Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

Joslittel wrote:
Ben benieuwd of de nieuwe directeur ook zo in de spotlights zal treden of meer de marketingmachinestrategie zal volgen.

ik heb alle vertrouwen in Niek Murray, Sierk Janssen en Tirsa Creusen.
Het team achter Jan zal toch altijd blijven denken met een sausje Jan. #teamjan

Hier geef je eigenlijk al het antwoord mee. Jan wordt vervangen door een team en niet door een nieuwe directeur/uithangbord. Hierdoor wordt de organisatie een stuk anoniemer, op de achtergrond. Maar het is Jan vooral gegund dat hij nog vele jaren in gezondheid kan genieten van zijn gezin en zijn festival zonder zorgen kan bezoeken.

Specifiek als uithangbord, niet echt, maar qua media zal Niek Murray meer de voorgrond pakken. Daar zullen wij dan het meest van lezen/horen zoals dat voorheen Jan was. Hij zal de marketing en het stukje boekingen met Mojo opnemen. Sierk Janssen blijft bij Pinkpop hoofd productie en Tirsa Creusen verantwoordelijk voor alles backstage.

Uiteindelijk zullen we dus meer Niek Murray gaan zien/horen, waar we voorheen altijd Jan Smeets zagen/hoorde. Dus wellicht zal hij uiteindelijk het "uithangbord" worden...

Voorlopig duiken er vooral berichten op over het terugtreden van Jan Smeets bij Pinkpop, ik hoop komende dagen iets van cijfertjes te zien over de verkoop?

Keane stond op voor de vrijdag van Pinkpop 2020.
Deze nieuwe data zet een streep door de vrijdag en de zaterdag van Pinkpop 2021.
Kans voor de zondag nog?

Springsteen gaf in Rolling Stone magazine (zie topic) aan dat er plannen waren voor een 2021 tour, maar hij verwacht dat het pas op zijn vroegst 2022 zal worden. De kans is dus behoorlijk weggezakt.... AC/DC komt naar verluid dit jaar nog met het album (zie topic) en zanger Brian staat te springen om de planken op te gaan. Die kans neemt imo behoorlijk toe.
Vandaar weer een shuffel in mijn zaterdag-headliner verwachting.
– 1 AC/DC, album en tour 2021, nog nooit op Pinkpop gestaan (6 x Top2000)
– 2 Dua Lipa, geruchten over 2021 zomertour, nog nooit op Pinkpop gestaan ( 3 x Top 2000 )
– 3 Arctic Monkeys, gerucht over (outdoor-)concerten zomer 2021, laatste keer 2014 headliner, (2 x geweest, 4 x Top2000)
– 4 Muse, enkel NovaRock 2021, nieuw album en laatste keer 2015. (5 x eerder geweest, 15 x Top2000).
– 5 Kendrick Lamar, enkel Open’er 2021, Woo Hah heeft aangegeven dat hij niet terug komt ’21, nog nooit op Pinkpop gestaan ( geen Top2000 notering)
– 6 Metallica, geruchtjes tour 2021, laatste keer 2014. (2 x geweest, 11 x Top2000)
– 7 Billie Eilish, eventueel 2021 eerder in europa ipv juli 2020 en niet Firefly festival inhalen in 2021. (1 x Top2000)
– 8 Coldplay, 18 maanden na de tourstop en tourgerucht 2019 inhalen. Eerste keer Pinkpop was 2011. (enkel 2011, 28 x Top2000)
– 9 Eminem, is verwachte tour verplaatst naar 2021? Uitgesteld Pinkpop debuut? (7 x Top2000)
– 10 Springsteen, album 23-10-2020 en tour mogelijk met E Street Band in 2021/2022, laatste keer 2012. (2 x geweest, 23 x Top2000)

Springsteen gaf in Rolling Stone magazine (zie topic) aan dat er plannen waren voor een 2021 tour, maar hij verwacht dat het pas op zijn vroegst 2022 zal worden. De kans is dus behoorlijk weggezakt…. AC/DC komt naar verluid dit jaar nog met het album (zie topic) en zanger Brian staat te springen om de planken op te gaan. Die kans neemt imo behoorlijk toe.

DennisvdBr wrote:
– 2 Dua Lipa, geruchten over 2021 zomertour, nog nooit op Pinkpop gestaan ( 3 x Top 2000 )
– 3 Arctic Monkeys, gerucht over (outdoor-)concerten zomer 2021, laatste keer 2014 headliner, (2 x geweest, 4 x Top2000)
– 4 Muse, enkel NovaRock 2021, nieuw album en laatste keer 2015. (5 x eerder geweest, 15 x Top2000).
– 5 Kendrick Lamar, enkel Open’er 2021, Woo Hah heeft aangegeven dat hij niet terug komt ’21, nog nooit op Pinkpop gestaan ( geen Top2000 notering)
– 6 Metallica, geruchtjes tour 2021, laatste keer 2014. (2 x geweest, 11 x Top2000)
– 7 Billie Eilish, eventueel 2021 eerder in europa ipv juli 2020 en niet Firefly festival inhalen in 2021. (1 x Top2000)
– 8 Coldplay, 18 maanden na de tourstop en tourgerucht 2019 inhalen. Eerste keer Pinkpop was 2011. (enkel 2011, 28 x Top2000)
– 9 Eminem, is verwachte tour verplaatst naar 2021? Uitgesteld Pinkpop debuut? (7 x Top2000)
– 10 Springsteen, album 23-10-2020 en tour mogelijk met E Street Band in 2021/2022, laatste keer 2012. (2 x geweest, 23 x Top2000)

Ook al zou het nog zo tof zijn als Pinkpop AC/DC weet binnen te halen als headliner, dat gaat gewoon niet gebeuren. Zo'n grote en dure show van zo'n grote naam, dat is gewoon niet te bekostigen als je ook al RHCP én Pearl Jam hebt geboekt. Wanneer Angus & co. gaan touren wordt dat gewoon Goffert, Gelredome of ArenA. Muse en Kendrick Lamar lijken me de meest logische opties uit je rijtje, omdat het volgens mij de enige grote acts zijn die nu al geheel nieuwe data (dus niet vervangende data voor uitgestelde concerten) hebben aangekondigd voor de zomer van 2021. Zijn Dua Lipa en Arctic Monkeys trouwens groot genoeg om Pinkpop te headlinen? Heb zelf de Arctic Monkeys op Pinkpop 2007 gezien (waren nog niet eens sub-headliner toen) en ik vond er niks aan, maar dit terzijde.

AC/DC speelt toch maar heel sporadisch festivals? Ik zou die helemaal niet als kanshebber voor Pinkpop zien eigenlijk.

Dua Lipa is dan wel weer een goeie! Zou een goede headliner zijn voor de zaterdag.

Ik verwacht nog steeds dat het MUSE gaat worden.

DennisvdBr wrote:
Springsteen gaf in Rolling Stone magazine (zie topic) aan dat er plannen waren voor een 2021 tour, maar hij verwacht dat het pas op zijn vroegst 2022 zal worden. De kans is dus behoorlijk weggezakt…. AC/DC komt naar verluid dit jaar nog met het album (zie topic) en zanger Brian staat te springen om de planken op te gaan. Die kans neemt imo behoorlijk toe.

DennisvdBr wrote:

Ook al zou het nog zo tof zijn als Pinkpop AC/DC weet binnen te halen als headliner, dat gaat gewoon niet gebeuren. Zo’n grote en dure show van zo’n grote naam, dat is gewoon niet te bekostigen als je ook al RHCP én Pearl Jam hebt geboekt. Wanneer Angus & co. gaan touren wordt dat gewoon Goffert, Gelredome of ArenA. Muse en Kendrick Lamar lijken me de meest logische opties uit je rijtje, omdat het volgens mij de enige grote acts zijn die nu al geheel nieuwe data (dus niet vervangende data voor uitgestelde concerten) hebben aangekondigd voor de zomer van 2021. Zijn Dua Lipa en Arctic Monkeys trouwens groot genoeg om Pinkpop te headlinen? Heb zelf de Arctic Monkeys op Pinkpop 2007 gezien (waren nog niet eens sub-headliner toen) en ik vond er niks aan, maar dit terzijde.

Zeven jaar laten waren ze al headliner, meer dan terecht, dus zouden nu nog steeds groot genoeg zijn om headliner te zijn.
Gelet op de populariteit van Dua Lipa is dat wat mij betreft ook eventueel een meer dan terechte headliner.

Dua Lipa + Calvin Harris is dat niet een vrolijk zaterdag-duo in de lijn van Post Malone + Marshmello?

Wellicht geen headliner maar in mijn ogen ook nog een kanshebber voor pinkpop: Cypress Hill. Spelen 25 Juni in Reykjavik... En daarvoor op 28 mei in Kroatië. Dus een Europese tour met een festival hier en daar lijkt mij plausibel.

Overigens helemaal ermee eens dat AC/DC natuurlijk niet gaat gebeuren.
"natuurlijk niet gaat gebeuren" vind ik erg kort door de bocht.

Ze hebben er nooit gestaan en in het verleden zeer weinig festivals gedaan, maar dat vind ik niet een reden om te zeggen dat dat "natuurlijk niet gebeurt".
Pinkpop heeft nog al eens een headliner er tussen, waarvan niet verwacht is of gezegd is dat dat niet zal gebeuren.

De kans dat AC/DC (mits ze touren in 2021) op Gofferpark staat of in GelreDome is vele malen groter, ben ik ook weer eerlijk in. Maar dat het bij voorbaad een kansloze missie is, ik zie het Rob Trommelen wel overwegen om Pinkpop aan management AC/DC voor te leggen. Met een aantrekkelijk gage en een outdoor gig met volledige set, zie ik kansen.

Zelf ben ik niet zo (totaal niet) van Dua Lipa, Eilish of Kendrick... Arctic Monkeys ben ik ook helemaal niet weg van, sterker nog in 2014 was ik na 3 nummers weg(gelopen), viel me behoorlijk tegen.
Ben wel Muse liefhebber/fan, maar vind dat ze nog redelijk snel terug komen, mocht het zo zijn.
Ik hoop eigenlijk dat we rond de jaarwisseling in de westerse wereld het vaccin kunnen verspreiden en dat dat vooral de doorslag zal zijn voor veel tours.

Duurt wel lang nog denk ik. Niet eerder dan november of misschien pas begin 2021 dat er meer tours aangekondigd zullen worden.
Dan denk ik naast Pinkpop nog aan Goffertpark en Gelredome concerten, maar ook Boutique en TW in Belgie (tijdens Pinkpop?) maar ook Firenze Rocks (de Pinkpop-zaterdag).
Ik verwacht dat er nog qua tours meer potentie in zit voor 2021, dan we nu aangekondigd zien...

Nou ja, kort door de bocht. Jij zet ze op één in je lijstje en geeft tegelijkertijd aan dat, als ze al gaan touren (eerste if), de kans veel groter dat ze elders in NL staan. Prima dat je Dua Lipa, Billie Eilish of Kendrick Lamar niet leuk vindt, maar het is toch verre van realistisch dat je de kans op ACDC op Pinkpop hoger inschat. Ik vind "gaat natuurlijk niet gebeuren" niet perse kort door de bocht. Je kunt natuurlijk honderd totaal onrealistische dingen roepen en dan zal er ooit wel een keertje iets uitkomen, maar voor die andere 99 geldt gewoon "gaat natuurlijk niet gebeuren".

ACDC doet nagenoeg geen festivals, heeft vrijwel altijd een heel eigen circus (bedoel ik niet negatief) dat opgetuigd moet worden en daarom niet geschikt is voor een festival, én het zou een gigantisch dure act zijn ter vervanging van Post Malone, waarschijnlijk een act die een stuk goedkoper is. Het is overigens toch zelfs realistischer dat Post Malone toch terugkomt dan dat ACDC of Coldplay op Pinkpop staat.

Again, niks mis met het maken van een wishlist, ik hoop op dat Radiohead of Nick Cave de plek van Post Malone inneemt, maar ook dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

Tja, dan kom ik ook met een op weinig tot niets (behoudens mijn eigen voorkeur) gebaseerd rijtje met dus Radiohead, Nick Cave en ook Tame Impala, Arcade Fire, Arctic Monkeys, Florence & the Machine, The Strokes, Bon Iver, Coldplay of Paul McCartney. Daar schieten we niet heel veel mee op.

Als ik concreet ga kijken naar wat mij voor de hand liggend lijkt, neig ik naar Muse, Kendrick Lamar of toch gewoon Post Malone voor die laatste headline plek.

Morgen 13:00 nieuwe namen er bij op NovaRock.

Eens zien of daar iets intressants bij komt.
Goed te zien dat er festivals zijn die wel aankondigingen aandurven...

Goed te zien dat er festivals zijn die wel aankondigingen aandurven…
Maar... Huh? Zo'n beetje ieder festival kondigt namen aan...

DennisvdBr wrote:

Goed te zien dat er festivals zijn die wel aankondigingen aandurven…

Maar… Huh? Zo’n beetje ieder festival kondigt namen aan…
Nou ja... Ik bedoel vooral Pinkpop na juli niets meer. RaR/RiP komen vroeg uit de startblokken en daarna niets meer. Download en IOW melde zich even, maar bleef ook daarna stil. Glastonbury is helemaal stil. RW wel een paar namen, maar Boutique en TW blijven helemaal stil. Ik heb vooral het idee dat er voor augustus vooral herbevestigd werd en daarna werd het laatste 2 maanden vooral erg stil qua aankondigingen.
Ik heb het idee, maar kan dat ook mis hebben, dat enkel RW recent iets bekend gemaakt heeft en vooral Park Live Moskou en Open'er Polen wat frequenter zijn.
Vandaar mijn verbazing...

(misschien is dat ook goed nieuws, wellicht volgen er ook nieuwe namen tov 2020 voor 2021 aankondigingen)

Tja, normaal komen in oktober pas de eerste namen. Het duurt nog eeuwen tot het festivalseizoen begint. Dus waarom zouden ze haast hebben?

Users who are viewing this thread