Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

Vorig jaar zette ik al mijn geld op KISS als Pinkpop headliner, maar voor 2021 doe ik het gewoon opnieuw. Zomershows in 2021 aangekondigd en er volgen er nog meer, NL heeft nog geen datum. Ik ben bang dat dit zomaar de vervanger voor Guns 'n Roses kan zijn :-|

Vorig jaar zette ik al mijn geld op KISS als Pinkpop headliner, maar voor 2021 doe ik het gewoon opnieuw. Zomershows in 2021 aangekondigd en er volgen er nog meer, NL heeft nog geen datum. Ik ben bang dat dit zomaar de vervanger voor Guns ’n Roses kan zijn ?
Ik ben bang van niet. Treden 19 juni in Stockholm op en 21 juni in Helsinki. Die gaan echt niet de twintigste op Pinkpop spelen.

Joslittel wrote:
Vorig jaar zette ik al mijn geld op KISS als Pinkpop headliner, maar voor 2021 doe ik het gewoon opnieuw. Zomershows in 2021 aangekondigd en er volgen er nog meer, NL heeft nog geen datum. Ik ben bang dat dit zomaar de vervanger voor Guns ’n Roses kan zijn
1f610.svg

Ik ben bang van niet. Treden 19 juni in Stockholm op en 21 juni in Helsinki. Die gaan echt niet de twintigste op Pinkpop spelen.
nee, dat zit er niet in denk ik.
Hadden ook al 2020 Nederland niet in de tour zitten, verwacht dan ook niet dat bij de omgeboekte data er een kans in zit.
Wat ik enkel nog verwacht is 4 juni Download Festival en 17 juni Copenhell Festival, maar meer ook niet.

Kiss op Pinkpop lijkt mij uitgesloten. Zou het wel grappig vinden want hun show verveelt nooit. Spelen wel jaren lang dezelfde setlist en Paul Stanley kan echt voor geen meter meer zingen. Vorig jaar in juni was Ziggo niet eens uitverkocht dus headliner Pinkpop geen optie. Dan is SOAD logischer maar die verwacht (hoop) ik op Noord podium als afsluiter.

Ze passen wel in het profiel ouwe lullen en zoals anderen al aan geven is Bruce Springsteen de enige die een veld nog kan vullen. We moeten oude helden niet groter maken dan ze waren. Ten eerste slokken ze zowat het hele budget op en er zit sleet op. Paul McCartney en Fleetwood Mac waren wel afsluiter maar het veld was bij lange na niet vol. Bruce daarintegen wel en bij de Rolling Stones is het nog nooit zo druk geweest.

Roger Waters heeft inderdaad een stel uitstekende muziekanten om zich heen maar is ook geen afsluiter voor Pinkpop net zoals Neil Young. Neil is lekker voor de middag als hij een uurtje acoutisch gaat tokkelen of net voor de headliner anderhalf uur zijn hits gaat spelen. Waters vult wel de Arena en zijn shows duren meestal rond de drie uur. Robert Plant is idelae afsluiter op Noord Podium met een aantal Zeppelin nummers. Glastonbury doet al jaren een oude artiest programeren op de zondagmiddag. Heerlijk toch, Dolly Parton of Neil Diamond hun hits te laten zingen.

Net als Dennis is Bruno Mars niet mijn ding maar vond het zeker niet slecht. Prima dat deze gasten geboekt worden, zelfs Justin Bieber. Dat was zo slecht dat dit soort optredens in de toekomst zijn uitgesloten. Vond het wel leuk om een dag wat ander publiek te zien.

Pinkpop is van iedereen en daarom hoop ik altijd op een goede mix voor jong en oud. Welk festival combineert nu Doe Maar voor Rammstein? Prachtig toch!

Acts als Robbie Williams, Justin Bieber, Bruno Mars check ik ook enkel en alleen op Pinkpop, ik zal er niet snel een los concert kaartje van kopen.

Anderzijds zijn dat soort namen wel leuk voor de verandering. Justin Bieber vond ik een prima zet destijds, alleen pakte niet super uit. Maar ik vond het toen wel een terechte boeking. Zaken als Kiss of Roger Waters zie ik Pinkpop echt niet meer doen.

Verwacht SOAD dit jaar dan wel weer. Geen show meer in Amsterdam, maar wel dichtbij tijdens Pinkpop. Al vrees ik dat 't tussen GMM en PP zal gaan gezien die echt geen 3 shows achter elkaar gaan doen. Dus als Werchter ze toch weer heeft, dan zal Pinkpop er weer mee komen!

Verwacht SOAD dit jaar dan wel weer. Geen show meer in Amsterdam, maar wel dichtbij tijdens Pinkpop. Al vrees ik dat ’t tussen GMM en PP zal gaan gezien die echt geen 3 shows achter elkaar gaan doen. Dus als Werchter ze toch weer heeft, dan zal Pinkpop er weer mee komen!
denk niet dat Werchter het gaat worden, of SoaD moet de 19e op de Werchter weide te vinden zijn, stel Boutique komt een heeeel andere vorm terug?
Ik geef het voordeel van de twijfel aan Graspop.

Verwacht SOAD dit jaar dan wel weer. Geen show meer in Amsterdam, maar wel dichtbij tijdens Pinkpop. Al vrees ik dat ’t tussen GMM en PP zal gaan gezien die echt geen 3 shows achter elkaar gaan doen. Dus als Werchter ze toch weer heeft, dan zal Pinkpop er weer mee komen!

Dat maakt de kans voor Guns ‘n Roses voor de Pinkpop zondag weer een stuk groter

Pim wrote:

Dat maakt de kans voor Guns ‘n Roses voor de Pinkpop zondag weer een stuk groter
Die snap ik niet helemaal. Hoezo dan?

Dus geen SOAD op Pinkpop als ze 2021 wel op Graspop staan, Post Malone die niet lijkt te gaan touren en Guns n Roses dat ook maar aan een zijden draadje lijkt te hangen.
Lijkt erop dat we straks weer volop mogen gaan speculeren over de zaterdag en zondag headliners.

Misschien maandag (27e) dan eventueel duidelijkheid over Guns N’ Roses op Pinkpop 2021 ?

( zie ook GnR-topic )

Dus geen SOAD op Pinkpop als ze 2021 wel op Graspop staan, Post Malone die niet lijkt te gaan touren en Guns n Roses dat ook maar aan een zijden draadje lijkt te hangen.
Lijkt erop dat we straks weer volop mogen gaan speculeren over de zaterdag en zondag headliners.

Lijkt er mij op dat maandag Guns n Roses gewoon met nieuwe details komt voor hun 2021 tour.....
Waar basseer jij op dat die tour aan een zijden draadje hangt Tim?
Dat bericht wat Dennis post in het gnr topic is toch veelbelovend......

Dat bericht wat Dennis post in het gnr topic is toch veelbelovend……
slag om de arm... het nieuws dat 6 juli beloofd werd, bleef uit.

ik ga er nog altijd van uit, dat die data van GnR al geheel op papier staan voor 2021 (zo wekt de communicatie van Ticketmaster over GnR wereldwiijd ook de indruk), dat die data enkel nog aangekondigd moeten worden.
stel nou, Pinkpop zit er niet bij, dan ga ik vooralsnog uit van het doorschuiven van de sub, Volbeat dus.
Ik ga uit van minstens de VS tour van GnR, maar kan zomaar de hele 2021 in 1 grote aankondiging worden.

Het lijkt mij eerder logischer dat SOAD Pinkpop aandoet dan Graspop. Dat heeft te maken met lengte setlist en tijdstip. Pinkpop heeft een plus dat ze niet langer dan 1.15 uur optreden en dezelfde avond nog naar Frankrijk kunnen. Graspop als afsluiter zaterdag wordt nachtwerk. Het is speculeren en laten we eerst maandagmiddag even afwachten.

... dat ze niet langer dan 1.15 uur optreden en dezelfde avond nog naar Frankrijk kunnen.
SoaD gaat toch echt niet op zondag nog naar Frankrijk nadat ze op Pinkpop gestaan hebben?
SOAD heeft overigens naast de show in Ziggo nog Berlijn, Praag, Budapest, Stockholm en Krakow ook gecanceld. De kans dat daar niets voor terug komt is groot. Zou me dan ook niets verbazen als ze NL overslaan.

Heb het over de zaterdag. Pinkpop zaterdag kan maar de zaterdag Graspop lijkt uitgesloten of ze moeten vrijdag geboekt worden maar dan zelfde verhaal met Portugal. Mochten ze ook Werchter aandoen dan is Pinkpop grote kanshebber

Heb het over de zaterdag. Pinkpop zaterdag kan maar de zaterdag Graspop lijkt uitgesloten of ze moeten vrijdag geboekt worden maar dan zelfde verhaal met Portugal. Mochten ze ook Werchter aandoen dan is Pinkpop grote kanshebber
Ja, zaterdag, dat kan eventueel (op Pinkpop, zaterdag Graspop zal Judas Priest imo headliner)
Rock Werchter lijkt uitgesloten doordat de band enkel de maand juni in Europa lijkt te zijn.
Denk alleen dat ze de gewenste vervanger zijn voor Graspop-donderdag om Iron Maiden af te lossen en hoog op de verlanglijst staan voor Graspop.
In dat geval zou het zijn 16e VOA Portugal, 17e Graspop, 19e Pinkpop en 20e Hellfest. Tja, theoretisch kan het.
Zou imo een 'versterking' zijn voor zaterdag. Alleen heb ik niet het idee dat Pinkpop die dag nog zo'n stevige act er bij gaat zetten zo hoog op het affiche. Als eventueel vervanger Malone zou ik zeer gewaagd vinden, dat lijkt me geen reële wissel imo...

Ik suggereerde al eerder van een droombezetting:

Vrij RHCP, za SAOD en zo GnR

Geeft de weekend kaarten een boost

Users who are viewing this thread