Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Ik denk dat voor iedereen hier op het forum geldt dat de kwaliteit voor gaat…. en dat festivals als Pinkpop uiteraard met name naar de ticketverkoop en winst kijken.
Niet zo gek allemaal.

Inderdaad. Als je echt voor de pure kwaliteit naar een festival gaat kan je beter naar een Best Kept Secret of DTRH.

meh….

Kensington is Nederlands, dus niet headliner.
Volbeat, headliner waardig, enorm populair nu.

en om op sledgehammer terug te komen.
Coldplay, gaat de popheadliner worden.
Daarnaast komen 2 rockacts als headliner.
Gewoon een onderbuikgevoel
1f609.svg
Dat onderbuikgevoel komt voort uit het feit dat iemand vanuit Mojo al had gehint naar stevige gitaren. Zoiets meen ik hier toch al gelezen te hebben. Ik zie ze zomaar FF weer hebben. Zeker met die nieuwe EP. Dat ze er onlangs nog stonden zegt mij niets. Ik hou voorlopig maar op FF Miley Cyrus en een combi van Kensington met Volbeat op dezelfde dag. Als outsiders om Dennis een plezier te doen Coldplay en Iron Maiden :wink:

Timmetje wrote:
Ik denk dat voor iedereen hier op het forum geldt dat de kwaliteit voor gaat…. en dat festivals als Pinkpop uiteraard met name naar de ticketverkoop en winst kijken.
Niet zo gek allemaal.

Inderdaad. Als je echt voor de pure kwaliteit naar een festival gaat kan je beter naar een Best Kept Secret of DTRH.

Tja, zou best kunnen, alleen de muziek ligt me een stuk minder (lees: niet). Ben bang dat het toch weer Pinkpop wordt, al is dat niet een heel grote ramp.

Geen idee hoelang de Foo Fighters over een nieuw album doen maar Dave Grohl bevestigd in ieder geval dat ze volgende week de studio ingaan.
https://www.alternativenation.net/dave-grohl-backstage-meltdown-concert-revealed/

Tame Impala en The Killers…kanshebbers?

Van Tame Impala wordt eigenlijk verwacht dat Mojo deze op DTRH en niet op Pinkpop zal zetten als ze in die festivalperiode touren komende zomer.

The Killers kunnen als ze nieuw werk uitbrengen en touren zeker wel op Pinkpop staan.

Dat onderbuikgevoel komt voort uit het feit dat iemand vanuit Mojo al had gehint naar stevige gitaren. Zoiets meen ik hier toch al gelezen te hebben.

Dat er werd gehint naar gitaren heb ik meegekregen. Dat het om stevige gitaren zou gaan wist ik nog niet. Dit lijkt in eerste instantie goed nieuws vanuit mijn oogpunt. Nou was een Ed Sheeran bijvoorbeeld natuurlijk al afgeschreven, maar ik vat deze hint dus op als een vergroting van de kans dat er een of meer headliner(s) worden gedeeld met bijvoorbeeld Graspop, hetzelfde weekend luttele kilometers verderop.

Even dit ei uitbroeden: Festileaks heeft in de geruchtenlijst van GMM de volgende namen staan: Iron Maiden, Volbeat, Judas Priest, Mercyful Fate, Guns 'n Roses, Slipknot en Metallica. Daarvan lijken me op dit moment alleen Iron Maiden, Guns 'n Roses en Metallica geschikt als headliner materiaal voor Pinkpop. Met de kennis van nu is de kans op Metallica natuurlijk nihil geworden, en daardoor denk ik dat het aantal gedeelde headliners met GMM beperkt zal blijven tot één: Iron Maiden of Guns 'n Roses.

Mijn nieuwe voorspelling headliners PP 2020:

- Guns 'n Roses / Iron Maiden
- Muse / RHCP
- Coldplay / Bruce Springsteen

Wel een prijzige serie headliners, maar goed, ook een gegarandeerd goede kaartverkoop lijkt me...

Iemand vanuit MOJO had dat toch niet gehint? Ik meende een user op een ander forum. Laten we daar niet teveel hoop op leggen.

Ik denk iig dat jij en Dennis de hoop iets te hoog leggen voor de headliners. Maar hoop dat jullie gelijk krijgen.

Wie ik nog wel zie verschijnen op Pinkpop is 5SOS. Behoorlijk populair. t/m december in USA/Canada. Laatste paar singles veel gedraaid op de radio. Gaan een beetje terug naar hun gitaarnummers. Zou ik een leuke sub vinden.

Ik verwacht in 2021 ook Rammstein als headliner. Die pakken dan het laaste jaar van hun tour mee. Rest is stadions geweest, als dan ook nog Coldplay komt (jubileum) en eventueel Bruce dan wordt het echt een hele dure aangelegenheid.

Qua headliners 2020 vind ik het erg lastig nu om wat te voorspellen......

Iemand vanuit MOJO had dat toch niet gehint? Ik meende een user op een ander forum. Laten we daar niet teveel hoop op leggen.

Ik denk iig dat jij en Dennis de hoop iets te hoog leggen voor de headliners. Maar hoop dat jullie gelijk krijgen.

Dat denk ik zelf ook hoor. Drie van die hele grote namen is natuurlijk niet wat we gewend zijn van Pinkpop. Maar goed, het ene jaar is het andere niet. Kijk naar de headliners van 2017, 2018 en 2019. Drie keer een totaal verschillende samenstelling. En hier geld zeker dat de wens de vader van de gedachte is: ik ben gewoon lekker aan het dromen over een headliner trio waar ik vooral zelf heel erg blij van wordt. En dat zonder Foo Fighters, kun je nagaan! :-P

Ik verwacht in 2021 ook Rammstein als headliner. Die pakken dan het laaste jaar van hun tour mee. Rest is stadions geweest, als dan ook nog Coldplay komt (jubileum) en eventueel Bruce dan wordt het echt een hele dure aangelegenheid.

Qua headliners 2020 vind ik het erg lastig nu om wat te voorspellen……

Misschien kunnen we ook vast de editie van 2021 openen.
Coldplay, Bruce, (en vooruit die neem ik dan voor lief) Rammstein zou wel een heul fijn trio zijn.

Coldplay, Bruce, (en vooruit die neem ik dan voor lief) Rammstein zou wel een heul fijn trio zijn.

Het zou wel een ontzettende stress-aangelegenheid zijn om kaarten te scoren

Mijn nieuwe voorspelling headliners PP 2020:

– Guns ’n Roses / Iron Maiden
– Muse / RHCP
– Coldplay / Bruce Springsteen

Wel een prijzige serie headliners, maar goed, ook een gegarandeerd goede kaartverkoop lijkt me…
kan ik me in vinden...
(ben heel benieuwd waar Neil Young terecht komt)

ik zou ook zeggen voor 2021, Springsteen en Rammstein ;)

En Coldplay. Want waarom zouden die een jaar voor hun jubileum zonder nieuw album een tour gaan doen?

En Coldplay. Want waarom zouden die een jaar voor hun jubileum zonder nieuw album een tour gaan doen?

Ach, wie weet komen ze dit najaar of volgend voorjaar alsnog met een album. Tegenwoordig gaat dat zo snel. Twee weken wisten we niet dat we een nieuwe van Nick Cave & The Bad Seeds kregen en vrijdag is het al zover. (Yay!)

Timmetje wrote:

Ach, wie weet komen ze dit najaar of volgend voorjaar alsnog met een album. Tegenwoordig gaat dat zo snel. Twee weken wisten we niet dat we een nieuwe van Nick Cave & The Bad Seeds kregen en vrijdag is het al zover. (Yay!)

Da's waarschijnlijk de reden waarom ik zo sceptisch ben. ik ben Kanye fan. Dan ga je niet meer in CD releases geloven. :lol:

bcmrmaybe wrote:

Qua headliners 2020 vind ik het erg lastig nu om wat te voorspellen……

Kansloos. Dat laat het budget van Pinkpop toch niet toe? Zelfs als alledrie acts dan beschikbaar zijn, worden een of twee daarvan in Nederland met een losse show in het Goffertpark, de Arena of momenteel ook de Kuip of Groningen neergezet. Dat zie je elk jaar weer gebeuren met de grootste acts die in de zomer door Europa touren. Alledrie in hetzelfde jaar op Rock Werchter zie ik misschien nog wel plaatsvinden (al heb je bij onze zuiderburen o.a. de eendaagse Werchter-evenementen en het Koning Boudewijnstadion als alternatieven), maar Mojo gaat dat op Pinkpop echt niet doen. Waarbij Rammstein tegenwoordig niet eens meer bij Live Nation/Mojo zit.

Users who are viewing this thread