Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.712
1.876
Bartjuh1981 wrote:
En waar is “hangt in de lucht” dan op gebaseerd, als ik vragen mag?

Dit was eigenlijk een serieuze vraag. Ben heel benieuwd naar meer aanknopingspunten dan alleen de show in Zuid-Amerika in maart 2020 en een nog lege headline-spot voor Firenze Rocks.

Oké, hier gaan we dan. Het begint op gang te komen op het GnR forum. Nadat er vorige week nog een topic werd gesloten vanwege te weinig concrete informatie is er nu deze discussie over een Europese Tour. Dan hebben ze het over a limited number of dates.
Vooral de laatste post op pagina 1 en verder zijn dan wel interessant.....
http://www.mygnrforum.com/topic/223042-europe-2020/

 

uno

Campingartiest
22 nov 2019
59
0
"Justin T. already booked as 'Plan B' " dit is natuurlijk al onzin van LovelessNL.
Justin T komt juist niet.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
but they're DEFINITELY on the European festival circuit at the very least in July - friend of a friend is a producer on a live music TV show in the UK who have actively been pursuing them since the reunion for an appearance.

Tja.
Klinkt als grote onzin.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
but they’re DEFINITELY on the European festival circuit at the very least in July – friend of a friend is a producer on a live music TV show in the UK who have actively been pursuing them since the reunion for an appearance.

Tja.
Klinkt als grote onzin.
Nu wel ik van Loveless geen "Ken" 2.0 maken hoor.

Maar die jongen ken ik enigszins een beetje. En lult niet "zomaar" onzin. Het is niet verzonnen in ieder geval.
 

uno

Campingartiest
22 nov 2019
59
0
Timmetje wrote:
but they’re DEFINITELY on the European festival circuit at the very least in July – friend of a friend is a producer on a live music TV show in the UK who have actively been pursuing them since the reunion for an appearance.


Tja.
Klinkt als grote onzin.

Nu wel ik van Loveless geen “Ken” 2.0 maken hoor.

Maar die jongen ken ik enigszins een beetje. En lult niet “zomaar” onzin. Het is niet verzonnen in ieder geval.

Waar haalt hij dit dan ineens vandaan : “Justin T. already booked as ‘Plan B’ ”
Want Justin T is juist niet geboekt, geprobeerd, geen deal.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
Die user die ik quotte heet Silvermachine.

En mbt Timberlake, heb je daar een bron voor Uno?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.829
Ik ben benieuwd of men op andere fora ook zo geobsedeerd is met wat er hier allemaal geluld wordt, of dat die enorme interesse eenrichtingsverkeer is. Ik heb zo'n vermoeden...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik ben benieuwd of men op andere fora ook zo geobsedeerd is met wat er hier allemaal geluld wordt, of dat die enorme interesse eenrichtingsverkeer is. Ik heb zo’n vermoeden…

Het is hier een beetje The Bold and the Beautiful in forum vorm.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.712
1.876
Ook het GnR forum is een forum vol speculaties natuurlijk maar een beperkt aantal concerten is toch mogelijk.
Laten we het daar dan op houden.... :wink:
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Zou KOL graag een keer in Ziggo willen zien i.p.v. buiten
Nou ja misschien volgend jaar..

2014 KOL live ondervonden in de ziggo.
Week erna stond ik wederom in de ziggo, bij Pearl Jam.
Ze speelden wel strak, maar totaal geen zin. 1.5 uur.
Irriteerde me mateloos aan mensen die hele concert voor me stonden te praten.

Week erna Pearl Jam, kippenvel en 3 uur rete strakke show.
En publiek ging uit hun dak.

Was mooi om te ervaren.
Een band en een wereld band in 1 week?
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Het is toch wel problematisch aan het worden dat grote acts steevast elders in Nederland een eigen show of evenement rond Pinkpop hebben. Gaat de kaartverkoop en het rendement van Jan geen goed doen.

Een paar van die bands hadden zeker niet misstaan op het voorlopige affiche, helemaal als blijkt dat op andere festivals The Killers en Kings Of Leon in een co-headlineconstructie optreden.

Natuurlijk mis je aan de een (Metallica, Pearl Jam, Rammstein, Paul McCartney) meer dan aan de ander (Green Day, The Killers, Kings Of Leon, The Script, Editors), maar het zijn stuk voor stuk wel publiekstrekkers die nu hun fans (en daarmee potentiële Pinkpopgangers) naar een andere locatie doen trekken. En voor wie een extra dag / weekend Pinkpop in dezelfde maand financieel toch wat teveel van het goede kan zijn.

Smeets mag nog wel met een klapper komen om die renbaan enigszins gevuld te krijgen vrees ik.
 

uno

Campingartiest
22 nov 2019
59
0
Die user die ik quotte heet Silvermachine.
En mbt Timberlake, heb je daar een bron voor Uno?

Ja, een zeer betrouwbare :)
*Bij nader inzien niet zo slim om te vermelden wie dat is, dus die reactie weg laten halen.
 

ppganger

Playlistbediener
29 mrt 2018
32
0
Volbeat was niet uitverkocht. Waren nog een ruim aantal zijplaatsen in de 100 vakken en staanplaatsen beschikbaar op de dag van het concert.
Om het maar niet te hebben over die Ticketswap kaartjes van 16 euro idd….

Aanvankelijk was volbeat wel uitverkocht zelfs heel snel , greep nl net naast kaarten , later zijn er extra kaarten vrij gekomen vlg mij een paar weken voor concert
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Indiaantje89 wrote:

Timmetje wrote:
but they’re DEFINITELY on the European festival circuit at the very least in July – friend of a friend is a producer on a live music TV show in the UK who have actively been pursuing them since the reunion for an appearance.


Tja.
Klinkt als grote onzin.


Nu wel ik van Loveless geen “Ken” 2.0 maken hoor.

Maar die jongen ken ik enigszins een beetje. En lult niet “zomaar” onzin. Het is niet verzonnen in ieder geval.

Waar haalt hij dit dan ineens vandaan : “Justin T. already booked as ‘Plan B’ ”
Want Justin T is juist niet geboekt, geprobeerd, geen deal.
Dat moet je niet aan mij vragen, ik weet niet hoe oud of nieuw zijn informatie is. Ik zeg alleen dat Loveless geen trol is.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.585
585
EddieVerder wrote:
Zou KOL graag een keer in Ziggo willen zien i.p.v. buiten
Nou ja misschien volgend jaar..

2014 KOL live ondervonden in de ziggo.
Week erna stond ik wederom in de ziggo, bij Pearl Jam.
Ze speelden wel strak, maar totaal geen zin. 1.5 uur.
Irriteerde me mateloos aan mensen die hele concert voor me stonden te praten.

Week erna Pearl Jam, kippenvel en 3 uur rete strakke show.
En publiek ging uit hun dak.

Was mooi om te ervaren.
Een band en een wereld band in 1 week?

Over Pearl Jam hoef je me niks uit te leggen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Het is toch wel problematisch aan het worden dat grote acts steevast elders in Nederland een eigen show of evenement rond Pinkpop hebben. Gaat de kaartverkoop en het rendement van Jan geen goed doen.

Een paar van die bands hadden zeker niet misstaan op het voorlopige affiche, helemaal als blijkt dat op andere festivals The Killers en Kings Of Leon in een co-headlineconstructie optreden.

Natuurlijk mis je aan de een (Metallica, Pearl Jam, Rammstein, Paul McCartney) meer dan aan de ander (Green Day, The Killers, Kings Of Leon, The Script, Editors), maar het zijn stuk voor stuk wel publiekstrekkers die nu hun fans (en daarmee potentiële Pinkpopgangers) naar een andere locatie doen trekken. En voor wie een extra dag / weekend Pinkpop in dezelfde maand financieel toch wat teveel van het goede kan zijn.

Smeets mag nog wel met een klapper komen om die renbaan enigszins gevuld te krijgen vrees ik.

Ik weet dat ik vaak vooraan sta om de line-up van Pinkpop af te kraken, maar eigenlijk vind ik dat ze het wel aardig doen dit jaar. RHCP, Twenty One Pilots, Nothing but Thieves, Post Malone, Volbeat, Kensington, Disturbed, 5SOS, Keane, Deftones en natuurlijk Danny Vera zijn allemaal op een bepaalde manier wel publiekstrekkers, ook nog eens uit verschillende genres (metol, Nederlandse "trots", dadrock, rap(?) en tienermeisjesfangirlmuziek).

Eigenlijk is het ook om die reden dat ik niet begrijp waarom je naar Pinkpop zou gaan. Je bent toch eigenlijk als Concert at Sea-fan teleurgesteld dat je Danny Vera en Kensington verliest (grapje), als metulhet dat bands als Volbeat, Disturbed en Deftones hier staan in plaats van Graspop/Fortarock et cetera. Maar goed, dat is nu eenmaal hoe Pinkpop programmeert; een beetje de grotere / meer mainstream namen uit allerlei genres bij elkaar gooien. In die missie slagen ze voorlopig wel dit jaar. Kan me van de laatste vijf line-ups herinneren dat dat ook wel eens minder goed is gelukt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Ook het GnR forum is een forum vol speculaties natuurlijk maar een beperkt aantal concerten is toch mogelijk.
Laten we het daar dan op houden….
1f609.svg
Het lijkt me ook aannemelijk dat er in 2020 een paar gigs gegeven worden. Ook Kesselman heeft hier specifiek GnR genoemd en er zijn mensen die dicht op de bron zitten die aangeven dat een classic-rock act hoogst waarschijnlijk is.
Daarbij er liggen wat nieuwe nummers klaar, oa soundtrack voor de nieuwe Terminator film.
Als ze begin van het jaar de data in Amerika hebben is een paar gigs in Europa in de zomer niet heel gek hoor.
Niet overal was de doorkomst in 2017 en 2018 even succesvol, maar er zijn landen waar ze wel goed werden ontvangen.
Ik verwacht ook niet dat ze Benelux overslaan, het zou voor zover ik kan lezen op fora vooral gaan om data in juni en juli.
Er is een zeer twijfelachtig duits bericht waarin specifiek de komst van GnR naar Firenze genoemd is,
https://www.msl24.de/promis/guns-roses-wird-heute-eine-deutschland-tour-bekannt-gegeben-13273284.html
Ik heb dit bericht eigenlijk genegeerd en gedacht dat het volkomen onzin was. Ook omdat het gelijk kwam met het gerucht over de touraankondiging die dag, die aankondiging die uiteindelijk niet kwam... Echter, op 1 van de GnR-forums is een lid die juist bevestigd dat de touraankondiging weldegelijk zal gebeuren via Italiaanse promotors.
Ik kan me dus heel goed voorstellen in de periode juni juli dat het gerucht Firenze heel goed klopt. Maar ook de ontbrekende spot op Pinkpop lijken ze in het plaatje te passen. Ook een plek op Rock in Rio Lissabon kan ik me best voorstellen.
Ik kan me minder voorstellen met een spot op Sziget, Lollapalooze Berlijn of Superbloom Munchen, al is een paar gigs in september niet heel gek.

laat ik zeggen, van wat ik lees, zal deze maand nog een touraankondiging van Guns N Roses door Europa in 2020 best heel goed mogelijk zijn....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
ondertussen voor RaR/RiP
Alter Bridge, Rea Garvey, Airbourne, NF, Royal Republic, Babymetal, Eskimo Callboy, Skillet, SSIO, Bush, Refused, The Pretty Reckless, Gojira, Black Veil Brides, Seasick Steve, Schmutzki, Gang Of Youths, Baroness, We Came As Romans, Neffex, Devin Townsend, Toxpack, Amaranthe, Wage War, The Menzingers, Boston Manor, Ego Kill Talent, Stone Broken, Creeper und Tempt.

alsjeblieft Pinkpop!!! Bush in 2020 please!
Royal Republic, Black Veil Brides, Seasick Steve, Gang of Youths, Davin Townsend, The Menzingers mogen oa imo ook wel doorkomen
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Ik weet dat ik vaak vooraan sta om de line-up van Pinkpop af te kraken, maar eigenlijk vind ik dat ze het wel aardig doen dit jaar.

Het was meer een vaststelling dat die losse concerten en evenementen rondom Pinkpop problematisch zijn voor Pinkpop en de kaartverkoop.

En niet zo zeer kritiek op de voorlopige line-up van Pinkpop.

Al vind ik die vooralsnog wel erg mager, maar dat is voor een deel smaak en kan met een paar nieuwe bekendmakingen zeker omslaan. Er komen nog namen voor de zaterdag en zondag bij: daar valt of staat alles wel bij wat mij betreft.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken