Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

dat zijn de kosten van een volwaardige headliner

Mojo weet dat ze dan met normale concerten meer geld kan vangen dus die worden niet op Pinkpop gezet. Ik geloof dat dat ook alleen voor NY.
The Who valt er uberhaupt buiten. Zouden die uberhaupt een Ziggo kunnen uitverkopen? Ze hebben echt niet zo een status hier als in Engeland

Ieder Jaar zelfde liefje. Dennis komt met zijn lijstje van:
- Iron Maiden
- Volbeat
- The Who
- Neil Young
- (Vul maar in welke jaren 70, 80, 90 rock headliner ergens een concert aan het geven is)

En gaat hij allerlei redenen (sommige meer logisch dan andere) verzinnen waarom die op PP headliners gaan worden.
En ieder jaar trapt iedereen erin en gaat serieuze pagina's vol discussies aan, terwijl de kans die het echt gaat gebeuren zo ongeveer gelijk zijn aan David Bowie of Prince als headliners.

Wel knap dat het jaar op jaar zoveel discussie uitlokt.

ik ben overtuigd dat er meer dan genoeg Pinkpop bezoekers zijn die wel warm lopen om een keer The Who of Neil Young te zien als ze op Pinkpop zouden staan.
Ik ben ook overtuigd dat acts als The Who en Neil Young meer dagkaarten verkopen voor een festivaldag dan op een eigen concert.

Denk het niet. Het is duurder, er zijn voor het veelal oudere publiek geen zitplaatsen, het is voor veel mensen veel verder weg dan Amsterdam. Denk dat er juist minder mensen op afkomen.

tom93 wrote:
Al weet ik niet hoe duur The Who en Neil Young zijn.

Goeie reden om ze PP dan niet te laten headlinen.

Een concert en een festival is natuurlijk heel wat anders, beetje rare opmerking. Pinkpop is volgens mij het enige meerdaags festival van dit statuur waar om 12 uur ieder wordt gemaand rustig naar huis te gaan.

Eens. Dat treinen niet tot laat rijden en het moeilijk rijden is in het donker zijn imo ook wat rare argumenten. Weekendbezoekers moeten imo op een festival gewoon tot later dan 12 wat te doen hebben. Een festival van €240,- dat om 12u de stekker eruit trekt (en over het algemeen de eerste dag ook maar een half dagje is) is wat mij betreft niet meer van deze tijd.

Ik ben nog nooit naar Pinkpop geweest. Neil Young ken ik uit het hoofd zo niks van. Zou mij dus er ook niet heen halen.
The Who zou ik op zich nog wel over na gaan denken om te gaan. Voor mij moet er dan wel een naam of twee uit de classic rock/metal wereld bij moeten staan.

Enige nadeel voor Pinkpop dit jaar is dat het tegelijk met Graspop valt. Dan moet het wel echt perfect uitkomen qua timetables :-P

Voor mij zou een The Who wel duidelijk meer headliner-"waardig" zijn dan Neil Young.

DennisvdBr wrote:
ik ben overtuigd dat er meer dan genoeg Pinkpop bezoekers zijn die wel warm lopen om een keer The Who of Neil Young te zien als ze op Pinkpop zouden staan.
Ik ben ook overtuigd dat acts als The Who en Neil Young meer dagkaarten verkopen voor een festivaldag dan op een eigen concert.

Denk het niet. Het is duurder, er zijn voor het veelal oudere publiek geen zitplaatsen, het is voor veel mensen veel verder weg dan Amsterdam. Denk dat er juist minder mensen op afkomen.

DennisvdBr wrote:

tom93 wrote:
Al weet ik niet hoe duur The Who en Neil Young zijn.

Goeie reden om ze PP dan niet te laten headlinen.

Een concert en een festival is natuurlijk heel wat anders, beetje rare opmerking. Pinkpop is volgens mij het enige meerdaags festival van dit statuur waar om 12 uur ieder wordt gemaand rustig naar huis te gaan.

Eens. Dat treinen niet tot laat rijden en het moeilijk rijden is in het donker zijn imo ook wat rare argumenten. Weekendbezoekers moeten imo op een festival gewoon tot later dan 12 wat te doen hebben. Een festival van €240,- dat om 12u de stekker eruit trekt (en over het algemeen de eerste dag ook maar een half dagje is) is wat mij betreft niet meer van deze tijd.
Het was geen argument... het was gewoon een persoonlijk ding dat ik het zelf wel fijn vind omdat ik dan op tijd naar huis kan rijden ;). Verder vind ik ook dat je langer door hoort te gaan hoor. Ik roep ook al jaren om een Late Night Special constructie (wat ze op Rock Am Ring ook regelmatig hebben). Dat hoeft niet eens een dance act te zijn (mag wel), maar kan ook bijvoorbeeld een nacht slot zijn van Within Temptation?nightwish na de "grote headliner" om maar wat te noemen. Of een Kensington of Borsato, ook al is het beide mijn ding niet.. je kan er wel iets mee met die spot.

Rock in Rio Lisbao zal binnenkort met nieuws komen.
met de 20/21 juni toch wel een angstgegner voor Pinkpop, daar "verliest" Pinkpop eventueel nog een stuk lineup aan...

Hmm Sam Fender zowel Paradiso als Tivoli… Zou dit betekenen dat hij geen festivals doet aankomend jaar of wat denken jullie? (Zelf sws al heel blij dat hij in NL staat)

Ik ga hem 5 nov in de Melkweg zien, als die in mrt wéér in nl is verwacht ik hem ook wel op festivals!

met de 20/21 juni toch wel een angstgegner voor Pinkpop, daar “verliest” Pinkpop eventueel nog een stuk lineup aan…

Of deelt....

Er zitten wel wat festivals in dat weekend dus ik verwacht ook nog wel wat gedeelde artiesten

met de 20/21 juni toch wel een angstgegner voor Pinkpop, daar “verliest” Pinkpop eventueel nog een stuk lineup aan…

Of deelt….

Er zitten wel wat festivals in dat weekend dus ik verwacht ook nog wel wat gedeelde artiesten
ik heb het vermoeden dat Green Day er zaterdag (20ste) staat en Foo Fighters op zondag (21ste).
Maar, is maar vermoeden

Ik verwacht Neil Young niet op PP, in 2008 trok die op Bospop maar 8000 man, dus imo gaan ze dat echt niet doen (al zou ik de beste man best eens willen zien).
Datzelfde geldt imo ook voor the Who, die ik persoonlijk veel beter op Bospop vind passen en dat kan ook met een capaciteit van 27k.

Pinkpop moet verjongen (dat zeg ik als oudere jongere van 47) en meer nieuwe acts boeken in verschillende muziekstijlen en niet steeds terugvallen op de oude garde. Daarvoor moeten ze Pinkpop Classic maar weer nieuw leven in blazen!

Ik hoop dat we deze mnd nog wat relevant PP nieuws krijgen, want het wordt een beetje saai om hier al zo'n 100 pagina's hetzelfde te lezen... ?

Nieuwe profielfoto voor Mad Cool. Hun grote klapper komt binnenkort, en dus waarschijnlijk ook die van Pinkpop.
1f642.svg
begin volgende week ;)

via RW topic komen Royal Blood toch weer voorbij...
Dat is toch wel een must have voor Pinkpop (eindelijk)!
Ook blijkbaar gerucht dat Volbeat naar RW gaat en niet voor Graspop dus, daarmee ligt de kans voor Pinkpop weer helemaal open!

als je dan vrijdag (ivm zaterdag/zondag Hu/So) Twenty One Pilots neerzet, dan nog Royal Blood en Volbeat.
Heeft Pinkpop hier al 3 mooie subs te pakken (imo Volbeat achter de hand als headliner, maar soit)

Denk ik aan zoiets als:
Coldplay - GnR of Maiden - The Who of Young
21Pilots - Volbeat - Royal Blood
Kensington - Within Temptation - Keane

Denk ik aan zoiets als:
Coldplay – GnR of Maiden – The Who of Young
21Pilots – Volbeat – Royal Blood
Kensington – Within Temptation – Keane

Ik hou zoiets aan
Coldplay – GnR – Imagine Dragons
21Pilots – 5SOS – Royal Blood
Panic at the Disco – Within Temptation – Keane