Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Het zou wel een ontzettende stress-aangelegenheid zijn om kaarten te scoren[/quote]

Als de verkoop nog dit jaar start en er 1 headliner bekend is valt dat wel mee denk ik. Zou het iig super vinden als verkoop nog dit jaar start. Want wat er ook komt ik ga voor mijn 21e Pinkpop

Nou, ik moet zeggen...
Ik heb een live opname van Scooter bekeken.
Voor mij is het net als Van Buuren op Pinkpop, van die techno/rave herrie.
Ik zou er zelf niet naar gaan kijken, maar kan me heel goed voorstellen dat hier hele volksstammen van uit hun dak kunnen gaan als Noord/IBA afsluiter.
https://youtu.be/QF_V2C4QF5I

Misschien dat er iemand op Zwarte Cross, Indian Summer, Sziget of Lollapalooza er bij is geweest afgelopen seizoen en kan zeggen hoe het daar was??

Scooter op Pinkpop is hetzelfde als Frans Bauer of Gerard Joling op Pinkpop.

Er zullen vast hele volkstammen op af komen en er blij mee zijn maar je degradeert van serieus ''Champions League'' festival naar de Jupiler League.

Scooter op Pinkpop is hetzelfde als Frans Bauer of Gerard Joling op Pinkpop.

Er zullen vast hele volkstammen op af komen en er blij mee zijn maar je degradeert van serieus ”Champions League” festival naar de Jupiler League.
dat is toch heel wat anders...

ik ben trouwens serieus he...
misschien Brightlands afsluiter (stond echter 2 avonden Afas) ?

maar afgelopen seizoen op Paaspop, Zwarte Cross en Indian Summer, ik zie Mojo de stap best nemen om volgend jaar Scooter naar Pinkpop te zetten.

Ik ben ook serieus.

Scooter is inderdaad een prima act voor Indian Summer, Paaspop en de Zwarte Cross.
Zet Mojo die op Pinkpop weg dan zet Mojo definitief een streep door Pinkpop als serieus ''Champions League niveau'' festival.
Misschien kunnen ze dan 2021 meteen de Snollekebollekes na de headliner plaatsen. :lol:

Nee maar zonder gekheid. Scooter op Pinkpop moet je echt niet willen.

Ik ben benieuwd wat Smeets van Scooter vind......
Voor mij hoeft het niet....

ik zeg ook niet dat ik het wil he.
ik denk alleen dat ik het zie gebeuren.
Is ook heel iets anders als zo'n kermis en carnaval act als snollebollekes.
Ik vind het een dance act waar Mojo best een plek voor kan vinden, als ze Avicii, Kygo, Van Buuren of Garrix neerzetten, dan overwegen ze dit vast ook.

Scooter hoort niet in dat rijtje thuis. Hele andere orde, hele andere act.
Past eerder in het rijtje Mental Theo, Partysquad, Paul Elstak. En die wil je niet op Pinkpop.

Partysquad, dat is nog best voor te stellen trouwens. Stonden dit jaar nog op Lowlands.

Scooter hoort niet in dat rijtje thuis. Hele andere orde, hele andere act.
Past eerder in het rijtje Mental Theo, Partysquad, Paul Elstak. En die wil je niet op Pinkpop.
Justin Bieber wil je ook niet op Pinkpop maar die stond er toch ook :wink:

Justin Bieber was (met name toentertijd) één van de grootste popartiesten ter wereld. Daarvan was het vrij logisch dat die er stond. Had (als hij een beetje z'n best had gedaan en er niet met de pet naar had gegooid) best een toffe show kunnen worden.

Ik vraag me trouwens wel af wat bijvoorbeeld criteria zijn bij Pinkpop om iets niet of wel te boeken. Dat laatste is redelijk simpel denk ik maar wat zou het nu zijn dat ze tijdens een vergadering beslissen, laten we die of dat maar niet doen?

Is John Mayer een optie? Staat aankomende week 2x in een uitverkocht Ziggo Dome en er zijn nog steeds duizenden mensen opzoek zijn naar kaarten. Dus zal zeker genoeg publiek trekken en is muzikaal ijzersterk.

Is ook heel iets anders als zo’n kermis en carnaval act als snollebollekes.
Ik vind het een dance act waar Mojo best een plek voor kan vinden, als ze Avicii, Kygo, Van Buuren of Garrix neerzetten, dan overwegen ze dit vast ook.

Scooter is echt niet op hetzelfde niveau als Avicii, Kygo, Van Buuren of Garrix. Scooter is op hetzelfde niveau als de door Timmetje hierboven genoemd novelty dance acts.

Oftewel, Skihut muziek.

Die drie acts en Scooter staan mijlenver uit elkaar. Ok, een Van Buuren is ook vaak plat, maar die bracht de laatste jaren wel materiaal uit die je op de radio hoort. Scooter is een retefout relikwie uit de 90’s waarnaar mensen alleen gaan om eens goed te lachen. Een slechte gimmick act die zelf zichzelf niet serieus neemt el eigenlijk gewoon naast een Captain Jack op een Back To The 90’s feestje past. Of inderdaad: op een Zwarte Cross waar de mensen graag gaan kijken ‘omdat het wel lachen is’.

Op die Duitste festivals staat Scooter geprogrammeerd zoals een David Hasslehoff geprogrammeerd staat: om ‘ironisch’ op uit de bol te gaan. Als een grote major als Pinkpop zoiets zou boeken voor het officiële programma, dan moeten ze zich diep, diep schamen.

Net als je denkt dat de plank niet harder misgeslagen kan worden...

Scooter is précies zo'n kermis- en carnavalsact als Snollebollekes.
Dan kunnen net zo goed Jody Bernal en de Vengaboys podia gaan afsluiten.

Users who are viewing this thread