Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Zou zeggen van wel, ja. Daar proberen ze inderdaad mee te breken, maar je ziet toch vaak dat een 'frissere' headliner minder goed verkoopt dan de ouwe rotten, om het zo maar te zeggen. Zeker bij Pinkpop, dus die doelgroep teert nog wel op 'oudere' namen.

Vooral makkelijk omdat je al veel tickets verkocht hebt natuurlijk.
Mwa. Bieber houdt nog altijd het verkoopsrecord toch? En denk niet dat Bruno Mars en Robbie Williams hun dag traag uitverkochten. Denk dat dat een beetje perceptie is. Vorig jaar was de verkoop van 'oude rotten' Guns 'n Roses (plus Volbeat) ook geen vetpot.

Is soms moeilijk een lijn op te trekken. Dag in de week doet ook veelbijvoorbeeld. Muse was qua verkoopsaantallen ook geen succes de vorige keer op Rock Werchter. Hebben (volgens mij) hun dag zelfs nooit kunnen uitverkopen.

Ik zie niet in hoe Coldplay, Metallica en Springsteen, die zo'n beetje twee keer de ArenA kunnen uitverkopen (als het niet meer is), redelijke namen zijn naast RHCP en PJ. Dan zou ik toch eerder aan Muse denken als grote, maar een relatief kleinere naam.
Metallica zie ik nog wel op Pinkpop staan. Coldplay en Springsteen eerder in de ArenA of in het Goffert.

@mattman was de dag van Robbie Williams uitverkocht? Voor mijn gevoel is die nooit uitverkocht geweest.

Zijn wel namen die niet gek zijn voor Pinkpop imo... Niet origineel, omdat ze al eens geweest zijn, maar niet onwaarschijnlijk
Dat klopt wel maar volgens mij doelt Dave vooral op het feit dat je met PJ en RHCP al twee echt grote namen hebt staan. Een dubbele stadionuitverkoper daarnaast zetten is misschien wat teveel van het goede.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en wenteldave
Metallica zie ik nog wel op Pinkpop staan. Coldplay en Springsteen eerder in de ArenA of in het Goffert.

@mattman was de dag van Robbie Williams uitverkocht? Voor mijn gevoel is die nooit uitverkocht geweest.
Ik dacht niet uitverkocht maar wel vulde wel degelijk goed. Ik vind het lastig, Metallica, Foo Fighters, Muse, Pearl Jam, RHCP... allemaal leuk hoor. Maar been there done that. Dus ik ben wel in voor nieuwe headliners, maar geen idee wie.

• Leuk
Waarderingen: Bassie78 en mattman
Ik dacht niet uitverkocht maar wel vulde wel degelijk goed. Ik vind het lastig, Metallica, Foo Fighters, Muse, Pearl Jam, RHCP... allemaal leuk hoor. Maar been there done that. Dus ik ben wel in voor nieuwe headliners, maar geen idee wie.
Dat lijkt me dus precies het ding waar de organisatie ook mee zit. Je kan wel een kleinere naam daar neerzetten, maar je gaat kritiek krijgen vanuit de 'conservatieve hoek' en als die gok zich niet uitbetaald, ga je wel twee keer nadenken voor je het weer een keer gaat proberen met een kleinere/nieuwe headliner. Wat er nu staat, heeft zich al ruimschoots bewezen en is daarmee dus, zoals eerder gezegd, een veilige keuze.

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Dat klopt wel maar volgens mij doelt Dave vooral op het feit dat je met PJ en RHCP al twee echt grote namen hebt staan. Een dubbele stadionuitverkoper daarnaast zetten is misschien wat teveel van het goede.
Persoonlijk, ik vind RHCP niet echt de hele grote naam (meer)...
imo kan er dus wel een stadion act bij

Grote of kleine naam zal niet zoveel uitmaken voor komend jaar. Festival / concertbezoekers snakken naar live muziek. We staan al zolang "droog". De tickets zullen wel vrij snel uitverkocht raken.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en mattman
Grote of kleine naam zal niet zoveel uitmaken voor komend jaar. Festival / concertbezoekers snakken naar live muziek. We staan al zolang "droog". De tickets zullen wel vrij snel uitverkocht raken.
Precies dit. Snap niet waarom mensen denken dat Pinkpop 'op safe moet spelen'. Als er één jaar is waarin dat eens niet nodig zal zijn, dan zal het 2022 zijn. Kondig 2 Pinkpops aan, met 2 verschillende lineups, en ik zie beiden ook uitverkopen in no time. Bijna ongeacht de namen.

Ik weet dat nog zo net niet.

Het is misschien zo dat mensen weer echt naar festivals zitten te snakken maar volgend jaar heb je gewoon weer enorm veel keuze. Graspop dat in hetzelfde weekend valt, festivals als Werchter die weer doorgang vinden. Er is weer volop concurrentie. En voor veel mensen zijn de coronajaren ook een flinke klap in de portemonnee geweest.

Na twee jaar niet kunnen doorgaan zou ik het volledig logisch vinden als ze bands boeken waarvan ze zeker weten dat de festivalganger Pinkpop kiest in plaats van één van de andere vele festivals.

Daarnaast is Pinkpop de laatste jaren toch nooit zo van het vernieuwen geweest? En welke nieuwe headliners zouden ze überhaupt kunnen plaatsen?

Ik weet dat nog zo net niet.

Het is misschien zo dat mensen weer echt naar festivals zitten te snakken maar volgend jaar heb je gewoon weer enorm veel keuze. Graspop dat in hetzelfde weekend valt, festivals als Werchter die weer doorgang vinden. Er is weer volop concurrentie. En voor veel mensen zijn de coronajaren ook een flinke klap in de portemonnee geweest.

Na twee jaar niet kunnen doorgaan zou ik het volledig logisch vinden als ze bands boeken waarvan ze zeker weten dat de festivalganger Pinkpop kiest in plaats van één van de andere vele festivals.

Daarnaast is Pinkpop de laatste jaren toch nooit zo van het vernieuwen geweest? En welke nieuwe headliners zouden ze überhaupt kunnen plaatsen?
Maar zoals Dave ook aangeeft: een heel groot deel van de tickets zijn gewoon al verkocht. Ik twijfel er geen seconde aan dat tickets voor zowat alle grote festivals er in een mum van tijd uit gaan. Ja, er is weer veel keuze, maar ik vrees zelfs dat het aanbod kleiner zal zijn dan de vraag. Ondanks dus al die keuze en concurrentie.

En dat van dat geld zal natuurlijk anders zijn. Uiteraard heb je de mensen die in bepaalde sectoren werkten die het hard te verduren hebben, maar aan de andere kant: ikzelf heb nog nooit zo weinig geld uitgegeven als vorig jaar en dit voorjaar. Want geen festivals, reizen, uitstappen. Heb nog nooit zo goed kunnen sparen als nu. En ik gok met mij vele anderen?

Ja, dat is natuurlijk ook wel weer zo.

Ik betwijfel het echt of alle grote festivals meteen uitverkopen. Heb ergens het gevoel dat het toch nog wel aan de line-ups ligt en dat mensen wat voorzichtig zullen zijn met het kopen van tickets na al die uitgestelde en later terugbetaalde events.

Zou wel mooi zijn als het wel gebeurt.

Welke nieuwe headliners zou jij geschikt vinden voor Pinkpop? Want ik kan net als Indiaantje zo 123 vrij weinig bedenken.

hoop het niet, dat ze maar mooi op Boutique blijft...
Is ook maar het soort naam die ik bijvoorbeeld perfect bij Pinkpop vind passen.

Met haar twee albums van vorig jaar is haar publiek ook wel een stuk breder geworden. In België is het plots iemand die ook op StuBru gedraaid wordt. Dat helpt mee.

Ik zou het geweldig vinden maar denk dat het grootste gedeelte van het vaste Pinkpop publiek er niet om zit te springen.

Bij Swift werkt de Benelux exclusief van vorige keer ook niet bepaald mee in mijn gedachtegang. Dat moet ik er wel bij zeggen...

Ik vind het eigenlijk lastig om nu specifieke namen aan te wijzen.
Daarbij moeten er ook nog grote stadion acts geschoven worden over Malieveld, ArenA, Goffertpark, GelreDome, Stadspark Groningen (Green Day?) en dan is er nog Pinkpop onder andere...
In 2018 stond naast Pearl Jam met Foo Fighters nog Bruno Mars. Ik zie de combi Pearl Jam/RHCP niet als groter dan PJ/FF. Dus als daar Bruna Mars langs kon, zie ik niet in dat er nog een grote stadion naam langs PJ/RHCP kan. Zo denk ik. Zo niet, dan denk ik nog altijd dat Pinkpop als uiterste uitweg nog altijd Volbeat als headliner kan schuiven voor de zondag als kleine headliner en voor Pinkpop nieuwe headliner...

Ik denk dat voor Pinkpop de ogen open moeten blijven voor tours die we in 2020/2021 nog niet aangekondigd hebben gezien. Dan namen die al op affiches stonden in Europa in 2020/2021.

Tame impala heeft inmiddels bewezen het aan te kunnen. Editors ervoor en dan moet het prima kunnen.

Als ze de kans hebben op Taylor Swift, meteen doen. Dan is ze meteen de grootste naam en ticket verschuiver op het affiche

• Leuk
Waarderingen: mattman
Tame impala heeft inmiddels bewezen het aan te kunnen. Editors ervoor en dan moet het prima kunnen.

Als ze de kans hebben op Taylor Swift, meteen doen. Dan is ze meteen de grootste naam en ticket verschuiver op het affiche
Maar dan wel door de nummers I Knew You Were Trouble, Shake It Off, Bad Blood en You Belong To Me. Want die nieuwe nummers worden goed ontvangen bij liefhebbers van alternatievere/indie muziek, maar gaan denk ik echt niet werken op Pinkpop.

Jullie noemen in ieder geval een hoop namen waar ik blij van zou worden. RHCP, Pearl Jam en Coldplay/Muse/Metallica/Springsteen, daar word mijn ziel prima mee gekieteld ??

Iedereen een beetje afgestapt van de verwachting voor Taylor Swifts, Post Malones, Ariana’s, Kendricks en The Weeknds, ofwel de niet-rock genres? En waarom?

Users who are viewing this thread