Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

... maar volgend jaar op Pinkpop wordt volgens hem ongetwijfeld een groot feest.
ik vond het laatste alinea stukje in NRC ook al zo 'overtuigd' overkomen?
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/08/noodlening-voor-topbands-als-guns-n-roses-eagles-pearl-jam-a4005327
"Pearl Jam, Green Day, Weezer, Disturbed en Guns n’ Roses zouden deze zomer allemaal ook in Nederland spelen. Guns n’ Roses en Disturbed komen volgend jaar naar Pinkpop en het concert van Green Day en Weezer, dat in juni in Groningen zou zijn, is verplaatst naar juni 2021. Voor Pearl Jam is nog geen nieuwe datum bekend."

zegt waarschijnlijk niets, misschien ook zien wat je wil zien, maar viel me wel op...

edit: het artikel is zojuist aangepast, "Nog niet bekend is of Guns n’ Roses en Disturbed volgend jaar alsnog naar Pinkpop komen en ook voor Pearl Jam is nog geen nieuwe datum bekend."

Met enige verbazing lees ik deze reakties over Guns 'n Roses. Dit is echt wel een band die meer publiek trekt dan SOAD. Zij verkopen toevallig Ziggo uit maar dat wil niet zeggen dat ze zo maar afsluiter van Pinkpop kunnen zijn, ja op de Noordstage: ideaal. The Script verkoopt twee keer Ziggo uit maar die is echt geen afsluiter. Kensington zelfs 5 x maar over deze band zullen we het maar niet hebben......

De Guns staan op nummer 1 met meeste streams jaren 80 en 90 met resp 1,1 (Sweet child o mine) en 1,3 miljard stuks (November Rain). Goed, Chop Suey! komt aardig in de buurt met 967 miljoen keer maar die zie ik nog niet een stadion vullen in Nederland.

Persoonlijk hoop ik dat ze allebei komen. Zou wel een top adffiche zijn zeg....... RCHP vr, SOAD za en zo GnR. Neem ik Post Malone voor lief erbij.

Vanuit het kamp Placebo is het ook stil. Ze zouden op flink wat festivals staan dit jaar maar nu erg stil.

Ook benieuw of de oudere garde nog wat optredens gaan geven. De Stones zouden nog op toernee gaan in de VS maar daar is en blijft het ook stil met nieuwe data. Volgend jaar wordt de drummer Charlie Watts 80 en Jagger en Richards 78. Redden ze dat nog wel een stadiontour?? Pinkpop zullen ze daardoor nooit meer aan doen.

Vanuit het kamp Placebo is het ook stil. Ze zouden op flink wat festivals staan dit jaar maar nu erg stil.
Placebo zijn al voor eea opnieuw aangekondigd afgelopen weken voor 2021.
St Gallen Zwitserland, Park Live Moscow, Mad Cool Madrid, daar komt langzaam beweging in.

toevallig zijn ze nu net hun website aan het updaten

Ook benieuw of de oudere garde nog wat optredens gaan geven. De Stones zouden nog op toernee gaan in de VS maar daar is en blijft het ook stil met nieuwe data. Volgend jaar wordt de drummer Charlie Watts 80 en Jagger en Richards 78. Redden ze dat nog wel een stadiontour?? Pinkpop zullen ze daardoor nooit meer aan doen.

Die mannen gaan nog wel een jaar of 2a3 door denk ik zelf. Jagger is gewoon nog goed bij stem en de band is een geoliede machine na al die jaren zullen we maar zeggen. Roger waters (76) toch niet de beste zanger herpakt zijn tour ook volgend jaar en heeft aangegeven nog wel 2 jaar te willen touren. Heeft ook een geweldige band trouwens. Paul simon stopte op zijn 76e met touren maar hij had ook makkelijk nog een aantal jaar kunnen doorgaan. Ook dat was vocaal en muzikaal nog dik in orde. Mark knopfler (70) wilde er na zijn laatste tour eigenlijk mee stoppen maar is hier op terug gekomen. Hij oogt ook niet zo soepel meer. Aan hem kun je echt wel zien dat het een oude man geworden is al is hij vocaal nog redelijk goed en zijn band is werkelijk geweldig.
Ik denk dat het voor velen ook wel moeilijk is om afscheid te nemen van het live optreden. Het is toch een belangrijk onderdeel van het totaal proces van muziek maken en tegenwoordig wordt hiermee ook wel het meeste geld verdiend al hebben artiesten van dat kaliber er daar inmiddels wel genoeg van..........

Nog 2 a 3 jaar... die mannen lijken door te gaan totdat er letterlijk 1 omvalt?
De Stones zouden nog op toernee gaan in de VS maar daar is en blijft het ook stil met nieuwe data.
ik heb het vermoeden dat die No Filter 2020 data ook weer mei/juni/juli in 2021 uit gaan komen. Dan zijn ze rond Pinkpop 2021 in VS. Daarnaast, denk ik niet dat Pinkpop er nog eens van komt voor ze. Ik zie dan eerder andere oudere garde een keer komen, noem een AC/DC, The Who of Neil Young. Mogen we U2 al bij oudere garde noemen? Al denk ik dat Springsteen meest reëel is om bij zijn volgende tours kanshebber te zijn van de oude garde.

edit: Roger Waters, dat zou imo ook een zeer gewaardeerde headliner zijn voor Pinkpop uit de oude garde

edit: Roger Waters, dat zou imo ook een zeer gewaardeerde headliner zijn voor Pinkpop uit de oude garde[/quote]

Dat zal dan volgend jaar niet zijn. Hij haalt zijn tour in Amerika volgend jaar zomer in. Het jaar daarop verwacht ik hem zeker in Europa al denk ik dat het losse concerten gaan worden en geen festivals. Deze doet hij eigenlijk nagenoeg niet.....

En ja, ik denk ook dat Springsteen nog het meeste kans maakt.
Daar heb je gelijk in. Al wil ik er nog wel ééntje noemen.
Depeche Mode......

imo had Roger Waters 2018 er moeten staan, tijdens die NL data. ipv Bruno Mars, maar goed achteraf mening... Maar dat is meer dat ik weinig met Bruno Mars heb.

PJ wrote:
En ja, ik denk ook dat Springsteen nog het meeste kans maakt.

Pinkpop 2022??? lijkt me goed plan, Foo Fighters, Rammstein en Springsteen. Waar kan ik aftikken!
1f609.svg

Dan zou een run betekenen op de kaarten met zo'n trio headliners. Ik zou ervoor tekenen :wink:
Al heb ik het idee dat Pinkpop de laatste tijd altijd 1 headliner uit het meer pop genre zal kiezen zoals bv een Bruno Mars Post Malone Justin Bieber Robbie Williams enz.......

imo had Roger Waters 2018 er moeten staan, tijdens die NL data. ipv Bruno Mars, maar goed achteraf mening… Maar dat is meer dat ik weinig met Bruno Mars heb.

Pff, Bruno Mars was juist een van de hoogtepunten van 2018 man... Die vent heeft alles, dansbare muziek (voor de meesten op dit forum niet heel erg van belang heb ik het idee), een gigantische stem, een goede band en kan nog dansen ook. Die man is een en al show. Alles klopt daar.

imo had Roger Waters 2018 er moeten staan, tijdens die NL data. ipv Bruno Mars, maar goed achteraf mening… Maar dat is meer dat ik weinig met Bruno Mars heb.

Een van de meest indrukwekkende live shows die ik gezien heb die show van Roger Waters en tegelijkertijd onmogelijk om op een festival te zetten vanwege het decor. Die weglaten zou afbreuk aan de show en boodschap gedaan hebben. Nee, dat zien we echt nooit op Pinkpop.

DennisvdBr wrote:

Pff, Bruno Mars was juist een van de hoogtepunten van 2018 man… Die vent heeft alles, dansbare muziek (voor de meesten op dit forum niet heel erg van belang heb ik het idee), een gigantische stem, een goede band en kan nog dansen ook. Die man is een en al show. Alles klopt daar.
Er zijn nu eenmaal ook mensen die niet graag naar Bruno Mars kijken/luisteren.

DennisvdBr wrote:

Een van de meest indrukwekkende live shows die ik gezien heb die show van Roger Waters en tegelijkertijd onmogelijk om op een festival te zetten vanwege het decor. Die weglaten zou afbreuk aan de show en boodschap gedaan hebben. Nee, dat zien we echt nooit op Pinkpop.
Inderdaad.
Eens losstaand op Werchter gezien.
Machtig, muziek, show, effecten. Zelfs boxen stonden anders dan op een normaal concert.

En Bruno Mars gaf ook een goede show weg die dag.
Mijn ding was het niet.
Zal ook best hoor, maar ik was al snel afgehaakt.

Ik had "mijn headliner" al gezien in de tent. Voor mij was Greta van Fleet de afsluiter van Pinkpop 2018. Daarna kon Bruno Mars mij ook niet echt meer boeien. Ik denk dat ik een klein uurtje heb gezien en toen mijn laatste bonnen op waren aan een paar kroketten en een paar pilsjes was dat het wel. Iets eerder vertrokken.

Woensdagavond van 19:30-22:00 uur komt op Kink fm de liveshow van Pearl Jam opgenomen tijdens Pinkpop 2018.

PearlJam kan helaas niet naar Nederland komen dit jaar, maar als goedmakertje heeft KINK van de band speciaal voor jou hun optreden op @pinkpopfest 2018 gekregen! Je hoort de show op woensdag 22 juli tussen 19:30 - 22:00 uur!

Roger Waters zie ik niet snel zijn show op Pinkpop spelen. Zoals Jos eigenlijk al zegt. Geen idee hoe ze dat daar neer willen en kunnen zetten.

Hoe ze dat neerzetten? Eigenlijk op de zelfde manier zoals hij de vooravond van Pinkpop Classic 2008 op Megaland stond.
Maar goed, dat was dan ook wel een andere productie die tour. Maar dat wil niet zeggen dat ik een toekomstige passage helemaal niet zie gebeuren. Maar dat was het punt ook, in de categorie oude garde, zie ik Roger Waters best als eens een Pinkpop headliner in komende jaren. Hij heeft al eens Glastonbury, Roskilde, Rock in Rio oa of Arrow Classic rock in Lichtenvoorde ooit gedaan, dus festivals lijken me zeker geen no go... Wat mij betreft dus best kanshebber.

Het ligt er een beetje aan wat de grote qua pruductie met die nieuwe show zal zijn. Oorspronkelijk stonden er deze zomer ook enkel arena concerten gepland in Amerika. Maar hij is nogal fan van de Ziggo denk ik aangezien hij er met zijn vorige tour 4 concerten gaf....

Users who are viewing this thread