Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.195
Over Oasis, Noel komt met een compilatie-album van zijn solo werk (m.i. nou ook weer niet zo imposant om er een compilatie van te maken, maar goed). En hij gaat nog een paar nieuwe nummers maken.
Nou, nou. Dat zal het AD niet hebben verwacht... Wat een klap.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Als klopt wat de meesten denken en alle festivals volgend jaar zonder moeite uitverkopen zie ik Mojo vanuit die gedachtegang die grote stadionacts dan niet snel op Pinkpop 2022 plaatsen. Valt dan veel meer aan te verdienen om die als los concert te verkopen toch?
Ik verwacht inderdaad dat veel festivals makkelijk uitverkopen. Pinkpop en Werchter hebben bijvoorbeeld al een groot deel van de kaarten verkocht.

Ik verwacht echter wel dat Pinkpop (gewoon) grote namen als headliner boekt. Je verkoopt kaarten voor € 230 per stuk, daarvoor mag je wat mij betreft ook een programma aanbieden dat daar bij past.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Muse gaat toeren werd gisteren bevestigd, dus horen ze automatisch hier genoemd/besproken te worden. Echter was dit natuurlijk al het geval, de naam van o.a. Muse komt hier al af en toe voorbij. In het rijtje Muse, Coldplay, Metallica, en Springsteen lijkt het me nu nog niet duidelijk aan te geven welke het meest kansrijk is...

EDIT: Laatste keer 2015, dus dat mag wel weer een keer. Echter niet echt een totaal ander genre naast Pearl jam en, wat we allemaal vermoeden, RHCP. Dus dat spreekt weer in hun nadeel. Al geldt dat voor meer bands die vaker genoemd worden...

Jawel hoor. Grootste kans is Muse (is dan aan het touren en staat al op een festival), dan Metallica, Springsteen en kleinste kans Coldplay (doet al 10 jaar geen festivals meer aan).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.038
6.078
Baseer je dat op Firenze of...?
op Felyn Festival, daar stond een (inmiddels verwijderde) reactie vorige week dat volgende week (deze week dus) een update te verwachten zou zijn, inmiddels Firenze verplaatst idd en ook FunkYard Tel Aviv. Vooral die laatste was bij de vorige verplaatsing ook heel snel met een nieuwe datum. Wel is al bekend vast te houden aan de tickets voor FunkYard omdat ze aangeven dat RHCP met zekerheid terug komt. (Firenze geeft btw geen cancel aan fyi)
Intressant is, dat deze festivals rondom/tijdens Pinkpop plaatsvinden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.038
6.078
benieuwd of er vandaag heet nieuws kan komen?
blijkbaar niet...

laat weer zien dat de communicatie niet overal even lekker fraai verloopt.
er stond daadwerkelijk een reactie van Felyn Festival zelf, onder een reactie vorige week (24 april) van iemand op de Felyn facebook, met de opmerking dat volgende week een update zou komen. Dat dat verwijderd is en er nu geen update volgt, doet dan verdenken dat de actualiteit gewijzigd is.

maar, toch, ik kan me niet voorstellen dat nieuws lang uitblijft. Aankondiging Funkyard (uitverkocht) zal wel snel volgen, waren vorig jaar ook snel. Firenze volgde de herbevestiging van Greenday/Weezer ook in enkele dagen op RHCP, verwacht ik nu ook wel.
dus, ik durf wel aan te zeggen dat dat niet lang wachten gaat zijn, herbevestiging RHCP

edit: ik zie nu dat alle reacties van Felyn festival zelf niet meer te zien zijn in de reacties die afgelopen tijd geplaatst zijn op hun facebook ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.038
6.078
aangezien er een Coldplay billboard is waargenomen (zie topic) in Leidschendam, nabij Malieveld, denk ik dat de kans op Coldplay voor Pinkpop hiermee behoorlijk gezakt is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.533
aangezien er een Coldplay billboard is waargenomen (zie topic) in Leidschendam, nabij Malieveld, denk ik dat de kans op Coldplay voor Pinkpop hiermee behoorlijk gezakt is.
Als dat de enige plek in Nederland is waar zo'n ding staat dan zou je daar zomaar gelijk in kunnen hebben. Malieveld is natuurlijk een mooie spot voor hen. Doe de dag erna Bruce maar!
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.957
1.735
Als dat de enige plek in Nederland is waar zo'n ding staat dan zou je daar zomaar gelijk in kunnen hebben. Malieveld is natuurlijk een mooie spot voor hen. Doe Bruce dan maar op Pinkpop!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
De kans dat ze op Pinkpop stonden was er al niet echt toch? Coldplay speelt op Glastonbury na toch al jaren geen festivals meer?
 
  • Haha
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.038
6.078
Herbevesigingen voor Sweden Rock 2022, week voor Pinkpop.
Waaronder Volbeat, ik hoop dan binnenkort herbevestiging voor Pinkpop zondag!

edit: als headliner fyi
 
Laatst bewerkt:

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.038
6.078
Ik zou Nightwish graag door zien komen. Retestrak live.
Floor Jansen heeft zelf nog wat goed te maken. Zou ik al heel blij mee zijn. Als ze dan ook Henk Poort en de Marcel Fisser Band meeneemt zoals in 2020 de bedoeling was, helemaal prima...
Nightwish met Volbeat zou imo wel een mooie co-head constructie zijn hoor, voor zondag's.
Al denk ik met de metalfestivals tijdens het Pinkpop weekend, dat het lastig gaat worden Nightwish (en dus ook Floor Jansen solo) binnen te halen, dus dat is nog even aankijken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken