Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
401
302
Vanzelfsprekend mijn weekendkaartjes gehouden. En hoef me niet druk te maken wat dat betreft. Maar zou het wel fair vinden als de zaterdag headliner voor vrijdag bekend is, zodat mensen met voucher voor de zaterdag nog eerste keus hebben.

Zelf vindt ik ‘t super jammer dat Guns ‘n Roses niet komt. En heb ik wat minder met Pearl Jam, al vaak gezien en zijn minder dan vroeger. Ook had ik Post Malone leuk gevonden. Maar als de zaterdag headliner The Boss wordt hoor je mij niet klagen dat zou te gek zijn.

Wat het ook wordt ik heb mijn kaartjes en ben er hoe dan ook bij. Ik moet en zal op Megaland staan volgend jaar voor mijn 21e Pinkpop die ik zo graag dit jaar had willen hebben
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.540
6.218
Timmetje wrote:
Ik denk niet dat er veel fans van Post Malone op Bruce Springsteen zitten te wachten….
1f61b.svg


Voor Bruce koop ik een dagkaart…die staat nog op mijn verlanglijstje

Dat heb ik andersom. Had graag Post Malone op het festival gezien. Hopelijk dan in 2022. :)
Heb dan ook liever MUSE dan Springsteen.

Benieuwd of we de derde headliner voor aanstaande vrijdag zullen weten. Leuk dat we na al die maanden ook eindelijk weer wat te speculeren hebben!!!!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Benieuwd of we de derde headliner voor aanstaande vrijdag zullen weten. Leuk dat we na al die maanden ook eindelijk weer wat te speculeren hebben!!!!

Ik denk het niet...meer gut feeling dan ergens op gebaseerd.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.366
5.054
bcmrmaybe wrote:

Timmetje wrote:
Ik denk niet dat er veel fans van Post Malone op Bruce Springsteen zitten te wachten….
1f61b.svg



Voor Bruce koop ik een dagkaart…die staat nog op mijn verlanglijstje

Dat heb ik andersom. Had graag Post Malone op het festival gezien. Hopelijk dan in 2022. ?
Heb dan ook liever MUSE dan Springsteen.

Benieuwd of we de derde headliner voor aanstaande vrijdag zullen weten. Leuk dat we na al die maanden ook eindelijk weer wat te speculeren hebben!!!!
En de wansmaak award gaat naar...

Nee hoor, ieder zijn eigen ding. Vond Post Malone een prima boeking, maar als je Bruce kan halen dan moet je voor die laatste gaan. Maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet. Hij en zijn crew zijn de jongste ook niet meer, ivm de Corona zou het me niet verbazen dat ze het nog een jaartje uitstellen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Nee hoor, ieder zijn eigen ding. Vond Post Malone een prima boeking, maar als je Bruce kan halen dan moet je voor die laatste gaan. Maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet. Hij en zijn crew zijn de jongste ook niet meer, ivm de Corona zou het me niet verbazen dat ze het nog een jaartje uitstellen.

Precies.

Zeg nooit nooit, maar de kans dat die volgend jaar een grote (stadium)tour doen met alle toeters en bellen (want voor minder moet Bruce het niet doen), lijkt me heel, heel klein.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
ik denk wel, dat het inmiddels tijd is om de speculaties te verleggen naar acts die nog geen tourdata hebben staan.
Dat is slechts een vermoeden en eigenlijk alleen maar er op gebaseerd dat van de acts die al tourdata en festivalheadlinespots hebben staan rondom Pinkpop, deze acts (nog) niet aangekondigd zijn.

Ik denk vooral aan de headlinespots rond Pinkpop van Muse, System of a Down, Volbeat, Kings of Leon, Gorilla's, Black Eyed Peas, etc etc... Maar ook dat we Post Malone echt definitief kunnen afschrijven, dat zou heel gek zijn als ze die achteraf nog gaan aankondigen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Extra aankopen tijdens het online kopen van je ticket
Met de roze Pinkpop sokken, de bamboe zonnebril en (roze) Amnesty International hoedje bereid jij je festivaloutfit voor Pinkpop 2021 alvast voor. Naast een set mokken met Pinkpop logo (perfect voor op de camping!) kun je hier ook direct je Collector Ticket (hard plastic Pinkpop-entree-pasje met keycord) of parkeerticket aanschaffen. Zie hieronder meer informatie over de extra items!
https://www.pinkpop.nl/2021/extra-aankopen-tijdens-het-online-kopen-van-je-ticket/
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.736
1.899
Indiaantje89 wrote:
Nee hoor, ieder zijn eigen ding. Vond Post Malone een prima boeking, maar als je Bruce kan halen dan moet je voor die laatste gaan. Maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet. Hij en zijn crew zijn de jongste ook niet meer, ivm de Corona zou het me niet verbazen dat ze het nog een jaartje uitstellen.

Precies.

Zeg nooit nooit, maar de kans dat die volgend jaar een grote (stadium)tour doen met alle toeters en bellen (want voor minder moet Bruce het niet doen), lijkt me heel, heel klein.

Het kan wel maar ik zie ze niet eerder beginnen dan september. Dan zal het virus zo is de verwachting grotendeels onder controle zijn. De kans dat ze dan nog concerten moeten verschuiven is aanzienlijk kleiner dan in de eerste helft van volgend jaar lijkt me. Ik zie hem eerder als serieuze optie voor PP 2022.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
...Geen nieuwe aankondiging.
Wellicht dan toch morgen??? Aangezien normaal een perspresentatie is de woensdag voor start voorverkoop (alhoewel dat normaal op zaterdag is)
eigenlijk wel een goed punt, misschien vandaag nog iets over de al aangekondigde namen, wellicht aangevuld?
Maar dat denk ik ook omdat de extra aankopen op de site staan als nieuws bericht en ik daarover pas iets op de sociale media verwacht op vrijdag ochtend.
Dan zou er inderdaad vandaag ruimte moeten kunnen zijn om iets over de lineup te melden, toch?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.244
4.521
Als je lang genoeg erover nadenkt, is voor iedere dag wel iets te vinden waardoor het aannemelijk is dat die dag nieuws komt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Het kan wel maar ik zie ze niet eerder beginnen dan september. Dan zal het virus zo is de verwachting grotendeels onder controle zijn. De kans dat ze dan nog concerten moeten verschuiven is aanzienlijk kleiner dan in de eerste helft van volgend jaar lijkt me. Ik zie hem eerder als serieuze optie voor PP 2022.
Ik denk dat Springsteen met E Street best een kanshebber is voor de zomer van 2021, daarbij is er ook genoeg outdoor concerten te doen (wat me ook reeel lijkt).

Ik zie vooral nog een belangrijke kanshebber voor Pinkpop in de achterblijvende aankondigingen van festivals als bijvoorbeeld Glastonbury, BST Hyde Park, Rock in Rio (2de weekend), TW Classic en Boutique... Daar zal vast ergens een "gedeelde" headliner met Pinkpop in zitten. Voor Hyde Park is (denk ik) rond vr 9 juli '21 nog een mogelijkheid voor Pearl Jam. Maar voor Glastonbury lijkt me dat daar qua headliners compleet 180graden omslag gaat komen. Als dat betekend dat Swift niet tourt dan heeft Boutique ook een nieuwe lineup nodig. Daarbij als dat betekend dat McCartney niet tourt heeft TW een nieuwe lineup nodig. Daar zit ook voor Pinkpop ergens een kans in.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
379
106
"De line-up van Pinkpop 2021 - Official tot nu toe. De ticketverkoop van de 51e editie gaat weer beginnen op vrijdag 18 september om 10:00 uur."...
Dit neemt mijn hoop op een nieuwe naam dan weer weg.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.736
1.899
Springsteen tourt altijd eerst door de VS alvorens hij naar andere delen van de wereld trekt. Als hij deze strategie aanhoud zal hij dus zeer snel met tournieuws moeten komen.
Dan wordt het iets van Maart April Mei VS en daarna zsm door naar Europa... Het kan en normaal gezien zeker een optie maar met het virus in het achterhoofd reken ik daar in ieder geval niet al te hard op.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Kendrick Lamar gaat toch touren in 2021, staat op opener.
Nu Woohah al Future heeft en Post Malone nog een twijfel gevalletje is voor Pinkpop kunnen we Kendrick opschrijven bij mogelijke headliners!?

Begint overigens echt een mooie line up te worden daar in Polen
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Dat zou echt de beste zet zijn. Ik zou ook enorm blij zijn, mocht dat gebeuren. Denk ook dat weinig Post Malone fans zullen klagen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Kendrick Lamar gaat toch touren in 2021, staat op opener.
Nu Woohah al Future heeft en Post Malone nog een twijfel gevalletje is voor Pinkpop kunnen we Kendrick opschrijven bij mogelijke headliners!?
zo, zojuist herbevestigd daar idd...

ik denk, dat als hij ook herbevestigd gaat worden voor Rock Werchter, dat het niet Pinkpop gaat worden.
Ik hou het voorlopig op 2 headliners delen met Rock Werchter en 1 anders (Boutique/TW of ander Werchter/Dessel evenement of Benelux exclusief)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Als Post niet tourt rond Pinkpop dan zou ik Kendrick wel een serieuze kanshebber vinden om die plek in te nemen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.619
11.306
Als Post niet tourt rond Pinkpop dan zou ik Kendrick wel een serieuze kanshebber vinden om die plek in te nemen.
Eens. Deftones voor Lamar dan maar doen? De combinatie alleen al, haha.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
ik voeg Lamar toe aan mijn verwachting van headliners, datum is gunstig en Woo Hah heeft aangegeven dat hij niet terug komt. Kanttekening, indien hij (her)aangekondigd zal worden op Rock Werchter verkleint dat de kans omdat RW 'nooit' 3 headliners deelt met Pinkpop, altijd minstens 1 verschillende. Indien hij Boutique headliner zal worden en Boutique op 19 juni blijft zitten is de zaterdag-spot op Pinkpop ook verkeken. (persoonlijke kanttekening, van mij mag hij weg blijven...). Toch, kans is aannemelijk.
- 1 Kendrick Lamar, Open'er headliner 30-6-2021, Woo Hah heeft aangegeven dat hij niet terug komt '21, nog nooit op Pinkpop gestaan ( geen Top2000 notering)
- 2 Springsteen, album 23-10-2020 en tour mogelijk met E Street Band in 2021, laatste keer 2012. (2 x geweest, 23 x Top2000)
– 3 AC/DC, album en tour 2021, nog nooit op Pinkpop gestaan (6 x Top2000)
– 4 Metallica, geruchtjes tour 2021, laatste keer 2014. (2 x geweest, 11 x Top2000)
– 5 Coldplay, 18 maanden na de tourstop en tourgerucht 2019 inhalen. Eerste keer Pinkpop was 2011. (enkel 2011, 28 x Top2000)
– 6 Eminem, is verwachte tour verplaatst naar 2021? Uitgesteld Pinkpop debuut? (7 x Top2000)
– 7 Depeche Mode, geruchtje over tour 2021, nog nooit op Pinkpop gestaan (3 x Top2000)
– 8 Billie Eilish, eventueel 2021 eerder in europa ipv juli 2020 en niet Firefly festival inhalen in 2021. (1 x Top2000)
– 9 Muse, oa NovaRock 2021, nieuw album en laatste keer 2015. (5 x eerder geweest, 15 x Top2000).
– 10 Post Malone, 2020 inhalen, echter lijkt de tour verplaatst van eind juni / begin juli 2020 naar augustus 2021 ( geen Top2000 notering)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken