Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
PJ wrote:
The Killers op de zondag, dat lijkt me beter……

Echt? Lijkt me dat Pinkpop nog een grote kraker nodig heeft met die derde. Post Malone is groot, maar die fans moeten nog tot op dat festivalterrein geraken denk ik. Ik vind het vet dat ze hem durven neerzetten, maar het kan ook wel. En RHCP is ook niet echt van de A-klasse. Heb je echt nog een ‘ster’headliner nodig. Dat is The Killers toch niet echt, integendeel.

Natuurlijk zie ik ook liever Pearl Jam Metallica Springsteen Muse AC/DC of Coldplay maar dat gaat allemaal niet gebeuren vrees ik. En als ik dan mag kiezen tussen Justin Timberlake Robbie Williams of The Killers kies ik de laatste..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ben wel benieuwd wanneer er weer namen bekend gemaakt worden. Op basis van wat er nu bekend is ga ik nog even afwachten.
Het is nog vroeg….
t is na 1 uur 's middags?

Kaartverkoop is volgende week.
Zou kunnen dat volgende week nog eerst een worp komt, misschien wel met de zondag headliner.

Maar dat het affiche compleet is volgende week, daar geloof ik niets van.
Ik zou na de start voorverkoop toch echt nog iets overlaten om in de maanden en weken nadien nog af en toe met een nieuwtje te komen.
Tenminste, kan me voorstellen dat ze nog geregeld willen teasen in de komende maanden, zeker in de eerste 2 weken na de vvk!!
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Justin Timberlake is imo een mooie optie voor Pinkpop. Nette back catalogue. Veel uitgebreider dan Robbie Williams vind ik. Ook nog afgelopen jaren een wereldhit gescoord, dat is bij Robbie wel anders.
The Killers zijn op het Europese vasteland geen headliner meer. Hoogstens in een constructie. Laatste keer Pinkpop ook niet zoveel volk op hun dag als ik het goed heb.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.651
mattman wrote:

PJ wrote:
The Killers op de zondag, dat lijkt me beter……


Echt? Lijkt me dat Pinkpop nog een grote kraker nodig heeft met die derde. Post Malone is groot, maar die fans moeten nog tot op dat festivalterrein geraken denk ik. Ik vind het vet dat ze hem durven neerzetten, maar het kan ook wel. En RHCP is ook niet echt van de A-klasse. Heb je echt nog een ‘ster’headliner nodig. Dat is The Killers toch niet echt, integendeel.

Natuurlijk zie ik ook liever Pearl Jam Metallica Springsteen Muse AC/DC of Coldplay maar dat gaat allemaal niet gebeuren vrees ik. En als ik dan mag kiezen tussen Justin Timberlake Robbie Williams of The Killers kies ik de laatste..

Oh, da's dan een smaak ding denk ik. Van die drie namen zou ik The Killers maar als laatste kiezen. Die waren op RW18 gene vette.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.651
Natuurlijk zie ik ook liever Pearl Jam Metallica Springsteen Muse AC/DC of Coldplay maar dat gaat allemaal niet gebeuren vrees ik. En als ik dan mag kiezen tussen Justin Timberlake Robbie Williams of The Killers kies ik de laatste..

Oh, da's dan een smaak ding denk ik. Van die drie namen zou ik The Killers maar als laatste kiezen. Die waren op RW18 gene vette.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
PJ wrote:

mattman wrote:

PJ wrote:
The Killers op de zondag, dat lijkt me beter……


Echt? Lijkt me dat Pinkpop nog een grote kraker nodig heeft met die derde. Post Malone is groot, maar die fans moeten nog tot op dat festivalterrein geraken denk ik. Ik vind het vet dat ze hem durven neerzetten, maar het kan ook wel. En RHCP is ook niet echt van de A-klasse. Heb je echt nog een ‘ster’headliner nodig. Dat is The Killers toch niet echt, integendeel.


Natuurlijk zie ik ook liever Pearl Jam Metallica Springsteen Muse AC/DC of Coldplay maar dat gaat allemaal niet gebeuren vrees ik. En als ik dan mag kiezen tussen Justin Timberlake Robbie Williams of The Killers kies ik de laatste..

Oh, da’s dan een smaak ding denk ik. Van die drie namen zou ik The Killers maar als laatste kiezen. Die waren op RW18 gene vette.

Als The Killers zo'n show kunnen neerzetten als op Glastonbury dit jaar, dan is het een geweldige headliner voor Pinkpop. En met het nieuwe album op komst zijn ze ook nog eens actueel.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
de eerste stort reakties met aandacht gelezen. Wat waren de verwachtingen hoog en dacht zelf echt dat Coldplay zou komen. De RHCP prima headliner maar daarna Post Moloot..... Goed mijn neefje en nichtje van 12 en 15 jaar vinden hem geweldig maar ik had er nog nooit van gehoord. Mocht de zondag Justin Timberlake komen dan vind ik dat wel een goede zet. Het zou een topdag zijn wanneer the Killers en/of Greta van Fleet als sub geprogrammeerd worden. Wat was GvF geweldig afgelopen dinsdag!!

Nu ben ik ook van de oudere generatie maar opnieuw FF of PJ gaat vervelen. Denk zelf dat Timberlake best wel eens kan verrassen zoals Bruno Mars. Heb ik ook niks mee maar zijn optreden was zeker vermakelijk. Het is goed van Pinkpop dat ze aandurven om nieuwe acts te boeken. Iedereen die klaagt dat ze meer ouwe rotten willen zien hebben een uitstekend alternatief: Bospop. Extra dag met Iron Maiden is niks mis mee.

Het zou wel eens van de laaste keren worden dat ik Pinkpop drie dagen bezoek. Misschien volgend jaar nog een keer alle gouwe ouwen zoals Pearl Jam, Metallica, Rammstein, Bruce Sprinsteen en alle anderen die afgelopen 193 pagina's voorbij zijn gekomen maar het ziet er naar uit dat het nu RHCP-PM-JT gaat worden.

Wat een verschil......
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
mattman wrote:

PJ wrote:

mattman wrote:

PJ wrote:
The Killers op de zondag, dat lijkt me beter……


Echt? Lijkt me dat Pinkpop nog een grote kraker nodig heeft met die derde. Post Malone is groot, maar die fans moeten nog tot op dat festivalterrein geraken denk ik. Ik vind het vet dat ze hem durven neerzetten, maar het kan ook wel. En RHCP is ook niet echt van de A-klasse. Heb je echt nog een ‘ster’headliner nodig. Dat is The Killers toch niet echt, integendeel.


Natuurlijk zie ik ook liever Pearl Jam Metallica Springsteen Muse AC/DC of Coldplay maar dat gaat allemaal niet gebeuren vrees ik. En als ik dan mag kiezen tussen Justin Timberlake Robbie Williams of The Killers kies ik de laatste..


Oh, da’s dan een smaak ding denk ik. Van die drie namen zou ik The Killers maar als laatste kiezen. Die waren op RW18 gene vette.

Als The Killers zo’n show kunnen neerzetten als op Glastonbury dit jaar, dan is het een geweldige headliner voor Pinkpop. En met het nieuwe album op komst zijn ze ook nog eens actueel.

Ben alleen bang dat je die hele ambiance niet op Pinkpop krijgt. Verder mogen the Killers van mij altijd komen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.651
Als The Killers zo’n show kunnen neerzetten als op Glastonbury dit jaar, dan is het een geweldige headliner voor Pinkpop. En met het nieuwe album op komst zijn ze ook nog eens actueel.

Daarvoor moet je echt naar Engeland denk ik. Alleen daar verkopen die nog een stadion uit. Hier zijn ze gewoon een kleine headliner voor een festival als PP.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
ikke wrote:
Kiss gaat in 2020 ook in Europa touren, waarbij Nederland tot nu toe wordt overgeslagen. Een Sub- voor Pinkpop?

staan de 20e in noorwegen en spelen geen 2 dagen na elkaar
Afgezien daarvan is het ego van Paul Stanley en Gene Simmons volgens mij ook veel te groot om te subben. Die accepteren niets minder dan een headlinepositie (wat op Pinkpop voor die band geen reële plek is).
 

marthian80

Campingartiest
1 okt 2019
56
0
Je kunt ook stellen dat Pinkpop een festival is geweest dat al 50 jaar – soms misschien aan de late kant – met zijn tijd is meegegaan. Dat moet ook wel, anders besta je niet al zo lang.

Pinkpop heeft eerder een traditie van muziek die een breed en overwegend jong publiek aanspreekt. Met in de jaren ’80 de opkomst van new wave, gedurende de jaren ’90 programmering van grunge, hardrock, britpop en elektronische muziek, in de jaren ’00 radiovriendelijke indierock en de laatste 10 jaar ook wel de grootste acts ter wereld. Daar zitten vaak gitaren bij, maar ook weer niet altijd (1999, 2005).

En tegenwoordig luistert de jeugd meer pop en hiphop. En komen de grootste artiesten en nieuwste sterren uit die categorie. Niet meer dan logisch dat Pinkpop met zijn tijd meegaat, zie dan ook niet zo’n trendbreuk met de geschiedenis van het festival.

Vroegah in de jaren 90 luisterde het grootste gedeelte van "De jeugd" ook naar popmuziek (waaronder hiphop) en waren er ook grote artiesten uit die categorie. Maar toen had je op festival gebied alleen Pinkpop en Lowlands dus toen kon Pinkpop zich nog richten op de alternatieve muziek want er waren geen andere festivals die dat ook deden. Nu is de festivalmarkt enorm verzadigd en maakt Pinkpop de keuze om met grote artiesten zoveel mogelijk mensen te trekken en laten ze de alternatieve muziek aan andere festivals over.

Ik klink wat negatief maar ik heb het idee dat het Pinkpop geen donder uitmaakt welk genre de grote headliner vertegenwoordigd, zolang er maar veel mensen op af komen. En helaas zijn er de laatste 15 jaar geen nieuwe enorme rockbands opgestaan van het kaliber Metallica, Foo Fighters of Rammstein. Dus als je namen zoals Post Malone en Timberlake niet trekt dan denk ik dat je beter elders kunt gaan kijken (Graspop?) want het zal in de toekomst niet anders worden. Het muziek aanbod is tegenwoordig zo enorm groot en zo gemakkelijk te consumeren dat het erg lastig is voor nieuwe alternatieve rockbands om zo groot te worden als bijvoorbeeld Foo Fighters. Popartiesten lukt het nog wel om een grote fanbase te vergaren, vooral dankzij goede marketing en een combinatie van uiterlijk/image/podium presentatie.

Tenminste, dat denk ik dit is allemaal niet op feiten gebaseerd.. ;)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik denk dat de strategie voor dit jaar wat anders is. We nemen gewoon wat "minder dure" headliners en zorgen voor een wat mooiere breedte in het programma. Zo een beetje wat er vorig jaar ook stond in de breedte; dat was sinds 2014 niet echt meer gebeurt.

Laten we het gehele affiche eens afwachten. Ik denk dat het nog wel eens kan verrassen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158
RHCP - Post Malone - The Killers zou wel een mooi rijtje zijn. Liever die laatste dan Timberlake. Dan een fatsoenlijk dagprogramma en het is de moeite wel waard. Al was €200,- voor dit rijtje headliners een mooiere prijs geweest dan €240,-.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik heb helemaal niks met The Killers, net zoals ik niks heb met Editors, FATM of KOL. Ik zou JT een leuke originele headliner vinden.

Wel moet het dagprogramma me ook aanspreken maar ik denk dat dat wel goed komt in 2020. Ik heb behoorlijk wat hoop dat we wat jong bloed zien spelen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Zullen we alvast een Pinkpop 2021 topic aanmaken? Ik mis de discussie tussen Dennis en Timmetje of Iron Maiden of 21 Pilots meer headlinewaardig zijn voor Pinkpop. Om er vervolgens achter te komen dat ze het beide niet zijn maar Post Malone wel :lol:
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158
Als ik het goed heb hadden we in het begin van dit topic nog een discussie of Post Malone wel headlinerwaardig was. :wink:

Ik val wel van mijn stoel als nou ineens die zondag headliner wél Neil Young blijkt te zijn. :lol:

Edit. Even Gegooglet en het bleek in het 2019 topic te zijn.
Met het oog op dit jaar best hilarisch: https://forum.festileaks.com/forums/topic/pinkpop-2019-nieuws-en-geruchten/page/233
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken