wenteldave wrote:
mattman wrote:
DennisvdBr wrote:
PJ wrote:
Sneltest had ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Zou inderdaad prima zijn. Even testen bij de ingang en anders kom je er niet in.
zie daar de oplossing niet in… Bij de ingang?
Mensen aan de ingang terug naar huis sturen? Lekker als je vanuit Groningen komt en niets in de gaten hebt…
Tuurlijk is dat niet leuk, maar de kans dat je positief test is natuurlijk heel erg klein. Je zou dan natuurlijk je geld terugkrijgen. Promotor van Reading en Leeds heeft alvast gezegd dat ze dit als optie bekijken. En ik denk met hen de halve festivalwereld, achter de schermen. Vaccin zie ik alleen maar goedkomen als het er tegen uiterlijk maart is.
Maar goed, dit lijkt stilaan op het Corona topic.
En dan heb je corona… Stel je komt met de auto met wat vrienden van je, die mogen ook niet gaan omdat jij besmet bent. Of je komt met de trein… Op het station loop je langs iedereen heen. Daar kan je ook mensen besmetten. Ben je ook lekker mee als je het daardoor krijgt.
Overigens lees ik dat die sneltests een uur over de uitslag doen. Dat is ook nog best lang als je dan moet wachten, zeker als je uiteindelijk corona blijkt te hebben en nog geen eens het terrein op mag.
Iedereen krijgt een restje thuis opgestuurd, die je afneemt voor het vertrekken? Wordt het een beetje zoals koorts meten met een thermometer. Denk sowieso dat we tegen die tijd allemaal sneltestjes gaan liggen hebben.
En dat niet per se het vaccin, maar snelle tests een hoofdspeler zal zijn om het virus in te perken. Los van evenementen.