Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/artikel/5090726/jan-smeets-laat-zich-uit-over-de-toekomst-van-pinkpop

Pinkpop-fans hadden waarschijnlijk al een groot vraagteken in hun agenda staan in het weekend van 19 juni. Maar nu heeft Minister Hugo de Jonge bij Limburgse zender L1 gezegd dat de kans klein is dat grote festivals als Pinkpop kunnen doorgaan. Wij spraken Pinkpop-baas Jan Smeets die zegt dat hij hieraan zou gehoorzamen.

bericht bevat video waarin Jan zegt :
"Als het doorgaat wat de minister zegt of wie dan ook...
daar kunnen we niet tegenop. Daar kunnen we organiseren wat we willen...
maar tegen een algemeen belang kun je niet opboxen."
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
“Als het doorgaat wat de minister zegt of wie dan ook… daar kunnen we niet tegenop. Daar kunnen we organiseren wat we willen… maar tegen een algemeen belang kun je niet opboxen.”

Algemeen belang.... daar moet je volgens mij ook niet tegen willen opboksen. :p
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
368
119
Blijft toch vreemd hoeveel festivals er nog niet geannuleerd zijn.
oa Rock am Ring, Hurricane, Deichbrand, Firene Rocks, Greenfield, St Gallen, Exit, Melt, Sziget om maar een paar te noemen.

Zouden die zich nog allemaal, naast Pinkpop, nog schrap zetten voor #savethesummer ?
Die zitten qua annulering allemaal in hetzelfde "we moeten wachten op verbod vanuit de overheid i.v.m. verzekering" schuitje. Ik begrijp dat er vandaag in Duitsland nieuwe maatregelen worden aangekondigd m.b.t. evenementen. Ik verwacht dat vandaag officieel een streep kan door Rock am Ring/Hurricane/Deichbrand
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
DennisvdBr wrote:
Blijft toch vreemd hoeveel festivals er nog niet geannuleerd zijn.
oa Rock am Ring, Hurricane, Deichbrand, Firene Rocks, Greenfield, St Gallen, Exit, Melt, Sziget om maar een paar te noemen.

Zouden die zich nog allemaal, naast Pinkpop, nog schrap zetten voor #savethesummer ?

Die zitten qua annulering allemaal in hetzelfde “we moeten wachten op verbod vanuit de overheid i.v.m. verzekering” schuitje. Ik begrijp dat er vandaag in Duitsland nieuwe maatregelen worden aangekondigd m.b.t. evenementen. Ik verwacht dat vandaag officieel een streep kan door Rock am Ring/Hurricane/Deichbrand
Ik heb vernomen dat Duitsland tm augustus de maatregelen gaat verlengen.
Dit zou zelfs al aan organisatoren bekend gemaakt zijn voor Pasen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Yep Duitsland tm 31 augustus. Ook België tm 31 augustus.

Om 19:00 persconferentie Rutte.
Benieuwd hoor...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Yep Duitsland tm 31 augustus. Ook België tm 31 augustus.

Om 19:00 persconferentie Rutte.
Benieuwd hoor…
Voor Nederlandse concerten en festivals nog altijd geen 100 procent duidelijkheid.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ja, officieel dus pas de 21e op de persconferentie.

Echter als Rutte een beetje ballen had gehad dan was hij met de beslissing van de buurlanden mee gegaan op diverse vlakken.
Daarbij, heb ik een vermoeden dat voor het weekend al bij organisaties bekend is dat de bijl is gevallen.
Nu is het alleen nog maar steeds meer uitstel van executie.

Om een aantal redenen denk ik dat de termijn van verlening en beslissing al bekend is bij organisaties.
In Duitsland zou voor Pasen bij organisaties al bekend zijn geweest, dat het tot 31 augustus verlengd zou worden, Belgie gok ik ook wel op.
Niet voor niets dat een partij als Eventure een faillisement aanvraagt, dan is er meer bekend achter de schermen imo...
Ook de statement verandering van Pinkpop vlak voor het weekend, trekt steeds voorzichtiger naar een cancel.
Kan me niet aan de indruk onttrekken, dat voor Nederland achter de schermen al bekend is dat ook wij tm minstens 31 augustus geen festivals hebben.

Het is maar wachten op de overheid.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Ja, officieel dus pas de 21e op de persconferentie.

Echter als Rutte een beetje ballen had gehad dan was hij met de beslissing van de buurlanden mee gegaan op diverse vlakken.
Ah, ga toch weg, man. Je weet dat er voor de 21ste maatregelen zijn afgekondigd, waar ze in alle waarschijnlijkheid met de buurlanden meegaan, hooguit op het gedeelte over mondkapjes na. En dan nog zeiken dat die pas over vijf dagen komen en zeggen dat Rutte geen ballen heeft, terwijl ze dus die maatregelen zullen nemen. Dat gaat er bij mij echt niet in.
Hoe kan je overigens in deze tijd kritiek hebben op een politicus? Die mensen werken zich 24/7 voor ons uit de naad...

Punt is wel gemaakt, denk ik.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
DennisvdBr wrote:
Ja, officieel dus pas de 21e op de persconferentie.

Echter als Rutte een beetje ballen had gehad dan was hij met de beslissing van de buurlanden mee gegaan op diverse vlakken.


Ah, ga toch weg, man. Je weet dat er voor de 21ste maatregelen zijn afgekondigd, waar ze in alle waarschijnlijkheid met de buurlanden meegaan, hooguit op het gedeelte over mondkapjes na. En dan nog zeiken dat die pas over vijf dagen komen en zeggen dat Rutte geen ballen heeft, terwijl ze dus die maatregelen zullen nemen. Dat gaat er bij mij echt niet uit.
Hoe kan je overigens in deze tijd kritiek hebben op een politicus? Die mensen werken zich 24/7 voor ons uit de naad…

Punt is wel gemaakt, denk ik.
Mensen moeten hun frustraties kwijt, dus lekker makkelijk om dat bij een politicus te doen of sommige mensen die het RIVM aanvallen,

We krijgen het gewoon idd volgende week te horen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Het wordt nu ook behoorlijk frustrerend.
De branche schreeuwt werkelijk om officieel afkondiging van het besluit.
Kijk onder andere naar Mojo of Johan Derksen over zijn Bluesfestival.
En organisaties van festivals staan met de rug tegen de muur omdat ze niets kunnen doen, want dan ben je verzekeringstechnisch de pineut.
Mij lijkt het dat de beslissing achter de schermen al gevallen is.
Dus imo heel erg frustrerend dat er nu gewacht moet worden op 21 april, terwijl de Nederlandse regering mee moet met de beslissing in Belgie en Duitsland over evenementen tm 31 augustus. Was volgens mij, tussen 18:00 en 19:00 gisteren avond genoeg tijd om daarover 1 zinnetje aan de "tussentijdse" persconferentie toe te voegen.

We kunnen inmiddels ook wel begrijpen dat de beslissing gevallen is, maar spreek het nou eens uit.
Zeker voor de mensen (ja die zijn er nog) die er nog wel van uit gaan dat het wel door gaat.

Ik ga me langzaamaan concentreren op Pinkpop 2021, over circa 428 dagen...
(ipv 64 dagen)
En, dat is met veel pijn in het hart!
Ik denk ook dat 2020 wel het moment is voor mensen om te in te zien hoeveel hun favoriete festivals voor ze betekenen, qua gevoel en beleving...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik denk dat die paar dagen wachten niet zo heel veel uitmaakt. Die 21ste is al tijden gecommuniceerd als de datum waarop de stand van zaken wordt bekeken. Zoals gewoonlijk weer eens eens met Wenteldave. :)

Na de annulering van Werchter e.d. op woensdag is er vast geen kip meer die denkt dat festivals dit jaar nog doorgang kunnen vinden.
Benieuwd hoe Pinkpop het gaat regelen met terugbetalingen e.d.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Benieuwd hoe Pinkpop het gaat regelen met terugbetalingen e.d.
nou, zo dus...
Pinkpop is aangesloten bij de landelijke ‘Bewaar je ticket-regeling’. Indien Pinkpop dit jaar vanwege het coronavirus geen doorgang kan vinden, is deze regeling van toepassing op de aangeschafte tickets. Meer info over deze regeling lees je hier.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Vind het ergens nog aardig vaag. Dus je krijgt dan Ticketmaster vouchers maar als je op de nieuwe data niet kan krijg je je geld wel terug? Moet je dan ook verplicht aantonen waarom je niet kan? Of is dat vrijblijvend?

En mensen krijgen, als ze geld terug krijgen, dat geld dan dus pas juli 2021 terug?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Vind het ergens nog aardig vaag. Dus je krijgt dan Ticketmaster vouchers maar als je op de nieuwe data niet kan krijg je je geld wel terug? Moet je dan ook verplicht aantonen waarom je niet kan? Of is dat vrijblijvend?

En mensen krijgen, als ze geld terug krijgen, dat geld dan dus pas juli 2021 terug?
Dat laatste is zeker waar. Als je maar €30,- van de €200,- gebruikt, bijvoorbeeld, krijg je die €170,- dan pas terug. Lekker dan...
Geloof wel dat je nu ook je geld terug kan vragen. Je bent niet verplicht om een voucher te nemen, maar veel mensen weten, volgens mij, niet dat ze ook geld terug mogen vragen en dat de organisatie verplicht is om dat terug te betalen. Begrijp ook waarom het niet heel expliciet wordt aangegeven, omdat ze dan bang zijn dat weinig mensen voor vouchers gaan.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
371
206
ik kreeg gisteren eindelijk mijn kaartjes van Peter Frampton in de mail voor 31 mei in Londen. Natuurlijk weet ik ook wel dat het niet doorgaat maar ook daar in Engeland nog niets officieel. Wel apart dat de Eurostar niet op 31 mei vertrekt vanuit Amsterdam maar wel op 1 juni uit Londen.

Ik geloof ook niet in verschuiven van festivals naar eind augustus of september maar je weet nooit. Als volgend jaar Post Malone wordt vervangen door Pearl Jam en de rest hetzelfde dan kunnen we best spreken over een van de beste Pinkpop edities!

Laten we met een goed gevoel uitkijken naar 2021.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ik begrijp dat ment een beroep doet op solidariteit, maar verder hebben de festivals en organisatoren weinig poten om op te staan als je gewoon je geld terug wil. Zeker in de tijden die niet alleen voor festivals/evenementen maar ook voor de individu heel onzeker zijn, kan ik me heel goed voorstellen dat iemand gewoon die 230 terug wil en dan misschien volgend jaar wel besluit weer te gaan en alsnog een kaartje koopt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik geloof ook niet in verschuiven van festivals naar eind augustus of september maar je weet nooit. Als volgend jaar Post Malone wordt vervangen door Pearl Jam en de rest hetzelfde dan kunnen we best spreken over een van de beste Pinkpop edities!

Pearl Jam zou zeker een welkome aanvulling zijn maar imo dan liever op de spot van GnR. Met Malone en RHCP als andere headliners.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Oei, gaat de discussie hier naartoe ja? haha nou prima...

Doe dan maar Post Malone wisselen voor Foo Fighters :evil:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken