Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
heb de namen op volgorde gezet zoals ze nu op de site staan....
met de toevoeging van Elle Hollis.

VRIJDAG (11 namen) : Red Hot Chili Peppers // Twenty One Pilots // Nothing But Thieves // Kensington // Five Seconds of Summer // KEANE // Lost Frequencies // Supergrass // Balthazar // JC Stewart // Elle Hollis

ZATERDAG (8 namen): Post Malone // Rag’n’Bone Man // Crowded House // Deftones // James Arthur // Mabel // Frank Carter & The Rattlesnakes // Danny Vera

ZONDAG ( 10 namen): (HEADLINER) // Volbeat // Anderson .Paak & The Free Nationals // Disturbed // Zara Larsson // Gojira // The Pretty Reckless // Of Monsters and Men // The Marcus King Band // Inhaler // Dermot Kennedy

zie dat Kensington toch nog iets naar onder geplaatst is, onder .Paak en Rag N Bone man.
Ik denk trouwens niet dat .Paak en Rag N Bone man Noord afsluiter zijn, omdat ze nog onder Twenty One Pilots en Volbeat staan.
Ik denk dat .Paak en NBT de mainstage subs zijn. RagNBone nog onder .Paak dus waarschijnlijk een spot voor de sub of voorlaatste op Noord. Wat Kenstington idd op een vegelijkbare spot zet als Anouk of Krezip op PP19.
Verder naar onder is het nog sterk gokken, zit volgens mij ook al een verdeling Brightlands en Stage 4 in.
Lost Frequenties lijkt me Brightlands afsluiter, Marcus King lijkt me Stage 4 afsluiter. Danny Vera zal vast Mainstage opener zijn. Dermot Kennedy staat denk ik vroeg op Noord of in Brightlands.
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
263
132
heb de namen op volgorde gezet zoals ze nu op de site staan….
met de toevoeging van Elle Hollis.

VRIJDAG (11 namen) : Red Hot Chili Peppers // Twenty One Pilots // Nothing But Thieves // Kensington // Five Seconds of Summer // KEANE // Lost Frequencies // Supergrass // Balthazar // JC Stewart // Elle Hollis

ZATERDAG (8 namen): Post Malone // Rag’n’Bone Man // Crowded House // Deftones // James Arthur // Mabel // Frank Carter & The Rattlesnakes // Danny Vera

ZONDAG ( 10 namen): (HEADLINER) // Volbeat // Anderson .Paak & The Free Nationals // Disturbed // Zara Larsson // Gojira // The Pretty Reckless // Of Monsters and Men // The Marcus King Band // Inhaler // Dermot Kennedy

zie dat Kensington toch nog iets naar onder geplaatst is, onder .Paak en Rag N Bone man.
Ik denk trouwens niet dat .Paak en Rag N Bone man Noord afsluiter zijn, omdat ze nog onder Twenty One Pilots en Volbeat staan.
Ik denk dat .Paak en NBT de mainstage subs zijn. RagNBone nog onder .Paak dus waarschijnlijk een spot voor de sub of voorlaatste op Noord. Wat Kenstington idd op een vegelijkbare spot zet als Anouk of Krezip op PP19.
Verder naar onder is het nog sterk gokken, zit volgens mij ook al een verdeling Brightlands en Stage 4 in.
Lost Frequenties lijkt me Brightlands afsluiter, Marcus King lijkt me Stage 4 afsluiter. Danny Vera zal vast Mainstage opener zijn. Dermot Kennedy staat denk ik vroeg op Noord of in Brightlands.

Dus Danny Vera op de plek van Kraantje? Snelle maakt geen kans meer of is dat een kanshebber op een andere dag nog?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Zou de zondag headliner nog voor kerst bekend gemaakt worden?
als het goed is binnenkort de headliner voor Firenze Rocks op 12 juni 2020...
zou me niet verbazen als dat een touraankondiging is!!!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
ai...
Faith No More headliner op 19 juni op Graspop.
Begin nu wel bang te worden dat als de beoogde headliner voor Pinkpop zondag ook niet lukt, dat de combi FNM / Volbeat het voor Pinkpop gaat worden...

 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
ai…
Faith No More headliner op 19 juni op Graspop.
Begin nu wel bang te worden dat als de beoogde headliner voor Pinkpop zondag ook niet lukt, dat de combi FNM / Volbeat het voor Pinkpop gaat worden…

FNM zou het niet worden.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Volbeat is geen headliner

En Faith No More evenmin. Op Pinkpop althans.

Denk dat de laatste headliner wel eens dezelfde 'ontbrekende' naam van Werchter en Mad Cool kan gaan zijn. Wat dat betreft is er nog hoop: dat zal geen kleine naam zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ik ga er van uit dat binnenkort de touraankondiging van Guns N Roses nog komt
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.682
1.847
Ik ga er van uit dat binnenkort de touraankondiging van Guns N Roses nog komt
Er zijn wel heel weinig aanwijzingen op dat vlak, vind je ook niet? Als de die hards op hun eigen forum het al niet geloven....
 

uno

Campingartiest
22 nov 2019
59
0
Tame Impala kan je ook voor de mei/juni/juli/begin aug-festivals schrappen.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.959
3.626
Nee hoor. Die hebben een mooi EU-tour gaat in hun tourschema van 12 juni tot 17 juli. Pinkpop en DTRH kunnen allebei. Maar dat gaat natuurlijk DTRH worden (helaas).
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Wel geen enkel festival in Amerika. Zou me niets verbazen eigenlijk als die eind mei in de Ziggodome staan rond hun show op All Points East.
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
263
132
Imagine Dragons nog een kanshebber? Hebben op hun site nog geen tour datums bekend gemaakt o.i.d

(Geen idee of dit al voorbij is gekomen hoor)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Wat me opvalt zijn een aantal headline spots die open staan, niet alleen op Pinkpop.
Ook ontbreekt 1 headliner aan Greenfield Zwitserland (weekend 11-13 juni), ontbreekt 1 headliner op Firenze Rocks Italie (12 juni) en voor Rock in Rio Lissabon op 20 juni, 27 en 28 juni. Ik pik ook bewust deze 3 er even uit.
Dan vind ik vooral de 3 open spots op Rock in Rio Lissabon heel opvallend? Alsof ze daar een paar flinke misgrepen gedaan hebben... Intressant door de 20e tijdens PInkpop en de 27e en 28e een week na PInkpop. (Bij die laatste 2 dagen kan RHCP misschien inpassen?)
Voor Greenfield en voor Firenze zijn volgens mij al 2 verschillende headliners. Ik kan me moeilijk voorstellen dat hier headliners staan die al iets bekend hebben. Verbaasd me niet als hier 2 headliners staan die nog met touraankondiging moeten komen, of RHCP is ook nog headliner op Greenfield? Waarbij dit alsnog intressant is doordat deze 2 festivals 1 week voor Pinkpop zijn.
Gezien Volbeat en Nightwish beide al een gig hebben op 11 juni (Volbeat op NovaRock en Nightwish op Mystic) is de 11e de headliner op Greenfield die ontbreekt. Voor Firenze ontbreekt 12e een headliner.

Waar ik nu vooral rekening mee hou is in principe, The Who, AC/DC en Guns N Roses.
Guns, omdat ik verwacht dat ze in 2020 terug in Europa komen, waarbij enkele festivals.
AC/DC, omdat ik de reunie verwacht aankomende zomer, vanaf mei door europa.
The Who, ik verwacht nog wel data op Europese vaste land. Dat kan niet uitblijven, 2 jaar in een tour.

Daarnaast, kan FNM nog 21 juni. Is het opvallend dat Nightwish tijdens Pinkpop nog niets heeft aangekondigd, grote afwezige op Hellfest en (nog) niet op Graspop...

en ik denk, dat die grote 3 nog aankondigingen voor de boeg hebben deze maand...

edit:
misschien een kleine toevoeging...
Ron Wood in een interview aan de Duitse Spiegel : "Das neue Album ist wie ein Puzzle, wir müssen noch die fehlenden Teile zusammensetzen. Wir hoffen, es 2020 zu veröffentlichen und dann unsere Welttournee fortzusetzen."
durf te dromen
 

uno

Campingartiest
22 nov 2019
59
0
Nee hoor. Die hebben een mooi EU-tour gaat in hun tourschema van 12 juni tot 17 juli. Pinkpop en DTRH kunnen allebei. Maar dat gaat natuurlijk DTRH worden (helaas).

Ohja klopt, te snel gekeken.
My bad!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Is the Who een realistische headliner voor Pinkpop? Lijkt me dat die tegenwoordig niet voldoende dagkaarten meer zullen verkopen toch?

Ik zet mijn gok nog steeds in op of de Guns of Nightwish, met een totaal onrealistische derde gok op Marco Borsato (sub die ook headliner zou kunnen zijn).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken