Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Dan had hij misschien dit jaar tijdens het jubileumjaar met The Cure, Lenny Kravitz en Fleetwood Mac en de laatste keer Paradiso afscheid moeten nemen....

Maar ff serieus: Ook Smeets weet heus wel dat je vernieuwen moet om te kunnen blijven bestaan en dat in hetzelfde weekend als Graspop zitten minder rock en metal betekent. En waar hebben we het over. Dit is 1 jaar en Timberlake is nog niet eens bevestigd.

Ook dat is een nonargument in deze discussie imo....
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.489
3.648
Rockbeer wrote:
Ik gun iedereen zijn muzieksmaak. Ik geef alleen maar aan dat Pinkpop de afgelopen jaren al is verpopt door voortdurend 1 headlinerpositie te laten invullen door hitjeskanonnen. Het heeft er nu alle schijn van dat het dit jaar twee keer gaat zijn. Wanneer worden acts als Disturbed, Deftones en RHCP helemaal niet meer geboekt? Passen er niet echt goed meer tussen.

De tijd dat Pinkpop voor alles wat had, zou wel voorbij zijn met twee popmuzikanten als headliners van de zaterdag en de zondag. Het is ook geen incident, want die Justin Bieber werd ook nog telkens opgevolgd. Ik verwacht dat de verdeling de komende jaren 2/3 pop/hitjeskanon wordt en dat ze op een gegeven moment overstappen naar 100%. Dit uiteraard mede ingegeven door het feit dat ze tegelijk met Graspop gaan zitten, dat op zijn beurt juist weer wat meer mainstream begint te boeken de laatste jaren.

Aan de andere kant zie ik ook dat een festival als Fortarock dood is. Dan hoop ik als gitaarliefhebber gewoon dat Pinkpop ook wat deze kant opgaat, maar kennelijk heeft MOJO het rock- en metalpubliek opgegeven.

Ach, ze zullen het wel merken. Het overgrote deel van het publiek zal de dag voor de Main Stage gaan bivakkeren in afwachting van hun hitjesidool, en met een beetje geluk bestellen ze zich een cola en een frietje.

Er is een tied van komen en er is een tied van gaan.

Ik snap dat het soms pijnlijk kan zien dat de tijd niet altijd veranderd zoals wij willen. Maar misschien moet je dan maar eens bedenken of er geen andere alternatieven voor je zijn.

Pop is ook niet altijd mijn ding (al zit er wel verschil in artiest A en artiest B). Maar genoeg andere evenementen en optredens die wel beter in je straatje vallen. Je hebt nu misschien een leeftijd om meer geld te spenderen. Zoek eens een evenement op in het buitenland, de wereld ligt nog voor je open ;).
Ja dat is makkelijk, dat valt natuurlijk net zo goed compleet andersom te stellen.
Waarom moet Pinkpop zich aanpassen en niet de mensen die klaar zijn met de line up van Pinkpop??
Post Malone kan toch veel beter op Wooh Hah staan waar alle mensen die nu een dagkaartje puur voor hem ,en niks met Pinkpop hebben, kopen zich waarschijnlijk een heel weekend kunnen vermaken?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Taylor Swift heeft aangegeven dat ze mogelijk al haar optredens in 2020 gaat cancellen

Je zal d'r maar geboekt hebben.

Ik heb dat Scooter Braun ding even gelezen maar dan ben je toch een ontzettende eikel. Aan de andere kant is het ook niet erg slim van TS dat ze niet de rechten bezit van haar eigen muziek. (maar goed, is natuurlijk niet bekend hoe en wat.)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Jan Smeets mag trots zijn op wat hij heeft bereikt. Hij heeft een langlopend festival neergezet van formaat. Maar we moeten het ook niet overdrijven. Hij is altijd de drijvende kracht geweest en een enorm boegbeeld (wat hij zelf ook heel graag wilde, denk ik dan), maar ook hij kan niet tegenhouden dat tijden veranderen. Een festival is bovendien meer dan één persoon alleen. En het is ook geen persoonlijk feestje voor hem: Pinkpop is gewoon een commercieel festival waarvan hij hoopt dat er zoveel mogelijk kaarten worden verkocht.

En volgens mij zijn zijn interviews altijd al redelijk ongecensureerd hoor. Als iemand met verstand van communicatie en p.r. zou meedenken, zouden een hoop uitspraken uit het verleden echt wel geschrapt zijn.

Als hij er echt niet (meer) achterstaat, dan moet hij terugtreden of de programmering zelf gaan verzorgen. Of op kleinere schaal een festival gaan maken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Na die laatste plaat is Post Malone trouwens sowieso meer een Pinkpop dan een Woohah act....
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.206
505
Ik denk dat JT onderschat wordt. Maar goed..er is niks bekend..misschien wordt er wel een toffe co-constructie bedacht

Denk ook dat Timberlake inderdaad wat wordt onderschat hier, heeft inmiddels toch wel het oeuvre voor een headlineshow.

Maar boek hem dan met een nieuw album op zak of bij een nieuwe tour en niet 2 - 3 jaar daarna, nota bene nadat hij al verschillende keren in Nederland is geweest.



 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
Pinkpop moet zich aanpassen omdat het waarschijnlijk ook nog een 60-jarig jubileum wil.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Dan had hij misschien dit jaar tijdens het jubileumjaar met The Cure, Lenny Kravitz en Fleetwood Mac en de laatste keer Paradiso afscheid moeten nemen….

Maar ff serieus: Ook Smeets weet heus wel dat je vernieuwen moet om te kunnen blijven bestaan en dat in hetzelfde weekend als Graspop zitten minder rock en metal betekent. En waar hebben we het over. Dit is 1 jaar en Timberlake is nog niet eens bevestigd.

Ook dat is een nonargument in deze discussie imo….
Eens, anders staan er enkel nog klapperende kunstgebitjes op het podium. Dat willen we ook weer niet. Nu is de huidige koers waar de jongeren naar luisteren ook niet mijn ding, Post Malone vind ik nog wel "ok" maar ook niet heel bijzonder. Dus ik ga lekker naar Clapton, en een dagje naar Graspop om toch nog een keer Deep Purple te kunnen zien. Maar hoop wel weer wat talent te spotten op BKS en Lowlands.

En wie weet hebben over 5 á 10 jaar weer 3 nieuwe Metallica's rondlopen. De muziek industry is nog al een rollercoaster. Van Glamrock, naar Punk, naar Pop Punk, naar Rap, naar Electro, naar Pop... 10 jaar geleden stond heel de Benelux nog te jumpen.

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Ken:

But more than one source have confirmed to me that JT is the sunday headliner of Pinkpop.

My guess is that he will play Coachella (he was supposed to last year) and bring this festivalshow to Europe next summer. Perfect fit for Hyde Park, Glastonbury, Roskilde.

Mag er inderdaad wel wat van de kaartprijzen af.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.604
Raskolnikov wrote:

Timmetje wrote:
Het is imo vrij logisch dat Pinkpop nu ze in hetzelfde weekend als Graspop zitten ze zich meer op de pop (en in mate) hiphopfans richten. Je zou wel gek zijn om met Graspoo te gaam concurreren om de rock en metalfans.

Daarbij zijn zowel Malone, Timberlake en RHCP wel meer dan hitjeskanonnen. Maar dat weet je zelf ook wel.

Het is soms echt bizar hoe sommige rock en metalfans zo closed minded voor andere genres en nieuwe acts kunnen zijn.


Je blijft aan de gang he met je belachelijke brede muzieksmaak
1f609.svg


Hij heeft wel gelijk als ik het baseer op mijzelf. Ik kan ook aardig moeilijk omgaan met de andere genres. Vooral dan wel de hiphop en dat soort genres. Ook nieuwe acts vinden binnen de metal gaat voor mij ook niet zo vanzelfsprekend. Maar denk dat metal en hiphop dan ook wel aardig uit elkaar ligt.
Discover Weekly op Spotify. Wil ik nog wel eens goed materiaal tegenkomen. Kan zelf ook niet tegen hip-hop of rap en alles wat daar op lijkt, als ik toch alles over een kam mag scheren. Zolang het gitaren heeft, ben je bij mij aan het goede adres.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
koekdoos wrote:

Raskolnikov wrote:

Timmetje wrote:
Het is imo vrij logisch dat Pinkpop nu ze in hetzelfde weekend als Graspop zitten ze zich meer op de pop (en in mate) hiphopfans richten. Je zou wel gek zijn om met Graspoo te gaam concurreren om de rock en metalfans.

Daarbij zijn zowel Malone, Timberlake en RHCP wel meer dan hitjeskanonnen. Maar dat weet je zelf ook wel.

Het is soms echt bizar hoe sommige rock en metalfans zo closed minded voor andere genres en nieuwe acts kunnen zijn.


Je blijft aan de gang he met je belachelijke brede muzieksmaak
1f609.svg



Hij heeft wel gelijk als ik het baseer op mijzelf. Ik kan ook aardig moeilijk omgaan met de andere genres. Vooral dan wel de hiphop en dat soort genres. Ook nieuwe acts vinden binnen de metal gaat voor mij ook niet zo vanzelfsprekend. Maar denk dat metal en hiphop dan ook wel aardig uit elkaar ligt.

Discover Weekly op Spotify. Wil ik nog wel eens goed materiaal tegenkomen. Kan zelf ook niet tegen hip-hop of rap en alles wat daar op lijkt, als ik toch alles over een kam mag scheren. Zolang het gitaren heeft, ben je bij mij aan het goede adres.

Post Malone speelt gitaar.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.604
wenteldave wrote:

koekdoos wrote:

Raskolnikov wrote:

Timmetje wrote:
Het is imo vrij logisch dat Pinkpop nu ze in hetzelfde weekend als Graspop zitten ze zich meer op de pop (en in mate) hiphopfans richten. Je zou wel gek zijn om met Graspoo te gaam concurreren om de rock en metalfans.

Daarbij zijn zowel Malone, Timberlake en RHCP wel meer dan hitjeskanonnen. Maar dat weet je zelf ook wel.

Het is soms echt bizar hoe sommige rock en metalfans zo closed minded voor andere genres en nieuwe acts kunnen zijn.


Je blijft aan de gang he met je belachelijke brede muzieksmaak
1f609.svg



Hij heeft wel gelijk als ik het baseer op mijzelf. Ik kan ook aardig moeilijk omgaan met de andere genres. Vooral dan wel de hiphop en dat soort genres. Ook nieuwe acts vinden binnen de metal gaat voor mij ook niet zo vanzelfsprekend. Maar denk dat metal en hiphop dan ook wel aardig uit elkaar ligt.


Discover Weekly op Spotify. Wil ik nog wel eens goed materiaal tegenkomen. Kan zelf ook niet tegen hip-hop of rap en alles wat daar op lijkt, als ik toch alles over een kam mag scheren. Zolang het gitaren heeft, ben je bij mij aan het goede adres.

Post Malone speelt gitaar.
Moet ik specifieker zijn?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
marcopoloo wrote:

Rockbeer wrote:

marcopoloo wrote:
Taylor Swift heeft aangegeven dat ze mogelijk al haar optredens in 2020 gaat cancellen


Waar heeft ze dit gedaan?


Twitter ze is in gevecht met haar nieuwe platenlabel

Gaat vooral om die documentaire en televisieoptredens, niet per se om haar concerttour toch?
Zo had ik het ook begrepen.

Wel een naaistreek van scooter als het allemaal waar is. Al is Taylor zelf ook niet vies van een conflict natuurlijk.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Post Malone speelt gitaar.

Ik ook. Alleen niet goed. Zelfs ontzettend slecht. Gewoon niet om aan te horen. Ik ben beter in bijv. masturberen en koken.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
Oasiss wrote:

wenteldave wrote:

koekdoos wrote:

Raskolnikov wrote:

Timmetje wrote:
Het is imo vrij logisch dat Pinkpop nu ze in hetzelfde weekend als Graspop zitten ze zich meer op de pop (en in mate) hiphopfans richten. Je zou wel gek zijn om met Graspoo te gaam concurreren om de rock en metalfans.

Daarbij zijn zowel Malone, Timberlake en RHCP wel meer dan hitjeskanonnen. Maar dat weet je zelf ook wel.

Het is soms echt bizar hoe sommige rock en metalfans zo closed minded voor andere genres en nieuwe acts kunnen zijn.


Je blijft aan de gang he met je belachelijke brede muzieksmaak
1f609.svg



Hij heeft wel gelijk als ik het baseer op mijzelf. Ik kan ook aardig moeilijk omgaan met de andere genres. Vooral dan wel de hiphop en dat soort genres. Ook nieuwe acts vinden binnen de metal gaat voor mij ook niet zo vanzelfsprekend. Maar denk dat metal en hiphop dan ook wel aardig uit elkaar ligt.


Discover Weekly op Spotify. Wil ik nog wel eens goed materiaal tegenkomen. Kan zelf ook niet tegen hip-hop of rap en alles wat daar op lijkt, als ik toch alles over een kam mag scheren. Zolang het gitaren heeft, ben je bij mij aan het goede adres.


Post Malone speelt gitaar.

Moet ik specifieker zijn?

Nee joh, is overduidelijk dat je weigert verder te kijken dan je neus lang is.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
Post Malone speelt gitaar.

Ik ook. Alleen niet goed. Zelfs ontzettend slecht. Gewoon niet om aan te horen. Ik ben beter in bijv. masturberen en koken.

Als je jouw kwaliteiten online zet en veel streams weet te krijgen, zijn er ongetwijfeld ook podia voor jou.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken