Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Overigens op het affiche van NovaRock zag ik nog Pretty Reckless, Last Internationale, Querbeat terug. Die zijn dus ook in 2022 in de buurt voor Pinkpop om weer op het affiche terug te komen.
Daarbij nemen Foo Fighters een week voor Pinkpop naast Pretty Reckless ook nog Greta van Fleet mee naar Berlijn.
Greta van Fleet mag van mij op het affiche van 2022 komen. ( en dan op een betere spot dan afsluiter tent imo )

Ik denk dat je de populariteit en bekendheid van The Weeknd een beetje onderschat Indiaantje....

Ik denk dat het grootste gedeelte van die voorbijgangers weet over wie je het hebt als je The Weeknd noemt. De reactie is dan eerder: Ja, die van Blinding Lights!

Twee keer uitverkocht Ziggo Dome is ook niet niks.

Wel de reden waarom ik hem niet verwacht op Pinkpop. En Pinkpop en oktober Ziggo in Nederland gaat niet gebeuren denk ik.
Ik ontken niet dat hij groot is. Maar Pinkpop groot is wel anders dan 2x ZiggoDome. Ik zou het meer iets voor Lowlands vinden dan voor Pinkpop. Maar ik ben ook onderdeel van het probleem hoor. Ik wil graag vernieuwen maar als het om mijn centen zou gaan dan zou ik ook nog steeds Metallica kiezen ipv The Weeknd om maar wat te noemen. Maar dat is ook weet kort termijn visie...

Ik wil graag vernieuwen maar als het om mijn centen zou gaan dan zou ik ook nog steeds Metallica kiezen ipv The Weeknd om maar wat te noemen.

Een band die een pak minder radiohits heeft dan The Weeknd. ;-) (Ik dol maar wat hoor. Het is dolletjes dinsdag!)

Ik ben vooral iemand die blij wordt van een lineup waar je beide kan zien. Alléén oude rock is ook maar suf en alléén van die popsterren spreekt me ook totaal niet aan. Hoe meer variatie hoe leuker, ook onder de grote namen. Maar ik merk soms dat ik daarbij echt in de minderheid ben en dat er minder mensen dan ik zou hopen dat willen. Dat is iets wat een Glastonbury altijd meesterlijk doet bijvoorbeeld.

Een band die een pak minder radiohits heeft dan The Weeknd. ;-) (Ik dol maar wat hoor. Het is dolletjes dinsdag!)

Ik ben vooral iemand die blij wordt van een lineup waar je beide kan zien. Alléén oude rock is ook maar suf en alléén van die popsterren spreekt me ook totaal niet aan. Hoe meer variatie hoe leuker, ook onder de grote namen. Maar ik merk soms dat ik daarbij echt in de minderheid ben en dat er minder mensen dan ik zou hopen dat willen. Dat is iets wat een Glastonbury altijd meesterlijk doet bijvoorbeeld.
Ja dat is eigenlijk wat ik steeds wil zeggen. Aantal streams, hits, likes, top40 noteringen. Het is gewoon lastiger te lezen naar mijn idee.
En eens ik ben voorstander van variatie of eens out of the box boeken. Ook voor niet headliners is dat belangrijk. Zo heb ik (hoe fout dan ook), genoten van Lionel Richie. Of vond ik het echt tof dat ze Herbert Gronemeyer er eens hadden neergezet. Het mag van mij zelfs vergane glorie zijn, zodat een boeking toch iets unieks krijgt.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en mattman
Kan toch ook gewoon nieuwe solomuziek of een aankondiging nieuw album van Noel zijn?

AD zoekt er waarschijnlijk teveel achter. Maar zou wel fantastisch zijn als het wel zo is natuurlijk!

Het is volgens mij ook helemaal niet opgepikt door de Engelse media...
Mooi verhaal weer van AD.

Goede comeback. Is iedere Top 40 notering een hit? Naar mijn mening niet. Wat ik wil zeggen... ga nu naar Landgraaf en vraag iedere willekeurige voorbijganger naar The Weeknd. Velen zullen hem niet kennen op basis van zijn naam. Blinding lights zal een oja die ken ik wel teweeg brengen. Maar dan? Safe your Tears en misschien Starboy nog maar dan is het wel een beetje klaar toch?

Een steekproef van een hoop willekeurige voetgangers in Landgraaf (alsof die per se verstand hebben van muziek?) is niet representatief voor alle Benelux muziekliefhebbers die met een Weeknd boeking naar Pinkpop kunnen worden gelokt.

Wat de definitie van een hit is, is sowieso een andere discussie. Al is dat best een goeie om te voeren, want dan kunnen we tegelijk ook nadrukken dat de Top 40 hartstikke kut is en geen ene reet te maken heeft met muziekkunst.

Maar serieus, Weeknd op Pinkpop, de setlist wordt toch hartstikke normie, al zou het gruwelijk vet zijn als hij deze bazentrack volledig doet (inclusief het ALLADEM SWALLOW einde):

ik hou vanochtend een oogje op Download UK, straks namen...
Pinkpop deelde op het affiche 2020/2021:
Frank Carter, Deftones, Gojira, The Pretty Reckless, Volbeat, The Last Internationale

Een steekproef van een hoop willekeurige voetgangers in Landgraaf (alsof die per se verstand hebben van muziek?) is niet representatief voor alle Benelux muziekliefhebbers die met een Weeknd boeking naar Pinkpop kunnen worden gelokt.

Wat de definitie van een hit is, is sowieso een andere discussie. Al is dat best een goeie om te voeren, want dan kunnen we tegelijk ook nadrukken dat de Top 40 hartstikke kut is en geen ene reet te maken heeft met muziekkunst.

Maar serieus, Weeknd op Pinkpop, de setlist wordt toch hartstikke normie, al zou het gruwelijk vet zijn als hij deze bazentrack volledig doet (inclusief het ALLADEM SWALLOW einde):
Pinkpop is met alle respect geen muziek voor de muziekliefhebbers. Juist daarom weet ik niet of het een goede match is. Maar goed ik zou het een gedurfde boeking vinden hoor, en misschien onderschat ik het totaal en dan ben ik de eerste die het zal toegeven. Want uit die hoek moeten we het zoeken inderdaad.

Ik had misschien aanhalingstekens moeten gebruiken. Maar je hebt geen scherpe muzieksmaak nodig om een dagje op Pinkpop te vertoeven toch? En ik kom er ook graag hoor, dus het is niet negatief bedoeld. Dat wil niet zeggen dat je als muziekliefhebber niet naar je zin kan hebben op Pinkpop.

Het is maar net de vraag hoeveel concerten Stadspark mag organiseren.
Die hebben daar al GnR en kan me voorstellen dat ze daar geen 3 concerten per jaar wegzetten.
Waarom ze daar überhaupt grote artiesten als GnR en Greenday inplannen is me een raadsel..
Volgens mij mag bijvoorbeeld Goffertpark ook maar een max aantal concerten per jaar hebben.
Het Stadspark in Groningen mag maximaal 5 keer per jaar gebruikt worden voor grote evenementen tot 75.000 bezoekers. En in totaal 12 keer voor evenementen met geluidsoverlast. De gemeente en regio wil graag grote concerten naar Groningen halen.

Guns N' Roses was in een vloek en een zucht uitverkocht. Vraag naar grote artiesten is er zeker wel. En de mogelijkheid tot meer concerten ook.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread