Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.244
4.521
En van een comeback-hype lijkt me ook geen sprake als ze 4 (volgend jaar 5) jaar geleden nog - zoals terecht wordt gezegd - de op een na laatste act op het tweede podium waren.
Misschien weet Pinkpop Billie Eilish nog wel over te halen om twee weken voor haar eerste passage in Europa vast een optreden te komen geven. Zou gegarandeerd de dag uitverkopen en waarschijnlijk ook nog een hoop weekendkaarten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Misschien weet Pinkpop Billie Eilish nog wel over te halen om twee weken voor haar eerste passage in Europa vast een optreden te komen geven. Zou gegarandeerd de dag uitverkopen en waarschijnlijk ook nog een hoop weekendkaarten.
ga ik niet van uit... Die kreeg een festivaldag op Werchter niet eens verkocht?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.619
11.306
En van een comeback-hype lijkt me ook geen sprake als ze 4 (volgend jaar 5) jaar geleden nog – zoals terecht wordt gezegd – de op een na laatste act op het tweede podium waren.
Misschien weet Pinkpop Billie Eilish nog wel over te halen om twee weken voor haar eerste passage in Europa vast een optreden te komen geven. Zou gegarandeerd de dag uitverkopen en waarschijnlijk ook nog een hoop weekendkaarten.
Als headliner? Krijg je twee headliners in min of meer hetzelfde genre.

Oh, en ja, ik zat, bij dezen, blijkbaar fout (maar niet helemaal).
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.244
4.521
Oasiss wrote:
Misschien weet Pinkpop Billie Eilish nog wel over te halen om twee weken voor haar eerste passage in Europa vast een optreden te komen geven. Zou gegarandeerd de dag uitverkopen en waarschijnlijk ook nog een hoop weekendkaarten.

ga ik niet van uit… Die kreeg een festivaldag op Werchter niet eens verkocht?

Ziggo Dome binnen een paar minuten uitverkocht en op Ticketswap is ieder kaartje binnen seconden verkocht voor rond de 100 euro.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.244
4.521
Ik vind het knap hoe vaak er op dit forum dezelfde gesprekken voorbij komen.

Mijn opmerking over Billie Eilish was geen gerucht hoor (helaas), maar gewoon een opmerking.
Mijn onderbuikgevoel zegt ook dat het niet gaat gebeuren.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.540
6.216
Oasiss wrote:
Misschien weet Pinkpop Billie Eilish nog wel over te halen om twee weken voor haar eerste passage in Europa vast een optreden te komen geven. Zou gegarandeerd de dag uitverkopen en waarschijnlijk ook nog een hoop weekendkaarten.

ga ik niet van uit… Die kreeg een festivaldag op Werchter niet eens verkocht?

Boutique was natuurlijk dan ook een Werchterdag die compleet om Eilish was heengebouwd. Da's idd een tikkeltje te veel van het goede en ''te snel'' willen.
Slechte verkoop had denk ik ook wel met de ticketprijzen te maken.

Zou voor Pinkpop een fantastische headliner zijn geweest. (en imo absoluut een sterkere headliner dan Faith No More zeg)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Nou denk ik dat FNM niet 3 dagen achter elkaar zal spelen? Denk ik niet dat Nightwish als Pinkpop headliner gepast is...

Ik ga uit van het rijtje, The Who > GnR > AC/DC zoals in mijn post vanmorgen.
en ik verwacht die aankondiging nog voor de kerstdagen.
 

jamesmurphy

Playlistbediener
30 nov 2019
26
6
Bartjuh1981 wrote:

DennisvdBr wrote:
Daarnaast, kan FNM nog 21 juni.


Als headliner? Nooit.
Die stonden in 2015 als sub op 3FM-stage en hebben sindsdien niks gedaan wat ze groter heeft gemaakt.

Nooit?

Kijk eens goed wat ze allemaal aankondigen.
Overal, headliner.

Zo werkt dat niet. FNM is echt te klein om Pinkpop te headlinen op main. Kijk naar spots vorige editie.

En daarbij: doelgroep Pinkpop zit daar ook niet op te wachten. Gaat Mojo never nooit niet doen.
 

uno

Campingartiest
22 nov 2019
59
0
Mijn opmerking over Billie Eilish was geen gerucht hoor (helaas), maar gewoon een opmerking.
Mijn onderbuikgevoel zegt ook dat het niet gaat gebeuren.

Nee, ik doelde niet zozeer op jouw opmerkingen :)

oei, gelukkig maar…
dat ze maar ver weg blijft imo

Ik vind haar muziek best tof. Hoe 'stoere' muziek ik normaal ook luister en al, ze maakt goede muziek.
Haar optreden op LL vond ik niet zo, kwam ook omdat ik buiten de tent in de regen stond te ouwehoeren met wat mensen - dus helaas weinig van meegekregen ;)
Haar albums staan hier geregeld op.
 

jamesmurphy

Playlistbediener
30 nov 2019
26
6
FNM is echt te klein op Pinkpop te headlinen op de laatste dag.

Zit publiek ook helemaal niet op te wachten. Kijk ook naar spot op vorige editie.

Gaat echt niet gebeuren.

- edit: dubbel gepost. -
 

uno

Campingartiest
22 nov 2019
59
0
Nou denk ik dat FNM niet 3 dagen achter elkaar zal spelen? Denk ik niet dat Nightwish als Pinkpop headliner gepast is…

Ik ga uit van het rijtje, The Who > GnR > AC/DC zoals in mijn post vanmorgen.
en ik verwacht die aankondiging nog voor de kerstdagen.

FNM en ACDC kan je sowieso schrappen voor LL.
FNM kondigt binnenkort een losse show aan in NL.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.005
2.063
Oasiss wrote:
Misschien weet Pinkpop Billie Eilish nog wel over te halen om twee weken voor haar eerste passage in Europa vast een optreden te komen geven. Zou gegarandeerd de dag uitverkopen en waarschijnlijk ook nog een hoop weekendkaarten.

ga ik niet van uit… Die kreeg een festivaldag op Werchter niet eens verkocht?
En het sportpaleis ook nog niet.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.244
4.521
DennisvdBr wrote:

Oasiss wrote:
Misschien weet Pinkpop Billie Eilish nog wel over te halen om twee weken voor haar eerste passage in Europa vast een optreden te komen geven. Zou gegarandeerd de dag uitverkopen en waarschijnlijk ook nog een hoop weekendkaarten.


ga ik niet van uit… Die kreeg een festivaldag op Werchter niet eens verkocht?

En het sportpaleis ook nog niet.

Kennelijk is er dan een groot verschil tussen Nederland en België.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
DennisvdBr wrote:
Nou denk ik dat FNM niet 3 dagen achter elkaar zal spelen? Denk ik niet dat Nightwish als Pinkpop headliner gepast is…

Ik ga uit van het rijtje, The Who > GnR > AC/DC zoals in mijn post vanmorgen.
en ik verwacht die aankondiging nog voor de kerstdagen.

FNM en ACDC kan je sowieso schrappen voor LL.
FNM kondigt binnenkort een losse show aan in NL.
en als The Who op Bospop zou kunnen...
tja, blijft er 1 over ;)
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.217
803
En het sportpaleis ook nog niet.

Zal wel te maken hebben met al dat gedoe rondom die verplaatsing.
Ziggo was in no-time uitverkocht. En afgelopen augustus op Pukkelpop stond ongeveer elke bezoeker voor de mainstage bij haar show. De rest van het terrein was praktisch leeg.

Ik heb helemaal niks met haar muziek/hype, maar dat het een enorm ticketkanon is, daar kunnen we niet omheen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.244
4.521
Joe wrote:
En het sportpaleis ook nog niet.

Zal wel te maken hebben met al dat gedoe rondom die verplaatsing.
Ziggo was in no-time uitverkocht. En afgelopen augustus op Pukkelpop stond ongeveer elke bezoeker voor de mainstage bij haar show. De rest van het terrein was praktisch leeg.

Ik heb helemaal niks met haar muziek/hype, maar dat het een enorm ticketkanon is, daar kunnen we niet omheen.

Plus, het argument dat bijvoorbeeld Kensington goedkoop uitverkoopt (volgens mij maar een paar euro goedkoper dan bijvoorbeeld Volbeat die niet uitverkoopt), gaat voor haar niet op. Zij verkoopt ook voor een behoorlijke prijs de kaarten in sneltreinvaart (in Nederland).
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.005
2.063
Joe wrote:
En het sportpaleis ook nog niet.

Zal wel te maken hebben met al dat gedoe rondom die verplaatsing.
Ziggo was in no-time uitverkocht. En afgelopen augustus op Pukkelpop stond ongeveer elke bezoeker voor de mainstage bij haar show. De rest van het terrein was praktisch leeg.

Ik heb helemaal niks met haar muziek/hype, maar dat het een enorm ticketkanon is, daar kunnen we niet omheen.
Haar ticketverkoop voor Boutique was een flop blijkbaar en het sportpaleis krijgt ze (nog) niet vol, blijkbaar valt dat in België nog goed mee dus. Verplaatst of niet.

Wat prima is, gaan we op Rock Werchter niet al te vlug last van hebben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken