https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200421_00157223/een-regelrechte-ramp-voor-pinkpop
Voor het eerst blijft festivalterrein in Landgraaf leeg: ‘Een regelrechte ramp voor Pinkpop’
geheel artikel is gefilterd door Facebook
Pinkpop fans :
In gesprek met Dagblad De Limburger geeft Jan Smeets aan dat het hem heel veel pijn doet dat er dit jaar geen Pinkpop plaats zal vinden.
Begin maart keerde Smeets met een infectie terug van een internationaal congres in Londen voor 1200 mensen uit de muziekscene. Bij onderzoek in het ziekenhuis van Geleen kwam aan het licht dat hij ook het coronavirus onder de leden had. Uit voorzorg werd hij opgenomen, terwijl hij uiteindelijk van het virus nog de minste last had. „Nauwelijks koorts. Geen kortademigheid. Ik hoefde niet te hoesten. Heb ik dan toch voordeel gehad dat ik mijn hele leven niet gerookt heb?” Inmiddels is hij weer thuis en loopt op aanraden van de fysiotherapeut dagelijks weer een rondje.
Niek Murray, eventmanager van Buro Pinkpop, geeft aan dat de grootste zorg van dit moment is hoe het programma van Pinkpop 2021 er uit zal zien. Op dit moment is helemaal niet zeker dat de voor 2020 gecontracteerde artiesten dan op tournee zijn.
Pinkpop had nu tussen de 75.000 en 80.000 kaarten verkocht. Op korte termijn wordt een plan gemaakt voor de afhandeling van de reeds gekochte tickets. Pinkpop doet een beroep op de landelijke ‘Bewaar je ticket-regeling’. De kaarten blijven geldig voor 2021. Niek Murray: „Maar een voucher of teruggave van het geld is ook mogelijk. We zullen de kaartkopers snel informeren.”
Volgen Smeets zal het verplaatsen van de 51e editie Pinkpop enkele honderdduizenden euro’s kosten, waarvoor Pinkpop niet verzekerd is. Het voortbestaan van Pinkpop komt hiermee echter niet in gevaar. Voor 2021 moet zeker een topprogramma geboden worden. “Pinkpop is én blijft een A-merk.”
De festivalweide zal in de maand juni in ieder geval leeg blijven.