Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
741
445
Jan Smeets is zometeen te gast bij het programma: de vooravond op NPO 1. Eric Corton en Rowen Hèze zwaaien hem uit
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
In ander nieuws :

via 1Limburg
Plan voor grote kermis op Megaland-terrein

Mogelijk wordt er in november een tiendaagse megakermis met 75 attracties op het Megaland-terrein in Landgraaf georganiseerd.

Dat schrijft burgemeester Raymond Vlecken in een brief aan de gemeenteraad.

Akoestisch rapport
Vlecken schrijft in zijn brief dat er een geluidsnorm geldt op het terrein, waar ook Pinkpop wordt georganiseerd. Kartrekker voor de megakermis is Pierre Swinkels, van het Kerkraadse Swinkels Events, die nog een akoestisch rapport moet indienen. Burgemeester Vlecken schrijft in zijn brief dat als uit dit rapport blijkt dat hieraan kan worden gedaan er een vergunning voor de kermis kan worden verleend. "Voor het akoestisch rapport hebben we een bedrijf ingeschakeld. Dat wordt binnenkort ingediend", zegt Swinkels in een reactie tegen L1. "We gaan met een centrale geluidsinstallatie werken zodat we het volume eenvoudig kunnen beheren. Via deze installatie willen we bezoekers ook constant informeren over de coronamaatregelen."

Coronavirus
Ondanks het oplaaiende coronavirus kan een megakermis volgens Swinkels doorgaan. Hij wijst daarbij op grote kermissen die in Den Haag, Arnhem en Rotterdam waar buiten het centrum ook kermissen hebben plaatsgevonden. "Megaland is daar in deze tijd het perfecte terrein voor", zegt Swinkels. "Natuurlijk staan we liever op een plein in een stad, maar dat kan vanwege het coronavirus niet. Megaland is groot genoeg om aan alle coronamaatregelen te voldoen." Zo wordt het terrein volgens Swinkels in secties verdeeld, zodat het bij drukte in goede banen te leiden is.

20.000 bezoekers per dag
In de brief van Vlecken staat dat er maximaal 20.000 bezoekers per dag mogen komen. "Als we dat soort aantallen halen, hangen we de vlag uit", zegt Swinkels. "We weten natuurlijk niet hoe de situatie over drie weken is. We hebben geen kristallenbol. We hopen in ieder geval dat het evenement gewoon door kan gaan." Indien er een vergunning wordt verleend, vindt de kermis van 6 tot en met 15 november plaats in Landgraaf.

Weert
De kermis in Landgraaf wordt, mits deze doorgaat, de grootste van de provincie. De kermis in Weert gaat definitief niet door. Het college van burgemeester en wethouders ziet niks in een alternatief kermisplan van de stichting Behoud en Advies Limburgse Kermissen.

https://www.1limburg.nl/plan-voor-grote-kermis-op-megaland-terrein
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
DJ Marshmello nu ook aangekondigd op EDC Portugal (zelfde dagen met Pinkpop 2021).
Staan een paar Nederlandse DJ's ook tussen die lineup.
Wie ik daar ook zie staan, SCOOTER
Met die solo gig van HP Baxxter op vrijdag in Duitsland :
Misschien nog een leuke om Brightlands af te sluiten zaterdag of zondag…
https://www.fortlandfestival.de/h-p-baxxter-dj-set/
... en nu ook Scooter zaterdag in Portugal. Ik kijk er niet gek van op als Scooter de zondag een plek op de lineup kan pakken... :p
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Denk dat we Marshmello niet hoeven te verwachten. Als Post Malone niet komt verwacht ik Marshmello ook niet.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Denk dat we Marshmello niet hoeven te verwachten. Als Post Malone niet komt verwacht ik Marshmello ook niet.

Waarom niet? Die twee acts hebben niets met elkaar te maken toch?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.367
5.057
rhcp wrote:
Denk dat we Marshmello niet hoeven te verwachten. Als Post Malone niet komt verwacht ik Marshmello ook niet.

Waarom niet? Die twee acts hebben niets met elkaar te maken toch?
Idd, Marshmello kan denk ik prima voor elke ander act staan. Of hadden ze Marshmello pas na Post Malone staan net zoals Garrix na Bieber stond?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.247
4.521
Zal ik Marco Borsato erin gooien? Dan is de rariteitenbingo wel weer zo goed als uitgespeeld.

Marshmello was volgens mij inderdaad na Post Malone gepland, volgens mij minder grootschalig dan Armin van Buren vorig jaar, maar dat idee wel. Denk dat Marshmello inderdaad prima alsnog kan komen, zeker als de eigenlijk headliner van die dag een beetje in de zelfde richting is, of in de richting van Post Malone.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
ja, dat was het punt. Marshmello zou na Post Malone de dag afsluiten.
als Malone, of een vervangende act komt met hetzelfde tijdslot, dan kan Marshmello nog wel.
maar, als er een "grotere" headliner in de plaats komt, setlist/tijdslot van 2,5 a 3 uur, dan zie ik die combi niet gebeuren
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.620
11.309
ja, dat was het punt. Marshmello zou na Post Malone de dag afsluiten.
als Malone, of een vervangende act komt met hetzelfde tijdslot, dan kan Marshmello nog wel.
maar, als er een “grotere” headliner in de plaats komt, setlist/tijdslot van 2,5 a 3 uur, dan zie ik die combi niet gebeuren
Hoeveel artiesten zijn er nog 2,5/3 uur spelen? Niet veel, en degene die er zijn, zijn met de huidige headliners gewoon te duur, lijkt me.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
wat is te duur?

RHCP met PJ, daar kan wel wat naast.
Als je kijkt naar PP2018, Foo Fighters / PJ en dan nog Bruno Mars er bij?
Het ligt er maar aan welke act beschikbaar is en of het gage past, las ergens dat PInkpop er een programma voor circa 17mlj in elkaar gedraaid was. Nou, dan kan er wel een derde heaadliner van formaat af, denk ik?

edit, het was Pinkpop kost 17 miljoen. Het programma zal, ongeveer tussen 9 a 10 miljoen zitten, 2018 fyi 9 miljoen. Headliners liggen tussen de 1 a 1,5 miljoen gok ik.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.620
11.309
wat is te duur?

RHCP met PJ, daar kan wel wat naast.
Als je kijkt naar PP2018, Foo Fighters / PJ en dan nog Bruno Mars er bij?
Het ligt er maar aan welke act beschikbaar is en of het gage past, las ergens dat PInkpop <span style="text-decoration:line-through;">er een programma voor</span> circa 17mlj in elkaar gedraaid was. Nou, dan kan er wel een derde heaadliner van formaat af, denk ik?

edit, het was Pinkpop kost 17 miljoen. Het programma zal, ongeveer tussen 9 a 10 miljoen zitten, 2018 fyi 9 miljoen. Headliners liggen tussen de 1 a 1,5 miljoen gok ik.
Ik vraag me vooral af aan welke artiesten jij zit te denken die voor zo'n lange tijd spelen? Neem aan dat je sowieso Bruce (wat ik zeg: geen goedkope optie naast de al prijzige PJ en RHCP) hebt, maar wie nog meer?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Post Malone gaat echt lastig worden nu...

Aangekondigd voor het Duitse SuperBloom festival in september.
Lijkt er op dat hij de tour laat oppakt, augustus en september 2021.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Ik vraag me vooral af aan welke artiesten jij zit te denken die voor zo’n lange tijd spelen? Neem aan dat je sowieso Bruce (wat ik zeg: geen goedkope optie naast de al prijzige PJ en RHCP) hebt, maar wie nog meer?
Even los van de reeele kans dat ze komen, maar dan denk ik aan de (stadion)acts : Muse, Green Day, Pearl Jam, Foo Fighters, Metallica, Rammstein, Coldplay, AC/DC, Springsteen, McCartney, Neil Young...
Kijk in dat geval heb je te maken met een tijdslot van circa 2,5 tot 3 uur, tussen circa 21:00 en tegen 00:00 voor Pinkpop.

uiteraard kan Malone eventueel vervangen worden door een act die 1,5 uur tijdslot pakt. Dat kan, dan kan Marshmello daar nog achter blijven, maar stel het lukt om een "stadionact" te boeken, dan zal dat geen tijdslot van 1,5 uur zijn, die willen hun volle set kunnen spelen.

Ik denk dat er andere opties liggen voor 2021. Wellicht door afspraken die al eerder gemaakt zijn voor 2021 tourschema's...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.620
11.309
wenteldave wrote:
Ik vraag me vooral af aan welke artiesten jij zit te denken die voor zo’n lange tijd spelen? Neem aan dat je sowieso Bruce (wat ik zeg: geen goedkope optie naast de al prijzige PJ en RHCP) hebt, maar wie nog meer?

Even los van de reeele kans dat ze komen, maar dan denk ik aan de (stadion)acts : Muse, Green Day, Pearl Jam, Foo Fighters, Metallica, Rammstein, Coldplay, AC/DC, Springsteen, McCartney, Neil Young…
Kijk in dat geval heb je te maken met een tijdslot van circa 2,5 tot 3 uur, tussen circa 21:00 en tegen 00:00 voor Pinkpop.

uiteraard kan Malone eventueel vervangen worden door een act die 1,5 uur tijdslot pakt. Dat kan, dan kan Marshmello daar nog achter blijven, maar stel het lukt om een “stadionact” te boeken, dan zal dat geen tijdslot van 1,5 uur zijn, die willen hun volle set kunnen spelen.

Ik denk dat er andere opties liggen voor 2021. Wellicht door afspraken die al eerder gemaakt zijn voor 2021 tourschema’s…
Maar dat is toch precies wat ik zeg? Op misschien Muse en heel misschien Foo Fighters na zijn dit gewoon stuk voor stuk dure acts om naast RHCP en PJ te zetten. Je hoort me overigens ook niet klagen dat ze geen 1,5 uur spelen, hoor, als je dat soms dacht (maak ik op uit je tekst).
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Maar dat is toch precies wat ik zeg? Op misschien Muse en heel misschien Foo Fighters na zijn dit gewoon stuk voor stuk dure acts om naast RHCP en PJ te zetten. Je hoort me overigens ook niet klagen dat ze geen 1,5 uur spelen, hoor, als je dat soms dacht (maak ik op uit je tekst).

Bruno Mars was ook wel prijzig vermoed ik. Denk dat er gwoon nog iets poppy naast komt. Of BTS...dan kunnen we weer een behoorlijk aantal pagina's vullen over K-Pop en hoe kut/leuk/interessant/winstgevend/duur het wel niet is.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Naast Pearl Jam en Foo Fighters in 2018 stond Bruno Mars. Ik denk niet dat Bruno Mars nou zo'n goedkope headliner is, dat zal absoluut geen goedkope zijn, maar die speelde zelfs maar 1,5 uur.
Dan vergelijk ik het gage van Pearl Jam en Foo Fighters in 2018 voor het gemak met Pearl Jam en RHCP voor 2021.
Daarbij, als ze 1 headliner neerzetten, scheelt dat wel het gage van Malone en van Marshmello samen. Als ik dan ook nog mee neem dat Malone niet eens de eerste keuze zou zijn voor 2020, dan was er vast een act met een hoger gage in de pijplijn.

Ik denk niet dat "te duur" een bepaald issue is? Als Mojo een stadionact als headliner Pinkpop kan aanbieden tov een los concert in een stadion of een andere weide en het gage en de tourdata past in het plaatje van Pinkpop, dan zal Mojo dat zeker niet nalaten. Er zal voor Pinkpop ook iets mee gemoeid zijn voor 2021, kaartverkoop, prestige en internationale uitstraling van het affiche. Dan denk ik dat de gage's van de "grote" headliners zich niet veel ontlopen.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Als Mojo een stadionact als headliner Pinkpop kan aanbieden tov een los concert in een stadion of een andere weide en het gage en de tourdata past in het plaatje van Pinkpop, dan zal Mojo dat zeker niet nalaten.

MOJO laat het de laatste jaren anders niet na om stadionheadliners juist op andere locaties te zetten.

Is vanuit commercieel oogpunt zeker te begrijpen, maar vind dat als festivalbezoeker een jammere ontwikkeling. De vraag is of dat in 2021 ook zo gaat zijn. Maar denk inderdaad dat er met het vervangen van Guns N' Roses door Pearl Jam budget vrijgekomen is voor een dure zaterdagheadliner.

Prestige en internationale uitstraling is Pinkpop niet echt mee bezig toch?

 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.247
4.521
Ik mag hopen dat een band die een steengoede live performance (PJ heeft niet minder krijgt dan GnR had gekregen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Maar denk inderdaad dat er met het vervangen van Guns N’ Roses door Pearl Jam budget vrijgekomen is voor een dure zaterdagheadliner.
ik weet niet of "vrij komen" een juiste uitdrukking is op het verlies van 2020, maar ik denk wel dat er qua gage verschil zit tussen GnR of PJ...

ik denk nog altijd dat er een act kan komen die op Pinkpop een Benelux-exclusief doet of naast Pinkpop een los weide concert (of TW of misschien Boutique) in Belgie.
Dan neig ik sterk naar de iets "exclusievere" (stadion)headliners.

fyi... wat mijn eigen verwachting momenteel is:
– 1 AC/DC, album ( 7 dec 2020 ) en tour 2021, nog nooit op Pinkpop gestaan (6 x Top2000)
– 2 Dua Lipa, geruchten over 2021 zomertour, nog nooit op Pinkpop gestaan ( 3 x Top 2000 )
– 3 Arctic Monkeys, gerucht over (outdoor-)concerten zomer 2021, laatste keer 2014 headliner, (2 x geweest, 4 x Top2000)
– 4 Muse, enkel NovaRock 2021, nieuw album en laatste keer 2015. (5 x eerder geweest, 15 x Top2000).
– 5 Kendrick Lamar, enkel Open’er 2021, Woo Hah heeft aangegeven dat hij niet terug komt ’21, nog nooit op Pinkpop gestaan ( geen Top2000 notering)
– 6 Metallica, geruchtjes tour 2021, laatste keer 2014. (2 x geweest, 11 x Top2000)
– 7 Billie Eilish, eventueel 2021 eerder in europa ipv juli 2020 en niet Firefly festival inhalen in 2021. (1 x Top2000)
– 8 Coldplay, 18 maanden na de tourstop en tourgerucht 2019 inhalen. Eerste keer Pinkpop was 2011. (enkel 2011, 28 x Top2000)
– 9 Eminem, is verwachte tour verplaatst naar 2021? Uitgesteld Pinkpop debuut? (7 x Top2000)
– 10 Springsteen, album 23-10-2020 en tour mogelijk met E Street Band in 2021/2022, laatste keer 2012. (2 x geweest, 23 x Top2000)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.737
1.899
Volgens mij heeft Springsteen zelf aangegeven in het Rolling Stone interview dat zijn tour oorspronkelijk op de planning stond om te starten in najaar 2021. Die zou dus zoiezo niet op tour zijn rond PP 2021. En vermoedelijk schuift alles met 1 jaar op aldus Springsteen.
---
My antenna tells me, at best, 2022. And I would consider the concert industry lucky if it happens then. I'm going to consider myself lucky if I lose just a year of touring life."
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken