Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

PJ wrote:
https://community.pearljam.com/discussion/268658/2020-tour-rumor-thread/p161

Hij bevestigd nu net eigenlijk dat de tour door Europa al in kannen en kruiken is. Steden worden ook al genoemd. Nog geen festivals. Ik vermoed dat ze eigen concerten geven….

dus…?

meer relevant voor het Pearl Jam topic ipv het Pinkpop topic??

Inderdaad, Pearl Jam is geen band die relevant zou kunnen zijn voor Pinkpop. Met alle hints die er zijn dat ze in Europa touren volgend jaar is het onzin om dat hier te posten.
Zijn ook totaal geen kanshebber, ze stonden er vrij recent nog.
Dus vanaf nu alle info mbt Pearl Jam in het daarvoor bestemde topic......

Inderdaad, Pearl Jam is geen band die relevant zou kunnen zijn voor Pinkpop. Met alle hints die er zijn dat ze in Europa touren volgend jaar is het onzin om dat hier te posten.
Zijn ook totaal geen kanshebber, ze stonden er vrij recent nog.
Dus vanaf nu alle info mbt Pearl Jam in het daarvoor bestemde topic……

?????????.......kom op Dennis. Het is/was echt wel relevant. Gotta love some sarcasme

begin trouwens steeds minder AC/DC tour te verwachten, denk dat die ook kunnen doorstrepen uit de Pinkpop geruchten en tour-geruchten algemeen? Zou zonde zijn.

Daarentegen, begin ik meer te geloven in The Who.
Best een act waarvan ik tournieuws in de gaten hou voor 2020, maar ook zeker een act die wel op festivals kan komen. Hebben een goede festival reputatie...

begin trouwens steeds minder AC/DC tour te verwachten, denk dat die ook kunnen doorstrepen uit de Pinkpop geruchten en tour-geruchten algemeen? Zou zonde zijn.

Daarentegen, begin ik meer te geloven in The Who.
Best een act waarvan ik tournieuws in de gaten hou voor 2020, maar ook zeker een act die wel op festivals kan komen. Hebben een goede festival reputatie…

Deze discussie hebben we eerder gevoerd. Is dat nog een headliner?

Op festivals als Bospop is the Who zeker nog headliner.

Op festivals als Pinkpop niet meer imo

absoluut niet, daar is The Who te groot voor of Bospop te klein.
Die komen op een festival echt niet voor minder dan headliner en ook voor grotere bezoekersaantallen.

edit: dus op festivals als Pinkpop wel meer imo

Op festivals als Bospop is the Who zeker nog headliner.

Op festivals als Pinkpop niet meer imo

Dat dacht ik dus ook. Volgens mij ging deze discussie er in een eerder stadium over dat zij niet meer genoeg verkopen en dan dus zeker niet voldoende dagkaarten zouden verkopen.

gebaseerd op slechte verkoop Wembley, ja, klopt...
Daar speelt volgens mij veel meer mee dat dat niet uitverkocht.

Maar, dat zegt mij daarom ook niet zo veel over een tour in 2020.
Ook verkoop op een festival, loopt volgens mij geheel anders.

Persoonlijk, zie ik meer in een headline show van The Who op Pinkpop dan van Neil Young.
Van The Who ben ik sowieso overtuigd dat er festivals in de tour zitten in 2020.
Ik verwacht na de data in maart/april in UK nog enkele data in VS omstreeks mei. Waarna ze eind juni en in juli wel in Europa touren. Kijk er niet gek van op als daar festivals bij zitten.

maar ja, slechte kaartverkoop, waar hebben we het over?
Wembley 90.000 kaarten.
Dagkaarten Pinkpop zijn er 30 duizend.

paar jaar eerder stond The Who nog voor 65 duizend in Hyde Park.

ander jaar, andere setting, andere marketing, andere alternatieven
kan in 2020 anders lopen hoor.

zelfde geldt ook voor Neil Young, in 2019 voorkoopt hij nagenoeg Ziggo niet uit.
Op een festivaldag in 2020 kan een dag met Neil Young zomaar bijna 30 duizend dagkaarten wegzetten?
Kan je moeilijk voorspellen.
Muse op Pinkpop 2015 verkocht ook maar 15 duizend dagkaarten? Dus verkoopcijfers zijn nogal onvoorspelbaar...

The Who wist zelfs met Eddie Vedder en Kaiser Chiefs en Imelda May in het "voorprogramma" Wembley niet uit te verkopen....

Zowel The Who als Neil Young zijn anno 2020 imo geen geschikte headliners voor Pinkpop meer. Hoe geweldige beiden ook mogen zijn.

maar ja, slechte kaartverkoop, waar hebben we het over?
Wembley 90.000 kaarten.
Dagkaarten Pinkpop zijn er 30 duizend.

paar jaar eerder stond The Who nog voor 65 duizend in Hyde Park.

ander jaar, andere setting, andere marketing, andere alternatieven
kan in 2020 anders lopen hoor.

zelfde geldt ook voor Neil Young, in 2019 voorkoopt hij nagenoeg Ziggo niet uit.
Op een festivaldag in 2020 kan een dag met Neil Young zomaar bijna 30 duizend dagkaarten wegzetten?
Kan je moeilijk voorspellen.
Muse op Pinkpop 2015 verkocht ook maar 15 duizend dagkaarten? Dus verkoopcijfers zijn nogal onvoorspelbaar…

Ik denk uberhaupt dat de vergelijking tussen de UK en Nederland heel anders is... Zitten wel overeenkomsten, maar voor de UK is The Who een beetje als Kensington in Nederland denk ik. Naast dat het gewoon legends zijn hoor...

Zou de combi headliner - dagafsluiter (dance act) terugkomen? Lijkt me veel gedoe maar het was geen slecht idee om mensen de kans te geven de dag knallend af te sluiten ipv in slaap vallend bij een band die gemiddelde tieners en twintigers niet trekken? (en andersom).

Zou de combi headliner – dagafsluiter (dance act) terugkomen? Lijkt me veel gedoe maar het was geen slecht idee om mensen de kans te geven de dag knallend af te sluiten ipv in slaap vallend bij een band die gemiddelde tieners en twintigers niet trekken? (en andersom).
Ik hoop van niet, al was het inderdaad geen slecht idee. Ik blijf er echter bij dat een dance-act niet op een festival als Pinkpop thuishoort. Het maakt me dan ook niet uit dat andere festivals dat wellicht wel doen, maar ik vind het gewoon niet bij de 'identiteit' van Pinkpop horen.

Garrix was in 2017 een pakketje met Bieber. Die dag eindigde wel "gewoon" om 24:00.
Van Buuren was een jubileum dingetje, dat die dag extra duurde was een "eenmalig" cadeau.

Nee, ik denk niet dat er zomaar nog zo'n combi headliner in het vat zit.
Ik verwacht ook niet headliners die een headline show pakken van 21:00 tot 23:00 en dan nog een uur een DJ achter zich dulden...

Ik juich de dance act na de headliner toe. Het liefst daarnaast ook meteen een act tegenover de headliner voor de mensen die de headliner niet perse hoeven te zien maar de act erna wel.

Beiden zouden van Pinkpop meer een hedendaags festival maken imo.

Pinkpop heeft toch al jaren een dance naam?

Paul Kalkbrenner, Deadmau5, The Bloody Beetroots, Netsky, Chase & Status, C2C, Rudimental, Above & Beyond, Avicii, Major Lazer (2x), Robin Schulz, Noisia, Kygo, Martin Garrix, Don Diablo, Oliver Heldens, Alan Walker, San Holo, Armin van Buuren stonden er allemaal afgelopen 10 jaar.

Dus ik snap de stelling niet dat deze muziek niet op Pinkpop thuis hoort? En een hoop daarvan waren nog goede optredens ook.

thedude182 wrote:
Zou de combi headliner – dagafsluiter (dance act) terugkomen? Lijkt me veel gedoe maar het was geen slecht idee om mensen de kans te geven de dag knallend af te sluiten ipv in slaap vallend bij een band die gemiddelde tieners en twintigers niet trekken? (en andersom).

Ik hoop van niet, al was het inderdaad geen slecht idee. Ik blijf er echter bij dat een dance-act niet op een festival als Pinkpop thuishoort. Het maakt me dan ook niet uit dat andere festivals dat wellicht wel doen, maar ik vind het gewoon niet bij de ‘identiteit’ van Pinkpop horen.

Een ieder die van mening is dat een dance act niet op Pinkpop thuis hoort.
Mag ik jullie eraan herinneren dat Pinkpop in 1996 (1e keer 3 dagen Pinkpop) een heuse Dance PODIUM (tent) had, met onder andere Eboman, Chemical Brothers , Orbital en Underworld. En volgens mij is daar toen nooit enig gedoe over geweest. The Orb was overigens headliner op de 25e editie van Pinkpop, ook dance. Behoorlijk slaapverwekkend, maar dat is mijn mening . :lol:

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread