Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Ik ben één van de weinige die het vreselijk jammer vindt! QOTSA vindt ik 100 maal beter dan Volbeat! Maar goed dan ga ik wel andere bandjes ontdekken op dat tijdstip of wat eten ?

• Leuk
Waarderingen: Heemstock1
Maar Volbeat vervangt dus qotsa op zondag en die andere twee completeren de zaterdag.

Nu nog even speculeren over de laatste 8 namen. Dan hoeft het ook niet stil te vallen tot juni ;-).

• Confetti
  • Leuk
Waarderingen: piep en DennisvdBr
Ik ben één van de weinige die het vreselijk jammer vindt! QOTSA vindt ik 100 maal beter dan Volbeat! Maar goed dan ga ik wel andere bandjes ontdekken op dat tijdstip of wat eten ?
Ooh dat denk ik niet hoor, als ik zou gaan zou ik het ook verschrikkelijk jammer en een enorme downgrade vinden

Volbeat is natuurlijk van andere orde dan QOTSA maar desondanks best goed opgelost. Die zaterdag ziet er wel heel flets uit zeg, waar is de sub en/of Noord afsluiter?

na 11 jaar Volbeat terug op Pinkpop, nou ik ben er blij mee...
en ik denk, dat er ook genoeg mensen in NL zijn die er ook wel vrede mee hebben als vervanger QOTSA.

Ik blijf er bij, met de spots die ze door Europa pakken op affiches is dit meer dan een terechte spot op Pinkpop.
(ik ben zelf een Radio2 luisteraar en heb ook het idee dat ze daar een goeie pak populariteit hebben)

Maar is Volbeat sub of Noord afsluiter? Zie daar nog niks over, een podiumindelimg mogen we langzaam wel krijgen toch,

Maar is Volbeat sub of Noord afsluiter? Zie daar nog niks over, een podiumindelimg mogen we langzaam wel krijgen toch,
zoals de volgorde op de site denk ik dat, TOP, Royal Blood en Volbeat de Noord afsluiters zijn, denk ik

Ik vind Maneskin ook nog altijd bizar hoog op die zaterdagpagina staan. Op Werchter spelen ze van 15:40 tot 16:40 op de main.

• Leuk
Waarderingen: wenters
Ik vind Maneskin ook nog altijd bizar hoog op die zaterdagpagina staan. Op Werchter spelen ze van 15:40 tot 16:40 op de main.
ik vind het nog een vrij terechte plek, die gasten zijn ongekend populair momenteel

maar de zaterdag is dus met 21 namen rond?

voor de volledigheid, dit is het nu

Vrijdag 17 juni
Metallica, Twenty One Pilots, Nightwish, Nothing But Thieves, Greta Van Fleet, Danny Vera, Idles, Parcels, The Pretty Reckless, Froukje, Antoon, Wies, grandson, JC Stewart, Ten Times A Million, Elle Hollis

Zaterdag 18 juni
Pearl Jam, Royal Blood, Måneskin, Deftones, Kaleo, Chef’Special, Lost Frequencies live, Crowded House, Ronnie Flex & The Fam, Selah Sue, Tones And I, Courtney Barnett, Frank Carter & The Rattlesnakes, Son Mieux, Mimi Webb, Nona, The Last Internationale, KennyHoopla, Saint PHNX, Remme, Ramkot

Zondag 19 juni
Imagine Dragons, Volbeat, Nile Rodgers & CHIC, Dermot Kennedy, De Staat, Zara Larsson, Ziggy Marley: A Live Tribute To His Father, Eefje de Visser, Interpol, Maan, Kacey Musgraves, Inhaler, Turnstile, Joost, Sea Girls, Hang Youth, Meau

zaterdag compleet en nog 8 namen toe te voegen.

Queens of the Stone Age maakt uitstekende muziek. De enige keer dat ik ze live zag (Pinkpop 2013) vlogen de vonken er echter niet bepaald vanaf. Ze sloten toen het Noordpodium af. Prima spot, juiste tijdslot, erg goed weer, en toch bijzonder lauw. Miste de interactie tussen band en publiek een beetje.

Volbeat zag ik ook slechts 1x live (Pinkpop 2011). Dat was ook niet spetterend. Zij stonden toen halverwege de dag op main (3e van de 5 optredens op mainstage die dag) en maakten een beetje een verzopen indruk. Waren wel energiek, maar de spot was te groot en het tijdstip te vroeg.

Ik weet niet hoe QOTSA het na die tijd is gaan doen qua optredens. Bij Volbeat heb ik toch wel het idee dat die behoorlijk gegroeid zijn. Muzikaal moeten ze hun meerdere erkennen in QOTSA, maar qua optreden denk ik dat het voor mijzelf toch echt een verbetering is. Ik heb gewoon echt zin in effe rammen met Volbeat. Meer dan dat ik zin heb in een uurtje luisteren naar QOTSA, alhoewel ik die er ook graag bij had gehad hoor...

Publiek is ook een factor he, QOTSA heeft op Werchter meerdere headlineshows gespeeld en alle keren ging de weide volledig mee.

Publiek is ook een factor he, QOTSA heeft op Werchter meerdere headlineshows gespeeld en alle keren ging de weide volledig mee.
Dat bedoel ik. Ik baseer mijn mening op die enkele keer, dus vond ik wel zo netjes om erbij te vermelden waar mijn mening vandaan kwam. En ik had QOTSA graag opnieuw gezien. Maar ze zullen deze tourcancel wellicht volgend jaar goedmaken, dus die kans komt vanzelf...

• Leuk
Waarderingen: elo
Nu Kensington niet komt, hebben ze meteen een nieuwe huisband aangeschaft: Chef' Special. Intussen de 4e keer alweer uit mn hoofd (2011,2014 en 2017)

ja, nou en

Ik heb Volbeat ook al gezien en ook dat ging als een malle.
Ik denk dat Volbeat precies is wat het staartje van die dag nodig heeft.
Als je het afzet tegen Imagine Dragons, Nile Rodgers en waarschijnlijk een dance act nog.
Maar ik denk dat sowieso hier op het forum, de algehele mening over Volbeat niet representatief is voor de populariteit op Pinkpop. Durf ik toch wel voorzichtig te stellen.

Nu Kensington niet komt, hebben ze meteen een nieuwe huisband aangeschaft: Chef' Special. Intussen de 4e keer alweer uit mn hoofd (2011,2014 en 2017)
mwah, Anouk is nog record houdster...

• Leuk
Waarderingen: Rick1617899545

Users who are viewing this thread