Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.049
In ander nieuws: Indian Askin uit elkaar. Kan me herinneren dat dit toch de "next big thing" was in Nederland. Vorig jaar ook op Pinkpop gestaan, geloof ik. Mijn vraag is eigenlijk: jammer of niet?
https://3voor12.vpro.nl/update~67e4af2b-d90f-4362-b009-cb417a13c494~rockband-indian-askin-valt-uit-elkaar~.html
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034

bassie1978

Campingartiest
10 jan 2018
74
0
Rag‘n’Bone Man Staat nu 10,11,17 en 20 juni in de UK dus vrees dat we deze bijna kunnen wegstrepen tenzij ze de 18e of 19e speciaal even overvliegen naar Landgraaf? Nee ik acht die kans nu niet zo groot!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Ik mag hopen dat een band die een steengoede live performance (PJ heeft niet minder krijgt dan GnR had gekregen.

Guns N’ Roses is een stukje duurder dan PJ, die toch ook al niet goedkoop zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Rag‘n’Bone Man Staat nu 10,11,17 en 20 juni in de UK dus vrees dat we deze bijna kunnen wegstrepen tenzij ze de 18e of 19e speciaal even overvliegen naar Landgraaf? Nee ik acht die kans nu niet zo groot!
Volgens mij was dat in 2020 ook. Daarbij deed hij de zaterdag vroeg Stadspark Live Groningen en s avonds Pinkpop op 1 dag. Zie bij deze artiest niet het probleem om UK / NL / UK op en neer te reizen...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Post Malone op Rock in Rio Lissabon. Eind juni.
In dat tweede weekend herbevestigd, 27 juni dus. Waarmee Rock in Rio Lissabon de 2020 lineup overgehaald heeft naar 2021.
Malone dus nu 8 dagen later, na de Pinkpop zaterdag.
Dat is andere koek dan pas Augustus en September.

Hiermee is hij weer nummer 1 suspect om die zaterdagavond (weer) headliner te worden. Benieuwd of Pinkpop nog lang met nieuws hierover wacht... Of dat ze al een andere weg ingeslagen waren?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
dat vraagt om een update, is al even geleden, geloof ik...
Post Malone dus weekend na Pinkpop in Lissabon.
Keane overigens niet meer beschikbaar op de vrijdag ivm UK gigs op de 18e en de 19e, enkel nog eventueel de zondag mogelijk.

Bevestigd voor Pinkpop 2021 :
Pearl Jam headliner zondag 20 juni 2021,
Red Hot Chili Peppers headliner vrijdag 18 juni 2021,
vrijdag,
Twenty One Pilots, Kensington, Frenna Deluxe, JC Stewart, Ten Times A Million, Elle Hollis
zaterdag,
Deftones, Danny Vera, Joost, NONA,
zondag,
The KIK, Ares,

Tourdata rond Pinkpop 2021, vanaf affiche 2020 :
Post Malone, Anderson .Paak, Volbeat, Marshmello, Rag N Bone Man, Crowded House, Keane, Nothing But Thieves, Ellie Goulding, Supergrass, Of Monsters and Men, Frank Carter & The Rattlesnakes, Gojira, Dermot Kennedy, Inhaler, Sea Girls, Saint PHNX, The Last Internationale, The Pretty Reckless, Mabel, Querbeat, James Arthur, Maisie Peters,

Waarschijnlijk afvallers tov affiche 2020 :
Floor Jansen en Chef’Special (ivm niet bij de aangekondigde NL-acts 9 juni)

Geen aankondigingen 2021 rond Pinkpop, tov affiche 2020 :
Lost Frequencies, Bishop Briggs, Liam Payne, The Big Moon, Disturbed, Zara Larson, The Marcus King Band, Velvet Volume.

Afvallers tov affiche 2020 :
5 Seconds of Summer (ivm tour VS tijdens Pinkpop)
Guns N’ Roses (vervangen door Pearl Jam / staan in Londen tijdens Pinkpop)

 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Nu dat Post Malone met 9 music awards naar huis is gegaan is vandaag wel mooi moment om aan te kondigen (als die natuurlijk is geboekt)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Mogelijk eind volgende maand 'coronablaastest'
Minister De Jonge hoopt dat eind volgende maand een begin kan worden gemaakt met invoering van de 'coronablaastest' in Nederland. Hij zei dat in Amsterdam, waar hij een demonstratie kreeg van deze en andere testen. De coronablaastest is ontwikkeld door het Leidse bedrijf Breathomix.

De test kan vaststellen dat iemand geen corona heeft en de uitslag is er meteen. Het bedrijf heeft al duizenden aanvragen gekregen uit binnen- en buitenland.

De Jonge liet zich enthousiast uit over de betrouwbaarheid van deze methode. Maar de test moet nog wel echt worden goedgekeurd en dan moeten er ook nog praktische dingen worden geregeld. Als de test inderdaad officieel geschikt wordt bevonden, kan hij volgens het ministerie mogelijk eind november voor het eerst worden gebruikt.

Mocht dit goed gaan en goedgekeurd worden dan kun je voor PP een Corona vrije bubbel hebben. Meen dat het ook al genoemd wordt in het Corona-Topic
 

throwaway

Playlistbediener
17 dec 2018
12
0
Ik begrijp uit een betrouwbare bron dat Nothing But Thieves gewoon weer op Pinkpop staat volgend jaar.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.878
Ik denk dat de kans groter is dat Post Malone er gewoon weer staat gezien zijn recente tourdata.
 

bassie1978

Campingartiest
10 jan 2018
74
0
Verwacht Post Malone nu ook wel weer terug alleen nu nog de vraag hoe?! Als Headliner of toch nog als Sub zoals eerder de bedoeling was!
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
8 maand verder inmiddels.
En ik zeg helaas nog steeds geen schijn van kans pinkpop 2021.
2022 op z’n vroegst.
Helaas, zeker met de aankondiging van Pearl Jam.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Dat we daar een definitief besluit over horen zal het vast pas maart / april zijn.

Vooralsnog, gaat het 'wel' door, toch...
Ben ook wel benieuwd naar de Mega-kermis op Megaland, is inmiddels verplaatst van november 2020 naar maart 2021, misschien speelt zo'n event mee in andere events.
Carnaval wordt wel al de kop in gedrukt, vroeg in februari is vaccinatie-technisch nog te vroeg, dat is reeel.
Het is wachten op de eerste vaccinaties, dat zal al veel zeggend zijn.

Oktober is normaal wel de tijd dat de 3de headliner bekend gemaakt kan worden.
Hopenlijk zijn we aankomende weken het affiche wel weer (terug) aandikken, NBT ligt er ook wel dik bovenop nu...
Overigens, met die nieuwe kneiterhit van ze, is niet de vraag of ze hoog op het affiche komen, maar hoe hoog.
Volgens mij was het plan TOP sub main / NBT afsluiter Noord / RHCP headliner. Dat kan in 2021 ook nog, uiteraard?

 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
8 maand verder inmiddels.
En ik zeg helaas nog steeds geen schijn van kans pinkpop 2021.
2022 op z’n vroegst.
Helaas, zeker met de aankondiging van Pearl Jam.

Het past wel in een lange traditie dat Pearl Jam toch niet kan komen
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
8 maand verder inmiddels.
En ik zeg helaas nog steeds geen schijn van kans pinkpop 2021.
2022 op z’n vroegst.
Helaas, zeker met de aankondiging van Pearl Jam.

Het kan natuurlijk groot verschillen per land, maar ik ben op dit moment een tour aan het boeken voor The Vices in april 2021 en ik hoor van een paar promoters nu dat oktober 2021 het meest realistische datum is voor de terugkeer van live muziek. Iedereen maakt zich nog steeds zorgen over de zomer zo te horen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken