Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Ik ben vooral benieuwd waar Rise Against zal gaan landen in de Benelux volgend jaar. Nog op geen enkel affiche teruggekomen. Voor Pinkpop een erg mooie naam voor Noord Podium om ff te knallen. RW en Graspop kunnen ook net zo goed.

Twenty One Pilots nog gewoon op de zelfde dagen, bijna een zekerheidje voor de vrijdag weer. Opvallend is wel dat Dermot Kennedy, Of monsters and men, JC Stewart nog niet zijn herbevestigd.
ja, die ontbreken daar nog, maar misschien komen die de volgende ronde er bij.

Bij Hurricane / Southside ontbreken tov 2020/2021 nog :
Martin Garrix, Dermot Kennedy, The Lumineers, Killswitch Engage, Of Monsters and Men, The 1975, Tones and I, Wolf Alice, Georgia, JC Stewart, Sofi Tukker, Sum 41, BHZ, Modeselektor, Catfish & the Bottlemen, Sam Fender

Volgens mij heb je idd met die 3 namen ontbrekende de van Pinkpop 2020/2021 overeenkomsten goed opgesomd

Ik denk dat we wat betreft RHCP dicht tegen nieuws aanzitten.
Firenze Rocks gaat verplaatsen naar eerste weekend juni 2022.
Pinkpop deelde RHCP met het italiaanse Firenze Rocks.
Kwestie van tijd denk ik...
Dit is waarschijnlijk fout geïnterpreteerd, alleen de show van Vasco Rossi gaat naar begin juni en staat los van Firenze (met de verplaatsing in 2022). Dus waarschijnlijk blijft Firenze Rocks in hetzelfde weekend zitten dan toch, gelijk met Pinkpop in 2022? Alhoewel er nog steeds geen bericht hierover is uit Italie.
Pinkpop deelde RHCP met Firenze maar ook met Felyn in Frankrijk, die laatste komt volgende week als het goed is met een update (2021->2022)...

Overigens is Vasco Rossi ook uit de lineup van het italiaanse i-Days gestapt.
i-Days is 9 tm 12 juni 2022, week voor Pinkpop.
Ze hebben daar al Foo Fighters terug aangekondigd en Aerosmith. Die beide al uitgesloten zijn voor Pinkpop, Foo's door Rock in Rio en Aerosmith door de benelux exclusief op Graspop.
Maar zeer intressant is dat SoaD hier al gecanceld was en nu Vasco Rossi ook, er ontbreken voor 2022 nog 2 headliners op i-Days 2022 een week voor Pinkpop. Dat is iets om in de gaten te houden.

• Leuk
Waarderingen: Bassie78
Door de tips van JB. en RIkkie nu meer nieuwe muziek aan luisteren. Zo ook naar de nieuwe van Royal Blood, en die klinkt goed! Hebben UK tour al bevestigd (kan de datums nergens vinden?) maar eventueel mooie sub?
de UK data van Royal Blood zijn er, zitten tussen 25 Maart Bournemouth en 3 april Glasgow.
Dat is nog ruim voor het festival seizoen, om er iets zinnigs mee te zeggen nog.

NovaRock heeft een groot deel affiche bekend gemaakt.
Ontbreekt een headliner...
Zo'n week voor Pinkpop heel interessant.
Metallica is een naam die bij me op komt...

Van Novarock zie ik Muse of de Foo's wel als headliner doorkomen.

Red Hot Chili Peppers - Pearl Jam - Muse lijkt me wel realistisch.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Van Novarock zie ik Muse of de Foo's wel als headliner doorkomen.
Foo Fighters zijn al afvaller door Rock in Rio Lissabon.
Muse kan... Maar denk niet dat ze het worden.
Ik verwacht andere opties, naast RHCP verwacht ik een headliner die geen tourdata had in 2021 (of nog geen).

Pinkpop teert toch sowieso al lang op dezelfde doelgroep? Zeker na wat gemiste edities snap ik het heel goed als je voor deze combinatie zou gaan.
Ja, dat dus. Ik zie ze ook gewoon op safe spelen.

Als MUSE komt ga ik sowieso voor een dagkaartje.

Pinkpop teert toch sowieso al lang op dezelfde doelgroep? Zeker na wat gemiste edities snap ik het heel goed als je voor deze combinatie zou gaan.
Is dat zo? Dacht dat ze daar een beetje mee probeerden uit te breken?

En als er één jaar is waarin je weinig risico loopt om niet uit te verkopen, dan is het volgend jaar. ;-) Het wordt het minst moeilijke jaar ooit voor festivals om uit te verkopen.

Ja, dat dus. Ik zie ze ook gewoon op safe spelen.

Als MUSE komt ga ik sowieso voor een dagkaartje.
God, wat zou ik hiervan balen. Dan wordt de keuze Graspop-Pinkpop wel een lastige, gewoon drie van m'n favoriete bands als headliner op Pinkpop.

• Leuk
Waarderingen: PJ
Is dat zo? Dacht dat ze daar een beetje mee probeerden uit te breken?

En als er één jaar is waarin je weinig risico loopt om niet uit te verkopen, dan is het volgend jaar. ;-) Het wordt het minst moeilijke jaar ooit voor festivals om uit te verkopen.
Zou zeggen van wel, ja. Daar proberen ze inderdaad mee te breken, maar je ziet toch vaak dat een 'frissere' headliner minder goed verkoopt dan de ouwe rotten, om het zo maar te zeggen. Zeker bij Pinkpop, dus die doelgroep teert nog wel op 'oudere' namen.

Vooral makkelijk omdat je al veel tickets verkocht hebt natuurlijk.

God, wat zou ik hiervan balen. Dan wordt de keuze Graspop-Pinkpop wel een lastige, gewoon drie van m'n favoriete bands als headliner op Pinkpop.
Oh ja... Ik zou zeker blij zijn met Muse. Heel blij.
Maar toch heb ik het gevoel dat ze niet naar Pinkpop komen.
Ook dat ze tijdens de aankondiging ronde van Pinkpop voorafgaande aan 2021 niet aangekondigd waren, doet vermoeden dat ze niet in optie waren.
Zolang Post Malone niet terug keert, zie ik opties voor andere acts.
Denk dat Coldplay van zich laat horen. Metallica komt in volgende zomer naar Europa. Springsteen zie ik na 10 jaar best retour komen... Er zijn nog wel wat tours te plannen voordat het überhaupt 2022 is.

Ik zie niet in hoe Coldplay, Metallica en Springsteen, die zo'n beetje twee keer de ArenA kunnen uitverkopen (als het niet meer is), redelijke namen zijn naast RHCP en PJ. Dan zou ik toch eerder aan Muse denken als grote, maar een relatief kleinere naam.

Zijn wel namen die niet gek zijn voor Pinkpop imo... Niet origineel, omdat ze al eens geweest zijn, maar niet onwaarschijnlijk

Users who are viewing this thread