Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Na een dagje Pukkelpop voor mij ....en de aankondiging van Billie Eilish en Taylor Swift voor andere festivals merk ik gewoon (helaas) dat Pinkpop minder 'waardig'/ belangrijk' begint te worden. Vorig jaar was de vijftigste editie en laten we eerlijk zijn dat het echt geen jubilieumwaardig programma was. Ik ga elk jaar nog graag naar Pinkpop maar ben bang dat het in 2020 toch maar een dagje wordt....
Swift - was sterke boeking geweest en erg exclusief. Waarschijnlijk heeft Pinkpop haar laten schieten.
Green Day- was leuke boeking geweest
SOAD - ook top geweest (en niet te lang geleden als je bedenkt dat Bastille in 2016 op Pinkpop stond en dit jaar...dus ook drie aar tussen ;) )

Ik hoop nog steeds op top namen maar mijn positieve moed begint langzaam een beetje weg te zakken...aangezien dit wel een vervolg van vorig jaar lijkt.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Timmetje wrote:
Welke potentiele headliners zouden nog kunnen?

https://festileaks.com/2019/09/geruchtenoverzicht-wie-zijn-de-mogelijke-kanshebbers-voor-pinkpop-2020/
– Volbeat (kans zie ik als groot)
– Foo Fighters (stonden er 2018, te snel)
– Pearl Jam (stonden er 2018, te snel)
– The Who (kleine optie)
– Coldplay (dikke stift genoteerd)
– Kensington (misschien na 2017 wat snel)
– Neil Young (?)
– Bruce Springsteen (ik denk stadions 2020 en festivals 2021)
– Eminem (ik denk, geen tour)
– Iron Maiden (in ieder geval niet Hellfest en Graspop)

dan zet ik er nog een minimale kans voor AC/DC en GnR bij.

Waarom die dikke stift voor Coldplay. Moet haast wel dat jij meer weet Dennis ;)
Of ben je de boel aan het gek maken?
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
Uiteindelijk had Pinkpop met The Cure en Fleetwood Mac toch 2 hele mooie headliners te pakken. Mumford vind ik persoonlijk net geen headliner voor Pinkpop. En er was een sterk dagprogramma, dus je hoeft nog niet echt te vrezen lijkt me.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.240
4.518
DennisvdBr wrote:

Timmetje wrote:
Welke potentiele headliners zouden nog kunnen?


https://festileaks.com/2019/09/geruchtenoverzicht-wie-zijn-de-mogelijke-kanshebbers-voor-pinkpop-2020/
– Volbeat (kans zie ik als groot)
– Foo Fighters (stonden er 2018, te snel)
– Pearl Jam (stonden er 2018, te snel)
– The Who (kleine optie)
– Coldplay (dikke stift genoteerd)
– Kensington (misschien na 2017 wat snel)
– Neil Young (?)
– Bruce Springsteen (ik denk stadions 2020 en festivals 2021)
– Eminem (ik denk, geen tour)
– Iron Maiden (in ieder geval niet Hellfest en Graspop)

dan zet ik er nog een minimale kans voor AC/DC en GnR bij.

Waarom die dikke stift voor Coldplay. Moet haast wel dat jij meer weet Dennis
1f609.svg

Of ben je de boel aan het gek maken?

Hij houdt ook vast aan Iron Maiden en Neil Young. In dat kader acht ik de kans op een wonder van Coldplay nog kleiner
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Timmetje wrote:
Welke potentiele headliners zouden nog kunnen?

https://festileaks.com/2019/09/geruchtenoverzicht-wie-zijn-de-mogelijke-kanshebbers-voor-pinkpop-2020/
– Volbeat (kans zie ik als groot)
– Foo Fighters (stonden er 2018, te snel)
– Pearl Jam (stonden er 2018, te snel)
– The Who (kleine optie)
– Coldplay (dikke stift genoteerd)
– Kensington (misschien na 2017 wat snel)
– Neil Young (?)
– Bruce Springsteen (ik denk stadions 2020 en festivals 2021)
– Eminem (ik denk, geen tour)
– Iron Maiden (in ieder geval niet Hellfest en Graspop)

dan zet ik er nog een minimale kans voor AC/DC en GnR bij.

Volbeat is geen headliner.
Iron Maiden staat er niet (aldus Ken).
Neil Young staat er niet. (aldus Mojo)
Kensington zal er (hopelijk) niet als headliner staan.
Coldplay kans is nihil. (die hadden anders ook wel op NOS Alive gestaan of Lollapalooza Paris)
Bruce doet idd vermoedelijk pas festivals in 2021.
Geen tourplannen Eminem bekend

....

Uiteindelijk had Pinkpop met The Cure en Fleetwood Mac toch 2 hele mooie headliners te pakken. Mumford vind ik persoonlijk net geen headliner voor Pinkpop. En er was een sterk dagprogramma, dus je hoeft nog niet echt te vrezen lijkt me.

The Cure wel ja.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Uiteindelijk had Pinkpop met The Cure en Fleetwood Mac toch 2 hele mooie headliners te pakken. Mumford vind ik persoonlijk net geen headliner voor Pinkpop. En er was een sterk dagprogramma, dus je hoeft nog niet echt te vrezen lijkt me.

Klopt maar voor de jeugd helaas niet veel relevante namen...was een van de weinigen jeugd uit de omgeving die echt een weekend is gegaan.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
ach het is ook een vorm van a-muse-ment ?

Muse
Iron Maiden
Coldplay

Dit zou het volgens Dennis dus moeten worden ;)
Hmmm....waar moet ik die Neil Young dan plaatsen? Young komt alleen als headliner en die zijn nu al allemaal bezet ? ;)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Garden of Love? :lol:

Het zou in principe tof zijn maar het is imo iig een behoorlijk onrealistisch lijstje.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
De manager van Coldplay heeft in verschillende interviews laten weten dat de band toch pas in 2021 weer gaat touren. Waarom denken mensen dan dat ze in 2020 festivals gaan doen? En Beyoncé gaat niet op festivals staan, dat was een Coachella exclusive. Ze haalt meer eruit om een stadion tour te doen en alles haar eigen gang te kunnen gaan.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
rickhuissen wrote:
Een groot deel daarvan had op zich best op Pinkpop kunnen staan. Zijn het daarom meteen allemaal gemiste kansen?

Maar…ja? Als ze op Pinkpop hadden kunnen staan en dan niet op Pinkpop staan is dat echt letterlijk een gemiste kans.

Één klein fragment quoten werkt in dit verhaal niet zo goed vind ik. Maar goed, ik heb geprobeerd om mijn gedachte uit te leggen. En niemand hoeft het met me eens te zijn natuurlijk ?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
De manager van Coldplay heeft in verschillende interviews laten weten dat de band toch pas in 2021 weer gaat touren. Waarom denken mensen dan dat ze in 2020 festivals gaan doen? En Beyoncé gaat niet op festivals staan, dat was een Coachella exclusive. Ze haalt meer eruit om een stadion tour te doen en alles haar eigen gang te kunnen gaan.

Mensen denken dat niet hoor.... Dennis is de enige die er heel stellig over lijkt te zijn en erin blijft geloven.
Zou voor Pinkpop mooi zijn als hij gelijk krijgt maar de kans is idd nihil.
Hetzelfde geldt voor MUSE. Die zijn net klaar met touren en hebben die tourfilm.

Denk dat we Iron Maiden, Neil Young, Coldplay en MUSE alle vier wel kunnen wegschrijven als kanshebbers.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Er blijft niet veel over als je namen weg gaat strepen in ieder geval. En er zijn al best wat bands van formaat weggezet op andere evenementen.

Erg benieuwd waar Pinkpop mee voor de dag komt. Maar ook waar Werchter, DTRH en BKS mee gaan komen. Er zijn best wel wat spots te vergeven terwijl de vijver niet héél groot lijkt voor komend jaar.

Coldplay voor Pinkpop lijkt me meer dat de wens vader van de gedachte is. Natuurlijk is het nu (te) stil en zullen ze in de komende jaren weer nieuw werk uitbrengen en gaan touren. Maar is dat in 2020 en dan gelijk met festivalshows?

Lijkt me dat ze rond dat klimaatevenement eind 2020 het momentum zullen pakken en een album + tour aankondigen. En dan in 2021 uitgebreid op tour, ligt meer voor de hand in ieder geval.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.610
11.247
DennisvdBr wrote:

Timmetje wrote:
Welke potentiele headliners zouden nog kunnen?


https://festileaks.com/2019/09/geruchtenoverzicht-wie-zijn-de-mogelijke-kanshebbers-voor-pinkpop-2020/
– Volbeat (kans zie ik als groot)
– Foo Fighters (stonden er 2018, te snel)
– Pearl Jam (stonden er 2018, te snel)
– The Who (kleine optie)
– Coldplay (dikke stift genoteerd)
– Kensington (misschien na 2017 wat snel)
– Neil Young (?)
– Bruce Springsteen (ik denk stadions 2020 en festivals 2021)
– Eminem (ik denk, geen tour)
– Iron Maiden (in ieder geval niet Hellfest en Graspop)

dan zet ik er nog een minimale kans voor AC/DC en GnR bij.

Volbeat is geen headliner.
Kensington zal er (hopelijk) niet als headliner staan.

Ik kan hier haast uit opmaken dat jij Kensington een betere headliner dan Volbeat zou vinden (ook al zijn beide dat uiteraard niet). Mag hopen dat dat niet klopt, want anders is er echt iets goed mis.
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Timmetje wrote:
Volbeat is geen headliner.
Iron Maiden staat er niet (aldus Ken).
Neil Young staat er niet. (aldus Mojo)
Kensington zal er (hopelijk) niet als headliner staan.
Coldplay kans is nihil. (die hadden anders ook wel op NOS Alive gestaan of Lollapalooza Paris)
Bruce doet idd vermoedelijk pas festivals in 2021.
Geen tourplannen Eminem bekend.

Precies dit. Als ik nog één keer hoor dat Iron Maiden en Neil Young kanshebbers zijn spring ik uit het raam.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.309
6.509
Wordt een leuke editie zonder headliners dus ;).
Ik denk dat er de komende 2 maanden veel tourdata van nog veel bands bekend worden gemaakt. Daarna kun je een mooie balans opmaken wie er op pinkpop staan. Bands als Coldplay zullen hun hele tour ineenkeer bekend willen maken, dus om te zeggen dat NOS etc er anders al mee waren gekomen klopt.Eminem is nu nog niks voor bekend maar ik verwacht hem eigenlijk wel op tour weer. Ik hou het op: Muse - Eminem - Coldplay
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken