Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

marcopoloo

Campingartiest
19 nov 2018
68
0
marcopoloo wrote:

sledgehammer wrote:

gesp wrote:

marcopoloo wrote:

Rockbeer wrote:

marcopoloo wrote:
Taylor Swift heeft aangegeven dat ze mogelijk al haar optredens in 2020 gaat cancellen


Waar heeft ze dit gedaan?


Twitter ze is in gevecht met haar nieuwe platenlabel


Gaat vooral om die documentaire en televisieoptredens, niet per se om haar concerttour toch?


Ja, volgens mij gaat het juist om wat dingen die ze in 2019 nog wilde doen en mag ze vanaf 2020 wel weer haar oude liedjes live spelen. Dus die tournee is volgens mij niet in gevaar.


Kijk even de insta story daar geeft ze duidelijk aan dat ze niet weet of ze wilt tour met Scooter als haar platenlabel

Insta? Je zit in het Pinkpopforum hoor, heb je geen Hyves linkje?

Geen wifi in the tipi?
 

marcopoloo

Campingartiest
19 nov 2018
68
0
Indiaantje89 wrote:

marcopoloo wrote:

sledgehammer wrote:

gesp wrote:

marcopoloo wrote:

Rockbeer wrote:

marcopoloo wrote:
Taylor Swift heeft aangegeven dat ze mogelijk al haar optredens in 2020 gaat cancellen


Waar heeft ze dit gedaan?


Twitter ze is in gevecht met haar nieuwe platenlabel


Gaat vooral om die documentaire en televisieoptredens, niet per se om haar concerttour toch?


Ja, volgens mij gaat het juist om wat dingen die ze in 2019 nog wilde doen en mag ze vanaf 2020 wel weer haar oude liedjes live spelen. Dus die tournee is volgens mij niet in gevaar.


Kijk even de insta story daar geeft ze duidelijk aan dat ze niet weet of ze wilt tour met Scooter als haar platenlabel


Insta? Je zit in het Pinkpopforum hoor, heb je geen Hyves linkje?

Geen wifi in the tipi?

Maar zonder geinen, de dansende banaan is legendary!

Anyhow, nee geen social media hier ;) geen enkele
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Raskolnikov wrote:
Maar Ruben, er is toch niemand die Pinkpop verplicht popmuziek te programmeren? Ze doen dat toch zelf? Mede ingegeven ongetwijfeld door het gegeven dat een festival dat enkel op rock gericht is (zoals zovelen hier dat graag zouden willen) niet voldoende kaarten verkoopt. Dus ofwel: kiezen voor een kleiner festival voor een specifieke doelgroep, of het aantal smaken uitbreiden om een van de grootste festivals van Nederland te blijven (wat ze nu proberen). Beide keuzes zijn legitiem wat mij betreft.

Overigens is het een drogredenering te stellen dat Pinkpop programmeert voor mensen die uiteindelijk naar andere festivals zoals BKS en DTRH gaan. Dat zou echt van een onvoorstelbare onkunde getuigen. Je brengt toch in kaart wie je doelgroep is en daar richt je je vervolgens op. Het merendeel van de doelgroepen van BKS en DTRH bereiken ze helemaal niet met de programmering van de laatste jaren. Al zijn er ongetwijfeld stukjes overlap, dat zie ik ook wel.

Ja dat is ook zo, en ik ben voor de keuze om dan kleiner te worden en je eigen identiteit te behouden, maar zo sta ik er in.
Met betrekking tot BKS en DTRH bedoel ik, de mensen hier op het forum die blij zijn met Post Malone verruilen Pinkpop denk ik eerder voor een BKS als daar een Nick Cave, Arcade Fire of Radiohead, The National staat en degene die niet blij zijn met Post Malone, zoals Dennis bijvoorbeeld, zouden met een standaard Pinkpop line up zoals 2018 (2 grote rock acts en een frisse pop naam) allang content zijn. Dat jaar veekocht ook geweldig natuurlijk. Het is niet voor niks dat 2014 met The Stones en Metallica voor velen een hoogtepunt is en een show van Bieber alleen tienermeisjes een leuke avond heeft bezorgd. En wat betreft een Bruno Mars dan, dat is zeker leuk, niks mis mee, 1 zo’n headliner per editie heeft mijn voorkeur, maar krijgt geen status als de optredens van RHCP, Pearl Jam, Muse in de geschiedenis van Pinkpop.

Ah oke. snap je nu beter. Nou ja, van mij mag Pinkpop terugkeren naar de roots hoor. Ik redeneer vooral: wanneer zou Pinkpop voor mij ook weer eens interessant zijn om te bezoeken? Dat is nu niet het geval. En dat is ook helemaal prima hoor. Ik heb gewoon een geschiedenis met Pinkpop en daarom draag ik het festival een warm hart toe. Zie het maar als een vorm van meedenken ;-). Maar ik heb er verder vrede mee dat het mij niet meer trekt. Wel denk ik dat Pinkpop gebaat is bij een nieuwere koers als ze groot willen blijven.

Het grote punt van Pinkpop vergeleken met festivals als BKS, LL, DTRH en WOO HAH is dat het niet een heel specifieke, coherente doelgroep bedient. Er is een vaste kern die Pinkpop altijd bezoekt, jaarlijks aangevuld met andere doelgroepen, gok ik. Als je het ene jaar de Stones hebt staan, een andere keer McCartney, dan weer Bieber en dan weer Mars, dan spreek je telkens andere doelgroepen aan. Dat is de koers die Pinkop nu vaart: proberen zo'n groot mogelijke headliner te strikken en hopen dat daar genoeg volk op af komt.

Bij Lowlands of DTRH hoef ik niet eens na te denken: in het programma zit altijd genoeg voor mij. Dat is niet afhankelijk van de drie bovenste namen op het affiche.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.453
6.116
Dat optreden van Bruno Mars was en is imo legendarischer dan het laatste optreden van de RHCP....

Met betrekking tot BKS en DTRH bedoel ik, de mensen hier op het forum die blij zijn met Post Malone verruilen Pinkpop denk ik eerder voor een BKS als daar een Nick Cave, Arcade Fire of Radiohead, The National staat

En de mensen die blij zijn met de Foos gaan misschien eerder naar Graspop als Iron Maiden daar staat. Of gewoon en en. Dat is een beetje een drogreden imo.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
296
169
Ik vind wel opmerkingen als “ik kan niet tegen hiphop en alles wat daarop lijkt” altijd een beetje moeilijk te verkroppen.

Waarom? Er is op zich toch niets mis mee om aan te geven dat je iets niet leuk vindt? Of vind je dan dat iedereen alles leuk moet vinden?

Ik vind persoonlijk het omgekeerde moeilijker te verkroppen: mensen die zeggen dat ze "alle soorten muziek wel goed vinden", maar waar vervolgens blijkt dat ze eigenlijk enkel "alles wat op de commerciële radiozender gedraaid wordt goed vinden", wat zich dus vrijwel beperkt tot Hip-Hop, Pop en Dance.

Zelf heb ik bijzonder weinig met die 3 laatste, met als kanttekening dat er binnen de Pop en Dance wel een aantal namen zitten die ik wel kan pruimen. Bij Hip-Hop heb ik er eigenlijk nog geen enkele ontdekt.

Dat vind ik op zich best jammer. Het zou me leuker lijken om letterlijk àlle muziek die gemaakt wordt goed te vinden. Hoef je je nooit te ergeren aan de muziek die ergens speelt :) Maar als we eerlijk zijn: hoeveel mensen zijn er die zo'n brede muzieksmaak hebben dat ze letterlijk in àlle genres veel dingen goed vinden? Dat lijkt me een enorm klein percentage.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Dat optreden van Bruno Mars was en is imo legendarischer dan het laatste optreden van de RHCP….

Met betrekking tot BKS en DTRH bedoel ik, de mensen hier op het forum die blij zijn met Post Malone verruilen Pinkpop denk ik eerder voor een BKS als daar een Nick Cave, Arcade Fire of Radiohead, The National staat

En de mensen die blij zijn met de Foos gaan misschien eerder naar Graspop als Iron Maiden daar staat. Of gewoon en en. Dat is een beetje een drogreden imo.
Dat is knap van Bruno Mars, mannen van in de 50 verslaan, en een legendarischer optreden geven voor iemand die niet veel met de RHCP live heeft. Ik doelde natuurlijk op hun eerdere optredens maar dat snap je zelf ook wel.
Foo fighters op Graspop is in mijn ogen ook hetzelfde als Post Malone op Pinkpop, dus thanks voor nog een voorbeeld van jezelf verloochenen als festival zijnde. Denk niet dat Graspop ze neer zal zetten.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Het maakt in elk geval gigantisch nieuwsgierig waar qua headliners zowel Graspop als Werchter mee op de proppen gaan komen.

Ik kan me ook oprecht niet voorstellen dat er geen betere alternatieven dan Justin Timberlake zijn. Laten we hopen dat ons orakel er hier goed naast zit zeg.

Jij bent toch van de popheadliners? Ik heb JT twee keer gezien, en geloof me: hij maakt er écht een vette show van. Hij is juist wel een vette act en past prima in het profiel van Pinkpop anno 2019/2020. Met huge liveband, goede visuals, prima zang, etc. Heeft natuurlijk genoeg hits, dus why not? Robbie Williams kon er ook staan, terwijl hij toen ook niet enorm hot and happening was. En de meesten waren erg blij met dat optreden. Niet iedere headliner hoeft perse een gloednieuw album uit hebben. Als hij er gaat staan, dan kun je gewoon een show alla Bruno Mars verwachten hoor (die show heb ik niet gezien, maar wel over gelezen). En we zeuren jaren om vernieuwing, nou hier heb je weer een nieuwe 'frisse' festivalheadliner. En in tegenstelling tot een Bieber is het gewoon een sympathieke gast, althans zo komt hij over. Ken hem niet persoonlijk ;)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Timmetje wrote:
Het maakt in elk geval gigantisch nieuwsgierig waar qua headliners zowel Graspop als Werchter mee op de proppen gaan komen.

Ik kan me ook oprecht niet voorstellen dat er geen betere alternatieven dan Justin Timberlake zijn. Laten we hopen dat ons orakel er hier goed naast zit zeg.

Jij bent toch van de popheadliners? Ik heb JT twee keer gezien, en geloof me: hij maakt er écht een vette show van. Hij is juist wel een vette act en past prima in het profiel van Pinkpop anno 2019/2020. Met huge liveband, goede visuals, prima zang, etc. Heeft natuurlijk genoeg hits, dus why not? Robbie Williams kon er ook staan, terwijl hij toen ook niet enorm hot and happening was. En de meesten waren erg blij met dat optreden. Niet iedere headliner hoeft perse een gloednieuw album uit hebben. Als hij er gaat staan, dan kun je gewoon een show alla Bruno Mars verwachten hoor (die show heb ik niet gezien, maar wel over gelezen). En we zeuren jaren om vernieuwing, nou hier heb je weer een nieuwe ‘frisse’ festivalheadliner. En in tegenstelling tot een Bieber is het gewoon een sympathieke gast.
Naar mijn idee is Robbie Williams kwa hits uit het verleden veel groter dan Timberlake.
 

ikke

Campingartiest
12 nov 2018
56
10
Kiss gaat in 2020 ook in Europa touren, waarbij Nederland tot nu toe wordt overgeslagen. Een Sub- voor Pinkpop?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Heemstock wrote:
En in tegenstelling tot een Bieber is het gewoon een sympathieke gast.

Die vergelijking kan je voor heel veel mensen wel stellen.
1f606.svg
Oneens, met zijn sympathie was niks mis. Alleswerd bij hem wel erg uitvergroot. Verder was het geen goed optreden nee, maar dat heeft weinig met sympathiek te maken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.453
6.116
Robbie Williams deed in 2015 een best of show. En die heeft zoals Indiaan zei iig meer hits.

Het zou best leuk zijn maar heb weinig met de muziek van Timberlake. Heeft de laatste tijd ook weinig boeiends gedaan dus snap de boeking gewoon niet zo. Zoals het nu lijkt blijft het bij een zaterdagticket dus ik pak de show op NPO dan wel mee uit nieuwsgierigheid maar zou er niet snel een ticket voor kopen. Denk dat veel mensen er zo instaan.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.618
7.334
Kiss gaat in 2020 ook in Europa touren, waarbij Nederland tot nu toe wordt overgeslagen. Een Sub- voor Pinkpop?

Die gaan no way als sub spelen. Ze willen sowieso dan headliner zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Kiss gaat in 2020 ook in Europa touren, waarbij Nederland tot nu toe wordt overgeslagen. Een Sub- voor Pinkpop?
staan de 20e in noorwegen en spelen geen 2 dagen na elkaar
 

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
182
98
Ben wel benieuwd wanneer er weer namen bekend gemaakt worden. Op basis van wat er nu bekend is ga ik nog even afwachten.
Het is nog vroeg....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
https://en.festileaks.com/2019/11/foo-fighters-reveal-first-festival-show-for-2020/
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
The Killers op de zondag, dat lijkt me beter……

Echt? Lijkt me dat Pinkpop nog een grote kraker nodig heeft met die derde. Post Malone is groot, maar die fans moeten nog tot op dat festivalterrein geraken denk ik. Ik vind het vet dat ze hem durven neerzetten, maar het kan ook wel. En RHCP is ook niet echt van de A-klasse. Heb je echt nog een 'ster'headliner nodig. Dat is The Killers toch niet echt, integendeel.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken