Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Kings of Leon en Snow Patrol samen naar Zuiderpark op 26 juni. Ook weer twee namen die doorgestreept kunnen worden

Kings of Leon en Snow Patrol samen naar Zuiderpark op 26 juni. Ook weer twee namen die doorgestreept kunnen worden
Ik had Kings of Leon sowieso al doorgestreept.

Is the Who een realistische headliner voor Pinkpop? Lijkt me dat die tegenwoordig niet voldoende dagkaarten meer zullen verkopen toch?

Ik zet mijn gok nog steeds in op of de Guns of Nightwish, met een totaal onrealistische derde gok op Marco Borsato (sub die ook headliner zou kunnen zijn).
Als The Who niet eerste keuze is, dan is denk ik dat ze genoegen nemen met de status van de band en een iets mindere verkoop als risico meenemen.
Een Nederlandse act, verwacht ik zeker niet als headliner op Pinkpop. In dat geval zal, bijvoorbeeld in geval Borsato, deze als sub gezet worden en dan zal Volbeat doorschuiven naar de headline spot. Verwacht ik in dat scenario...

Sohey... doen ze lekker. (Ja sorry, in tegenstelling tot 95% van dit forum kan in de liveshows van KoL juist erg waarderen).
Heb tickets voor Editors de avond erna. Misschien maar een dag eerder afreizen dan.

Dus van één na laatste act 3FM Stage / Noord in 2015 naar headliner in 2020, zonder nieuw werk of andere goede reden om hoger op het programma te staan?
Bizar.

Goede band, maar zeker gezien hun spot in 2015 een zeer zwakke headliner.

DennisvdBr wrote:
Daarnaast, kan FNM nog 21 juni.

Als headliner? Nooit.
Die stonden in 2015 als sub op 3FM-stage en hebben sindsdien niks gedaan wat ze groter heeft gemaakt.
Dat noemt men de kracht van een comeback.
De heren zijn headliner van Graspop en Hellfest, wat ook niet de minste festivals zijn qua grootte. Ik zie niet zo gauw in waarom dat niet doorgetrokken zou worden naar Pinkpop.

Ben wel benieuwd wie die derde headliner gaat worden.
Het risico is hier heel groot om in een tunnelvisie te komen. Coldplay, Justin Timberlake, Pearl Jam, allemaal stonden zij met zekerheid op Pinkpop. Hoe hard ook geroepen wordt dat ze wel degelijk 'zo goed als vastlagen', uiteindelijk blijf ik erbij dat geruchten, vaak op weinig tot niks gebaseerd, enorm worden opgeblazen. Ergens maakt dat het speculeren leuk (hoe komen we anders aan honderden pagina's), maar ik heb nu een beetje het idee dat met GnR hetzelfde gebeurt. Volgens mij zijn er nauwelijks aanwijzingen dat zij festivals gaan doen. Sterker nog, insiders (in ieder geval meer dan wij) geven aan dat er weinig te verwachten valt.

Bartjuh1981 wrote:

DennisvdBr wrote:

Als headliner? Nooit.
Die stonden in 2015 als sub op 3FM-stage en hebben sindsdien niks gedaan wat ze groter heeft gemaakt.

De heren zijn headliner van Graspop en Hellfest, wat ook niet de minste festivals zijn qua grootte. Ik zie niet zo gauw in waarom dat niet doorgetrokken zou worden naar Pinkpop.

Faith no more zou in een zaal gewoon in de Afas staan in NL.
Dat ze op een specifiek genre recht festival als headliner staan (waarschijnlijk zelfs daar bij gebrek aan beter) betekent niet dat ze een mainstream festival zouden headlinen. Ik luister zelf veel muziek, maar kan niet meer dan 2/3 nummers van FNM opnoemen.

Edit: + Pinkpop zou haar naam wel heel erg te grabbel gooien als ze 110 euro vragen voor een dag waar FNM de headliner is. (Net als 230,00 vragen voor een festival met headlinertrio RHCP, Post Malone en FNM)

Goede band, maar zeker gezien hun spot in 2015 een zeer zwakke headliner.
tja...

precies...

Dit hebben ze nu staan en alles als headliner...
European Festival Tour
13 June • Sunstroke Festival • Punchestown, Ireland
19 June • Graspop Festival • Dessel, Belgium
20 June • Hellfest • Clisson, France
26 June • Tons of Rock • Oslo, Norway
28 June • Tuska Metal Festival • Helsinki, Finland
10 July • NOS Alive • Lisbon, Portugal
11 July • Mad Cool Festival • Madrid, Spain

edit:
Vooral op rock/gitaar georiënteerde festivals, toch?
Die hebben als headliner niks te zoeken op een mainstream festival als Pinkpop
Sunstroke, NOS en Mad Cool???

Dus van één na laatste act 3FM Stage / Noord in 2015 naar headliner in 2020, zonder nieuw werk of andere goede reden om hoger op het programma te staan?
Bizar.

Hey, dat waren mijn woorden 3 posts eerder!
Dadelijk gaan mensen nog denken dat wij onder 2 accounts dezelfde persoon zijn ;-)

Timmetje wrote:
Bizar.

Hey, dat waren mijn woorden 3 posts eerder!
Dadelijk gaan mensen nog denken dat wij onder 2 accounts dezelfde persoon zijn ?

Hahaha. Great minds think alike. :wink:

Ik was erbij in 2015 en vond het een prachtoptreden. Maar een set van 2u op Pinkpop als headliner zie ik gewoon echt niet gebeuren.
Alhoewel het natuurlijk wel in het verhaaltje van sub tot headliner past zal Pinkpop met deze drie headliners wellicht zelfs minder gaan verkopen dan dit jaar.
Die derde headliner moet gewoon een echte klapper zijn.

wenteldave wrote:

Bartjuh1981 wrote:

DennisvdBr wrote:

Als headliner? Nooit.

Faith no more zou in een zaal gewoon in de Afas staan in NL.
Dat ze op een specifiek genre recht festival als headliner staan (waarschijnlijk zelfs daar bij gebrek aan beter) betekent niet dat ze een mainstream festival zouden headlinen. Ik luister zelf veel muziek, maar kan niet meer dan 2/3 nummers van FNM opnoemen.
Maar dat doen ze dus al! Gebrek aan beter zou me alleen niet verbazen.
European Festival Tour
13 June • Sunstroke Festival • Punchestown, Ireland
19 June • Graspop Festival • Dessel, Belgium
20 June • Hellfest • Clisson, France
26 June • Tons of Rock • Oslo, Norway
28 June • Tuska Metal Festival • Helsinki, Finland
10 July • NOS Alive • Lisbon, Portugal
11 July • Mad Cool Festival • Madrid, Spain

Bartjuh1981 wrote:
Vooral op rock/gitaar georiënteerde festivals, toch?
Die hebben als headliner niks te zoeken op een mainstream festival als Pinkpop

Sunstroke kende ik niet eens, maar de eerste hit op google geeft dit aan:

"Sunstroke is a new hard-rock festival taking place in Punchestown, Ireland from June 13th-14th, 2020. Faith No More and Deftones headline the inaugural lineup."

Wat Mad Cool betreft, daar betaal je voor vier dagen 160 euro, tegenover 230 voor drie dagen Pinkpop. Dan vind ik een zwakke headliner beter te rechtvaardigen, te meer nu Mad Cool vaak in de breedte sterker programmeert.

Verschil is wel dat NOS en Mad Cool beide een lijstje met enorme headliners hebben (en zoals Oasis zegt goedkoper zijn).
Daar past Faith No More als kleinere headliner wel tussen. En is FNM op die festivals überhaupt headliner?

Pinkpop heeft dat niet. Die missen juist die enorme klapper aan de bovenkant van het affiche. Die kunnen zich imo niet nog een ''kleinere headliner'' veroorloven.

Sunstroke is een alternative rockfestival.
Op Mad Cool is voor zover ik het kan zien Kings Of Leon de headliner en Faith No More de sub of co-headliner (hoe je het noemen wil).
Op NOS Alive is voor zover ik kan zien Billie Eilish de headliner en staat FNM een stuk lager.

Jup je hebt gelijk. In de video van Nos Alive staat Faith No More onder Billie Eilish. Op Mad Cool staan ze onder of naast Kings of Leon.

Dus op andere mainstream festivals headlinet FNM ook niet. Dat en het feit dat ze 2015 één na laatste op Noord waren doet me sterk betwijfelen of ze Pinkpop zouden headlinen.

Users who are viewing this thread