Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Voor Download 2022 (zie topic) terug overeenkomstig affiche Pinkpop 2020/2021:
Deftones, The Pretty Reckless, The Last Internationale

overigens lijkt het er op dat Volbeat een eigen touraankondiging gaat doen, ontbreken tot dusver op NovaRock en Download (waar ze zo goed als zeker terugkeren)

Alleen jammer dat ik meer dan 3 uur moet rijden om in Groningen te komen :sneaky:

En het voordeel van concerten in een stad: goede bereikbaarheid en genoeg mogelijkheden tot overnachting in de directe omgeving. Is bij een dagje Pinkpop wel anders, dat is een logistieke nachtmerrie.

@wenteldave in die post hierna: die maximumcapaciteit van 75.000 gaat over festivals met meerdere podia. Bevrijdingsfestival heeft een cap van 100.000, maar vindt ook nog buiten de drafbaan van het Stadspark plaats.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave en Timmetje
Het Stadspark in Groningen mag maximaal 5 keer per jaar gebruikt worden voor grote evenementen tot 75.000 bezoekers. En in totaal 12 keer voor evenementen met geluidsoverlast. De gemeente en regio wil graag grote concerten naar Groningen halen.

Guns N' Roses was in een vloek en een zucht uitverkocht. Vraag naar grote artiesten is er zeker wel. En de mogelijkheid tot meer concerten ook.
GNR bracht dus 50.000 man op de been. Wat voor act moet er dan in godesnaam 75.000 op de been brengen? Dat zullen dan echt wel de namen zijn die ik te groot vind voor deze editie van Pinkpop... Vind naar Groningen afreizen ook niet heel erg, ook al is het 2,5/3 uur. Gewoon zorgen dat er iemand anders rijdt of ga met de trein (wat ik waarschijnlijk ga doen) en zie dan maar hoe je de nacht doorkomt, haha.

GNR bracht dus 50.000 man op de been. Wat voor act moet er dan in godesnaam 75.000 op de been brengen? Dat zullen dan echt wel de namen zijn die ik te groot vind voor deze editie van Pinkpop... Vind naar Groningen afreizen ook niet heel erg, ook al is het 2,5/3 uur. Gewoon zorgen dat er iemand anders rijdt of ga met de trein (wat ik waarschijnlijk ga doen) en zie dan maar hoe je de nacht doorkomt, haha.
Goffertpark was 65.000

En het voordeel van concerten in een stad: goede bereikbaarheid en genoeg mogelijkheden tot overnachting in de directe omgeving. Is bij een dagje Pinkpop wel anders, dat is een logistieke nachtmerrie.

@wenteldave in die post hierna: die maximumcapaciteit van 75.000 gaat over festivals met meerdere podia. Bevrijdingsfestival heeft een cap van 100.000, maar vindt ook nog buiten de drafbaan van het Stadspark plaats.
Sinds de komst van de 'buitenring' is Pinkpop redelijk goed bereikbaar met de auto. Ook worden extra treinen ingezet. Dat je op een parkeerplaats een tijdje moet wachten is bij een massaal evenement niet meer dan normaal.

Voor Download 2022 (zie topic) terug overeenkomstig affiche Pinkpop 2020/2021:
Deftones, The Pretty Reckless, The Last Internationale

overigens lijkt het er op dat Volbeat een eigen touraankondiging gaat doen, ontbreken tot dusver op NovaRock en Download (waar ze zo goed als zeker terugkeren)
Ik schat de kansen van Rise Against en Biffy Clyro ook wel hoog in.
Bush mag van mij ook wel doorkomen.

In Landgraaf voor Pinkpop een hotelletje boeken is niet te doen. Je moet altijd uitwijken naar een dorp of stad om Landgraaf heen dus bent altijd extra reistijd kwijt na het festival als je niet op de camping wil of kan slapen.

Dat is in Groningen wel anders. Daar zijn vrijwel overal accommodaties op loopafstand.

Denk dat Gesp dat bedoelt.

In Landgraaf voor Pinkpop een hotelletje boeken is niet te doen. Je moet altijd uitwijken naar een dorp of stad om Landgraaf heen dus bent altijd extra reistijd kwijt na het festival als je niet op de camping wil of kan slapen.

Dat is in Groningen wel anders. Daar zijn vrijwel overal accommodaties op loopafstand.

Mag ik couchcrashen?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Sinds de komst van de 'buitenring' is Pinkpop redelijk goed bereikbaar met de auto. Ook worden extra treinen ingezet. Dat je op een parkeerplaats een tijdje moet wachten is bij een massaal evenement niet meer dan normaal.
De laatste keer dat ik er was (Bruno Mars dag) toen kon ik voor het eerst in jaren niet parkeren bij de parkeerplaatsen daar onder Snowworld. Toen werd ik naar een andere parkeerplaats geleid, en dat was wel een bende hoor. Ook moet allerlei pendelbussen die zouden rijden maar dat niet deden. Dat was wel een een negatieve ervaring.

De laatste keer dat ik er was (Bruno Mars dag) toen kon ik voor het eerst in jaren niet parkeren bij de parkeerplaatsen daar onder Snowworld. Toen werd ik naar een andere parkeerplaats geleid, en dat was wel een bende hoor. Ook moet allerlei pendelbussen die zouden rijden maar dat niet deden. Dat was wel een een negatieve ervaring.
Zou bijna zeggen: parkeer 'm in Kerkrade en ga een stukjes lopen.

Parkeren blijft toch altijd een probleem, komt ook dat hele wijken worden afgesloten voor de bewoners / die krijgen wel een ontheffing.Dus een stukje lopen hoort erbij. In mijn geval maar 800 meter.

Hotel boeken in de omgeving en op de fiets naar het festival. Gaat altijd prima ;)

Hotels zijn er in Landgraaf inderdaad niet zo veel.

Bij elk festival waar ik geweest ben staat mijn auto op een chaotisch parkeerterrein. Of op een flinke afstand van het terrein (ook vaker beide).

Als inwoner van landgraaf is het natuurlijk wel lekker dat je gewoon de fiets kan pakken.

Niet miepen en gewoon de camping pakken, dat is natuurlijk de allerbeste optie! :p
Gaat helaas niet met een dagticket. En ik mag steeds niet van Dennis in zijn achtertuin bivakkeren... dus helaas moet ik steeds terug naar huis rijden. Al hoewel ik dat ook wel weer leuk vind.. bordevol adrenaline stuiterend in je auto met de radio op een iets te hoge volume. Heerlijk hoor.

Users who are viewing this thread