Indiaantje89 wrote:
Ik hoor vaak negatieve reacties over KoL, ik snap dat nooit helemaal. Hebben erg veel goede nummers gemaakt (meer dan genoeg om een set te vullen, en niet enkel Use Somebody en Sex On Fire, wat tevens ook gewoon goede nummers zijn). Live vind ik ze vaak best goed kwa sound, het enige wat ze niet zijn is boombastisch. Maar niet iedere headliner hoeft dat te zijn imo.
Ik ben niet per direct “fan” maar ik heb in het verleden veel slechtere headliners gezien waar niet zoveel “kritiek” op komt.
Ik ben, geloof ik, iets milder over deze band dan de meesten hier. Hou best wel van hun muziek (ook een handvol nummers van hun laatste albums) en heb ze meer ‘kansen’ gegeven dan ik normaal doe. Maar de laatste keer dat ik ze zag, op RW17, speelden ze alweer heel erg ongepassioneerd. Alsof ze die nummers niet willen spelen. En dat vind ik wel belangrijk (dat probleem had ik ook wel met de laatste keer AM). Statisch maakt niet veel uit, bombastisch, nee liever niet, maar een band die hun nummers niet met een beetje vuur en passie speelt, is live niet echt de moeite vind ik.