Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
zo zo NovaRock! oa Airbourne, Sabaton en Puscifer...

Please welcome: Sabaton, Puscifer, Hans Söllner & Band, Airbourne, From Ashes To New, Code Orange & Imminence!
Puscifer tijdens Pinkpop al op Hellfest, ik zeg kom maar
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Nieuw bij RaR/RiP
Neu dabei sind (in alphabetischer Reihenfolge):

A Day To Remember, Baroness, Black Veil Brides, Boston Manor, Boys Noize, Bush, Code Orange, Creeper, Daughtry, Devin Townsend, Digitalism, Donna Missal, Fire From The Gods, Gojira, Jan Delay & Disko No. 1, Kafvka, KC Rebell & Summer Cem, Kodaline, Mastodon, Of Mice & Men, Poppy, RIN, Schmutzki, Seasick Steve, Spiritbox, TEMPT, The Pretty Reckless, Wage War, You Me at Six, Yungblud und Zugezogen Maskulin.
Met name Gojira en Pretty Reckless zouden imo snel herbevestigd mogen worden voor Pinkpop.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.737
1.899
WHO verwacht eerste vaccin halverwege volgend jaar - https://nos.nl/l/2349970#UPDATE-container-47911010

Zojuist een bericht op de NOS. De WHO verwacht dat de eerste vaccins pas halverwege 2021 beschikbaar zijn.
Als ze grootschalige evenementen koppelen aan een vaccin dan vrees ik weer het ergste voor de concerten en festivals....
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.007
2.064
PJ wrote:
WHO verwacht eerste vaccin halverwege volgend jaar – https://nos.nl/l/2349970#UPDATE-container-47911010

Zojuist een bericht op de NOS. De WHO verwacht dat de eerste vaccins pas halverwege 2021 beschikbaar zijn.
Als ze grootschalige evenementen koppelen aan een vaccin dan vrees ik weer het ergste voor de concerten en festivals….

Denk sowieso dat sneltests een pak plausibeler zijn.
Ik begin daar ook meer en meer hoop op te leggen.

Ik las dit weekend ergens iets over een ademtest om Covid 19 op te sporen, mocht dit echt mogelijk zijn binnen pakwel paar maanden moet men de eventsector echt wel weer leven kunnen inblazen.
Ik zou er gerust een paar euro per event voor over hebben om op die manier getest te kunnen worden.

Geen idee of het echt een toekomst heeft maar uiteindelijk zal men wel iets moeten vinden, op deze manier verder leven is toch echt geen optie.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.737
1.899
Sneltest had ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Zou inderdaad prima zijn. Even testen bij de ingang en anders kom je er niet in.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Sneltest had ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Zou inderdaad prima zijn. Even testen bij de ingang en anders kom je er niet in.
zie daar de oplossing niet in... Bij de ingang?
Mensen aan de ingang terug naar huis sturen? Lekker als je vanuit Groningen komt en niets in de gaten hebt...

Ik denk, zodra de vaccins er zijn gaat het door, tests zet geen zoden aan de dijk imo.
Ik hou even vast aan de "doktoren" die zeggen dat de eerste vaccins er dit jaar nog zijn, ze zitten immers in de afrondende testfase. Daar hou ik me even aan vast. En hoop er ook op... Denk dat het probleem niet meer zit in de testfase, de goedkeuring is een formaliteit, het is enkel productie en verscheping. (al denk ik dat er ook al stiekem masaal geproduceerd wordt)

edit: dus, als er voor Maart/April geen vaccin is, zie ik weer een festivalloze zomer opdoemen!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
PJ wrote:
Sneltest had ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Zou inderdaad prima zijn. Even testen bij de ingang en anders kom je er niet in.

zie daar de oplossing niet in… Bij de ingang?
Mensen aan de ingang terug naar huis sturen? Lekker als je vanuit Groningen komt en niets in de gaten hebt…

Tuurlijk is dat niet leuk, maar de kans dat je positief test is natuurlijk heel erg klein. Je zou dan natuurlijk je geld terugkrijgen. Promotor van Reading en Leeds heeft alvast gezegd dat ze dit als optie bekijken. En ik denk met hen de halve festivalwereld, achter de schermen. Vaccin zie ik alleen maar goedkomen als het er tegen uiterlijk maart is.

Maar goed, dit lijkt stilaan op het Corona topic.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.621
11.311
DennisvdBr wrote:

PJ wrote:
Sneltest had ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Zou inderdaad prima zijn. Even testen bij de ingang en anders kom je er niet in.


zie daar de oplossing niet in… Bij de ingang?
Mensen aan de ingang terug naar huis sturen? Lekker als je vanuit Groningen komt en niets in de gaten hebt…

Tuurlijk is dat niet leuk, maar de kans dat je positief test is natuurlijk heel erg klein. Je zou dan natuurlijk je geld terugkrijgen. Promotor van Reading en Leeds heeft alvast gezegd dat ze dit als optie bekijken. En ik denk met hen de halve festivalwereld, achter de schermen. Vaccin zie ik alleen maar goedkomen als het er tegen uiterlijk maart is.

Maar goed, dit lijkt stilaan op het Corona topic.
En dan heb je corona... Stel je komt met de auto met wat vrienden van je, die mogen ook niet gaan omdat jij besmet bent. Of je komt met de trein... Op het station loop je langs iedereen heen. Daar kan je ook mensen besmetten. Ben je ook lekker mee als je het daardoor krijgt.
Overigens lees ik dat die sneltests een uur over de uitslag doen. Dat is ook nog best lang als je dan moet wachten, zeker als je uiteindelijk corona blijkt te hebben en nog geen eens het terrein op mag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
mattman wrote:

DennisvdBr wrote:

PJ wrote:
Sneltest had ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Zou inderdaad prima zijn. Even testen bij de ingang en anders kom je er niet in.


zie daar de oplossing niet in… Bij de ingang?
Mensen aan de ingang terug naar huis sturen? Lekker als je vanuit Groningen komt en niets in de gaten hebt…


Tuurlijk is dat niet leuk, maar de kans dat je positief test is natuurlijk heel erg klein. Je zou dan natuurlijk je geld terugkrijgen. Promotor van Reading en Leeds heeft alvast gezegd dat ze dit als optie bekijken. En ik denk met hen de halve festivalwereld, achter de schermen. Vaccin zie ik alleen maar goedkomen als het er tegen uiterlijk maart is.

Maar goed, dit lijkt stilaan op het Corona topic.

En dan heb je corona… Stel je komt met de auto met wat vrienden van je, die mogen ook niet gaan omdat jij besmet bent. Of je komt met de trein… Op het station loop je langs iedereen heen. Daar kan je ook mensen besmetten. Ben je ook lekker mee als je het daardoor krijgt.
Overigens lees ik dat die sneltests een uur over de uitslag doen. Dat is ook nog best lang als je dan moet wachten, zeker als je uiteindelijk corona blijkt te hebben en nog geen eens het terrein op mag.

Iedereen krijgt een restje thuis opgestuurd, die je afneemt voor het vertrekken? Wordt het een beetje zoals koorts meten met een thermometer. Denk sowieso dat we tegen die tijd allemaal sneltestjes gaan liggen hebben.

En dat niet per se het vaccin, maar snelle tests een hoofdspeler zal zijn om het virus in te perken. Los van evenementen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
even terugkomend op dat afscheidinterview van Jan.

Best een opvallend stukje?
Dan krijgen we te horen dat Red Hot Chili Peppers, onze headliner voor 2021, ook naar Rock Werchter komt. En kom, hoe heten ze... Dat is ook zoiets met ouder worden, dan kan een naam je gewoon niet te binnen schieten. Hoe heet die andere groep ook alweer? Pearl Jam, inderdaad. Die komt óók op Rock Werchter. Nondeju." Hij slaat met zijn vuist op tafel. "Dat is toch niet afgesproken?"
Het was niet "de afspraak" dat RHCP naar Werchter ging? Best apart, waarschijnlijk dus 2020 niet voor RW op het affiche maar naar omstandigheden alsnog naar het 2021 affiche van Rock Werchter. Kijk van Pearl Jam, dat kon je wel nagaan, maar van RHCP wel opvallend, dat daar een soort Benelux-exclusief dingetje tussen de kleine lettertjes zat. Wat op het 2020 affiche dus met Malone en GnR ook het geval zou zijn. Jammer dat dat nu voor 2021, niet is met 2 headliners, des te meer reden aan te nemen dat de zaterdagheadliner nog wel een stukje exclusief Benelux kan pakken of op z'n minst niet op Rock Werchter zal staan 2021?

Wat me ook op viel:
En dan vragen mensen: waarom komt Neil Young niet? Nou ja, die wil een headlinepositie. Daarvan hebben we er maar drie te vergeven, eentje per dag. Als hij niet bij die drie hoort, dan komt hij niet. Zag ik hem wel op een festival in Lokeren staan. Neil Young? In Lokeren? Ik vertel dan aan de mensen van onze programmacommissie dat ze duidelijk moeten maken aan al die managers dat het slecht is voor het imago van een artiest om niet op Pinkpop te staan en wel in Lokeren. Van die dingen.
ik heb zo het vermoeden dat richting Young nog wat lijntjes open liggen. Waarbij ik steeds meer het vermoeden krijg dat er op de achtergond gewerkt wordt aan een Pinkpop Classic ingepakt als afscheidsfeest voor Jan, met Neil Young als hoofdact en met voornamelijk Nederlandse acts uit de Pinkpop-history. Zelfs een vermoeden dat dat zelfs in 2020 geweest zou moeten zijn? Wellicht komt hier nog wel eens iets over naar boven borrelen op den duur...
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
wenteldave wrote:

mattman wrote:

DennisvdBr wrote:

PJ wrote:
Sneltest had ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Zou inderdaad prima zijn. Even testen bij de ingang en anders kom je er niet in.


zie daar de oplossing niet in… Bij de ingang?
Mensen aan de ingang terug naar huis sturen? Lekker als je vanuit Groningen komt en niets in de gaten hebt…


Tuurlijk is dat niet leuk, maar de kans dat je positief test is natuurlijk heel erg klein. Je zou dan natuurlijk je geld terugkrijgen. Promotor van Reading en Leeds heeft alvast gezegd dat ze dit als optie bekijken. En ik denk met hen de halve festivalwereld, achter de schermen. Vaccin zie ik alleen maar goedkomen als het er tegen uiterlijk maart is.

Maar goed, dit lijkt stilaan op het Corona topic.


En dan heb je corona… Stel je komt met de auto met wat vrienden van je, die mogen ook niet gaan omdat jij besmet bent. Of je komt met de trein… Op het station loop je langs iedereen heen. Daar kan je ook mensen besmetten. Ben je ook lekker mee als je het daardoor krijgt.
Overigens lees ik dat die sneltests een uur over de uitslag doen. Dat is ook nog best lang als je dan moet wachten, zeker als je uiteindelijk corona blijkt te hebben en nog geen eens het terrein op mag.

Iedereen krijgt een restje thuis opgestuurd, die je afneemt voor het vertrekken? Wordt het een beetje zoals koorts meten met een thermometer. Denk sowieso dat we tegen die tijd allemaal sneltestjes gaan liggen hebben.

En dat niet per se het vaccin, maar snelle tests een hoofdspeler zal zijn om het virus in te perken. Los van evenementen.
Te fraudegevoelig, gewoon afnemen bij een kind of eventueel een oudere die veel thuis is geweest die afgelopen weken en je hebt een positieve test, ook al draag je het virus.
Ik gok ook op de sneltesten ter plaatse, misschien dat ze de hele donderdag al beschikbaar stellen voor weekendmensen zodat ze een aantal daarvan dan al kunnen testen. Hoef je de dagen alleen (veelal) de nieuwe dagjesmensen te testen, dat scheelt weer.
Vaccin gaat denk ik net te laat zijn, maar aan de andere kant, het duurt natuurlijk nog wel even tot juni. Misschien hebben ze dan iets nieuws bedacht, waar nu nog niemand weet van heeft. Frankrijk doet nu bijvoorbeeld evenementen tot 5000 mensen maar wel met verplicht mondkapje. Is dat geen optie? Als dat betekent dat ik festivals kan bezoeken, dan slaap ik er zelfs mee op de camping :lol:
Ook zijn er grootschalige onderzoeken naar de verspreiding in de buitenlucht, waaronder bij Feyenoord thuiswedstrijden. Hoop dat dit een grote rol kan spelen. Want zonder veel kritiek te hebben op de overheid, want wie zou het beter doen in zo'n volstrekt nieuwe situatie, mag er wel iets meer maatwerk geleverd worden. De Mezz in Breda, de Ziggo Dome en Pinkpop zijn gewoon totaal verschillende locaties (met verschillende luchtzuivering) dus kan er niet één overkoepelende regelgeving voor alle drie zijn naar mijn mening.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.737
1.899
Zit ik net een stukje te lezen van een belgische viroloog van ziekenhuis Leuven die gewoon zegt dat we zeker tot en met volgend jaar zomer aan de coronamaatregelen vast zitten. Ook al hebben we maart april een vaccin zullen de maatregelen nog maanden aanhouden. Hij pleit voor meer realisme en duidelijkheid. Je wordt er in ieder geval niet vrolijk van..
Laten we maar overgaan tot het gissen naar de derde headliner voor PP. Dat lijkt me beter.....
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.621
11.311
Zit ik net een stukje te lezen van een belgische viroloog van ziekenhuis Leuven die gewoon zegt dat we zeker tot en met volgend jaar zomer aan de coronamaatregelen vast zitten. Ook al hebben we maart april een vaccin zullen de maatregelen nog maanden aanhouden. Hij pleit voor meer realisme en duidelijkheid. Je wordt er in ieder geval niet vrolijk van..
Laten we maar overgaan tot het gissen naar de derde headliner voor PP. Dat lijkt me beter…..
Lijkt mij ook, ja. Dat van die maatregelen en het gissen naar die derde headliner. Kunnen we dit voortaan in het algehele coronatopic houden, bitte? Dank u.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.247
4.523
Laten we de dag dat Neil Young eindelijk de eerste stappen in het 2021 topic heeft gezet inderdaad niet vergallen met dat virusgezeik ;-). De sfeer wordt vanavond om 19 uur al genoeg gekilld.


 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.367
5.057
Laten we de dag dat Neil Young eindelijk de eerste stappen in het 2021 topic heeft gezet inderdaad niet vergallen met dat virusgezeik ;-). De sfeer wordt vanavond om 19 uur al genoeg gekilld.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=GF8aaTu2kg0[/video]
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken