Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Ik denk idd wel dat er voor veel acts een groot verschil is in populariteit tussen Nederland en Belgie.
Wat zich ook vertaald in de lineups van bijvoorbeeld Rock Werchter en Pinkpop in verschil van tijdstip en stage.

ik (ook) ben een beetje aan het puzzelen met de lineup, ik heb wel het vermoeden dat de topdown nu is per stage:
main -> IBA -> Stage 4 -> Brightlands -> Garden of Love
omdat ik denk dat door de vergroting van Stage 4, dat Brightlands tent nu de kleinste stage gaat worden (muv Garden of Love dan)

voor de zaterdag (met 21 namen) kom ik nu op 5 namen per stage en dan 1 voor Garden of Love.
Dag starten op IBA en in Brightlands, daarna om en om.
Met dan afsluiter Stage 4 gelijk met de headliner.
Aangezien Remme de meest onderaan staande NL naam is met een paar radiohitjes, verwacht ik Remme in Garden of Love met een acoustisch setje.
Waar ik alleen niet uit kwam is mijn theorie, Royal Blood als IBA afsluiter, daardoor kom ik topdown technisch niet lekker uit. Krijg dan NL acts in zelfde tijdslot en wat genres in gelijk tijdslot, wat niet logisch Pinkpop achtig is...
als ik dan ander redeneer, zou ik Deftones als aflsuiter IBA zien en Lost Frequencies als afsluiter Stage 4.
Op het moment dat ik dan de topdown verdeel, staan de NL acts niet in gelijk tijdslot en de BE acts ook niet.
Ook krijg ik dan per Stage 1 NL act.
Pin me er niet op vast, maar ik verwacht ongeveer zo voor de zaterdag:

Zaterdag 18 juni
Main:
Pearl Jam, Royal Blood, Måneskin, Kaleo, Chef’Special,
IBA:
Deftones, Crowded House, Ronnie Flex, Selah Sue, Tones And I,
Stage 4:
Lost Frequencies live, Courtney Barnett, Frank Carter, Son Mieux, Mimi Webb,
Brightlands
Nona, The Last Internationale, KennyHoopla, Saint PHNX, Ramkot
Garden of Love:
Remme

ook de andere dagen een poging gedaan...

maar dat is maar een gok, met dan nog 8 overgebleven spots.
1 mainstage, voor een danceact op zondag
1 IBA op zaterdag
en nog 6 spots voor Stage 4 en Brightlands

overall kom ik nog op dit :

Vrijdag 17 juni
Main:
Metallica, Nightwish, Nothing But Thieves, Greta Van Fleet, Danny Vera,
IBA:
Twenty One Pilots. ? , Parcels, The Pretty Reckless, (niets gelijk met Elle Hollis)
Stage 4:
Idles, ? , Froukje, Wies, ? ,
Brightands:
Antoon, ? , JC Stewart, Ten Times A Million, Elle Hollis
Garden of Love:
grandson,

Zaterdag 18 juni
Main:
Pearl Jam, Royal Blood, Måneskin, Kaleo, Chef’Special,
IBA:
Deftones, Crowded House, Ronnie Flex, Selah Sue, Tones And I,
Stage 4:
Lost Frequencies live, Courtney Barnett, Frank Carter, Son Mieux, Mimi Webb,
Brightlands
Nona, The Last Internationale, KennyHoopla, Saint PHNX, Ramkot
Garden of Love:
Remme

Zondag 19 juni
Main:
Imagine Dragons, ?, Nile Rodgers, Dermot Kennedy, De Staat,
IBA:
Volbeat, Zara Larsson, Ziggy Marley, Eefje de Visser, Interpol,
Stage 4:
Maan, Kacey Musgraves, Inhaler, Turnstile, ? ,
Brightlands:
Joost, ? , Sea Girls, ? , Hang Youth,
Garden of Love:
Meau

• Leuk
Waarderingen: T. Roses
Ik denk dat dat lijstje wel vrij realistisch is.... maar Interpol die IBA opent voor Eefje de Visser zie ik niet gebeuren. Die zullen wel wat later op de dag spelen toch?

Ik ben één van de weinige die het vreselijk jammer vindt! QOTSA vindt ik 100 maal beter dan Volbeat! Maar goed dan ga ik wel andere bandjes ontdekken op dat tijdstip of wat eten ?
Nee hoor, same here! Al vind ik Volbeat qua formaat/status wel een nette vervanger, maar het is veel minder mijn muziek dan QOTSA. Objectief gezien prima vervanger, subjectief gezien helaas niet.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat dat lijstje wel vrij realistisch is.... maar Interpol die IBA opent voor Eefje de Visser zie ik niet gebeuren. Die zullen wel wat later op de dag spelen toch?
Ik neem aan dat Interpol en Eefje De Visser beide laat in de tent spelen. Interpol mag de tent afsluiten!

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
gezien de plek die Interpol op de lineup heeft, heb ik niet het idee dat het een hoge spot gaat worden, of het moet al op Stage 4 of in Brightlands zijn.
Voor de zondag worden ze als 9e genoemd, mainstage sowieso niet dan.
Met Zara Larsson en Ziggy Marley ook nog er boven, gaat het geen late spot op IBA worden.
Ze staan op de site nog onder Eefje de Visser, daarom verwacht ik ze (mits ze op zelfde stage staan) niet na Eefje de Visser

Wat ik me kan voorstellen is dat Maan, dan IBA openen kan en Interpol dus Stage 4 sluit. Maar, dan zouden er 2 NL act achter elkaar staan. Met Eefje en Maan, wat me niet logisch lijkt. Ook moeten dan de 2 vraagtekens van Brightlands verschuiven voor Hang Youth, omdat anders Hang Youth in een tijdslot met Eefje of Maan zou vallen, wat hoogswaarschijnlijk met 2 NL acts niet het geval is. Dus vandaar dat ik een beetje moeite heb met die wissel voor te stellen.

Maar kan idd, geen idee welke spot een Interpol zou kunnen pakken op Pinkpop?
Dat zelfde heb ik ook met De Staat eigenlijk. Staan 5e op de site voor zondag.
Waardoor ik aanneem dat ze vroeg op mainstage staan, of later op de dag op IBA.

klopt, maar die uitleg heb ik er ook bij getypt he
Ik verwacht dat Stage 4 een soort The Slope gaat worden als op Werchter. Dus een open air stage maar wel mindere capaciteit dan de tent. Zie Turnstile, KennyHoopla etc. eerder op 4 spelen dus.

Ken geeft aan dat Volbeat al was geboekt voor de Pinkpop zondag. Pinkpop wist al geruime tijd dat QOTSA niet zou komen. Nu dus doorgeschoven als sub headliner.

Ik verwacht dat Stage 4 een soort The Slope gaat worden als op Werchter. Dus een open air stage maar wel mindere capaciteit dan de tent.
dat is nog even afwachten dan.
al heb ik niet het idee dat Stage 4 meer publiek zal aankunnen, wellicht meer dan Brightlandstent
(weet zo even niet meer hoeveel er in de nieuwe Brightlands kunnen, ca 10000 gok ik? of was dat de oude tent)
zeker als het terrein van Stage 4 vergroot gaat worden door de bossage weg te halen en de verruiming die onstaat door open air te maken, laat ik die optie toch even open.

Ken geeft aan dat Volbeat al was geboekt voor de Pinkpop zondag. Pinkpop wist al geruime tijd dat QOTSA niet zou komen. Nu dus doorgeschoven als sub headliner.
wat fijn

Realistisch gezien is het erg twijfelachtig dat Volbeat oorspronkelijk geen headliner en ook geen subheadliner zou zijn. Het is niet uit te sluiten, maar het lijkt me onlogisch. Het zou kunnen dat Volbeat de subheadliner op main was, en dat QOTSA het Noordpodium zou afsluiten tussen Volbeat en de headliner in, maar ook dat is twijfelachtig. Niet alleen is QOTSA daar inmiddels (want in 2013 waren ze ook Noordafsluiter) te groot voor, maar ook verwacht ik niet dat je op de laatste 3 tijdslots 3 stevige rockacts achter elkaar boekt en de rockende massa twee keer massaal laat verhuizen van het ene veld naar het andere. Plus: hoe diep zijn de zakken van Pinkpop dat je dat budgettair even achter elkaar neerzet?

Ik verwacht dat Volbeat de sub van 2020 was, dat QOTSA de vervangede sub was in2021 (want Volbeat niet meer her aangekondigd) en dat dit in 2022 wederom is omgedraaid. Maar dat is nergens anders op gebaseerd dan logica...

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Oasiss
jeetje, wie heeft dit bedacht?

1644499770342.png

moeten we de kat goed binnen houden dan...

?

nails scratching GIF by South Park

Ik ben zelf heel blij met deze drie nieuwe namen. Het voegt toch weer wat extra’s toe bij de al erg sterke line Up .

Selah Sue heb ik in 2015 live gezien! Een top act en ze kan echt goed live zingen. Altijd al een fan van geweest.

Chefs special is gewoon goed. En altijd leuk om mee te pakken als er op dat moment niks anders op het podium staat.

Volbeat ben ik zelf blijer mee dan QTSA?. En laten we eerlijk zijn waar Werchter geen echte vervanger had voor QTSA heeft Pinkpop toch wel echt een mooie vervangende act.

• Confetti
  • Leuk
Waarderingen: bootje76 en DennisvdBr
los van wat ik er zelf van vind, van Selah Sue en Tones and I... ieder z'n ding natuurlijk, ook op Pinkpop.

kunnen we wel zeggen dat Pinkpop werk heeft gemaakt van een greep verschillende genres.
Maar ook een groot deel vrouwelijke inbreng aan het affiche toevoegd, waarbij gezegd moet worden niet zomaar vrouwelijke acts toegevoegd maar ook naar kwaliteit heeft gekeken.

Als dit de lijn is van de toekomst zonder Jan... dan heb ik geen enkele zorg over de richting van Pinkpop.

• Leuk
Waarderingen: neus

Users who are viewing this thread