Rockbeer wrote:
Ik gun iedereen zijn muzieksmaak. Ik geef alleen maar aan dat Pinkpop de afgelopen jaren al is verpopt door voortdurend 1 headlinerpositie te laten invullen door hitjeskanonnen. Het heeft er nu alle schijn van dat het dit jaar twee keer gaat zijn. Wanneer worden acts als Disturbed, Deftones en RHCP helemaal niet meer geboekt? Passen er niet echt goed meer tussen.
De tijd dat Pinkpop voor alles wat had, zou wel voorbij zijn met twee popmuzikanten als headliners van de zaterdag en de zondag. Het is ook geen incident, want die Justin Bieber werd ook nog telkens opgevolgd. Ik verwacht dat de verdeling de komende jaren 2/3 pop/hitjeskanon wordt en dat ze op een gegeven moment overstappen naar 100%. Dit uiteraard mede ingegeven door het feit dat ze tegelijk met Graspop gaan zitten, dat op zijn beurt juist weer wat meer mainstream begint te boeken de laatste jaren.
Aan de andere kant zie ik ook dat een festival als Fortarock dood is. Dan hoop ik als gitaarliefhebber gewoon dat Pinkpop ook wat deze kant opgaat, maar kennelijk heeft MOJO het rock- en metalpubliek opgegeven.
Ach, ze zullen het wel merken. Het overgrote deel van het publiek zal de dag voor de Main Stage gaan bivakkeren in afwachting van hun hitjesidool, en met een beetje geluk bestellen ze zich een cola en een frietje.
Er is een tied van komen en er is een tied van gaan.
Ik snap dat het soms pijnlijk kan zien dat de tijd niet altijd veranderd zoals wij willen. Maar misschien moet je dan maar eens bedenken of er geen andere alternatieven voor je zijn.
Pop is ook niet altijd mijn ding (al zit er wel verschil in artiest A en artiest B). Maar genoeg andere evenementen en optredens die wel beter in je straatje vallen. Je hebt nu misschien een leeftijd om meer geld te spenderen. Zoek eens een evenement op in het buitenland, de wereld ligt nog voor je open
.