gesp wrote:
Zo’n Spot Groningen typt een verhaal op het nu bekende tourschema waarin op dit moment geen andere Nederlandse data opgenomen zijn. Het komt – zoals gezegd – helaas vaker voor dat een exclusief aangekondigde show helemaal niet zo exclusief blijkt te zijn.
Spot is mede organisator van de show samen met MOJO dus het lijkt mij sterk dat ze zomaar wat roepen over exclusiviteit.
Weet ik. Maar dat zegt de organisator / ticketmaster van het optreden in Berlijn ook:
'Wer hätte das gedacht? Green Day gehen gemeinsam mit Weezer auf Welttour und spielen am 3. Juni 2020 ihr einziges Deutschland-Konzert in Berlin.'
Maar er zijn sterke geruchten dat Green Day in 2020 Rock Am Ring en Rock Im Park aandoet. Ook hier een ruimte in het tourschema in betreffend festivalweekend. Dus ik neem die berichtgeving over een exclusieve show toch met een korreltje zout. Klopt voor nu, maar door toevoegen van festivals aan de agenda hoeft dat over enkele maanden niet meer. Maar dan is de kaartverkoop natuurlijk al begonnen..
Hoop trouwens hard met jullie mee dat Pinkpop andere namen boekt, Green Day zou te snel en te zwak zijn imo. Maar de stelligheid waarmee ze worden ontkent begrijp ik niet helemaal. Normaal gesproken zijn grote bands die in de buurt zijn en een gat in het tourschema hebben juist kanshebber voor Pinkpop.
Gezien de kaartprijs voor Stadspark en Sportpaleis lijkt het bovendien een relatief goedkope set bands te zijn, wat voor Pinkpop zeker mee kan spelen.
Groningen vind ik overigens niet bepaald concurrentie voor Pinkpop, dat scheelt ruim 300 kilometer. Zoveel mensen uit het midden, laat staan het zuiden, komen ook weer niet naar Groningen toe voor een concert. Vorig jaar konden Sting in Groningen en op Bospop en Lenny Kravitz in Emmen en op Pinkpop ook prima zonder elkaar in de wielen te fietsen. Pearl Jam (ander kaliber inderdaad) stond ook twee keer in Amsterdam, ging ook goed. Juist omdat het in Groningen (en niet Nijmegen, Amsterdam of Den Haag) zie ik Pinkpop wel voor me.
Heb mijn punt gemaakt, merk aan de reacties dat er anders over wordt gedacht. Is helemaal prima, we zullen zien wanneer de eerste namen bekend worden gemaakt.