Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Maar dan wel door de nummers I Knew You Were Trouble, Shake It Off, Bad Blood en You Belong To Me. Want die nieuwe nummers worden goed ontvangen bij liefhebbers van alternatievere/indie muziek, maar gaan denk ik echt niet werken op Pinkpop.
Greatest hits set met daarin nummers van evermore en folklore verwerkt in prima. Daar zitten genoeg uptempo in. Af en toe een ballad (deed ze volgens mij ook voor die 2 albums) en ze kan prima en set van 2 uur spelen die boeit

Jullie noemen in ieder geval een hoop namen waar ik blij van zou worden. RHCP, Pearl Jam en Coldplay/Muse/Metallica/Springsteen, daar word mijn ziel prima mee gekieteld ??

Iedereen een beetje afgestapt van de verwachting voor Taylor Swifts, Post Malones, Ariana’s, Kendricks en The Weeknds, ofwel de niet-rock genres? En waarom?
Ik zou vooral alle opties open houden...

Dus drop hier vooral alle opties.
Persoonlijk zie ik meer in die stadion acts. zoals Coldplay, Metallica, Springsteen, AC/DC...

Absoluut. Met nog een jaar te gaan moeten hier gewoon lekker veel opties rondzweven.

Zouden Radiohead, Aerosmith, Eminem, Beyonce, Rolling Stones of Green Day ook opties kunnen zijn?
Aerosmith kan je in ieder geval doorstrepen. Staan Benelux-exclusief op Graspop. Geen idee hoe het met de rest zit, maar denk dat Green Day in ieder geval weer naar Stadspark gaat.

Is ook maar het soort naam die ik bijvoorbeeld perfect bij Pinkpop vind passen.

Met haar twee albums van vorig jaar is haar publiek ook wel een stuk breder geworden. In België is het plots iemand die ook op StuBru gedraaid wordt. Dat helpt mee.
Haar laatste 2 albums waren best tof. Maar vraag me af of ze die live speelt en of dat aanslaat op Pinkpop. Want dat waren geen Pinkpop bangers om zomaar te zeggen?

Haar laatste 2 albums waren best tof. Maar vraag me af of ze die live speelt en of dat aanslaat op Pinkpop. Want dat waren geen Pinkpop bangers om zomaar te zeggen?
Nee klopt, maar ze heeft een heel klein beetje haar publiek vergroot aan de zijkant zeg maar. Maar eens dat dat nu ook weer niet zo veel verschil maakt. Los daarvan waren een Cardigan en Exile wel gewoon weer radiohits. En verder heeft ze bangers genoeg los van die 2 platen.

Maar wil het niet te veel een Swift topic maken. We weten nog niet eens of ze wil touren in 2022. Maar op de vraag wat er nu eens een geschikte nieuwe Pinkpopheadliner zou zijn, dan vind ik een Swift daar wel een goed antwoord op. Andere hypothetische antwoorden zouden zijn: The Weekend, Beyoncé, Bilie Eilish, Kendrick Lamar (die twee laatsten even extra binnenkoppen met een nieuwe plaat), Eminem, Ed Sheeran,... Binnen het (alternatieve) rock/metalgenre staan er maar weinig nieuwe Pinkpopheadliners op.

Nee klopt, maar ze heeft een heel klein beetje haar publiek vergroot aan de zijkant zeg maar. Maar eens dat dat nu ook weer niet zo veel verschil maakt. Los daarvan waren een Cardigan en Exile wel gewoon weer radiohits. En verder heeft ze bangers genoeg los van die 2 platen.

Maar wil het niet te veel een Swift topic maken. We weten nog niet eens of ze wil touren in 2022. Maar op de vraag wat er nu eens een geschikte nieuwe Pinkpopheadliner zou zijn, dan vind ik een Swift daar wel een goed antwoord op. Andere hypothetische antwoorden zouden zijn: The Weekend, Beyoncé, Bilie Eilish, Kendrick Lamar (die twee laatsten even extra binnenkoppen met een nieuwe plaat), Eminem, Ed Sheeran,... Binnen het (alternatieve) rock/metalgenre staan er maar weinig nieuwe Pinkpopheadliners op.
Is Beyoncé ook niet al weer een beetje passé?
Eilish en The Weeknd zie ik dit formaat niet aanhouden.

ik zal Kanye ooit wel willen zien, maar ook niet heel relevant meer. De Gofferpark uitverkopers zie ik helaas niet snel terug in de huidige generatie.

Eilish en the Weekend zullen qua formaat beiden alleen maar groter worden denk ik.

Wat dachten jullie van Ed Sheeran? Schijnt ook weer aan het werk te willen gaan.

Is Beyoncé ook niet al weer een beetje passé?
Eilish en The Weeknd zie ik dit formaat niet aanhouden.

ik zal Kanye ooit wel willen zien, maar ook niet heel relevant meer. De Gofferpark uitverkopers zie ik helaas niet snel terug in de huidige generatie.
Beyoncé passé? Je kan en mag er van alles over zeggen, maar passé is ze toch allerminst. Kijk maar eens naar wat ze teweeggebracht heeft op Coachella. Heel dat Beychella en Homecoming gedoe. Met dat laatste album draaide ze nog eens de hele sloot muziekcritici rond haar vinger. Alleen is dat wel alweer eventjes geleden.

Ik dacht ook even dat The Weeknd ging stagneren ofzo na Starboy, maar toen kwam die plaat van vorig jaar en scoorde hij letterlijk de grootste hit van 2020. He's going nowhere. Billie Eilish ook niet hoor. En nu we het over de duivel hebben: haar nieuwe plaat is net aangekondigd. Da's het soort popster die een beetje een begrip geworden is en pakweg mijn ma ook (her)kent, zoals Lady Gaga vroeger (nog zo eentje waarvan ik 12 jaar geleden dacht dat die snel ging verdwijnen).

Eens over Kanye. Die zijn we kwijt vrees ik haha.

Laatst bewerkt:
Muziekcritici zijn 9 van de 10x ook maar meelopers. Maar het zal wel aan mij liggen dan.. heb het idee dat dat ze de piek wel weer achter de rug heeft. Maar goed zou nog steeds een goede boeking zijn, maar toen op Glasto vond ik het niet veel soeps persoonlijk.

Maar een The Weeknd, inderdaad een giga hit gehad dat zal ik niet ontkennen. Ben ook wel benieuwd hoe die live is. Maar bij de nieuwe acts blijft het lastig inschatten hoeveel mensen er bereid zijn om een kaartje van €100,00 uit te geven voor een dag Pinkpop. Het is ook geen act die een arsenaal aan hits heeft met alle respect.

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Kanye zie ik overigens wel eens op Lowlands headlinen, mits die weer op aarde terugkomt en zijn boekingsprijs weer normaal wordt. Was ook al aangeboden voor 2011 tijdens het Dark Twisted Fantasy tijdperk, maar toen was de organisatie te dom om hem af te slaan.

Ik vind dit best wat voor een artiest die pas tien jaar bezig is: https://www.top40.nl/top40-artiesten/wekend-the

Daarnaast heeft ie ook al zijn fan favorite mixtape tijdperk tracks. Zat mensen zullen daar geld aan besteden.
Goede comeback. Is iedere Top 40 notering een hit? Naar mijn mening niet. Wat ik wil zeggen... ga nu naar Landgraaf en vraag iedere willekeurige voorbijganger naar The Weeknd. Velen zullen hem niet kennen op basis van zijn naam. Blinding lights zal een oja die ken ik wel teweeg brengen. Maar dan? Safe your Tears en misschien Starboy nog maar dan is het wel een beetje klaar toch?

Aerosmith kan je in ieder geval doorstrepen. Staan Benelux-exclusief op Graspop. Geen idee hoe het met de rest zit, maar denk dat Green Day in ieder geval weer naar Stadspark gaat.
Het is maar net de vraag hoeveel concerten Stadspark mag organiseren.
Die hebben daar al GnR en kan me voorstellen dat ze daar geen 3 concerten per jaar wegzetten.
Waarom ze daar überhaupt grote artiesten als GnR en Greenday inplannen is me een raadsel..
Volgens mij mag bijvoorbeeld Goffertpark ook maar een max aantal concerten per jaar hebben.

Ik denk dat je de populariteit en bekendheid van The Weeknd een beetje onderschat Indiaantje....

Ik denk dat het grootste gedeelte van die voorbijgangers weet over wie je het hebt als je The Weeknd noemt. De reactie is dan eerder: Ja, die van Blinding Lights!

Twee keer uitverkocht Ziggo Dome is ook niet niks.

Wel de reden waarom ik hem niet verwacht op Pinkpop. En Pinkpop en oktober Ziggo in Nederland gaat niet gebeuren denk ik.

Laatst bewerkt:
The Weeknd geen hits? Juist wel toch.

Billie Eilish lijkt mij ook een grote kanshebber gezien haar nieuwe album aankondiging, mocht ze in de buurt zijn.
Billie Eilish, brrrrrr, the horror...

ik kan geloven dat er mensen zijn die er "blij" van worden, maar ik kan het me steeds weer lastig voorstellen.
Persoonlijk hoop ik dat Mojo haar weer naar Ziggo Dome zet, maar eerlijk is eerlijk, als ze daadwerkelijk zo populair is, tja dan kan je er niet om heen hé en zal de kans voor Pinkpop groeien. Alhoewel ik persoonlijk de grootste moeite heb haar als headliner in te schatten, afsluiter Noord zie ik misschien wel.
Vreemd ook dat ze in 2020 Ziggo zo uitverkocht en Boutique een debacle qua verkoop was.

Users who are viewing this thread