Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
The Weeknd deed onlangs de Superbowl Halftime show, en de kijkers daar hebben ook de ballen verstand van muziek. :D Gaat dus wel lukken voor PP.
In Nederland kijken er meer mensen naar VVV Venlo - Fortuna Sittard dan naar de Superbowl met alle respect. Er ligt toch nog steeds een flinke sloot tussen Amerika en Nederland dus dat is niet 1 op 1 te vergelijken. Want het gaat helaas wel degelijk om die personen in Landgraaf die je nog steeds van mij moest aanspreken ;).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.183
Die kijken vast wel naar het NOS Journaal, SBS Shownieuws, RTL Boulevard of een van de andere vele programmas waar ze een gedeelte van het Superbowl optreden hebben laten zien. Kwam toen ook in zowat alle talkshows voorbij. :)
 
Laatst bewerkt:
12 nov 2016
655
392
In Nederland kijken er meer mensen naar VVV Venlo - Fortuna Sittard dan naar de Superbowl met alle respect. Er ligt toch nog steeds een flinke sloot tussen Amerika en Nederland dus dat is niet 1 op 1 te vergelijken. Want het gaat helaas wel degelijk om die personen in Landgraaf die je nog steeds van mij moest aanspreken ;).
Mijn punt is dat The Weeknd zowel muziekliefhebbers zal lokken, als het vermaken van aanwezig klapvee dat er van tevoren niet bekend mee was.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
nu ook FunkYard Tel Aviv Israël van de site van RHCP verwijderd.
Ticketmaster Israël geeft aan:
Screenshot_20210428-230548.png
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
Waarom zo stellig dat Muse niet komt?
Overigens ook een gemiste kans dat je suggestie op de vorige pagina van Volbeat doorschuiven niet is opgepakt. Bijna Pinkpoptopic onwaardig...
niet stellig dat ze niet komen.
maar wel stellig dat ze nog niet met potlood op te schrijven zijn.

als er iets met potlood opgeschreven kan worden is het Elle Hollis, Crowded House, Twenty One Pilots of bijvoorbeel Red Hot Chili Peppers.
verder is er imo niets wat met potlood opgeschreven kan worden, al zeker de derde headliner niet.
wellicht was kortweg "nee" ook geen goed antwoord, ik had wellicht er bij moeten vermelden dat enkel op basis van de headline show op NovaRock er verder totaal geen aanleiding is om Muse te verwachten imo
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.238
4.512
Helder! Ik vind Muse verder echt een heel typische Pinkpop headliner. Ook een hele safe keuze omdat ze altijd wel leveren! PJ, RHCP en Muse lijkt me verder een keurig rijtje headliners. Niet heel baanbrekend, maar denk ook niet dat dit heel noodzakelijk is na twee jaar niets. Ik hoop zelf wel op een derde naam uit de onderste regionen van jouw lijstje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Timmetje

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Muse gaat toeren werd gisteren bevestigd, dus horen ze automatisch hier genoemd/besproken te worden. Echter was dit natuurlijk al het geval, de naam van o.a. Muse komt hier al af en toe voorbij. In het rijtje Muse, Coldplay, Metallica, en Springsteen lijkt het me nu nog niet duidelijk aan te geven welke het meest kansrijk is...

EDIT: Laatste keer 2015, dus dat mag wel weer een keer. Echter niet echt een totaal ander genre naast Pearl jam en, wat we allemaal vermoeden, RHCP. Dus dat spreekt weer in hun nadeel. Al geldt dat voor meer bands die vaker genoemd worden...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
wat betreft de optie Volbeat doorschuiven, staat daar tegenover dat stel RHCP verkassen naar zondag. Dat in dat geval de situatie kan ontstaan dat er geen extra headliner bij komt maar Twenty One Pilots door schuift...

misschien is dat een optie die ik nog er bij moet vermelden?

edit : toegevoegd in de lijst ( Post opties Pinkpop 2022 )
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.591
11.203
wat betreft de optie Volbeat doorschuiven, staat daar tegenover dat stel RHCP verkassen naar zondag. Dat in dat geval de situatie kan ontstaan dat er geen extra headliner bij komt maar Twenty One Pilots door schuift...

misschien is dat een optie die ik nog er bij moet vermelden?

edit : toegevoegd in de lijst ( Post opties Pinkpop 2022 )
Prima om erbij te vermelden, maar dat zou ik pure armoede vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
ik ook, heb zeer weinig met Twenty One Pilots... ;)

met wat er allemaal verwacht/gerucht is te gaan touren in 2022, zou je toch denken dat Mojo daarvan iets kan binnen hengelen naar Pinkpop?
en in tegenstelling tot Oasiss, hoop ik op acts uit het bovenste deel van mijn lijstje :cool:
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.183
Coldplay, ACDC, Springsteen, Metallica en Swift zou ik eerder als kanshebbers voor ArenA of Goffertpark zien dan Pinkpop.

Weeknd lijkt me geen kanshebber omdat die al twee dagen Ziggo heeft staan in 2022.

Ik verwacht dan eerder MUSE of Post Malone.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
een kanshebbers voor ArenA, Gofferpark, Malieveld, Stadspark Groningen, Geldredome... is net zo goed een kanshebber bij voor Pinkpop.
Het is maar wat Mojo kan regelen en wat de act wil.
Enige wat ik aan de hand van deze namen kan zeggen is dat AC/DC nauwelijks tot bijna nooit op festivals gespeeld heeft.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.183
Als klopt wat de meesten denken en alle festivals volgend jaar zonder moeite uitverkopen zie ik Mojo vanuit die gedachtegang die grote stadionacts dan niet snel op Pinkpop 2022 plaatsen. Valt dan veel meer aan te verdienen om die als los concert te verkopen toch?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Coldplay, ACDC, Springsteen, Metallica en Swift zou ik eerder als kanshebbers voor ArenA of Goffertpark zien dan Pinkpop.

Weeknd lijkt me geen kanshebber omdat die al twee dagen Ziggo heeft staan in 2022.

Ik verwacht dan eerder MUSE of Post Malone.
Ik denk hier te lezen dat je de grote 'stadionacts' ook daadwerkelijk in een stadion of een parkconcert verwacht i.p.v. op een festival als Pinkpop, maar de stadionact Muse niet. Vanwaar dat verschil?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
Als klopt wat de meesten denken en alle festivals volgend jaar zonder moeite uitverkopen zie ik Mojo vanuit die gedachtegang die grote stadionacts dan niet snel op Pinkpop 2022 plaatsen. Valt dan veel meer aan te verdienen om die als los concert te verkopen toch?
of anders om... het is juist geen risico om op een festival te staan. er zijn genoeg acts die net zo goed op een festival willen aantreden, zeker als Mojo een goed gage kan afleggen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.238
4.512
Over Oasis, Noel komt met een compilatie-album van zijn solo werk (m.i. nou ook weer niet zo imposant om er een compilatie van te maken, maar goed). En hij gaat nog een paar nieuwe nummers maken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken