Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

tom93

Dagopener
24 apr 2019
593
245
Twenty One Pilots is er volgend jaar ook weer bij op de vrijdag. Ik ga mijn vrijdagticket gewoon houden.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
De live-beleving prikkelen de zes zintuigen: het fysiek lichaam, de ogen, de tong, de neus, de oren, en de geest.

Is de onderbuik geen zintuig? ;)

Optredens worden niet beter dan dat van Bruce Springsteen in '09, alles (en meer) wat live-muziek en festivals zo mooi maakt kwam die avond in Landgraaf samen. Met Jay Weinberg op drums, zoon en vervanger van E-Street drummer Max Weinberg. Leuke wetenswaardigheid: tegenwoordig is hij drummer in Slipknot.

Hopelijk krijgen we deze maand nog wat thema-uitzendingen of live-opnames uit het archief van Pinkpop te zien.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Normaal gezien zou ik nu foto's maken van de opbouw van Pinkpop 2020.
Maar nu foto's van een "normaal" leeg Megaland. Toch, met in het achterhoofd dat de opbouw nu in volle gang zou moeten zijn voor volgend weekend, is dit een triest aanblik...

enige activiteit was een drone van 3FM die opname maakte toevallig vandaag.

Geen hoofdpodium, geen tent geen kraampjes...






Geen IBA/Noord podium


Ook de ingang en Stage 4, niets...


volgende week zal de leegte van een "normaal" Megaland waarschijnlijk nog triester zijn...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Het Gouden Festivalgeluk dat Pinkpop heet
'En wat ga jij doen 19-20-21 juni?' Pinkpop bezoekers en professionals geven antwoord op deze vraag en vertellen over hun betrokkenheid bij Pinkpop
Fotograaf Vera Claessen en journalist Wieneke Wennekes maakten een online magazine over het verplaatste Pinkpop-weekend van 2020. Beide dames zijn dochters van de mannen die Pinkpop vanaf het eerste uur organiseerden en zullen altijd met Pinkpop verbonden blijven. Voor hun online magazine spraken ze onder meer festivaldirecteur Jan Smeets, professionals uit het vak en de Pinkpop-bezoekers.
lees online gratis : https://issuu.com/veraclaessenfotografie/docs/pinkpop_2020_hr
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
via 1Limburg

'Pinkpop kan rampjaar wel aan, wel bezuinigingen verwacht'

Pinkpop-organisator Jan Smeets zegt dat het niet doorgaan van het festival dit jaar niet tot grote financiële problemen leidt.

"Wij hebben een buffer en kunnen zo'n rampjaar als dit opvangen. Maar dit betekent wel dat we voor volgend jaar kritisch moeten kijken naar waar we iets kunnen bezuinigen", zegt Smeets tegen De Telegraaf.

Buro Pinkpop had al veel aanbetalingen gedaan aan geboekte artiesten. "Een vermogen, zoals je je kunt voorstellen. Maar dat is keurig teruggestort allemaal. Wat overblijft zijn personeels- en publiciteitskosten. We durven onszelf best financieel gezond te noemen."

'Wat zegt Rutte nou?'
Het was niet de organisatie die de editie annuleerde vanwege de corona-uitbraak. "Ik zat voor de tv toen ik Rutte hoorde mededelen dat er dit jaar geen Pinkpop zou zijn. Ik dacht: wat zegt die man nóú?!", aldus Smeets. Doordat het uiteindelijk van bovenaf opgelegd kwam er eindelijk duidelijkheid dat het festival voor het eerst sinds zijn bestaan één jaar niet zou plaatsvinden.

https://www.1limburg.nl/pinkpop-kan-rampjaar-wel-aan-wel-bezuinigingen-verwacht
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
‘Wat zegt Rutte nou?’
Het was niet de organisatie die de editie annuleerde vanwege de corona-uitbraak. “Ik zat voor de tv toen ik Rutte hoorde mededelen dat er dit jaar geen Pinkpop zou zijn. Ik dacht: wat zegt die man nóú?!”, aldus Smeets. Doordat het uiteindelijk van bovenaf opgelegd kwam er eindelijk duidelijkheid dat het festival voor het eerst sinds zijn bestaan één jaar niet zou plaatsvinden.


Want Jantje zag het niet aankomen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Want Jantje zag het niet aankomen?
Ik ga er van uit dat Jan net zo goed op een definitieve beslissing van kabinet zat te wachten.
Ik denk alleen dat het uiterst vreemd is als Jan voor zijn tv zit en zo'n definitieve besluitvorming van Rutte via die persconferentie moet vernemen.
Kan me dan de reactie van Jan best voorstellen, zeker omdat Rutte ook specifiek Pinkpop bij naam noemde.
ik denk dat hij dan toch even Till aankijkt met ‘Wat zegt Rutte nou?’
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Oasiss wrote:
Want Jantje zag het niet aankomen?

Ik ga er van uit dat Jan net zo goed op een definitieve beslissing van kabinet zat te wachten.
Ik denk alleen dat het uiterst vreemd is als Jan voor zijn tv zit en zo’n definitieve besluitvorming van Rutte via die persconferentie moet vernemen.
Kan me dan de reactie van Jan best voorstellen, zeker omdat Rutte ook specifiek Pinkpop bij naam noemde.
ik denk dat hij dan toch even Till aankijkt met ‘Wat zegt Rutte nou?’

Ik neem aan dat zijn vrouw Till heet, want hoe bizar is het anders om met de frontman van Rammstein naar Mark Rutte te gaan zitten koekeloeren?
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
581
522
Erg rare dag vandaag:
zit 'gewoon' op m'n werk, geen kriebels en opwinding voor wat anders zou zijn geweest:
m'n kampeerspullen bij elkaar zoeken, tas inpakken, zoveel mogelijk blikken bier in de diepvries en later in de tas stouwen, wachten op m'n zus om samen naar Landgraaf te gaan, route 69 volgen en dan toch weer een alternatieve weg zoeken, kriebels die steeds sterker worden naarmate we camping B naderen en dan eindelijk onze tenten hebben staan en dan genieten van ons eerste (nog) ijskoud blikje Brand!!!
En dan het gevoel als we vrijdags naar het terrein wandelen en door de poortjes zijn en de trappen aflopen en een fantastisch uitzicht op het festivalterrein hebben...
Tjonge jonge wat ga ik het allemaal missen dit weekend.

Maar gelukkig gaan we er toch iets leuks van maken: lekker kamperen in de tuin, herinneringen ophalen met een dansje, lach, traan, kampvuurtje, goede muziek en natuurlijk Brand!

Hoe gaan jullie dit weekend doorkomen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Een goed spiegelgesprek met Mr. Pinkpop Jan Smeets
via L1 https://l1.nl/een-goed-spiegelgesprek-met-mr-pinkpop-jan-smeets-157863/

Vast onderdeel van Tot overmaat van ramp is het Spiegelgesprek., in de kleedkamer van Theater Heerlen. Dit keer ontvangt Servé Hermans mister Pinkpop Jan Smeets, wiens festival niet doorgaat vanwege de coronacrisis.
Deze video komt uit het project Tot overmaat van ramp, een gezamenlijk project van Toneelgroep Maastricht, Parkstad Limburg Theaters en regionale omroep L1. Tijdens de coronacrisis, toen theaters dicht waren of nauwelijks normaal konden functioneren, kregen kunstenaars uit heel Limburg de kans om zich op een bijzondere wijze presenteren aan het grote publiek. In een lege zaal, op het dak, in de coulissen of voor de spiegels in de kleedkamer van het theater. Gastheren zijn Servé Hermans en Michel Sluysmans, artistiek leiders van Toneelgroep Maastricht.

Deze video van Jan Smeets is te zien in aflevering 6.

https://youtu.be/v-tUpBkrh1o
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Erg rare dag vandaag:
ja, zeg dat...

Momenteel zouden de eerste tentjes al staan.
Het weer is overigens prachtig hier in Landgraaf en de vooruitzichten dit weekend zijn prima...

ik heb er wel een vreemd gevoel bij...
zeg maar het lege gevoel NA een festival, maar dan in een soort pre fase, of hoe moet ik dat uitleggen

ik ga nog wel even langs Megaland lopen dit weekend. De trap van de Wilhelminaberg is deze week weer open gegaan voor recreanten na maanden sluiting, dus misschien even naar boven (eventueel met een blikje Brand in de hand) en kijken naar een verlaten Megaland terrein.
Verder dit weekend achtertuin-festival: gras, bier en Pinkpop (via YouTube/Radio/TV)
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Raar... Normaal zou nu het Pinkpop ontbijt starten hier... Spek en ei met Jägermeister.. Hoe anders is het nu.
Morgen wordt de tuin wel omgebouwd tot micro festival en blijft ons vaste groepje "kamperen". De buurt zal het weten :wink:
 

Maurice van de M

Randprogramma
6 jan 2016
185
48
Het was inderdaad behoorlijk klote wakker worden vanmorgen. Het weer is ook nog eens super. Normaal zou je ze verwensen maar ik ga de blaaskapel maandagmorgen nog missen ?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Wij gaan vanavond ook even socializen met ons vaste cluppie. Tentjes opzetten is beetje teveel van het goede (die fratsen doe je wat minder nu we allemaal kleine kids rond hebben rennen) maar even borrelen met Brand, Jack Daniëls en een heerlijke playlist gaat er wel van komen!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.192
Wij gaan vanavond ook even socializen met ons vaste cluppie. Tentjes opzetten is beetje teveel van het goede (die fratsen doe je wat minder nu we allemaal kleine kids rond hebben rennen) maar even borrelen met Brand, Jack Daniëls en een heerlijke playlist gaat er wel van komen!
Brand is in de aanbieding bij de Albert Heijn, dus daar bof je maar.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Tentjes opzetten is beetje teveel van het goede (die fratsen doe je wat minder nu we allemaal kleine kids rond hebben rennen) maar even borrelen met Brand, Jack Daniëls en een heerlijke playlist gaat er wel van komen!

Hier is de gemiddelde leeftijd 40, aantal kids erbij, mag de pret niet drukken. Geen tentjes, maar een aantal logés.

"We will never grow up"
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
rickhuissen wrote:
Tentjes opzetten is beetje teveel van het goede (die fratsen doe je wat minder nu we allemaal kleine kids rond hebben rennen) maar even borrelen met Brand, Jack Daniëls en een heerlijke playlist gaat er wel van komen!

Hier is de gemiddelde leeftijd 40, aantal kids erbij, mag de pret niet drukken. Geen tentjes, maar een aantal logés.

“We will never grow up”

Ah, nee bij ons cluppie van 5 zijn er evenzoveel kids op de aarde gezet, en die zijn 4, 4, 1, 1 en 0. Het zou kunnen, maar we gaan het onszelf niet aan doen...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik denk dat ik al op het terrein was nu...
O ja. 13:00 eerste koude brandjes waren al meester gemaakt.
13:30 start programma...
de planning om vandaag te kunnen zien was ongeveer:
Elle Hollis, Ten Times A Million, Querbeat, Supergrass, Keane, 5SOS, Kensington, Nothing But Thieves en Red Hot Chilli Peppers
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken