Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Isle of Weight UK verhuisd naar september 2021, met zo veel mogelijk zelfde lineup!
Met in achterhoofd, onderstaande suggestie, interessant...
ik vraag me af of Pinkpop het rond kan krijgen zonder VS/overzeese artiesten.
Zou je de headliners als RHCP, Post Malone en Pearl Jam moeten missen.
Maar wat zouden “achter de hand headliners” kunnen zijn?
namen die zo in mij opkomen las “mogelijke” uitwijk headliners niet uit VS/overzee, door kunnen schuiven als headliner :
vooral UK/Ierland acts, Muse, Royal Blood, Duran Duran, The Script, Biffy Clyro, Snow Patrol, Iron Maiden, Coldplay… of het deense Volbeat?

iemand ideeen, ik zie meer potentie in een Pinkpop (in augustus) met niet enkel NL-acts namelijk?
Misschien kan Pinkpop aanhaken bij IOW met bijvoorbeeld Duran Duran, The Script, Snow Patrol....

Het is momenteel een rollercoaster aan gedachten kronkels....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
mail van Pinkpop, schrok me in eerste instantie een hartverzakking met het oog op alle cancels van afgelopen tijd...
maar het is een enquete!

WAT ALS JIJ PINKPOP FESTIVALDIRECTEUR ZOU ZIJN??
Geef je mening over Pinkpop! Wat zou je veranderen? Of wat juist niet? We zijn benieuwd naar jouw mening, hoe denk jij over ons festival en wat vind je belangrijk? Vul via de link hieronder onze enquête in, duurt 5 minuutjes, en met jouw input kunnen we Pinkpop misschien nog wel leuker maken ?

Gaan naar enquête

Dank voor de moeite en hopelijk tot snel! Stay safe!

daar duik ik eens in.... hopelijk tot snel, dat hoop ik ook (toch ergens wel)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Las ik nou laatst dat artiesten vanuit de UK het met de nieuwe Brexit regels er ook niet makkelijker op krijgen. Het zou blijkbaar een heel gedoe zijn om te touren in met name Europa. Dit onderwerp is mogelijk wat naar de achtergrond verdwenen vanwege corona en het feit dat er nu toch niet getourd word maar ik meen daar waar degelijk iets van gelezen te hebben. Geen idee hoe het daar nu meer staat. Weet iemand wat meer over dit onderwerp? Is mogelijk ook van invloed op artiesten die bv spelen op isle of wight en daardoor mogelijk wel of niet naar Europa komen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
"Vul via de link hieronder onze enquête in, duurt 5 minuutjes,".... 45 minuten dus!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
ook Rock in Rio Lissabon verschuift van 2021 naar 2022, eerste weekend met oa Foo Fighters zat in Pinkpop weekend 2021, het weekend met Post Malone week later.

Stel Pinkpop is in 2022 in het weekend 17-19 juni, is met Foo Fighters doorgeschoven naar 18 juni 2022 in Lissabon meteen een afvaller voor Pinkpop 2022 bekend.
Post Malone daarentegen, was al reeds terug aangekondigd voor Rock in Rio Lissabon. Zou hij mee schuiven naar tweede weekend Rock in Rio en Pinkpop verschuift, ligt de kans op Post Malone in 2022 ook weer enigszins in mogelijkheid.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik moet zeggen dat ik er geen goed gevoel bij heb dat Pinkpop zal doorgaan. Het feit dat andere junifestivals nu beginnen te vallen, is natuurlijk niet gunstig.

Uberhaupt is het ook voor de latere zomer nog flink afwachten, maar de festivals in de eerste helft van het jaar, daar vrees ik echt voor.

Maar we houden maar moed. Het einde moet een keer echt in zicht komen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Het doorgaan van een volwaardige Pinkpop in juni is inmiddels echt hopen tegen beter weten in. Ook al zou het wel mogen, dan is het nog de vraag of er überhaupt voldoende artiesten touren voor een relevante line-up. Pinkpop kan maar beter overschakelen op het Graspop scenario. Volledige versie verplaatsen naar 2022 en kijken wat er mogelijk is voor een afgeschaalde versie later in het jaar.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
ook Rock in Rio Lissabon verschuift van 2021 naar 2022, eerste weekend met oa Foo Fighters zat in Pinkpop weekend 2021, het weekend met Post Malone week later.

Stel Pinkpop is in 2022 in het weekend 17-19 juni, is met Foo Fighters doorgeschoven naar 18 juni 2022 in Lissabon meteen een afvaller voor Pinkpop 2022 bekend.
Post Malone daarentegen, was al reeds terug aangekondigd voor Rock in Rio Lissabon. Zou hij mee schuiven naar tweede weekend Rock in Rio en Pinkpop verschuift, ligt de kans op Post Malone in 2022 ook weer enigszins in mogelijkheid.

Foo Fighters zijn toch nog niet aangekondigd voor de 2022 editie. Of hebben ze dat ergens gemeld dat zij in 2022 op rock in rio staan?
Ik zie ze namelijk liever bij ons in landgraaf ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
dat nog niet nee...
daarbij is er ook nog geen datum officieel voor Pinkpop 2022.

maar, de kans dat beide scenario's zo uitpakken, zie ik wel als vrij aannemelijk.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
dat nog niet nee…
daarbij is er ook nog geen datum officieel voor Pinkpop 2022.

maar, de kans dat beide scenario’s zo uitpakken, zie ik wel als vrij aannemelijk.

Nou, een Pinkpop in juni lijkt me uitgesloten. Dat maakt de routekaart die de evenementensector zelf heeft gepresenteerd wel duidelijk:

https://3voor12.vpro.nl/update~5a363188-ddc0-4815-a363-0783ce350136~evenementenbouwers-komen-zelf-met-routekaart-richting-festivals~.html

Festivals zouden volgens deze routekaart vanaf 1 juli mogelijk zijn, maar dan is nog de vraag wat er wel/niet tourt. Keuze voor Pinkpop zal zijn om te verplaatsen tot later deze zomer, zonder Amerikaanse acts, of nog een jaar overslaan.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Is die routekaart niet gemaakt op basis van de datum van het garantiefonds?

Ja dat denk ik ook als ik dit zo zie.
En niet vergeten deze routekaart is gemaakt door de evenementen sector en niet door de overheid.
Dus hoewel deze routekaart zeker hoop bied zullen we af moeten wachten hoe ze in den haag hierover denken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
aankomende woensdag is het nog "100 dagen" tot Pinkpop 2021, daarbij is het ook de tweede week van maart...
“Wij moeten uiterlijk in de tweede week van maart wel een besluit nemen over het doorgaan van Pinkpop,” zegt Niek Murray namens de organisatie in Parool onlangs...

Ik ga er minimaal van uit dat deze week de datum van Pinkpop 2022 bekend gemaakt gaat worden...
Juni dit jaar, dat zal zeker niet. Eind van het jaar augustus/september, daar mag ik nog op hopen.

Het zou wel eens een interessante week kunnen worden?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
The Killers gaan de tour ook verschuiven naar 2022.
De UK/IE data zijn al verzet, tot aan 15 juni 2022.
Ik ga er van uit dat The Killers hoog op de lijst staan voor Hu/So (DE) en voor TW (BE).
Waarmee ze ook in 2022 afvallers zouden zijn voor de Pinkpop lineup?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Isle of Weight UK verhuisd naar september 2021, met zo veel mogelijk zelfde lineup!
Met in achterhoofd, onderstaande suggestie, interessant…


DennisvdBr wrote:
ik vraag me af of Pinkpop het rond kan krijgen zonder VS/overzeese artiesten.
Zou je de headliners als RHCP, Post Malone en Pearl Jam moeten missen.
Maar wat zouden “achter de hand headliners” kunnen zijn?
namen die zo in mij opkomen las “mogelijke” uitwijk headliners niet uit VS/overzee, door kunnen schuiven als headliner :
vooral UK/Ierland acts, Muse, Royal Blood, Duran Duran, The Script, Biffy Clyro, Snow Patrol, Iron Maiden, Coldplay… of het deense Volbeat?

iemand ideeen, ik zie meer potentie in een Pinkpop (in augustus) met niet enkel NL-acts namelijk?

Misschien kan Pinkpop aanhaken bij IOW met bijvoorbeeld Duran Duran, The Script, Snow Patrol….

Het is momenteel een rollercoaster aan gedachten kronkels….

Zat net te kijken maar Snow Patrol is vanaf 20 september in Amerika dus dat past dan al misschien weer niet met die nieuwe datum van Isle of Wight.
Leuk hoor al die mogelijke verschuivingen naar september en ik snap het ergens ook wel maar zie maar eens een gelijkwaardige line up voor elkaar te krijgen dan......
Daar geloof ik echt niet in al zullen velen er al heel erg blij mee zijn dat we weer op de weide mogen staan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Beslissing Pinkpop zouden we nog tot eind maart op kunnen wachten.
"We hadden gehoopt om rond deze tijd een beslissing te kunnen nemen", zegt Niek Murray van Pinkpop. Vooralsnog heeft het Landgraafse festival, dat dit jaar van 18 tot en met 20 juni gepland staat, geen knoop doorgehakt. "We wachten op de details van het garantiefonds. Dat had eigenlijk een paar weken geleden al klaar moeten zijn, maar we hebben begrepen dat het volgende week wordt gepresenteerd."

Pas als Pinkpop weet wat er in het garantiefonds staat, worden besluiten genomen. Maar de tijd is niet eindeloos, zo zegt Murray. "We willen vooralsnog niet opgeven, maar langer dan eind maart kunnen we niet wachten. We willen onze bezoekers zo snel mogelijk laten weten waar ze aan toe zijn."
via 1Limburg : https://www.1limburg.nl/onzekerheid-bij-festivals-benieuwd-naar-garantiefonds
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Daar is weer een rits...

Rock am Ring en Rock im Park naar 2022, 3-5 juni (is met Pinksteren)
Hurricane en Southside naar 2022, 17-19 juni (het weekend van Graspop/Hellfest en waarschijnlijk Pinkpop 2022)
Greenfield (zwitserland) naar 2022, 9-11 juni (zelfde weekend met Download UK 2022)

goed om in de gaten te houden...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Beslissing Pinkpop zouden we nog tot eind maart op kunnen wachten.

“We hadden gehoopt om rond deze tijd een beslissing te kunnen nemen”, zegt Niek Murray van Pinkpop. Vooralsnog heeft het Landgraafse festival, dat dit jaar van 18 tot en met 20 juni gepland staat, geen knoop doorgehakt. “We wachten op de details van het garantiefonds. Dat had eigenlijk een paar weken geleden al klaar moeten zijn, maar we hebben begrepen dat het volgende week wordt gepresenteerd.”

Pas als Pinkpop weet wat er in het garantiefonds staat, worden besluiten genomen. Maar de tijd is niet eindeloos, zo zegt Murray. “We willen vooralsnog niet opgeven, maar langer dan eind maart kunnen we niet wachten. We willen onze bezoekers zo snel mogelijk laten weten waar ze aan toe zijn.”

via 1Limburg : https://www.1limburg.nl/onzekerheid-bij-festivals-benieuwd-naar-garantiefonds
Na het wegvallen van Rock Am Ring en Hurricane kunnen we niets anders concluderen dan het gaat niet door toch?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Na het wegvallen van Rock Am Ring en Hurricane kunnen we niets anders concluderen dan het gaat niet door toch?
die conclusie had ik al...

de vraag is alleen nog of ze nog iets voor elkaar krijgen voor later in het jaar (augustus/september)?
een 'light' versie of een NL-versie of een Pinkpop Classic... waar nog een beetje op gehoopt mag worden, toch?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken