Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Foo Fighters dag was niet uitverkocht.

Als Pinkpop

21 Pilots – Coldplay – Kings of Leon
Kensington – Within Temptation – Volbeat
Bastille – Evanescence – Keane

Op het programma heeft dan zijn ze zo goed als uitverkocht.

1 ding is zeker: Ze verkopen als headliner meer kaarten dan Neil Young. ?
Alleen die dag met Coldplay uit jouw rijtje. Die dag met godbetert KoL zal het veld wel goed leeg zijn.
Wat betreft die dag met 21P heb je een beetje geluk nodig of Limburg pas laat zomervakantie heeft zodat de 15/16 jarigen nog genoeg tijd hebben om te leren voor hun proefwerkweek begin juli.
Edit: Pas halverwege juli, good to go ;)

21 Pilots – Kings of Leon

1 ding is zeker: Ze verkopen als headliner meer kaarten dan Neil Young.
1f609.svg
Ik denk dat deze acts minder festivaldagkaarten verkopen dan Neil Young.
KoL kwam de laatste keer ook niet verder dan 15 duizend dagkaarten.
Met een beetje publiciteit verkoopt Neil Young minstens 20 duizend dagkaarten en zelfs meer.
Ik zou je niet zo blind staren op kaartverkoop.
Maar meer op welke acts meer passen als headliner, en de verwachting is rock gerelateerd.
Met Coldplay gaat het al een huisvrouwen kermis worden, dus de gitaren focus ligt wel anders.
Ook gaat Pinkpop niet tov Boutique met Swift concureren met Kings of Leon die vorige keer sterk door de mand vielen.
Daarbij is het gelijktijdig met Graspop in Belgie en zal er hier en daar in Nederland nog een klein festival zijn als Hello of Stadspark.
Pinkpop zal met uitzonderingen moeten komen, geen hapklare brokken. Er moet verrassing komen en beter acts die nog niet in Landgraaf geheadlined hebben!

Timmetje wrote:
Foo Fighters dag was niet uitverkocht.

Als Pinkpop

21 Pilots – Coldplay – Kings of Leon
Kensington – Within Temptation – Volbeat
Bastille – Evanescence – Keane

Op het programma heeft dan zijn ze zo goed als uitverkocht.

1f609.svg

Alleen die dag met Coldplay uit jouw rijtje. Die dag met godbetert KoL zal het veld wel goed leeg zijn.
Wat betreft die dag met 21P heb je een beetje geluk nodig of Limburg pas laat zomervakantie heeft zodat de 15/16 jarigen nog genoeg tijd hebben om te leren voor hun proefwerkweek begin juli.
Edit: Pas halverwege juli, good to go
1f609.svg
En de kinders die de examens achter de rug hebben, niet te vergeten. Al zullen die wel genoeg geld hebben uitgegeven in Albufeira en Lloret De Mar...

Timmetje wrote:
21 Pilots – Kings of Leon

1f609.svg

Ik denk dat deze acts minder festivaldagkaarten verkopen dan Neil Young.
KoL kwam de laatste keer ook niet verder dan 15 duizend dagkaarten.
Met een beetje publiciteit verkoopt Neil Young minstens 20 duizend dagkaarten en zelfs meer.
Ik zou je niet zo blind staren op kaartverkoop.
Maar meer op welke acts meer passen als headliner, en de verwachting is rock gerelateerd.
Met Coldplay gaat het al een huisvrouwen kermis worden, dus de gitaren focus ligt wel anders.
Ook gaat Pinkpop niet tov Boutique met Swift concureren met Kings of Leon die vorige keer sterk door de mand vielen.
Daarbij is het gelijktijdig met Graspop in Belgie en zal er hier en daar in Nederland nog een klein festival zijn als Hello of Stadspark.
Pinkpop zal met uitzonderingen moeten komen, geen hapklare brokken. Er moet verrassing komen en beter acts die nog niet in Landgraaf geheadlined hebben!

Hoewel ik doodmoe word van steeds dezelfde riedel afspelen, is het toch gewoon zo dat 21p meer kaarten verkocht dan Neil Young bij hun meest recente passages in NL. Waarom zou dat voor Pinkpop anders zijn? En welke publiciteit zou mensen over de streep moeten trekken dat ze voor Neil Young eerder kaarten kopen dan voor 21p? De liefhebbers van fossielen triggeren?

Twenty One Pilots verkoopt de Ziggo Dome makkelijk uit, met een volle Alpha op Lowlands in augustus. Neil Young verkocht de Ziggo Dome niet uit.

Overigens zijn 21P headliner op HU/SO. Als het daar kan, waarom ook niet op Pinkpop? Beide festivals hebben de capaciteit rond 70k maximaal staan, dus het is niet een kwestie van "kleine festival, kleine headliner".

Daarbij zijn de 21P ook zeker niet alleen populair onder de jeugd. De Ziggo Dome zat vol met (jong) volwassenen.

Zou voor Pinkpop gewoon een goede headliner zijn.

(Sorry NoOneKnows, hebben we het weer over de Pilots) :lol:

Same here.

En mocht Pinkpop zoals mensen hier denken inderdaad daarnaast met Coldplay en Guns N Roses komen dan zouden de Pilots helemaal een fantastische toevoeging zijn.
Huidige populaire ''nieuwe'' band (Pilots), grote populaire wat langer meedraaiende stadiumact (Coldplay) en de legends (Guns n Roses).

Toen ze op Pinkpop 2014 stonden zag ik het al voor mij dat ze ooit een hele hoge spot/headliner zouden kunnen zijn op Pinkpop. Ze hebben de juiste stappen gemaakt en doen het al over de hele wereld als headliner.

Wij worden geen vrienden…
Bovenstaande comment vat nochtans goed samen wat je al enkele maanden telkens maar weer loopt te verkondigen in deze thread zonder ook maar één keer open te staan voor andermans mening of wensen voor het festival daarvoor hoef je nog niet te zeggen of je geen vrienden kunt zijn met iemand die van mening met jou verschilt (wat ontzettend sneu zou zijn trouwens). Het is net die bijna kenmerkende tunnelvisie die ik keer op keer blootleg en die je steeds maar weer weigerachtig wegschuift op wat anders. Ik verkondig nog niet eens m'n mening over desbetreffende groepen (aka of ik ze goed of slecht vind, of al dan niet goed vind passen of niet) maar het gewoon al duiden is telkens maar weer genoeg om je op je paard te krijgen. Voor een mod kan dat wel tellen. Ik had graag gehad dat er wat meer open minded werd gedaan over groepen in deze thread - waar dat in andere draadjes bovendien geen enkel probleem blijkt te zijn.

Misschien beschikt Dennis over iets extra info en is het daardoor goed mogelijk dat we iets van waarin hij blijft volharden straks gaan zien op PP.

joh overdrijf niet zo, Yannick...
ik heb mijn mening over wat ik vind dat ik denk dat op Pinkpop kan komen.
plus ik geef net zo zeer mijn mening over wat andere denken dat er op Pinkpop komt.
niemand hoeft het met elkaar eens te zijn!

Maar mij betichten van niet reëel kijken kan je wel eens raar van opkijken

edit : en een beetje sarcasme of ironie lijkt ook wel een rode lap?

121 pagina’s op weg en er is nog radiostilte in Landgraaf. De mens is van nature een jager, dus het is niet zo gek dat we elkaar hier in de haren vliegen als de prooien onzichtbaar zijn.

Kom op mensen, zet even die plaat op van die favoriete act, waarvan je hoopt dat je die op Pinkpop kunt zien. Schenk jezelf een (alcoholvrij) biertje of wijntje in. En gooi die bitterballen in de frituurpan. Ik weet zeker dat het helpt! :-D

Om met de woorden van één van de Pinkpop headliners te spreken:

We're stressed out
We're stressed out

:wink: :lol:

Met Yannick eens dat inderdaad suggesties voor andere, nieuwe headliners soms wel iets te snel weggewuifd worden.
Da's soms best jammer want het wuift meteen alle potentiele discussie weg.

Anyway, van mij mag die eerste naam zo langzamerhand ook wel even komen. :)
Hoop stiekem dat het een naam is die hier nog nooit is genoemd. Tijd voor iets nieuws!

Ook blijkbaar gerucht dat Volbeat naar RW gaat en niet voor Graspop dus, daarmee ligt de kans voor Pinkpop weer helemaal open!

Zou ik helemaal prima vinden!
Waar heb je dit gerucht gevonden? Hoe "betrouwbaar" is het zeg maar.

joh overdrijf niet zo…
ik heb mijn mening over wat ik vind dat ik denk dat op Pinkpop kan komen.
plus ik geef net zo zeer mijn mening over wat andere denken dat er op Pinkpop komt.
niemand hoeft het met elkaar eens te zijn!

Maar mij betichten van niet reëel kijken kan je wel eens raar van opkijken

edit : en een beetje sarcasme of ironie lijkt ook wel een rode lap?

Ik beticht je helemaal nergens van. En inderdaad, je hoeft het niet met elkaar eens te zijn.
Kan toch zo zijn dat je info hebt maar die absoluut niet kan delen. Is dat nog nooit eerder gebeurd?
Je bent toch van alles heel goed op de hoogte. Of haal je al die info van het internet?
Ik snap inderdaad je opmerking over Pearl Jam een paar pagina’s terug totaal niet.
Zeker niet in een forum als dit en zeker niet in een PP topic waarin veel headliners tot de mogelijkheden behoren.
Ik hou zelf ook alle opties open, zeker bij PP weet je het eigenlijk nooit qua headliners....
Volgens Ken zou trouwens 21p perfect zijn voor PP lees ik net op efestivals.
Waarom hij dat zegt laat zich raden.....

Ken op Efestivals, halfuurtje geleden:

21 pilots

a perfect (big) act for Pinkpop these days

Schrijf maar op met stift voor de vrijdag. :wink:

Users who are viewing this thread