Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.736
1.899
Is het inderdaad nog nooit voorgekomen dat Rock Werchter en PP 3 dezelfde headliners hadden?? Geen idee hoor, ik hou dat niet bij...
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
741
445
In 2016 deelde Pinkpop wel 3 headliners met Rock Werchter --> Red Hot Chili Peppers, Rammstein en Paul McCartney. Voor wat betreft andere jaren geen idee.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.244
4.521
Dat zou wel een bijna perfecte uitkomst zijn voor Pinkpop. Het zou mij persoonlijk ook - in ieder geval - naar een dagkaart bewegen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
In 2016 deelde Pinkpop wel 3 headliners met Rock Werchter –> Red Hot Chili Peppers, Rammstein en Paul McCartney. Voor wat betreft andere jaren geen idee.
ja, klopt... maar zo uit mijn hoofd was het dat wel.
Overigens, dat jaar geen Boutique meen ik, volgens mij deed wel AC/DC een los conert op de Werchterweide (btw, in die 2e leg geen NL). En Springsteen deed dat jaar TW en Malieveld.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.736
1.899
T. Roses wrote:
In 2016 deelde Pinkpop wel 3 headliners met Rock Werchter –> Red Hot Chili Peppers, Rammstein en Paul McCartney. Voor wat betreft andere jaren geen idee.

ja, klopt… maar zo uit mijn hoofd was het dat wel.
Overigens, dat jaar geen Boutique meen ik, volgens mij deed wel AC/DC een los conert op de Werchterweide (btw, in die 2e leg geen NL). En Springsteen deed dat jaar TW en Malieveld.

AC/DC stond toen in Dessel. Ik kan het weten, ik was erbij :wink:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
AC/DC stond toen in Dessel. Ik kan het weten, ik was erbij
1f609.svg
dat was jaar eerder als het goed is, 2015 deed AC/DC concert Dessel-weide en Gelredome in de eerste leg met Brian. Werchter-weide 2016 was Axl/DC.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.736
1.899
PJ wrote:
AC/DC stond toen in Dessel. Ik kan het weten, ik was erbij
1f609.svg


dat was jaar eerder als het goed is, 2015 deed AC/DC concert Dessel-weide en Gelredome in de eerste leg met Brian. Werchter-weide 2016 was Axl/DC.

Helemaal gelijk :oops:
Ik word oud :wink:
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.366
5.054
Zou me ook niet verbazen dat Kendrick toch nog naar Woo Hah komt. Die hebben wel vaker te maken gehad met headliners die wel of niet komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Zou me ook niet verbazen dat Kendrick toch nog naar Woo Hah komt. Die hebben wel vaker te maken gehad met headliners die wel of niet komen.
ik gun het Woo Hah van harte, missen 1 dag een headliner ook nog...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.619
11.306
Indiaantje89 wrote:
Zou me ook niet verbazen dat Kendrick toch nog naar Woo Hah komt. Die hebben wel vaker te maken gehad met headliners die wel of niet komen.

ik gun het Woo Hah van harte, missen 1 dag een headliner ook nog…
Jij bent gewoon in eigenbelang aan het denken, haha!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
los van dat het een reactie was uit eigen belang ;)
gun ik het Woo Hah echt, ik denk dat het voor hun een wishlist headliner is.
Voor Pinkpop zou het wel een nieuwe headliner zijn, zowel nieuw als internationaal-headliner maar ook voor Pinkpop first-timer. Daarbij een contrast met RHCP en PJ.
Polupariteit zal ook qua kaartverkoop een no brainer zijn voor Mojo.
(moet hij alleen niet 6 keer hetzelde nummer doen als in Ziggo 2018, weet niet of dat op Pinkpop gewaardeerd zal worden)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.244
4.521
los van dat het een reactie was uit eigen belang
1f609.svg

gun ik het Woo Hah echt, ik denk dat het voor hun een wishlist headliner is.
Voor Pinkpop zou het wel een nieuwe headliner zijn, zowel nieuw als internationaal-headliner maar ook voor Pinkpop first-timer. Daarbij een contrast met RHCP en PJ.
Polupariteit zal ook qua kaartverkoop een no brainer zijn voor Mojo.
(moet hij alleen niet 6 keer hetzelde nummer doen als in Ziggo 2018, weet niet of dat op Pinkpop gewaardeerd zal worden)

Volgens mij werd Humble zeven keer ingestart, maar enkel omdat men daarnaar bleef vragen. Zal op Pinkpop niet gebeuren, Jan moet immers op tijd slapen ;-).

Verder heerlijk optreden in 2018, denk dat het qua intensiteit ook de niet-liefhebber van het genre (waar ik zelf misschien ook deels toe behoorde) kan bekoren.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.366
5.054
DennisvdBr wrote:
los van dat het een reactie was uit eigen belang
1f609.svg

gun ik het Woo Hah echt, ik denk dat het voor hun een wishlist headliner is.
Voor Pinkpop zou het wel een nieuwe headliner zijn, zowel nieuw als internationaal-headliner maar ook voor Pinkpop first-timer. Daarbij een contrast met RHCP en PJ.
Polupariteit zal ook qua kaartverkoop een no brainer zijn voor Mojo.
(moet hij alleen niet 6 keer hetzelde nummer doen als in Ziggo 2018, weet niet of dat op Pinkpop gewaardeerd zal worden)

Volgens mij werd Humble zeven keer ingestart, maar enkel omdat men daarnaar bleef vragen. Zal op Pinkpop niet gebeuren, Jan moet immers op tijd slapen ;-).

Verder heerlijk optreden in 2018, denk dat het qua intensiteit ook de niet-liefhebber van het genre (waar ik zelf misschien ook deels toe behoorde) kan bekoren.
Zijn laatste Lowlands show vond ik helaas flink tegenvallen, dat was minder de andere keren dat ik hem zag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Oasiss wrote:

DennisvdBr wrote:
los van dat het een reactie was uit eigen belang
1f609.svg

gun ik het Woo Hah echt, ik denk dat het voor hun een wishlist headliner is.
Voor Pinkpop zou het wel een nieuwe headliner zijn, zowel nieuw als internationaal-headliner maar ook voor Pinkpop first-timer. Daarbij een contrast met RHCP en PJ.
Polupariteit zal ook qua kaartverkoop een no brainer zijn voor Mojo.
(moet hij alleen niet 6 keer hetzelde nummer doen als in Ziggo 2018, weet niet of dat op Pinkpop gewaardeerd zal worden)


Volgens mij werd Humble zeven keer ingestart, maar enkel omdat men daarnaar bleef vragen. Zal op Pinkpop niet gebeuren, Jan moet immers op tijd slapen ;-).

Verder heerlijk optreden in 2018, denk dat het qua intensiteit ook de niet-liefhebber van het genre (waar ik zelf misschien ook deels toe behoorde) kan bekoren.

Zijn laatste Lowlands show vond ik helaas flink tegenvallen, dat was minder de andere keren dat ik hem zag.

Ja, hoorde ik ook. In een zaal werkte die show perfect (heel sterke show in het Sportpaleis!). Maar blijkbaar werkte hij aan een show op maat van de festivals voor 2020 (en nu dus 2021). Vandaar ook Glasto. Komt dus hopelijk wel goed. In 2015 werd zijn Lowlands show wel vol lof onthaald.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.366
5.054
Indiaantje89 wrote:

Oasiss wrote:

DennisvdBr wrote:
los van dat het een reactie was uit eigen belang
1f609.svg

gun ik het Woo Hah echt, ik denk dat het voor hun een wishlist headliner is.
Voor Pinkpop zou het wel een nieuwe headliner zijn, zowel nieuw als internationaal-headliner maar ook voor Pinkpop first-timer. Daarbij een contrast met RHCP en PJ.
Polupariteit zal ook qua kaartverkoop een no brainer zijn voor Mojo.
(moet hij alleen niet 6 keer hetzelde nummer doen als in Ziggo 2018, weet niet of dat op Pinkpop gewaardeerd zal worden)


Volgens mij werd Humble zeven keer ingestart, maar enkel omdat men daarnaar bleef vragen. Zal op Pinkpop niet gebeuren, Jan moet immers op tijd slapen ;-).

Verder heerlijk optreden in 2018, denk dat het qua intensiteit ook de niet-liefhebber van het genre (waar ik zelf misschien ook deels toe behoorde) kan bekoren.


Zijn laatste Lowlands show vond ik helaas flink tegenvallen, dat was minder de andere keren dat ik hem zag.

Ja, hoorde ik ook. In een zaal werkte die show perfect (heel sterke show in het Sportpaleis!). Maar blijkbaar werkte hij aan een show op maat van de festivals voor 2020 (en nu dus 2021). Vandaar ook Glasto. Komt dus hopelijk wel goed. In 2015 werd zijn Lowlands show wel vol lof onthaald.
Ik had vooral het idee dat hij fysiek uitgeblust was, was ook op het einde van zijn tournee, maar die had toen ook best een extreme tourlijst dat jaar. Misschien dat ze daar ook nu ook anders mee om gaan.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Kendrick Lamar heeft wel een audiovisuele show die niet-fans en nieuwsgierigen absoluut kan overtuigen, ook op Pinkpop kan dat goed werken. Vond Kendrick Lamar op Lowlands 2018 weinig energiek, maar de show alsnog wel onderhoudend en muzikaal gezien gewoon in orde. Woo Hah ligt echter momenteel veel meer voor de hand.

Verwacht voor Pinkpop eigenlijk Post Malone terug. Kan me goed voorstellen dat artiesten en management willen wachten met het aankondigen van optredens en tour totdat er meer zicht is of alles volgens planning doorgang kan vinden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Dat kan natuurlijk, in het kader van Malone...
Maar dan vind ik het gek dat Reading/Leeds wel aangekondigd is.
Mij lijkt het niet gek als er voor de zaterdag een headliner komt die sowieso van plan was 2021 te touren en misschien al een gentleman's agreement had staan met Pinkpop.
Met de vroege beslissing over de verkoop, lijkt me dat ook al ver voor die tijd beklonken.
Pearl Jam lijkt me een ander verhaal, zoals eerder door iemand aangegeven, ze hadden al bijna op het 2020 affiche gestaan. Met nu door wegvallen GnR, alsnog waarschijnlijk snel ingewilligd door Mojo. Zie ook de vroege touraankondiging van de tour van Pearl Jam, dat ze snel knopen door hadden gehakt.
Als je dan de onzekerheid hebt van de ene act (die wellicht ook minder dagkaarten verkocht) en je hebt een gentleman's agreement van een 2021 optie, dan zal de organisatie daar best hebben kunnen toehappen.
Maar goed, dat is slechts speculeren... Wellicht zien we rond november wel een touraankondiging? Dat lijkt me op dit moment meest reëel. Deze week, of misschien zelfs deze maand, durf ik geen aankondiging meer te verwachten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
ik heb nog even wat geshuffeld...
ik leg vooral de nadruk op de tours die nog aangekondigd moeten worden. Muse en Lamar hebben nog maar 1 festival show aangekondigd qua data in de buurt van Pinkpop-weekend, dat zal niet bij 1 show blijven, maar kans is niet groter nu de verkoop start imo. De kans dat Post Malone na de augustus datum nog aangekondigd gaat worden bij Pinkpop na de start van de verkoop, vind ik nihil...
Zoals ik het momenteel zie qua kanshebbers zaterdag headliner:
– 1 Springsteen, album 23-10-2020 en tour mogelijk met E Street Band in 2021, laatste keer 2012. (2 x geweest, 23 x Top2000)
- 2 Dua Lipa, geruchten over 2021 zomertour, nog nooit op Pinkpop gestaan ( 3 x Top 2000 )
- 3 Arctic Monkeys, gerucht over (outdoor-)concerten zomer 2021, laatste keer 2014 headliner, (2 x geweest, 4 x Top2000)
– 4 Muse, enkel NovaRock 2021, nieuw album en laatste keer 2015. (5 x eerder geweest, 15 x Top2000).
– 5 Kendrick Lamar, enkel Open’er 2021, Woo Hah heeft aangegeven dat hij niet terug komt ’21, nog nooit op Pinkpop gestaan ( geen Top2000 notering)
– 6 Metallica, geruchtjes tour 2021, laatste keer 2014. (2 x geweest, 11 x Top2000)
– 7 AC/DC, album en tour 2021, nog nooit op Pinkpop gestaan (6 x Top2000)
– 8 Billie Eilish, eventueel 2021 eerder in europa ipv juli 2020 en niet Firefly festival inhalen in 2021. (1 x Top2000)
– 9 Coldplay, 18 maanden na de tourstop en tourgerucht 2019 inhalen. Eerste keer Pinkpop was 2011. (enkel 2011, 28 x Top2000)
– 10 Eminem, is verwachte tour verplaatst naar 2021? Uitgesteld Pinkpop debuut? (7 x Top2000)



qua aankondigingen rond Pinkpop tov 2020 affiche:
Bevestigd voor Pinkpop 2021 :
Pearl Jam headliner zondag 20 juni 2021,
Red Hot Chili Peppers headliner vrijdag 18 juni 2021,
vrijdag,
Twenty One Pilots, Kensington, Frenna Deluxe, JC Stewart, Ten Times A Million, Elle Hollis
zaterdag,
Deftones, Danny Vera, Joost, NONA,
zondag,
The KIK, Ares,

Tourdata rond Pinkpop 2021, vanaf affiche 2020 :
Anderson .Paak, Volbeat, Marshmello, Rag N Bone Man, Crowded House, Keane, Nothing But Thieves, Ellie Goulding, Supergrass, Of Monsters and Men, Frank Carter & The Rattlesnakes, Gojira, Dermot Kennedy, Inhaler, Sea Girls, Saint PHNX, The Last Internationale, The Pretty Reckless, Mabel, Querbeat, James Arthur, Maisie Peters,

Waarschijnlijk afvallers tov affiche 2020 :
Floor Jansen en Chef’Special (ivm niet bij de aangekondigde NL-acts 9 juni)
Post Malone, ivm Reading / Leeds data in augustus.

Geen aankondigingen 2021 rond Pinkpop, tov affiche 2020 :
Lost Frequencies, Bishop Briggs, Liam Payne, The Big Moon, Disturbed, Zara Larson, The Marcus King Band, Velvet Volume.

Afvallers tov affiche 2020 :
5 Seconds of Summer (ivm tour VS tijdens Pinkpop)
Guns N’ Roses (vervangen door Pearl Jam / staan in Londen tijdens Pinkpop)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken