Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
182
98
Ik heb wel een gevoel hier op dit forum dat het overgrote deel dat "spreekt"een publiek is dat zoekt naar een of ander popfestival en denkt dat pinkPOP hier ook voor staat of moet staan.
Hebben we al niet genoeg festivalletjes in Nederland waar je deze muziek kan bewonderen?

Pinkpop is van oudsher een gitarenfestival en/of alternatief muziekfestival. Geen festival waar zangers/zangeresjes/bandjes met een enkele top 40 notitie de smaak bepalen.
Ik heb er geen probleem mee als er enkelen hiervan worden uitgenodigd, maar niet dat dit de overhand krijgt, en dat gevoel krijg ik de laatste jaren steeds meer....

Er zijn zoveel festivalwaardige bands en/of aanstormende talenten, waarom steeds die rommel ertussen?

Ik heb het nog niet over de 2020 editie, want hiervan zijn pas 6 namen bekend, maar ik voel de bui wel alweer hangen bij de namen die nog gaan komen....
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
wenteldave wrote:

Oasiss wrote:

wenteldave wrote:

koekdoos wrote:

Raskolnikov wrote:

Timmetje wrote:
Het is imo vrij logisch dat Pinkpop nu ze in hetzelfde weekend als Graspop zitten ze zich meer op de pop (en in mate) hiphopfans richten. Je zou wel gek zijn om met Graspoo te gaam concurreren om de rock en metalfans.

Daarbij zijn zowel Malone, Timberlake en RHCP wel meer dan hitjeskanonnen. Maar dat weet je zelf ook wel.

Het is soms echt bizar hoe sommige rock en metalfans zo closed minded voor andere genres en nieuwe acts kunnen zijn.


Je blijft aan de gang he met je belachelijke brede muzieksmaak
1f609.svg



Hij heeft wel gelijk als ik het baseer op mijzelf. Ik kan ook aardig moeilijk omgaan met de andere genres. Vooral dan wel de hiphop en dat soort genres. Ook nieuwe acts vinden binnen de metal gaat voor mij ook niet zo vanzelfsprekend. Maar denk dat metal en hiphop dan ook wel aardig uit elkaar ligt.


Discover Weekly op Spotify. Wil ik nog wel eens goed materiaal tegenkomen. Kan zelf ook niet tegen hip-hop of rap en alles wat daar op lijkt, als ik toch alles over een kam mag scheren. Zolang het gitaren heeft, ben je bij mij aan het goede adres.


Post Malone speelt gitaar.


Moet ik specifieker zijn?

Nee joh, is overduidelijk dat je weigert verder te kijken dan je neus lang is.

Dave is vrij open minded als het om muziek gaat! Post was gewoon z'n ding niet helemaal.

Met de comment van Ken kunnen we Timberlake iig bijna noteren. Balen.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
marcopoloo wrote:

Rockbeer wrote:

marcopoloo wrote:
Taylor Swift heeft aangegeven dat ze mogelijk al haar optredens in 2020 gaat cancellen


Waar heeft ze dit gedaan?


Twitter ze is in gevecht met haar nieuwe platenlabel

Gaat vooral om die documentaire en televisieoptredens, niet per se om haar concerttour toch?
Ja, volgens mij gaat het juist om wat dingen die ze in 2019 nog wilde doen en mag ze vanaf 2020 wel weer haar oude liedjes live spelen. Dus die tournee is volgens mij niet in gevaar.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.607
11.235
Nee joh, is overduidelijk dat je weigert verder te kijken dan je neus lang is.
Prima, joh. Dan houden we het daar maar op. Volgens mij geloof je me toch niet als ik zeg dat dat niet waar is.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Treffender dan dit had ik het niet kunnen zeggen.
De reden waarom ze trouwens die pop zooi op Pinkpop zetten, dat een status heeft bereikt met niet-popmuziek (hoe ironisch..), is omdat ze dan kunnen meeliften op de status van Pinkpop. Er is geen major compleet pop festival omdat ze weten dat dat niet zo goed zal verkopen dus proberen ze het te integreren op het grootste festival van Nederland.
Ik juich een pop headliner per jaar zeker toe, Kendrick Lamar, Ed Sheeran, Taylor Swift zouden allemaal prima zijn maar het nadeel met fanatiek vooruitstrevende muziekfans is dat je het nooit goed kan doen, de hele line up moet erop afgesteld worden om dan vervolgens alsnog naar BKS of DTRH te gaan. Ze stellen de Pinkpop line up nu af op de mensen die zo ergens anders heen gaan en niet op de hardcore Pinkpop fans als Dennis, dat is jammer.
Ik heb liever dat Pinkpop naar 45000 toeschouwers gaat en zichzelf niet verloochent en een Pinkpop line up neerzetten dan totaal omslaan in Pinktop40. Maar dat is mijn mening.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Volgens mij nog niet gemeld, maar Pinkpop sluit hier mooi op aan:

https://www.nme.com/news/music/comin-outta-cage-killers-announce-new-album-imploding-mirage-2020-uk-stadium-tour-2568231
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.240
4.516
Oasiss wrote:
Nee joh, is overduidelijk dat je weigert verder te kijken dan je neus lang is.

Prima, joh. Dan houden we het daar maar op. Volgens mij geloof je me toch niet als ik zeg dat dat niet waar is.

Excuses, ik ventileerde de kennelijke shortminded blik van sommigen hier op jou, moet ik niet doen.
Ik vind wel opmerkingen als "ik kan niet tegen hiphop en alles wat daarop lijkt" altijd een beetje moeilijk te verkroppen.
 

marcopoloo

Campingartiest
19 nov 2018
68
0
gesp wrote:

marcopoloo wrote:

Rockbeer wrote:

marcopoloo wrote:
Taylor Swift heeft aangegeven dat ze mogelijk al haar optredens in 2020 gaat cancellen


Waar heeft ze dit gedaan?


Twitter ze is in gevecht met haar nieuwe platenlabel


Gaat vooral om die documentaire en televisieoptredens, niet per se om haar concerttour toch?

Ja, volgens mij gaat het juist om wat dingen die ze in 2019 nog wilde doen en mag ze vanaf 2020 wel weer haar oude liedjes live spelen. Dus die tournee is volgens mij niet in gevaar.

Kijk even de insta story daar geeft ze duidelijk aan dat ze niet weet of ze wilt tour met Scooter als haar platenlabel
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.353
5.049
sledgehammer wrote:

gesp wrote:

marcopoloo wrote:

Rockbeer wrote:

marcopoloo wrote:
Taylor Swift heeft aangegeven dat ze mogelijk al haar optredens in 2020 gaat cancellen


Waar heeft ze dit gedaan?


Twitter ze is in gevecht met haar nieuwe platenlabel


Gaat vooral om die documentaire en televisieoptredens, niet per se om haar concerttour toch?


Ja, volgens mij gaat het juist om wat dingen die ze in 2019 nog wilde doen en mag ze vanaf 2020 wel weer haar oude liedjes live spelen. Dus die tournee is volgens mij niet in gevaar.

Kijk even de insta story daar geeft ze duidelijk aan dat ze niet weet of ze wilt tour met Scooter als haar platenlabel
Insta? Je zit in het Pinkpopforum hoor, heb je geen Hyves linkje?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Er is geen major compleet pop festival omdat ze weten dat dat niet zo goed zal verkopen

Nee hoor. Het tegenovergestelde.
De reden dat er geen major compleet popfestival is is omdat het te duur is om te realiseren.

https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2019/juni/Een-gedachte-experiment--Wat-als-Pinkpop-helemaal-voor-de-Pop-zou-gaan-.html

Daarnaast was Pinkpop dit jaar behoorlijk rockgericht.... en verkochten ze het (ondanks de jubileumfactor) niet uit.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Als je jouw kwaliteiten online zet en veel streams weet te krijgen, zijn er ongetwijfeld ook podia voor jou.

HAHAHAHAHA....ik had net echt een bizarre voorstelling in mijn hoofd :)
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Er is geen major compleet pop festival omdat ze weten dat dat niet zo goed zal verkopen

Nee hoor. Het tegenovergestelde.
De reden dat er geen major compleet popfestival is is omdat het te duur is om te realiseren.

https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2019/juni/Een-gedachte-experiment–Wat-als-Pinkpop-helemaal-voor-de-Pop-zou-gaan-.html

Daarnaast was Pinkpop dit jaar behoorlijk rockgericht…. en verkochten ze het (ondanks de jubileumfactor) niet uit.
Ja te duur, dus komen er geen mensen, dus niet winstgevend, dat is toch wat ik zeg? Het is niet rendabel dus dan maar op Pinkpop zetten in de hoop nieuwe fans te trekken.


 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Ging me meer om

Er is geen major compleet pop festival omdat ze weten dat dat niet zo goed zal verkopen

Een popfestival met goede headliners en het prijskaartje van Pinkpop verkoopt volgens mij zo uit.... en vandaaruit is het vrij logisch dat PP meer die kant op gaat.... (alhoewel ze met een grote K Pop band volgens mij voor de dubbele ticketprijs nog wel uitverkopen)

Al is Timberlake imo een aanfluiting als headliner.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Ging me meer om

Er is geen major compleet pop festival omdat ze weten dat dat niet zo goed zal verkopen

Een popfestival met goede headliners en het prijskaartje van Pinkpop verkoopt volgens mij zo uit…. en vandaaruit is het vrij logisch dat PP meer die kant op gaat…. (alhoewel ze met een grote K Pop band volgens mij voor de dubbele ticketprijs nog wel uitverkopen)

Al is Timberlake imo een aanfluiting als headliner.
Makkelijke vraag dit natuurlijk: waarom is het er dan niet? Omdat iets bekends met status gebruiken veel makkelijker is dan iets nieuws oprichten. En daarmee gaat Pinkpop waarvoor het bedoeld is ten onder en wordt het Pinktop40.
Heb er weer genoeg over gezegd hier, zal me weer eens wat meer gaan focussen op Rock Werchter. ;)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Maar Ruben, er is toch niemand die Pinkpop verplicht popmuziek te programmeren? Ze doen dat toch zelf? Mede ingegeven ongetwijfeld door het gegeven dat een festival dat enkel op rock gericht is (zoals zovelen hier dat graag zouden willen) niet voldoende kaarten verkoopt. Dus ofwel: kiezen voor een kleiner festival voor een specifieke doelgroep, of het aantal smaken uitbreiden om een van de grootste festivals van Nederland te blijven (wat ze nu proberen). Beide keuzes zijn legitiem wat mij betreft.

Overigens is het een drogredenering te stellen dat Pinkpop programmeert voor mensen die uiteindelijk naar andere festivals zoals BKS en DTRH gaan. Dat zou echt van een onvoorstelbare onkunde getuigen. Je brengt toch in kaart wie je doelgroep is en daar richt je je vervolgens op. Het merendeel van de doelgroepen van BKS en DTRH bereiken ze helemaal niet met de programmering van de laatste jaren. Al zijn er ongetwijfeld stukjes overlap, dat zie ik ook wel.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.240
4.516
Pet Shop Boys in mei naar Afas, lijkt me ook wel uitgesloten voor Pinkpop dan.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Ik heb wel een gevoel hier op dit forum dat het overgrote deel dat “spreekt”een publiek is dat zoekt naar een of ander popfestival en denkt dat pinkPOP hier ook voor staat of moet staan.
Hebben we al niet genoeg festivalletjes in Nederland waar je deze muziek kan bewonderen?

Pinkpop is van oudsher een gitarenfestival en/of alternatief muziekfestival. Geen festival waar zangers/zangeresjes/bandjes met een enkele top 40 notitie de smaak bepalen.
Ik heb er geen probleem mee als er enkelen hiervan worden uitgenodigd, maar niet dat dit de overhand krijgt, en dat gevoel krijg ik de laatste jaren steeds meer….

Er zijn zoveel festivalwaardige bands en/of aanstormende talenten, waarom steeds die rommel ertussen?

Ik heb het nog niet over de 2020 editie, want hiervan zijn pas 6 namen bekend, maar ik voel de bui wel alweer hangen bij de namen die nog gaan komen….

Je kunt ook stellen dat Pinkpop een festival is geweest dat al 50 jaar - soms misschien aan de late kant - met zijn tijd is meegegaan. Dat moet ook wel, anders besta je niet al zo lang.

Pinkpop heeft eerder een traditie van muziek die een breed en overwegend jong publiek aanspreekt. Met in de jaren '80 de opkomst van new wave, gedurende de jaren '90 programmering van grunge, hardrock, britpop en elektronische muziek, in de jaren '00 radiovriendelijke indierock en de laatste 10 jaar ook wel de grootste acts ter wereld. Daar zitten vaak gitaren bij, maar ook weer niet altijd (1999, 2005).

En tegenwoordig luistert de jeugd meer pop en hiphop. En komen de grootste artiesten en nieuwste sterren uit die categorie. Niet meer dan logisch dat Pinkpop met zijn tijd meegaat, zie dan ook niet zo'n trendbreuk met de geschiedenis van het festival.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Maar Ruben, er is toch niemand die Pinkpop verplicht popmuziek te programmeren? Ze doen dat toch zelf? Mede ingegeven ongetwijfeld door het gegeven dat een festival dat enkel op rock gericht is (zoals zovelen hier dat graag zouden willen) niet voldoende kaarten verkoopt. Dus ofwel: kiezen voor een kleiner festival voor een specifieke doelgroep, of het aantal smaken uitbreiden om een van de grootste festivals van Nederland te blijven (wat ze nu proberen). Beide keuzes zijn legitiem wat mij betreft.

Overigens is het een drogredenering te stellen dat Pinkpop programmeert voor mensen die uiteindelijk naar andere festivals zoals BKS en DTRH gaan. Dat zou echt van een onvoorstelbare onkunde getuigen. Je brengt toch in kaart wie je doelgroep is en daar richt je je vervolgens op. Het merendeel van de doelgroepen van BKS en DTRH bereiken ze helemaal niet met de programmering van de laatste jaren. Al zijn er ongetwijfeld stukjes overlap, dat zie ik ook wel.
Ja dat is ook zo, en ik ben voor de keuze om dan kleiner te worden en je eigen identiteit te behouden, maar zo sta ik er in.
Met betrekking tot BKS en DTRH bedoel ik, de mensen hier op het forum die blij zijn met Post Malone verruilen Pinkpop denk ik eerder voor een BKS als daar een Nick Cave, Arcade Fire of Radiohead, The National staat en degene die niet blij zijn met Post Malone, zoals Dennis bijvoorbeeld, zouden met een standaard Pinkpop line up zoals 2018 (2 grote rock acts en een frisse pop naam) allang content zijn. Dat jaar veekocht ook geweldig natuurlijk. Het is niet voor niks dat 2014 met The Stones en Metallica voor velen een hoogtepunt is en een show van Bieber alleen tienermeisjes een leuke avond heeft bezorgd. En wat betreft een Bruno Mars dan, dat is zeker leuk, niks mis mee, 1 zo'n headliner per editie heeft mijn voorkeur, maar krijgt geen status als de optredens van RHCP, Pearl Jam, Muse in de geschiedenis van Pinkpop.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken