Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Van dat lijstje is imo alleen Guns n Roses een kanshebber als PP headliner.

Al mag Iron Maiden zeker weten doorkomen!!!!

GnR is in mijn ogen de meest logische van je lijstje.
Volbeat ook maar die zie ik niet als headliner.
Maar wie ben ik en wat is logisch :roll:

Guns N Roses lijkt me wel een groot kanshebber, mochten die de oversteek maken naar de Europese festivals. Die zullen waarschijnlijk niet nog eens op een los evenement worden geplaatst, wat ik wel zie gebeuren bij AC/DC, Iron Maiden en Neil Young als die Nederland aan doen. Van die namen ook nog eens de beste fit voor Pinkpop.

Ben traag, precies wat Tim en Pj ook zeggen dus.

Even wat anders: wat denken jullie van the Cult? Concerten in UK uitverkocht. Misschien dat iemand dat al gezegd heeft maar de laatste 60 pagina’s wat vluchtig gelezen......

Even wat anders: wat denken jullie van the Cult? Concerten in UK uitverkocht. Misschien dat iemand dat al gezegd heeft maar de laatste 60 pagina’s wat vluchtig gelezen……

Das Jan zijn favo band ?????

Bospop ligt meer voor de hand voor die 'waardeloze groep'. Of ze ooit op Pinkpop komen? skip naar 2.00m:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=oM1Iw-WKTjg[/video]

Aldus 3voor12:
The Cult - 1992
Eén brok arrogantie. Het valt meteen op als je de beelden terug ziet. The Cult is in 1992 een grote band, met grote poses, een groots geluid en een grote mond. Lou Reed was die dag headliner, maar The Cult moest en zou afsluiten. De band begint te laat wegens gedoe bij de soundcheck en weigert vervolgens om elf uur van het podium te komen. 'Ik ben nog razend,' zegt Pinkpop-baas Jan Smeets als hij terugdenkt hoe hij ze er persoonlijk af moest trekken. 'Ik riskeerde op dat moment mijn vergunning, maar die jongens hadden hun neus zo vol poeder zitten dat ze geen idee hadden waar ze waren. Ian Astbury begon vervolgens een hele tirade, fuck dit, fuck dat, God weet wie er allemaal aan moest geloven. Ik stond op het punt een microfoon naar zijn hoofd te gooien. Uiteindelijk heb ik hem op de grond gegooid. De 450 gulden schade heb ik netjes betaald.' Mooiste beeld uit de Pinkpopuitzending van 1992: presentator Mart Smeets voelt zich aangesproken door de arrogante woorden van Ian Astbury. 'Fuck the sixties,' roept de Cult-zanger tijdens het optreden. 'The revolution is going on here.' Mart Smeets sluit de uitzending af met een vaderlijk: 'Ik denk er het mijne van.'

Aldus 3voor12:
The Cult – 1992
Eén brok arrogantie. Het valt meteen op als je de beelden terug ziet. The Cult is in 1992 een grote band, met grote poses, een groots geluid en een grote mond. Lou Reed was die dag headliner, maar The Cult moest en zou afsluiten. De band begint te laat wegens gedoe bij de soundcheck en weigert vervolgens om elf uur van het podium te komen. ‘Ik ben nog razend,’ zegt Pinkpop-baas Jan Smeets als hij terugdenkt hoe hij ze er persoonlijk af moest trekken. ‘Ik riskeerde op dat moment mijn vergunning, maar die jongens hadden hun neus zo vol poeder zitten dat ze geen idee hadden waar ze waren. Ian Astbury begon vervolgens een hele tirade, fuck dit, fuck dat, God weet wie er allemaal aan moest geloven. Ik stond op het punt een microfoon naar zijn hoofd te gooien. Uiteindelijk heb ik hem op de grond gegooid. De 450 gulden schade heb ik netjes betaald.’ Mooiste beeld uit de Pinkpopuitzending van 1992: presentator Mart Smeets voelt zich aangesproken door de arrogante woorden van Ian Astbury. ‘Fuck the sixties,’ roept de Cult-zanger tijdens het optreden. ‘The revolution is going on here.’ Mart Smeets sluit de uitzending af met een vaderlijk: ‘Ik denk er het mijne van.’

Die Mart Smeets toch. Wat een rebel...

ff een analyse van de Hu/So lineup..

het is even kijken door de Duitse namen heen, waar wij weinig mee zullen meekrijgen.
Maar, toch best netjes en aardige lineup, werelds grootste DJ Garrix, nieuwe head 21Pilots en gevestigde naam Kings of Leon.
Verder enkele namen die we recent op Pinkpop gezien hebben, Aurora, BMTH, 1977 (btw Garrix en KoL in 2017)
Komt op mij enkel Wolf Alice, While She Sleeps en The Hives enkel als intressant over voor Pinkpop?

Dus daar halen we vrij weinig uit voor Pinkpop, veelal afvallers.

21 Pilots en KoL spelen wel vaker drie dagen achter elkaar.
Schrijf ze maar met stift op voor PP.

Ik schrijf ze liever helemaal niet op.
21 P nog met potlood, die nog wel, oké dan maar KOL hoeft van mij persoonlijk echt niet.

Timmetje wrote:

21 P nog met potlood, die nog wel, oké dan maar KOL hoeft van mij persoonlijk echt niet.

Bij mij is het eerder andersom. KoL als het echt, écht moet, maar 21P zou ik nooit overwegen om te gaan zien. Sowieso een mager lijntje headliners. Vorig jaar stonden daar nog Foo Fighters, The Cure, Tame Impala, Macklemore en Mumford & Sons vrolijk naast elkaar. Het jaar daarvoor nog een dag met Arcade Fire én Arctic Monkeys. Los van de headliners ook echt bizar veel Duitse acts.

De bekende Griek van het pearl jam forum heeft in ieder geval bevestigd dat ze in juni gaan optreden. Verder laat hij niets los. Kan dus overal zijn. Maar daar zit ook wel wat aan te komen denk ik.....

PJ wrote:

Timmetje wrote:

Bij mij is het eerder andersom. KoL als het echt, écht moet, maar 21P zou ik nooit overwegen om te gaan zien. Sowieso een mager lijntje headliners. Vorig jaar stonden daar nog Foo Fighters, The Cure, Tame Impala, Macklemore en Mumford & Sons vrolijk naast elkaar. Het jaar daarvoor nog een dag met Arcade Fire én Arctic Monkeys. Los van de headliners ook echt bizar veel Duitse acts.

Inderdaad een heel matig affiche daar, hopelijk geen voorbode voor wat op andere festivals te verwachten valt.

De bekende Griek van het pearl jam forum heeft in ieder geval bevestigd dat ze in juni gaan optreden. Verder laat hij niets los. Kan dus overal zijn. Maar daar zit ook wel wat aan te komen denk ik…..
verbaasd mij totaal niet als het 2 (of3) keer Ziggo is en RW...

KoL zijn wellicht ontzettend beschikbaar, muzikaal gezien goed te pruimen, en wellicht ook gewoon goedkoop, maar dan nog gaan zij het in onze ogen 'fiasco' van het jubileum toch nooit wegpoetsen? Buro Pinkpop / Jan Smeets / Mojo snapt dat toch ook wel? Ik verwacht ze dan ook absoluut niet op Pinkpop, tenzij het de allerlaatste reddingsboei blijkt...

gek he, voor een Duits festival
1f606.svg

Had het over de verhouding. :-) Volledig het tweede, derde en vierde rijtje op de lineup tot nu toe, lijken me Duitse acts. En dan ook gewoon nog eens twee van de 5 headliners. Toch wel veel.

Users who are viewing this thread