Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Tuurlijk hoort Dance (of hoe je het genre even wil noemen) op Pinkpop thuis. Het is ook gewoon doodzonde dat ze niet gewoon standaard tot dieper in de nacht doorprogrammeren en juist meer namen in dat genre plaatsen.

wenteldave wrote:

thedude182 wrote:
Zou de combi headliner – dagafsluiter (dance act) terugkomen? Lijkt me veel gedoe maar het was geen slecht idee om mensen de kans te geven de dag knallend af te sluiten ipv in slaap vallend bij een band die gemiddelde tieners en twintigers niet trekken? (en andersom).

Ik hoop van niet, al was het inderdaad geen slecht idee. Ik blijf er echter bij dat een dance-act niet op een festival als Pinkpop thuishoort. Het maakt me dan ook niet uit dat andere festivals dat wellicht wel doen, maar ik vind het gewoon niet bij de ‘identiteit’ van Pinkpop horen.

Een ieder die van mening is dat een dance act niet op Pinkpop thuis hoort.
Mag ik jullie eraan herinneren dat Pinkpop in 1996 (1e keer 3 dagen Pinkpop) een heuse Dance PODIUM (tent) had, met onder andere Eboman, Chemical Brothers , Orbital en Underworld. En volgens mij is daar toen nooit enig gedoe over geweest. The Orb was overigens headliner op de 25e editie van Pinkpop, ook dance. Behoorlijk slaapverwekkend, maar dat is mijn mening .
1f606.svg

En (toen nog zeer relevante) The Prodigy als afsluiter!
Oja en ik zie dat techno kanon Dave Clarke toen blijkbaar ook aanwezig was.

Maar dat zijn wel hele andere tijden die je daar noemt. Toen was Pinkpop nog een alternatief festival en midden jaren 90 was dit soort dance (BigBeat / Rave / Breakbeat) geliefd bij de 'alto's', waar Pinkpop toen nog voor programmeerde. Denk dat als ze nu een tent neerzetten met (redelijk) moderne alternatieve dance namen zoals Nina Kraviz, Caribou, Moderat, LCD Soundsystem, Aphex Twin en Helena Hauff het merendeel van het publiek raar zal opkijken.

Pinkpop heeft toch al jaren een dance naam?

Paul Kalkbrenner, Deadmau5, The Bloody Beetroots, Netsky, Chase & Status, C2C, Rudimental, Above & Beyond, Avicii, Major Lazer (2x), Robin Schulz, Noisia, Kygo, Martin Garrix, Don Diablo, Oliver Heldens, Alan Walker, San Holo, Armin van Buuren stonden er allemaal afgelopen 10 jaar.

Dus ik snap de stelling niet dat deze muziek niet op Pinkpop thuis hoort? En een hoop daarvan waren nog goede optredens ook.
dit dus...

Maar de headline-combi, die verwacht ik aankomende editie niet.
Hooguit een Noord afsluiter of een sub main.
Maar meestal zijn het middag acts op main of Noord, maar veel vaker afsluiters in Brightlands

Hmm Sam Fender zowel Paradiso als Tivoli... Zou dit betekenen dat hij geen festivals doet aankomend jaar of wat denken jullie? (Zelf sws al heel blij dat hij in NL staat)

Tuurlijk hoort Dance (of hoe je het genre even wil noemen) op Pinkpop thuis. Het is ook gewoon doodzonde dat ze niet gewoon standaard tot dieper in de nacht doorprogrammeren en juist meer namen in dat genre plaatsen.

Hoho, we moeten wel op tijd naar bed hé. Anders zijn we de dag daarop niet fit. Dat zou een grote foei zijn.

The Who wist zelfs met Eddie Vedder en Kaiser Chiefs en Imelda May in het “voorprogramma” Wembley niet uit te verkopen….

Zowel The Who als Neil Young zijn anno 2020 imo geen geschikte headliners voor Pinkpop meer. Hoe geweldige beiden ook mogen zijn.

Juist!!

Mooi. Het gaat hier pagina's lang over niks of steeds hetzelfde maar relevant muziek nieuws over Pearl Jam wordt direct verbannen. Keep up the good work guys!

Iemand nog een idee of er deze week relevante aankondigingen komen van bands of festivals? Heb zo'n vermoeden dat het een rustige week gaat zijn.

Hoho, we moeten wel op tijd naar bed hé. Anders zijn we de dag daarop niet fit. Dat zou een grote foei zijn.
Als dag bezoeker is het wel fijn dat het niet tot te laat door gaat. Daarom ben ik vorig jaar ook niet gegaan voor The Cure/Armin combi. Geen zin om diep in de nacht nog naar huis te rijden (de weg van Limburg naar Brabant is ook een donker gat wat dat betreft).

bcmrmaybe wrote:

Als dag bezoeker is het wel fijn dat het niet tot te laat door gaat. Daarom ben ik vorig jaar ook niet gegaan voor The Cure/Armin combi. Geen zin om diep in de nacht nog naar huis te rijden (de weg van Limburg naar Brabant is ook een donker gat wat dat betreft).
De trein van Limburg naar Zuid-Holland ook...

bcmrmaybe wrote:

Dat begrijp ik wel, maar het is eigenlijk niet meer van deze tijd dat een meerdaags festival waar je bijna € 250,00 voor aftikt, middernacht is afgelopen.
edit: Never mind de opmerking over treinen, dat is overdag al lastig genoeg ;-).

Ik zie dat jullie alweer happen op mijn opmerking. Leuk!
Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen, maar dat ik niet op papier kreeg, was dat ik eigenlijk alleen de dance-act op het laatst bedoelde. Dat is namelijk de echte pleuresherrie, waar dat gedurende het dagprogramma minder aan de orde is.
Als dagprogramma is het op zich nog wel te doen (al ben ik daar ook niet echt een fan van, maar dat even daargelaten).

Dat begrijp ik wel, maar het is eigenlijk niet meer van deze tijd dat een meerdaags festival waar je bijna € 250,00 voor aftikt, middernacht is afgelopen.
Daarnaast vind ik ook dat voor een festival met de allure van Pinkpop mogelijk moet zijn om nachttreinen te faciliteren, in ieder geval tot het midden van het land.
de treinen faciliteert NS, daar moet Pinkpop voor betalen om door NS extra treinen te laten rijden, geloof dat je dat ook niet bovenop je bijna 250 euro er bij wilt hebben.
middernacht afgelopen is natuurlijk een keuze met meerdere beweegreden, een concert eindigd ook voor 24:00 veelal.
het blijft nog altijd je eigen keuze of je 230 euro waard vind voor een festival dat 24:00 stopt, toch...

Timmetje wrote:
The Who wist zelfs met Eddie Vedder en Kaiser Chiefs en Imelda May in het “voorprogramma” Wembley niet uit te verkopen….

Zowel The Who als Neil Young zijn anno 2020 imo geen geschikte headliners voor Pinkpop meer. Hoe geweldige beiden ook mogen zijn.

Juist!!

nogmaals
maar ja, slechte kaartverkoop, waar hebben we het over?
Wembley 90.000 kaarten.
Dagkaarten Pinkpop zijn er 30 duizend.

paar jaar eerder stond The Who nog voor 65 duizend in Hyde Park.
daar moet je ook niet naar kijken.

zo juist is dat niet hoor Daantje!

ik ben overtuigd dat er meer dan genoeg Pinkpop bezoekers zijn die wel warm lopen om een keer The Who of Neil Young te zien als ze op Pinkpop zouden staan.
Ik ben ook overtuigd dat acts als The Who en Neil Young meer dagkaarten verkopen voor een festivaldag dan op een eigen concert.
Dus ik ben heel erg voorzichtig om zo'n stelling zomaar juist te vinden.

Ik zie The Who en Neil Young zeker als kanshebbers op festivals in 2020, grote festivals en enkel als headliners.
Festivals waar Pinkpop ook bij kan horen.
Maar goed, we verschillen daarover van mening.
En zoals ik al zei, één classic (rock) headliner is imo wel te verwachten, daar vallen deze jongens wel in deze catagorie.
En kijk goed... Mad Cool 2016 is ook nog niet zo heel lang geleden voor Neil Young en The Who?

ik ben overtuigd dat er meer dan genoeg Pinkpop bezoekers zijn die wel warm lopen om een keer The Who of Neil Young te zien als ze op Pinkpop zouden staan.

Ik en het merendeel op het forum hebben waardering voor de muziek en wat voor klassiekers ze hebben voortgebracht maar ze gaan headlinen. Pinkpop wil een andere weg in en ik denk dat FM vorig jaar echt een uitzondering was.

NY eigen concert en The Who kan heel mooi op Bospop maar goed dit is een discussie waar we niet gaan uitkomen.

Misschien als je The Who en Neil Young op dezelfde dag zet en er een echte classic programmering van maakt die dag. Denk alleen niet dat ze dat beide willen en zal wellicht ook wel te duur zijn, maar zoiets zou wel mooi zijn.

maar goed dit is een discussie waar we niet gaan uitkomen.
zijn ook meer maar slechts meningen, dan sprake van een discussie.

ik blijf bij mijn mening, wat andere hier vinden is hun pakkie an he...
toekomst zal het uit moeten wijzen

Misschien als je The Who en Neil Young op dezelfde dag zet en er een echte classic programmering van maakt die dag. Denk alleen niet dat ze dat beide willen en zal wellicht ook wel te duur zijn, maar zoiets zou wel mooi zijn.

Dan is het gewoon een Pinkpop Classic. Dan zouden ze het helemaal apart moeten gaan doen. Maar never nooit dat ze daar winst op gaan maken. IN wat voor constructie dan ook. Dat is gewoon te duur.

Oasiss wrote:
Daarnaast vind ik ook dat voor een festival met de allure van Pinkpop mogelijk moet zijn om nachttreinen te faciliteren, in ieder geval tot het midden van het land.

de treinen faciliteert NS, daar moet Pinkpop voor betalen om door NS extra treinen te laten rijden, geloof dat je dat ook niet bovenop je bijna 250 euro er bij wilt hebben.
middernacht afgelopen is natuurlijk een keuze met meerdere beweegreden, een concert eindigd ook voor 24:00 veelal.
het blijft nog altijd je eigen keuze of je 230 euro waard vind voor een festival dat 24:00 stopt, toch…

Ik had mijn opmerking over de treinen ook al teruggenomen (maar kennelijk had je hem heul snel gequote, knap!

Een concert en een festival is natuurlijk heel wat anders, beetje rare opmerking. Pinkpop is volgens mij het enige meerdaags festival van dit statuur waar om 12 uur ieder wordt gemaand rustig naar huis te gaan. Verder heb je er helemaal gelijk in dat het de keuze van een ieder blijft om exorbitante bedragen neer te leggen. Ik ga niet alweer uitleggen waarom ik het toch ieder jaar doe (al intensiveer ik mijn pogingen om de vriendengroep ook mee te krijgen naar andere festivals wel telkens..).

Dan is het gewoon een Pinkpop Classic. Dan zouden ze het helemaal apart moeten gaan doen. Maar never nooit dat ze daar winst op gaan maken. IN wat voor constructie dan ook. Dat is gewoon te duur.

Ook niet als je de 2e dag richt op een jonger publiek met namen als Twenty One Pilots, Tame Impala etc. en de derde dag een headliner als Muse/Pearl Jam/Foo Fighters? Denk dat je dan toch aardig wat kaarten verkoopt. Al weet ik niet hoe duur The Who en Neil Young zijn.

Users who are viewing this thread