Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Dit is nou echt zo'n discussie waarvan je denkt: ga ik me hiermee bemoeien? Nou, uiteindelijk toch een duit in het zakje.

Ik moet toch zeggen dat ik voor een deel het wel eens ben met Dennis. Waarom zou ieder ander festival (misschien op BKS na) wel lekker simpele feestacts mogen en kunnen boeken en Pinkpop niet? Het is nou niet dat Pinkpop de wereldwijde autoriteit is op het gebied van salonfähige indiemuziek. Het is een familiefestival waar alle soorten muziek voorbij komen. En daar lopen toevallig veel mensen voor wie Scooter nostalgie is en daar hard op los gaan. En vergeet niet dat die gasten recent nog twee keer AFAS hebben uitverkocht (in tegenstelling tot Jody Bernal).

Tuurlijk moeten ze geen Noord podium afsluiten, doodzonde van die plek. Pinkpop heeft wel vaker grotere bands op lagere plekken gezet. Dus Scooter om 17.00 op podium Noord om een uurtje kansloos te raven, dat is toch goud? Wie wil nou niet één keer ooit live in fout Duits-Engels 'respect for the man in the icecream van' mee gillen.

Wat Joslittel hierboven zegt. Een festival bezoeken is ook gewoon lol hebben. Niet elke act hoeft serieus te zijn en muzikaal verantwoord. En door 1 zo’n naam is ook niet meteen het hele affiche naar de mallemoer.

The Dirty Daddies vond ik vorig jaar ook een prima act om 01:00 uur op de camping, daar zou Scooter wel lachen zijn.
Als je 20 podia hebt, kun je hem ook ergens op een primetime plaatsen, maar bij een festival waar je topdown programmeert, vier (3,5) podia hebt, kun je toch niet Scooter één daarvan laten afsluiten. Dat is gewoon een belediging voor mensen die meer dan 200 euro lappen voor een ticket.

Het gaat mij dus vooral om de plek die Dennis hem toedicht. Als nachtprogramma of ergens vroeg op de dag op een zijpodium, prima.

+ Scooter in een rijtje plaatsen met Aviicii en Martin Garrix in plaats van het rijtje Gerard Joling en Snollebollekes is ook van de pot gerukt.

Het gaat mij dus vooral om de plek die Dennis hem toedicht. Als nachtprogramma of ergens vroeg op de dag op een zijpodium, prima.
Dat was vooral afgeleid van de positie op Zwarte Cross mainstage afsloten en dat Scooter 2 maal Afas uitverkocht.
Misschien is voor z'n act afsluiten Brightlands tent of de J Balvin of de Tenacious D spot op Noord meer logisch dan?

Vind het wel een onvoorspelbaar projectiel... ik kijk er niet gek van op

Waarom zou ieder ander festival (misschien op BKS na) wel lekker simpele feestacts mogen en kunnen boeken en Pinkpop niet? Het is nou niet dat Pinkpop de wereldwijde autoriteit is op het gebied van salonfähige indiemuziek.

Pinkpop boekt toch al jaren lekker simpele feestacts? Van Rowwen Hèze naar Lionel Richie, van Kraantje Pappie naar J. Balvin. Maar het verschil met die acts is dat Scooter letterlijk als een mop wordt aanzien, terwijl de acts in dit rijtje de laatste jaren relevant waren (airplay, gewaardeerd door critici, whatever), of een Pinkpop link hebben.

En heel af en toe staat er inderdaad zo'n act, zie Urbanus bijvoorbeeld, maar als zo'n act headliner op het tweede podium wordt (terwijl er niet eens zo veel acts staan) dan zegt dat toch wel wat over je festival. Op BKS stond dit jaar ook het 'foute' Bountyhunter, maar die stonden op de kleinste stage zonder dat het programma daar te veel door werd gekleurd.

Zwarte Cross is toch totaal niet met Pinkpop te vergelijken, net als Paaspop dat niet is. Festivals die aan totaal andere kanten van het spectrum zitten.
En Afas twee keer uitverkopen is wat mij betreft integraal te vergelijken met Snollebollekes die het Gelredome vol krijgt of de Toppers de Arena.

Nou, ander punt...

Ik had in mijn voorspelling Teskey Brothers in Brightlands staan.
Zou ook best eens op Noord kunnen komen of één van de eerste slots op mainstage?

toch?

Dua Lipa zou op RW staan volgens Ken op efestivals..... tenminste als we zijn hint goed begrepen hebben :wink:

Dua Lipa/ Noord-afsluiter of Sub. Die gaan ze nu nog geen headline spot geven. Dan zou je er een Billie Eilish bij moeten programmeren.

Dua Lipa zou op RW staan volgens Ken op efestivals….. tenminste als we zijn hint goed begrepen hebben
1f609.svg
mwah, ergens rond de middag main of Noord... kan...

Grappig hoe Volbeat, Iron Maiden wel headliners kunnen zijn maar Dua Lipa ergens in de middag mag spelen.

Kans is trouwens wel groter dat Chris Martin komt als je Dua Lipa boekt..

PJ wrote:
Dua Lipa zou op RW staan volgens Ken op efestivals….. tenminste als we zijn hint goed begrepen hebben
1f609.svg

mwah, ergens rond de middag main of Noord… kan…

Eerder sub of Noord afsluiter. Denk niet dat ze voor zo'n lage spot zou komen, op Lowlands stond ze ook als sub voor Kendrick.

op zich kan dat ook wel idd...
(ik kan me echter niet echt een hoge spot voor Dua Lipa voorstellen)

is wel zo'n pop act dat Pinkpop op Noord afsluiter kan zetten als bijvoorbeeld Coldplay headliner is.
Dan een mainstage sub als Volbeat, dat kan een beetje crowd verdeling worden richting Noord.
Of bijvoorbeeld Volbeat Noord afsluiten zodat de rockers daar heen trekken en Dua Lipa voor Coldplay main.

Kan ik wel iets bij voorstellen...

Nou, ander punt…

Ik had in mijn voorspelling Teskey Brothers in Brightlands staan.
Zou ook best eens op Noord kunnen komen of één van de eerste slots op mainstage?

toch?

Ik zou ze graag op Noord willen zien, al is dat niet reëel. Ja, ze verkopen alles uit in Nederland, maar denk dat ze prima staan in de Brightlands.

Edit: Lekkere argumentatie van mijn kant.
Ik denk niet dat het reëel, omdat ik niet denk dat er dusdanig veel mensen geïnteresseerd zijn in blues(rock) dat ze dat veld vol laten stromen.
Natuurlijk hoop ik dat wel van harte. Zou namelijk erg leuk voor de heren zijn. Voorlopig zou ik ze dus in de Brightlands laten staan. Mainstage zit er zeker niet in, Noord allicht.

PJ wrote:
1f609.svg

mwah, ergens rond de middag main of Noord… kan…

Als Dua Lipa komt is dat zeker als sub.
Of afsluiter Noord.
No way dat die ergens in de middag staat.

Oh edit: zie nu pas je andere reactie daarop. Daarin kan ik me wel vinden.

Users who are viewing this thread