen, en nu iets minder snel reageren, zegt in mijn ogen niet veel...
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
ff RHCP moe... Ik zou persoonlijk wel blij worden van wat kleinere bands. Zit zelf te hopen op iets in de trend van Pennywise of Lagwagon. Maken nog steeds muziek.... zeker Pennywise toch wel een festivalband en Brohymn... de festivalhit bij uitstek!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
leuk interview met Niek Murray...

gehele uitzending terug te luisteren via KINK
kink.nl/podcasts/niek-murray
IN DEZE PODCAST
LEON VERDONSCHOT
OEVERLOOS - 2021
In elk interview met Niek Murray van Buro Pinkpop legt hij uit dat hij niét de nieuwe Mister Pinkpop is. In Oeverloos vertelt hij wat hij wel is. Dus gaat het over zijn liefde voor Geldermalsen en voor festivals. En over zijn favoriete muziek: van punkrock (Undeclinable) tot hardcore (Madball), van Fresku tot Deep Purple, van muziek waar hij rustig van wordt (Yan Tiersen) tot muziek die hij in een tattoo heeft later vereeuwigen (Lagwagon), en van de ideale Pinkpopband Biffy Clyro tot de band waarvan Niek zelfs een cruise bezocht: Weezer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken