Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Ik zou Iron Maiden nog niet helemaal afschrijven want die Ken op dat andere forum heeft duidelijk laten weten dat zij wel degelijk een optie zijn mocht er een headliner voor PP afzeggen. Misschien is dat recent wel gebeurd. Wie zal het zeggen???

Timmetje wrote:

DennisvdBr wrote:

Timmetje wrote:
Welke potentiele headliners zouden nog kunnen?

https://festileaks.com/2019/09/geruchtenoverzicht-wie-zijn-de-mogelijke-kanshebbers-voor-pinkpop-2020/
– Volbeat (kans zie ik als groot)
– Foo Fighters (stonden er 2018, te snel)
– Pearl Jam (stonden er 2018, te snel)
– The Who (kleine optie)
– Coldplay (dikke stift genoteerd)
– Kensington (misschien na 2017 wat snel)
– Neil Young (?)
– Bruce Springsteen (ik denk stadions 2020 en festivals 2021)
– Eminem (ik denk, geen tour)
– Iron Maiden (in ieder geval niet Hellfest en Graspop)

dan zet ik er nog een minimale kans voor AC/DC en GnR bij.

Volbeat is geen headliner.
Kensington zal er (hopelijk) niet als headliner staan.

Ik kan hier haast uit opmaken dat jij Kensington een betere headliner dan Volbeat zou vinden (ook al zijn beide dat uiteraard niet). Mag hopen dat dat niet klopt, want anders is er echt iets goed mis.

Ik stel mij wel degelijk op het standpunt dat Kensington een veel meer terechte headliner zou zijn dan Volbeat.

https://www.google.com/amp/s/www.rollingstone.com/music/music-features/roger-waters-us-them-film-interview-889933/amp/
Roger waters bevestigd nieuwe tour voor 2020 echter enkel in Amerika en geen festivals. Hij zegt tevens dat hij in juni geprobeerd heeft om het bij te leggen bij David Gilmour hetgeen niet is gelukt. Goed interview. Hoe dan ook, geen festivals voor Waters.

Timmetje wrote:

DennisvdBr wrote:

Timmetje wrote:
Welke potentiele headliners zouden nog kunnen?

https://festileaks.com/2019/09/geruchtenoverzicht-wie-zijn-de-mogelijke-kanshebbers-voor-pinkpop-2020/
– Volbeat (kans zie ik als groot)
– Foo Fighters (stonden er 2018, te snel)
– Pearl Jam (stonden er 2018, te snel)
– The Who (kleine optie)
– Coldplay (dikke stift genoteerd)
– Kensington (misschien na 2017 wat snel)
– Neil Young (?)
– Bruce Springsteen (ik denk stadions 2020 en festivals 2021)
– Eminem (ik denk, geen tour)
– Iron Maiden (in ieder geval niet Hellfest en Graspop)

dan zet ik er nog een minimale kans voor AC/DC en GnR bij.

Volbeat is geen headliner.
Kensington zal er (hopelijk) niet als headliner staan.

Ik kan hier haast uit opmaken dat jij Kensington een betere headliner dan Volbeat zou vinden (ook al zijn beide dat uiteraard niet). Mag hopen dat dat niet klopt, want anders is er echt iets goed mis.

Oh absoluut. Voor Pinkpop is Kensington inderdaad een betere headliner dan Volbeat.

Er wordt hier gesuggereerd dat Ziggo Dome 300 acts per jaar boekt en dat maar 2% daarvan op Pinkpop zou kunnen staan. Dit is natuurlijk wel heel erg breed genomen. Als een band in februari in de Ziggo Dome staat, is het gewoon duidelijk dat die tour in het begin van het jaar plaatsvindt. Eigenlijk alleen bands die in Amsterdam staan op de data tussen mei-juli zijn normaal gesproken wel echt kanshebber voor Pinkpop en van deze kun je dus vinden dat Pinkpop de plank misslaat.

Ikzelf noem het gemis van Taylor Swift overigens een positief ding. Dan heb ik serieus nog liever een Billie Eilish. Al heb ik geen recht van spreken, want in 2020 vinden Pinkpop en Graspop Metal Meeting tegelijkertijd plaats, en wie mijn reacties een beetje kent kan weten dat ik te allen tijde Graspop prefereer boven Pinkpop.

En trouwens, hoezo zou er iets mis zijn met iemand als hij liever Kensington dan Volbeat ziet als headliner? Ik kan nou niet stellen dat Volbeat die band is waar menig gitaarliefhebber nou zo dol van is. Ze speelden de laatste keer op Graspop (2018) heel erg op safe en ik heb de indruk dat Kensington met de recentere albums toch echt wel wat creatiever is geworden. Ik kijk momenteel meer uit naar een show van Kensington dan naar Volbeat. Maar laat ik duidelijk zijn: beide lekker rond 19-20 uur met een friet mayo en een kroket in m'n handen.

Het lijstje van mogelijke hoofdacts van DennisvdBr is veel te rock-georienteerd. Als het verleden ons iets leert, is het dat Top 40-kanonnen als Robbie Williams, Pink, Justin Bieber, Pharrell Williams etcetera veel meer kans maken om door Pinkpop geboekt te worden dan non-mainstream acts als Neil Young en Iron Maiden.

Het lijstje van mogelijke hoofdacts van DennisvdBr is veel te rock-georienteerd. Als het verleden ons iets leert, is het dat Top 40-kanonnen als Robbie Williams, Pink, Justin Bieber, Pharrell Williams etcetera veel meer kans maken om door Pinkpop geboekt te worden dan non-mainstream acts als Neil Young en Iron Maiden.
Ze zullen inderdaad eerder een top 40 act boeken dan bv Neil Young of Iron Maiden. Alleen alles heeft ook te maken met wie beschikbaar is en waar ze willen spelen. Ik heb het al vaker gezegd, misschien is de vijver om uit te vissen wel niet zo groot als sommige hier denken en boeken ze daarom een act die ze normaal gesproken niet zo vlug zouden doen.

Even los van de headliners en meer gericht op het dagprogramma, dan zie ik op dit moment deze acts als serieuze kanshebbers om op PP te staan komend jaar:
Billy Talent
Disturbed
Social Distortion
Hot Water Music
Rhys Lewis
Lewis Capaldi
Danny Vera
Within Temptation
Korn

Hopelijk komen er deze week nog wat interessante namen bij

Misschien een act zoals Shawn Mendes voor het pop gedeelte? Trekt veel (jonge) fans, veel hits en volwassenen kunnen er ook wel mee leven.

En trouwens, hoezo zou er iets mis zijn met iemand als hij liever Kensington dan Volbeat ziet als headliner? Ik kan nou niet stellen dat Volbeat die band is waar menig gitaarliefhebber nou zo dol van is. Ze speelden de laatste keer op Graspop (2018) heel erg op safe en ik heb de indruk dat Kensington met de recentere albums toch echt wel wat creatiever is geworden. Ik kijk momenteel meer uit naar een show van Kensington dan naar Volbeat. Maar laat ik duidelijk zijn: beide lekker rond 19-20 uur met een friet mayo en een kroket in m’n handen.

Ik zeg dus niet dat er gelijk iets mis is met iemand, alleen dat er iets mis is, met smaak en dergelijke. Kan me er andersom niet in vinden dat Kensington de band is waar menig gitaarliefhebber dol op is.
Echter denk ik wel dat Kensington voor meer volk op de weide zorgt ten opzichte van Volbeat, daar zij toch iets meer radiovriendelijkere liedjes spelen en daardoor logischerwijs onder een onder een groter, Nederlands publiek bekender zijn. Niet dat ik bij die gedachte heel vrolijk word.
Ik ben het wel eens met je laatste opmerking, om maar af te sluiten met een positieve noot.

Even los van de headliners en meer gericht op het dagprogramma, dan zie ik op dit moment deze acts als serieuze kanshebbers om op PP te staan komend jaar:
Billy Talent
Disturbed
Social Distortion
Hot Water Music
Rhys Lewis
Lewis Capaldi
Danny Vera
Within Temptation
Korn

Hopelijk komen er deze week nog wat interessante namen bij

Billy Talent, Disturbed, Rhys Lewis, Lewis Capaldi, Danny Vera, WT en Korn vooral. Verder zie ik Sports Team als een Stage 4 kanshebber!

Maar met

Echter denk ik wel dat Kensington voor meer volk op de weide zorgt ten opzichte van Volbeat, daar zij toch iets meer radiovriendelijkere liedjes spelen en daardoor logischerwijs onder een onder een groter, Nederlands publiek bekender zijn.

zeg je zelf toch ook dat Kensington een betere headliner voor Pinkpop zou zijn dan Volbeat?

Vind persoonlijk trouwens idd dat Kensington inderdaad (zeker tegenwoordig) ook leukere muziek maakt dan Volbeat.

Maar met

Echter denk ik wel dat Kensington voor meer volk op de weide zorgt ten opzichte van Volbeat, daar zij toch iets meer radiovriendelijkere liedjes spelen en daardoor logischerwijs onder een onder een groter, Nederlands publiek bekender zijn.

zeg je zelf toch ook dat Kensington een betere headliner voor Pinkpop zou zijn dan Volbeat?

Vind persoonlijk dat Kensington inderdaad (zeker tegenwoordig) ook leukere muziek maakt dan Volbeat.

Nee, dat zeg ik niet, maar ik stel waarschijnlijk andere eisen aan een headliner. Voor mij staat de muzikale kwaliteit op één, op twee staat pas het volk dat op de been wordt gebracht.

meh....

Kensington is Nederlands, dus niet headliner.
Volbeat, headliner waardig, enorm populair nu.

en om op sledgehammer terug te komen.
Coldplay, gaat de popheadliner worden.
Daarnaast komen 2 rockacts als headliner.
Gewoon een onderbuikgevoel ;)

Coldplay wordt hem echt niet Dennis. Zet het uit je hoofd, bespaart je straks de teleurstelling. :wink:
2021 zal het hem wel worden. Nog even jaartje langer wachten.

Timmetje wrote:
Maar met

Vind persoonlijk dat Kensington inderdaad (zeker tegenwoordig) ook leukere muziek maakt dan Volbeat.

Nee, dat zeg ik niet, maar ik stel waarschijnlijk andere eisen aan een headliner. Voor mij staat de muzikale kwaliteit op één, op twee staat pas het volk dat op de been wordt gebracht.

Laat ik wel wezen: Liever allebei niet hoor. Maar de reden dat ik Kensington een betere headliner vind voor Pinkpop dan Volbeat is omdat ik denk dat voor Pinkpop het volk dat op de been wordt gebracht op nummer één staat met daarna de kwaliteit van de muziek.

meh….

Kensington is Nederlands, dus niet headliner.
Volbeat, headliner waardig, enorm populair nu.

en om op sledgehammer terug te komen.
Coldplay, gaat de popheadliner worden.
Daarnaast komen 2 rockacts als headliner.
Gewoon een onderbuikgevoel
1f609.svg

Volbeat is inderdaad headliner waardig, maar niet op Pinkpop. Dat publiek is nét ietsjes te breed om een headline slot te hanteren.

Coldplay zal afsluiten in 2021 op zijn minst.

Coldplay wordt hem echt niet Dennis. Zet het uit je hoofd, bespaart je straks de teleurstelling.
1f609.svg

wenteldave wrote:

Timmetje wrote:
Maar met

Laat ik wel wezen: Liever allebei niet hoor. Maar de reden dat ik Kensington een betere headliner vind voor Pinkpop dan Volbeat is omdat ik denk dat voor Pinkpop het volk dat op de been wordt gebracht op nummer één staat met daarna de kwaliteit van de muziek.

Prima. Verschillen Pinkpop/jij en ik daarvan van mening. Blijf erbij dat dat eigenlijk nooit mag gebeuren, maar ik heb het idee dat ik er als enige op die manier insta.

Timmetje wrote:
Coldplay wordt hem echt niet Dennis. Zet het uit je hoofd, bespaart je straks de teleurstelling.
1f609.svg

wenteldave wrote:

Timmetje wrote:
Maar met

Prima. Verschillen Pinkpop/jij en ik daarvan van mening. Blijf erbij dat dat eigenlijk nooit mag gebeuren, maar ik heb het idee dat ik er als enige op die manier insta.
Denk dat mensen die iets meer met muziek bezig zijn, waarondee leden van dit soort fora meestal, ook voor kwaliteit kiezen. Maar je kan Pinkpop niet kwalijk nemen dat zij dat niet doen, dat is gewoon een festival dat moet overleven. Je wil zoveel mogelijk mensen naar je evenement en dat doe je nu eenmaal sneller met de geestdodende muziek van Can'tsington. Zou zelf ook liever Volbeat zien (liever geen van beiden) maar Kensington zou wel een geschiktere headliner zijn.

Timmetje wrote:
Maar met

Bij mij ook alleen vrees ik dat PP op de 1e plaats kijkt naar de ticketverkoop. Is de headliner ook muzikaal top dan is het al alleen maar meegenomen. Toegegeven zoveel echt slechte headliners zijn er niet. Het is maar net wat je smaak is. Bieber is een mooi voorbeeld van hoe slecht een headliner kan zijn maar hoe goed was hij maar niet voor de kaartverkoop.....

Ik denk dat voor iedereen hier op het forum geldt dat de kwaliteit voor gaat.... en dat festivals als Pinkpop uiteraard met name naar de ticketverkoop en winst kijken.
Niet zo gek allemaal.

Users who are viewing this thread