Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Als we het nu toch hebben over 'nieuwe' headliners. The Weeknd headliner voor pinkpop? Met daaronder Twenty One Pilots.

Ken op Efestivals, halfuurtje geleden:

21 pilots

a perfect (big) act for Pinkpop these days

Schrijf maar op met stift voor de vrijdag.
1f609.svg

Ik blijf gewoon zitten op Neil Young, Iron Maiden en Volbeat..

Om met de woorden van één van de Pinkpop headliners te spreken:

Een voormalig headliner......Buck Dich..befehl ich dir

DennisvdBr wrote:
Ook blijkbaar gerucht dat Volbeat naar RW gaat en niet voor Graspop dus, daarmee ligt de kans voor Pinkpop weer helemaal open!

Zou ik helemaal prima vinden!
Waar heb je dit gerucht gevonden? Hoe “betrouwbaar” is het zeg maar.
post van neracroft in RW topic

nou, dan schrijf 21Pilots maar op voor vrijdag.
Maar ik ben nog al van mening dat ze niet sterk genoeg zijn als headliner op de werk/schooldag.

Wordt gewoon tijd voor meer aankondigingen, meer namen in het circuit en afstepers... Dan kunnen we beter praten over wat we vinden dat wel en niet kan.

Volgens Ken zou trouwens 21p perfect zijn voor PP lees ik net op efestivals.
Waarom hij dat zegt laat zich raden…..

Ohhh ons Ken toch.....de stiekemerd......maar ik denk dan dat het zo kan zijn dat ze geen headliner zijn.. een co constructie met ID zou wel leuk zijn

Wat ik nog even wil opmerken over Pearl Jam is dat ze Ziggo Dome momenteel vrij is tussen 14 en 18 juni.
Pearl Jam zou niet eerder willen touren omdat Vedder zijn dochter op 11 juni 16 jaar wordt. Iets wat hij zelf vorig jaar heeft gezegd tijdens zijn solo concerten. De theorie is dus nu dat de Tour weer start in hun favoriete Ziggo Dome net voor Pinkpop. Dus mogelijk zou het dezelfde start kunnen zijn als 2018 aldus fanforum en kunnen ze na de Ziggo door naar PP. Het is een theorie, meer niet!

het kan he...
blijf er bij 2018 -> 2020 is wel heel vlak achter elkaar voor Pinkpop.
er zijn vast meer opties die er langer of nooit stonden.
als ze 2 a 3 avonden in Ziggo staan zou niemand om malen gok ik zo...

Dus misschien 21P met Pearl Jam voor de vrijdag :?:
Daar zat ik dan zomaar aan te denken

Die zullen dan wel niet headliner zijn. Als ie echt "insider" is, dan mag hij lijkt me niet letterlijk de headliner zeggen, dus zullen ze geen headliner zijn.

koekdoos wrote:

DennisvdBr wrote:
Ook blijkbaar gerucht dat Volbeat naar RW gaat en niet voor Graspop dus, daarmee ligt de kans voor Pinkpop weer helemaal open!

Ik begrijp echt niet hoe je zoiets meteen een gerucht kan noemen. neracroft, als willekeurige forumgebruiker, maakt een voorspelling (een gokje dus) zoals zo vaak gebeurt en plots is er een 'gerucht dat Volbeat naar RW gaat'. Ik zie niet in waarom een random voorspelling plots relevant is voor een mogelijke show op Pinkpop?

Daarbij zijn de 21P ook zeker niet alleen populair onder de jeugd. De Ziggo Dome zat vol met (jong) volwassenen.

Goed punt. Ze hebben het imago van een fanbase te hebben van 'angsty teenage girls' maar dat is naar mijn gevoel echt niet zo. Op de shows waar ik al was, was er een gezonde man/vrouw verhouding en inderdaad ook veel volwassenen, gezinnen en zelfs ouderen. Kortom, eigenlijk perfect volgens de doelgroep van Pinkpop.

DennisvdBr wrote:

koekdoos wrote:

DennisvdBr wrote:

Ik begrijp echt niet hoe je zoiets meteen een gerucht kan noemen. neracroft, als willekeurige forumgebruiker, maakt een voorspelling (een gokje dus) zoals zo vaak gebeurt en plots is er een ‘gerucht dat Volbeat naar RW gaat’. Ik zie niet in waarom een random voorspelling plots relevant is voor een mogelijke show op Pinkpop?

Hoop is een mooi goed.

Timmetje wrote:
Daarbij zijn de 21P ook zeker niet alleen populair onder de jeugd. De Ziggo Dome zat vol met (jong) volwassenen.

Goed punt. Ze hebben het imago van een fanbase te hebben van ‘angsty teenage girls’ maar dat is naar mijn gevoel echt niet zo. Op de shows waar ik al was, was er een gezonde man/vrouw verhouding en inderdaad ook veel volwassenen, gezinnen en zelfs ouderen. Kortom, eigenlijk perfect volgens de doelgroep van Pinkpop.

Jup. Mainstream band met fans van alle leeftijden. Goeie headliner voor de vrijdag.

Hoop zelf dat Volbeat gewoon lekker naar Graspop gaat.

Thijs wrote:

Timmetje wrote:

Goed punt. Ze hebben het imago van een fanbase te hebben van ‘angsty teenage girls’ maar dat is naar mijn gevoel echt niet zo. Op de shows waar ik al was, was er een gezonde man/vrouw verhouding en inderdaad ook veel volwassenen, gezinnen en zelfs ouderen. Kortom, eigenlijk perfect volgens de doelgroep van Pinkpop.

Jup. Mainstream band met fans van alle leeftijden. Goeie headliner voor de vrijdag.

Hoop zelf dat Volbeat gewoon lekker naar Graspop gaat.
Alsjeblieft niet. Stuur ze lekker naar Werchter.

Fans van alle leeftijden? Voel me stokoud als ik 21P opzet. Lijkt niet echt muziek die gericht is naar 25+ jarigen. Misschien dat het ‘klikt’ als ik ze live zie, maar ‘live’beelden maken het tot nu toe alleen maar erger. Ziet er allemaal wat geforceerd uit.

Vind het ook helemaal geen headliner voor Pinkpop eigenlijk. Maar dat zeg ik als Belg. Misschien zijn ze in NL een pak bekender. Ik luisterde net nog eens die tweede plaat en kan geen enkel nummer herkennen. Behalve Jumpsuit, puur omdat iemand me dat op dit forum al eens liet checken. ?

Zowel Sam Fender en Inhaler mag je wat mij betreft zeker doorsturen. Kasabian lol hoor, heb hier zelf alleen minder mee. Vind voornamelijk Inhaler heerlijke muziek. Ik herken af en toe toch wel echt dat de zanger de zoon van Bono is hahaha.

Als je bepaalde posts in het Rock Werchter-topic én in het Graspop-topic ziet, dan lijkt het er inderdaad op dat Volbeat op Rock Werchter staat. Mag ook eens, is daar van 2013 geleden terwijl ze Graspop meermaals aangedaan hebben in het recente verleden.

Users who are viewing this thread