Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Meest logisch inderdaad..

Maneskin - Royal Blood - Pearl Jam..

Dan was zondag de bedoeling dat Qotsa waarschijnlijk ging subben en Volbeat Noord zou afsluiten maar is het nu even zoeken naar een sub, of ze schuiven Rodgers door.. zou ik wat zwak vinden maargoed, het kan.

Ik zie Rodgers als sub een beetje in dezelfde categorie als Jamiroquai vorige keer. Niet alleen qua muziek maar ook qua grootte. En toen was het ook met een wat "zwakkere" headliner erna (Mumford & Sons)

Laatst bewerkt:
Jamiroquai is (lees: was) 5x zo groot als Rodgers
CHIC met Nile is wel een pak legendarischer dan Jamiroquai.

Maar ik denk dat er nog een act tussen ID en Rodgers in komt, als Volbeat idd Noord afsluiting is.
Dat gat op de programma pagina tussen Volbeat en Nile Rodgers op zondag is gezien met de andere dagen er bij, te groot.

zoals ik zei: "Opvallend trouwens dat onder Nightwish dan Nothing But Thieves (ook van de vrijdag lineup) staat en daar onder komt pas Nile Rodgers (van de zondag lineup). Waardoor ik bij het standpunt blijf dat er nog een Mainstage act bij komt onder Imagine Dragons... " Waar ik dan een grote dance act verwacht. (die overigens ook NA Imagine Dragons kan komen).

Mijn voorzetje zou zijn Tiësto, maar Garrix (nr 2 DJ Mag) of Guetta (nr 1 DJ Mag) touren ook rond Pinkpop. Garrix misschien meer voor de hand, door de Hurricane/Soutside gigs.

Misschien niet heel voor de hand liggend dat nu nog namen komen die nummer 1 of nummer 2 in hun genre zijn.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Misschien niet heel voor de hand liggend dat nu nog namen komen die nummer 1 of nummer 2 in hun genre zijn.
ja, is wel een puntje.

Al is de vraag natuurlijk wel hoe het gage van een DJ in verhouding staat tov andere acts, ik denk dat dat nog mee kan vallen.
En aangezien Garrix ook tussen de bovenste namen van de affiches van Hurricane/Southside staat is het niet eens een gekke gedachte.

Maar, ik denk eerder aan Tiesto. Is ooit 2004 op de Pinkpop lineup geweest en The Motto doet het al 12 weken lekker in de Top40. Hij staat dan wel 16e in de DJ Mag100. Ik denk dat tourtechnisch, als NL dj, niet recent op Pinkpop gestaan en de populariteit van het moment, het een zeer aannemelijke kanshebber is.

Ontbreekt bovenaan het affiche ook wel aan een DJ, als je het vergelijkt met affiches van Pinkpop uit voorgaande jaren. En een co-headline met ID lijkt me ook aannemelijk.

Ik heb moeite met mezelf voorstellen dat Volbeat niet op main staat. Die zijn toch een superlogische subheadliner met ID er achteraan? Als er bij de overige namen nog niets zit wat tussen die twee door Noord kan afsluiten, dan zal die naam wellicht nog komen. Alhoewel ik De Staat dat bijvoorbeeld prima zie doen...

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: bootje76 en DennisvdBr
Toch nog eens even gekeken hoe ik momenteel in mijn must see's en zo zit.... Althans op dit moment.

Dik gedrukt de must see's.
In rood wat ik hoogstwaarschijnlijk sowieso ga overslaan.
De rest zit in categorie "waarschijnlijk wel".

Vrijdag 17 juni
Metallica, Twenty One Pilots, Nightwish, Nothing But Thieves, Greta Van Fleet, Danny Vera, Idles, Parcels, The Pretty Reckless, Froukje, Antoon, Wies, grandson, JC Stewart, Ten Times A Million, Elle Hollis

Zaterdag 18 juni
Pearl Jam, Royal Blood, Måneskin, Deftones, Kaleo, Chef’Special, Lost Frequencies live, Crowded House, Ronnie Flex & The Fam, Selah Sue, Tones And I, Courtney Barnett, Frank Carter & The Rattlesnakes, Son Mieux, Mimi Webb, Nona, The Last Internationale, KennyHoopla, Saint PHNX, Remme, Ramkot

Zondag 19 juni
Imagine Dragons, Volbeat, Nile Rodgers, Dermot Kennedy, De Staat, Zara Larsson, Ziggy Marley, Eefje de Visser, Interpol, Maan, Kacey Musgraves, Inhaler, Turnstile, Joost, Sea Girls, Hang Youth, Meau

dat gaat nog interessant worden als het tijdschema er is?
Als ik dit zo zo, vraag ik me wel af hoe jij je pinkpop dagen doorkomt? Dan moet je eigenlijk constant van podium naar podium aan het rennen zijn?

Als headliner? Aub niet zeg...
Een Taylor Swift of Dua Lipa zou ik zeker toejuichen, dat is wel eens iets anders dan voor de 8e keer Kings Of Leon of Green Day. Rockbands breken steeds minder vaak en minder snel door naar een headlinepositie, Imagine Dragons en Twenty One Pilots krijgen nu die twijfelachtige eer, maar het zegt wat dat Arctic Monkeys nog altijd gezien wordt als een iets 'nieuwere' headliner. Dan heb ik het even over de echte grote majors he, want een Tame Impala zou ook zo'n naam kunnen zijn.

Ik heb moeite met mezelf voorstellen dat Volbeat niet op main staat. Die zijn toch een superlogische subheadliner met ID er achteraan? Als er bij de overige namen nog niets zit wat tussen die twee door Noord kan afsluiten, dan zal die naam wellicht nog komen. Alhoewel ik De Staat dat bijvoorbeeld prima zie doen...
Volbeat is erg groot. Vergeet dat niet. Ik zelf zou het wel echt heel bijzonder vinden als er nog een hele grote naam bij komt op die dag. Dan heeft Pinkpop toch echt een heel goed programma dit jaar.

Een Nile Rodger’s met Chic kan een mogelijk Bospop headliner zijn. Dit is dus zeker geen kleine naam. Ik vind de zondag en vrijdag sowieso heel sterk waar de zaterdag toch echt een beetje wegvalt.

Vrijdag:
21 pilots - vaak als headliner bij veel festivals. Nu zijn ze sub headlinerZ
Metallica - grote mooie headliner.
Nightwish - grote naam die op veel metal/rock festivals zelfs soms headliner is. Ze verkopen met gemak de Ziggo Dome uit.
Nothing But Thieves- Grote naam en verkoopt ook de Ziggo Dome uit.
Greta van Fleet- bij Werchter sub headliner bij Pinkpop ergens in de namiddag/vroege avond.

En dan ook nog een sterke undercard met Idles, Parcels, Froukje, etc hebben ze echt heel knap gedaan vind ik.

Als ik dit zo zo, vraag ik me wel af hoe jij je pinkpop dagen doorkomt? Dan moet je eigenlijk constant van podium naar podium aan het rennen zijn?
ja, meestal proberen rond laatste nummer te timen optijd naar volgende podium te lopen.
maar het is idd de hele dag van podium naar podium met onderweg langs een bar.
meestal loop ik aan de 'overkant', zeg maar 'links voor' op en neer tussen main en Noord. met af een toe een uitstapje naar de tent(en).

vandaar dat ik ook serieus werk maak van mijn spoorboekje ;)

De zondag dan…

Imagine Dragons- op het eerste gezicht vond ik dit een zwakke headliner. Heb pas de eerste video’s gezien van hun tour. Een groot, mooi decor , bombastische show met veel grote show elementen. Dit kan dus een gaaf iets worden. Ondertussen heeft Imagine Dragons ook echt hit na hit gehad.

Volbeat - op sommige festivals headliner. ZOALS ROCK AM RING! Ja volbeat is headliner op Rock Am Ring! Dus afsluiter voor de Noord lijkt me nog vrij laag. Ik denk echt subheadliner.

INTERPOL- headliner bij Primavera Sound (!!!). Bij Pinkpop doen ze even mooi de namiddag.

Nile Rodger’s en chic - not a small one. Zou denk ik zo een headliner kunnen zijn voor Bospop. Correct me if I am wrong.

Zara Larsson- hoe raar het ook klinkt. Dit is ook geen kleine naam meer. Op sommige festivals staat ze inmiddels als zub

De staat- verkoopt een ziggo dome uit.

Dermot Kennedy - grote pop naam. Ook geen goedkope artiest.

Al met al Wow ! Heel impressive hoe ze dit boeken!

De zondag dan…

Imagine Dragons- op het eerste gezicht vond ik dit een zwakke headliner. Heb pas de eerste video’s gezien van hun tour. Een groot, mooi decor , bombastische show met veel grote show elementen. Dit kan dus een gaaf iets worden. Ondertussen heeft Imagine Dragons ook echt hit na hit gehad.

Volbeat - op sommige festivals headliner. ZOALS ROCK AM RING! Ja volbeat is headliner op Rock Am Ring! Dus afsluiter voor de Noord lijkt me nog vrij laag. Ik denk echt subheadliner.

INTERPOL- headliner bij Primavera Sound (!!!). Bij Pinkpop doen ze even mooi de namiddag.

Nile Rodger’s en chic - not a small one. Zou denk ik zo een headliner kunnen zijn voor Bospop. Correct me if I am wrong.

Zara Larsson- hoe raar het ook klinkt. Dit is ook geen kleine naam meer. Op sommige festivals staat ze inmiddels als zub

De staat- verkoopt een ziggo dome uit.

Dermot Kennedy - grote pop naam. Ook geen goedkope artiest.

Al met al Wow ! Heel impressive hoe ze dit boeken!
Correctie - Interpol is co headliner met Gorillaz. Nog steeds knap geboekt van Pinkpop.

Interpol moeten ze wel lekker op een late positie in de tent of 's avonds Noord zetten. Die doe je geen eer aan door ze vroeg op de middag weg te zetten.

• Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Users who are viewing this thread