Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Timmetje wrote:
Denk dat SOAD voor Pinkpop langzaamaan wel opgeschreven mag worden of niet?

ik zou denken 17e naar Graspop als vervanger Iron Maiden en 19e Noord-afsluiter op Pinkpop.

Ik zet mijn geld op een Benelux exclusieve show op Graspop. Met een ingekort tourschema is het niet perse logisch dat deze twee mini landjes allebei nog een show krijgen.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
481
194
SOAD zou een mooie aanvulling zijn, echter denk ik een beetje het zelfde als 21pilots, ze worden overal als headliner geboekt, maar zie ze bij Pinkpop toch niet direct als headliner.
Maar wie weet, tot nu toe houden ze het aardig spannend
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Het is natte vingerwerk natuurlijk, maar het zou mij niets verbazen als SOAD meer kaarten verkoopt dan GnR...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.169
Het is natte vingerwerk natuurlijk, maar het zou mij niets verbazen als SOAD meer kaarten verkoopt dan GnR…
Mij wel, al is SOAD natuurlijk een meer exclusievere naam dan Guns N' Roses. Maar goed, denk ook niet dat SOAD headliner zou zijn op Pinkpop, maar eerder wat Dennis hierboven heeft gezegd. GNR samen met SOAD kan natuurlijk ook altijd nog.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Ik verwacht ze er bij op de zaterdag, ter aanvulling van het die dag onderbezette gitaarwerk. Afsluiter Noord.

Festivalafsluiter verwacht ik niet. Of het moet qua tijdslot een Volbeat/SOAD combi worden. Maar ik denk dat wanneer straks daadwerkelijk blijkt dat GnR wegvalt, er in eerste instantie naar een vergelijkbare stadionact zal worden gezocht...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Lost Frequencies aangekondigd op Airbeat One Festival (DE), kunnen we ook terug verwachten?

update:

Ondanks het voorkomen in een lijst van LiveNation Italië over verplaatste concerten, Anderson Paak toch in de "nog onzeker" categorie gezet, ivm voorlopig ontbreken op diverse aankondingen.

Disturbed en Gojira inmiddels VS tours vanaf juli. EU aankondigen kunnen dus nog komen.

update:

Bevestigd voor Pinkpop 2021 :
Red Hot Chili Peppers, Twenty One Pilots
Kensington, Deftones, Frenna Deluxe, Joost, The KIK, Danny Vera, JC Stewart, NONA, Ten Times A Million, Ares, Elle Hollis

Waarschijnlijk wel vanaf affiche 2020 :
Volbeat, Marshmello, Rag N Bone Man, Crowded House, Keane, Nothing But Thieves, Supergrass, Of Monsters and Men, Lost Frequencies, Frank Carter & The Rattlesnakes, Dermot Kennedy, Inhaler, Sea Girls, Saint PHNX, The Last Internationale, The Pretty Reckless, Mabel, Querbeat, James Arthur, Maisie Peters,

Waarschijnlijk afvallers tov affiche 2020 :
NL-acts : Floor Jansen, Chef’Special (ivm niet bij de aangekondigde NL-acts 9 juni)

Nog onzeker tov affiche 2020 :
Guns N Roses, Anderson . Paak, Bishop Briggs, Post Malone, Liam Payne, The Big Moon, Disturbed, Zara Larson, Gojira, The Marcus King Band, Velvet Volume.

Afvallers tov affiche 2020 :
5 Seconds of Summer (ivm tour VS tijdens Pinkpop)

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Maar ik denk dat wanneer straks daadwerkelijk blijkt dat GnR wegvalt, er in eerste instantie naar een vergelijkbare stadionact zal worden gezocht…
dan hoop ik niet dat het dan weer gaat stormen...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
SOAD is elders ook overal headliner toch?

Puur onderbuikgevoel maar met het nieuws dat Sir Paul toch weer naar Glasto zou kunnen gaan zet ik mijn geld in op:

21 Pilots - RHCP
???? - Paul McCartney (Zie Malone niet terugkomen)
Volbeat - System of a Down

Metallica zie ik eerder Goffert of ArenA doen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Disturbed en Gojira inmiddels VS tours vanaf juli. EU aankondigen kunnen dus nog komen.

Disturbed had normaal gezien voor de tweede zomer op rij langs moeten komen met hetzelfde album. Ik zie ze nog wel een jaartje overslaan en in '22 passeren met nieuw werk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
SOAD is elders ook overal headliner toch?
Qua mainstream festival voor het grote publiek als headliner vind ik dat een heel lastige keuze.
Ik denk dat de draagkracht van de bekendere nummers niet toereikend is. Ze vullen een ZiggoDome ja, maar daarmee zijn ze nog niet echt een Pinkpop headliner in mijn ogen.
Ik zie Pinkpop dan eerder de sub doorschuiven, Volbeat dus, met SoaD in de subspot er voor, als alternatief.
Maar daar wringt ook nog de schoen dat SoaD de oorspronkelijke headliner was voor de Hellfest zondag, als Hellfest doorgaat zullen ze SoaD toch ook weer op hun oorspronkelijke dag willen terug zetten.

Ik heb eigenlijk nog 'gewoon' hoop op Guns N' Roses. Al neemt die hoop langzaam wel met de dag af...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
SOAD gaat echt niet subben voor Volbeat Dennis.
Niet als ze op Hellfest staan idd...
Ik zie SoaD ook niet zomaar een headliner spot op Pinkpop krijgen. Sub of afsluiting Noord zie ik als max op Pinkpop.
Waar ik denk dat Mojo nog best Volbeat omhoog wil pushen en ook mainstream meer draagvlak zou hebben, zij krijgen net zo goed headliner spots op Europese festivals. Dus SoaD / Volbeat zal qua keuze niet zo ver uiteen liggen voor Mojo.

Maar voor Pinkpop gaan ze het toch proberen met een grotere act. Zolang The Gunners niet definitief afvallen, zal het die lineup blijven imo...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
Volbeat - SOAD kan toch ook gewoon op Werchter? Waarom zou dat voor Pinkpop dan niet genoeg zijn?

SOAD gaat denk ik gewoon de zondagheadlinespot pakken met Volbeat ervoor.

Ik zie niet hoe jij Volbeat wel als headliner ziet maar SOAD niet....
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.169
Omdat Rock Werchter een ander festival is dan Pinkpop. Pinkpop is toch iets meer mainstream dan RW, waardoor je op PP eerder Volbeat als headliner zou verwachten dan SOAD. Zou het afkeuren, maar ik snap Dennis' gedachtegang wel.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ik zie niet hoe jij Volbeat wel als headliner ziet maar SOAD niet….
Dat hoef je ook niet te zien.
Zo zie ik het.
Ik zie meer mainstream draagvlak voor Volbeat dan voor SOAD. Ik dank dat Mojo eerder op Pinkpop zou kiezen voor Volbeat dan voor SOAD.
Maar goed, dat is maar mijn mening hoor.
En als SoaD de zondag van Hellfest staat en The Gunners komen zullen we daar sowieso nog geen antwoord op krijgen.
Ik denk ook niet dat je de constructie op Werchter kan vergelijken, volgens mij is Volbeat sowieso in België een slag minder populair dan in Nederland.
Als je nou zou zeggen Fortarock, zou ik helemaal geen twijfel hebben over SoaD als headliner.
Maar goed, mijn mening hoor. Ik zie Volbeat als toekomstige headliner ook voor Pinkpop, dat heb ik bij SoaD verre van.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
Ik zie het echt niet gebeuren dat Volbeat een festival als Pinkpop headlined. Met name omdat ze volgens mij mainstream daar niet groot genoeg voor zijn. SOAD is dat imo dan weer wel. Ben het hierin met Matt eens: SOAD zal denk ik niet subben voor Volbeat.

Ook lastig te communiceren naar kaartkopers lijkt me, als je sub ineens headliner wordt.

Hopelijk weten we het snel. Benieuwd wat PP uit de hoed tovert voor 2021. Hoop voor de kaarthouders dat GnR gewoon komt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ook lastig te communiceren naar kaartkopers lijkt me, als je sub ineens headliner wordt.
dat is in principe het hele idee achter de positie "sub" op Pinkpop, valt de headliner weg kan de sub-headliner (substitute headliner) doorschuiven. Weinig communiceren voor nodig. Lijkt me heel transparant.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Omdat Rock Werchter een ander festival is dan Pinkpop. Pinkpop is toch iets meer mainstream dan RW, waardoor je op PP eerder Volbeat als headliner zou verwachten dan SOAD. Zou het afkeuren, maar ik snap Dennis’ gedachtegang wel.

Maar dat is het 'm net. SOAD heeft eigenlijk maar één mainstream'hit', maar daarmee toch nog eentje meer dan Volbeat. Volbeat is qua sound misschien wel een pak gladder/mainstreamer dan SOAD, maar die laatste is toch echt een pak gekender, meer een gevestigde waarde. Of er moet een gigantisch verschil zitten tussen NL en BE.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Maar dat is het ‘m net. SOAD heeft eigenlijk maar één mainstream’hit’, maar daarmee toch nog eentje meer dan Volbeat. Volbeat is qua sound misschien wel een pak gladder/mainstreamer dan SOAD, maar die laatste is toch echt een pak gekender, meer een gevestigde waarde. Of er moet een gigantisch verschil zitten tussen NL en BE.
Ja, er zit een gigantisch verschil tussen NL en BE.
Daarbij heeft Volbeat 2 mainstream hits! Sad man's Tongue en Lola Montez staan al een paar jaar steevast in de Top2000 ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken