Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Zijn er geen openminded publiek meer onder de ouderen van tegenwoordig?
Goeie counter! Ik probeer het wel te zijn, maar als ik dit soort hitjes hoor op Radio 2 (ze draaien soms wel deze muziek) word ik er dusdanig duizelig van dat hij echt af moet. Ik kan gewoon heel slecht tegen autotunes en door de computer bedachte instrumenten eronder.

Om deze reden vind ik powermetal meestal ook maar kut. Als ik naar een optreden ga, moet het gewoon live zijn! Geen autotune die zo’n beetje alles overneemt, geen computer geanimeerde geluidjes door de CD. Gewoon bandleden die 100% van het geluid produceren! Een achtergrondbandje vind ik niet zo heel erg, maar het moet wel echt zijn. Een act als Post Malone neemt bijvoorbeeld zijn hele studio mee het podium op. Zo kan ik het ook.

Indiaantje89 wrote:

Goeie counter! Ik probeer het wel te zijn, maar als ik dit soort hitjes hoor op Radio 2 (ze draaien soms wel deze muziek) word ik er dusdanig duizelig van dat hij echt af moet. Ik kan gewoon heel slecht tegen autotunes en door de computer bedachte instrumenten eronder.

Om deze reden vind ik powermetal meestal ook maar kut. Als ik naar een optreden ga, moet het gewoon live zijn! Geen autotune die zo’n beetje alles overneemt, geen computer geanimeerde geluidjes door de CD. Gewoon bandleden die 100% van het geluid produceren! Een achtergrondbandje vind ik niet zo heel erg, maar het moet wel echt zijn. Een act als Post Malone neemt bijvoorbeeld zijn hele studio mee het podium op. Zo kan ik het ook.
Je hoeft het niet leuk te vinden hoor. Dat vraagt niemand van je, maar gun de gene die het wel leuk vinden ook wat.

Indiaantje89 wrote:

Ik betwijfel of jij, of wie hier dan ook, het ook kan.

Yannick wrote:
Dit topic gaat zo snel dat je niet één dag mysterieus kan wezen met een scoop want de volgende dag is Ken er alweer om ‘m te bloot te leggen.
1f606.svg

Niet bepaald :D.
Oof, nou. Je houd me op 't puntje van m'n stoel, Indiaan!

Ik gun iedereen zijn muzieksmaak. Ik geef alleen maar aan dat Pinkpop de afgelopen jaren al is verpopt door voortdurend 1 headlinerpositie te laten invullen door hitjeskanonnen. Het heeft er nu alle schijn van dat het dit jaar twee keer gaat zijn. Wanneer worden acts als Disturbed, Deftones en RHCP helemaal niet meer geboekt? Passen er niet echt goed meer tussen.

De tijd dat Pinkpop voor alles wat had, zou wel voorbij zijn met twee popmuzikanten als headliners van de zaterdag en de zondag. Het is ook geen incident, want die Justin Bieber werd ook nog telkens opgevolgd. Ik verwacht dat de verdeling de komende jaren 2/3 pop/hitjeskanon wordt en dat ze op een gegeven moment overstappen naar 100%. Dit uiteraard mede ingegeven door het feit dat ze tegelijk met Graspop gaan zitten, dat op zijn beurt juist weer wat meer mainstream begint te boeken de laatste jaren.

Aan de andere kant zie ik ook dat een festival als Fortarock dood is. Dan hoop ik als gitaarliefhebber gewoon dat Pinkpop ook wat deze kant opgaat, maar kennelijk heeft MOJO het rock- en metalpubliek opgegeven.

Ach, ze zullen het wel merken. Het overgrote deel van het publiek zal de dag voor de Main Stage gaan bivakkeren in afwachting van hun hitjesidool, en met een beetje geluk bestellen ze zich een cola en een frietje.

Hier wel......Qua muziek hou ik er wel van om eens andere dingen te beluisteren (dank u Spotify/torrents).

Persoonlijk heb ik ook niets met het argument dat alle muziek op een podium daadwerkelijk ter plekke met "echte" instrumenten moet worden gemaakt.
Het gaat mij uiteindelijk onder de streep om de beleving: wat hoor ik (en in iets mindere mate wat zie ik).
Hoe het geproduceerd is me eigenlijk redelijk om het even, al kan ik echt wel genieten van bijvoorbeeld goed gitaarspel of een machtige bassist.
Maar ik zie computers ook gewoon als instrumenten. Ik heb in ieder geval het onderscheid tussen "traditionele" instrumenten en "nieuwe" technieken helemaal losgelaten. Al in de jaren 90 genoten we toch al van acts als Chemical Brothers, Prodigy, Underworld en Faithless? Dat werd toch ook niet allemaal live gespeeld.
Al is dar natuurlijk helemaal persoonlijk. Dat besef ik.

Ik betwijfel soms of hier wel iedereen ooit is een concert van Post malone hebben Gezien (op YouTube of een concert). hij doet het meeste gewoon live en zonder auto tune. En ja, hij gebruikt zijn liedjes op de achtergrond maar hij zingt daar boven uit en gewoon live. Ik denk en hoop dat de meeste hier tijdens zijn show verrasd gaan worden over zijn kunnen. Ik denk dat er nog een mooie rock naam die dag komt om iedereen tevreden te houden.

Het is imo vrij logisch dat Pinkpop nu ze in hetzelfde weekend als Graspop zitten ze zich meer op de pop (en in mate) hiphopfans richten. Je zou wel gek zijn om met Graspop te gaan concurreren om de rock en metalfans.

Daarbij zijn zowel Malone, Timberlake en RHCP wel meer dan hitjeskanonnen. Maar dat weet je zelf ook wel.

Het is soms echt bizar hoe sommige rock en metalfans zo closed minded voor andere genres en nieuwe acts kunnen zijn. Die opmerkingen over het frietje en cola en het zelf ook wel kunnen doen gaan echt nergens over.

Het is imo vrij logisch dat Pinkpop nu ze in hetzelfde weekend als Graspop zitten ze zich meer op de pop (en in mate) hiphopfans richten. Je zou wel gek zijn om met Graspoo te gaam concurreren om de rock en metalfans.

Daarbij zijn zowel Malone, Timberlake en RHCP wel meer dan hitjeskanonnen. Maar dat weet je zelf ook wel.

Het is soms echt bizar hoe sommige rock en metalfans zo closed minded voor andere genres en nieuwe acts kunnen zijn.

Je blijft aan de gang he met je belachelijke brede muzieksmaak ;-)

Taylor Swift heeft aangegeven dat ze mogelijk al haar optredens in 2020 gaat cancellen

Wait, whut?
Bron?

Al in de jaren 90 genoten we toch al van acts als Chemical Brothers, Prodigy, Underworld en Faithless? Dat werd toch ook niet allemaal live gespeeld.

Ben zelf nooit echt wild geweest van acts als deze, misschien een stuk om de reden die je noemt.

Maar volg snap ik je punt helemaal. Een Muse heeft ook bijzonder veel op tape staan wanneer ze performen. En ik heb nog nooit een rij violen op het podium zien staan terwijl Coldplay Viva La Vida speelt, terwijl dat toch het hoofdinstrument is dat nummer...

Ik gun iedereen zijn muzieksmaak. Ik geef alleen maar aan dat Pinkpop de afgelopen jaren al is verpopt door voortdurend 1 headlinerpositie te laten invullen door hitjeskanonnen. Het heeft er nu alle schijn van dat het dit jaar twee keer gaat zijn. Wanneer worden acts als Disturbed, Deftones en RHCP helemaal niet meer geboekt? Passen er niet echt goed meer tussen.

De tijd dat Pinkpop voor alles wat had, zou wel voorbij zijn met twee popmuzikanten als headliners van de zaterdag en de zondag. Het is ook geen incident, want die Justin Bieber werd ook nog telkens opgevolgd. Ik verwacht dat de verdeling de komende jaren 2/3 pop/hitjeskanon wordt en dat ze op een gegeven moment overstappen naar 100%. Dit uiteraard mede ingegeven door het feit dat ze tegelijk met Graspop gaan zitten, dat op zijn beurt juist weer wat meer mainstream begint te boeken de laatste jaren.

Aan de andere kant zie ik ook dat een festival als Fortarock dood is. Dan hoop ik als gitaarliefhebber gewoon dat Pinkpop ook wat deze kant opgaat, maar kennelijk heeft MOJO het rock- en metalpubliek opgegeven.

Ach, ze zullen het wel merken. Het overgrote deel van het publiek zal de dag voor de Main Stage gaan bivakkeren in afwachting van hun hitjesidool, en met een beetje geluk bestellen ze zich een cola en een frietje.
Er is een tied van komen en er is een tied van gaan.

Ik snap dat het soms pijnlijk kan zien dat de tijd niet altijd veranderd zoals wij willen. Maar misschien moet je dan maar eens bedenken of er geen andere alternatieven voor je zijn.

Pop is ook niet altijd mijn ding (al zit er wel verschil in artiest A en artiest B). Maar genoeg andere evenementen en optredens die wel beter in je straatje vallen. Je hebt nu misschien een leeftijd om meer geld te spenderen. Zoek eens een evenement op in het buitenland, de wereld ligt nog voor je open ;).

Totaal offtopic (sorry Stefan! :lol: ) maar wat is die Scooter Braun een ongelofelijk kinderachtige kloothommel zeg....

Timmetje wrote:
Het is imo vrij logisch dat Pinkpop nu ze in hetzelfde weekend als Graspop zitten ze zich meer op de pop (en in mate) hiphopfans richten. Je zou wel gek zijn om met Graspoo te gaam concurreren om de rock en metalfans.

Het is soms echt bizar hoe sommige rock en metalfans zo closed minded voor andere genres en nieuwe acts kunnen zijn.

Je blijft aan de gang he met je belachelijke brede muzieksmaak
1f609.svg

Hij heeft wel gelijk als ik het baseer op mijzelf. Ik kan ook aardig moeilijk omgaan met de andere genres. Vooral dan wel de hiphop en dat soort genres. Ook nieuwe acts vinden binnen de metal gaat voor mij ook niet zo vanzelfsprekend. Maar denk dat metal en hiphop dan ook wel aardig uit elkaar ligt.

Ik zou weleens een ongecensureerd interview met Jan Smeets willen zien. Die man geeft z’n hele leven alles voor zijn favoriete festival en ziet nu dat buiten zijn macht om zijn hele festival wordt verpopt.

Ik kan gewoon Pinkpop vermijden, maar dat is voor Mr. Pinkpop natuurlijk heel anders. Hij laat altijd doorschemeren net als ik niet open te staan voor popacts, als headliner, dus dan gun ik hem ook gewoon een waardig afscheid.

Of ze kunnen dit zien als een opportuniteit en eens nadenken over een soort mobiele bar (niet zoals de drankmannetjes en vrouwtjes op Werchter), of order en delivery.
Voor alles zal wel een oplossing zijn ;-)

Users who are viewing this thread