Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

gesp wrote:
Zo’n Spot Groningen typt een verhaal op het nu bekende tourschema waarin op dit moment geen andere Nederlandse data opgenomen zijn. Het komt – zoals gezegd – helaas vaker voor dat een exclusief aangekondigde show helemaal niet zo exclusief blijkt te zijn.

Spot is mede organisator van de show samen met MOJO dus het lijkt mij sterk dat ze zomaar wat roepen over exclusiviteit.

Weet ik. Maar dat zegt de organisator / ticketmaster van het optreden in Berlijn ook:

'Wer hätte das gedacht? Green Day gehen gemeinsam mit Weezer auf Welttour und spielen am 3. Juni 2020 ihr einziges Deutschland-Konzert in Berlin.'

Maar er zijn sterke geruchten dat Green Day in 2020 Rock Am Ring en Rock Im Park aandoet. Ook hier een ruimte in het tourschema in betreffend festivalweekend. Dus ik neem die berichtgeving over een exclusieve show toch met een korreltje zout. Klopt voor nu, maar door toevoegen van festivals aan de agenda hoeft dat over enkele maanden niet meer. Maar dan is de kaartverkoop natuurlijk al begonnen..

Hoop trouwens hard met jullie mee dat Pinkpop andere namen boekt, Green Day zou te snel en te zwak zijn imo. Maar de stelligheid waarmee ze worden ontkent begrijp ik niet helemaal. Normaal gesproken zijn grote bands die in de buurt zijn en een gat in het tourschema hebben juist kanshebber voor Pinkpop.

Gezien de kaartprijs voor Stadspark en Sportpaleis lijkt het bovendien een relatief goedkope set bands te zijn, wat voor Pinkpop zeker mee kan spelen.

Groningen vind ik overigens niet bepaald concurrentie voor Pinkpop, dat scheelt ruim 300 kilometer. Zoveel mensen uit het midden, laat staan het zuiden, komen ook weer niet naar Groningen toe voor een concert. Vorig jaar konden Sting in Groningen en op Bospop en Lenny Kravitz in Emmen en op Pinkpop ook prima zonder elkaar in de wielen te fietsen. Pearl Jam (ander kaliber inderdaad) stond ook twee keer in Amsterdam, ging ook goed. Juist omdat het in Groningen (en niet Nijmegen, Amsterdam of Den Haag) zie ik Pinkpop wel voor me.

Heb mijn punt gemaakt, merk aan de reacties dat er anders over wordt gedacht. Is helemaal prima, we zullen zien wanneer de eerste namen bekend worden gemaakt.

scheelt natuurlijk wel dat RaR/RiP precies in dat gat zit tussen Wuhlheide Berlijn en San Siro Milaan.
Plus dat die twee shows niet binnen de Hella Mega Tour zitten, zijn Green Day met Weezer.
Daarbij was het laatste keer dat Green Day op RaR/RiP stond al 2013, dat is al flink wat langer geleden.
Daarnaast is het vaker voorgekomen dat acts in Berlijn staan (in Noord-Oost Duitsland) en ook op RaR/RiP (in Zuid Duitsland)

Voor de duidelijkheid staat op Eventim Duitsland de tekst "ihr einziges Headline-Open-Air hierzulande haben sie für den 3. Juni in Berlin bestätigt".
Waaruit ik opmaak dat ze geen andere open air spelen in Duitsland, daar wringt de schoen...

Dat verhaal kan nog alle kanten op.

Maar voor Groningen een week voor Pinkpop is wel een andere strekking... Ik snap de gedachten er achter, maar deze gig blijft hier bij.

Denk dat Gesp weleens gelijk kan krijgen. Ik ga al in Groningen maar anders had ik het op Pinkpop ook drie leuke boekingen gevonden.

Nog een paar maanden en we weten het!

als Green Day dat weekend nog ergens staat is het imo Hellfest met tikkeltje mogelijkheid.
Voor Nederland en België verwacht ik totaal niets meer.

RaR/RiP zit idd een opvallend gat en in Portugal en Spanje geen data, daar is het opvallend.

Verder niets nieuws te verwachten gok ik.

als Green Day dat weekend nog ergens staat is het imo Hellfest met tikkeltje mogelijkheid.
Voor Nederland en België verwacht ik totaal niets meer.

RaR/RiP zit idd een opvallend gat en in Portugal en Spanje geen data, daar is het opvallend.

Verder niets nieuws te verwachten gok ik.

Green Day op hellfest? Dat zou ik dan wel een aparte boeking vinden voor een zichzelf respecterend metalfestival.

The Who gaat met een nieuw album komen eind november, nieuwe album sinds 13 jaar.

In eerste instantie met UK tour in 2020... Maar wel intressant om in de gaten te houden.

The Who gaat met een nieuw album komen eind november, nieuwe album sinds 13 jaar.

In eerste instantie met UK tour in 2020… Maar wel intressant om in de gaten te houden.

Neem aan dat je dat bedoeld als headliner, ook gezien je bericht in de Geruchten keuken. Hoe goed ik The Who ook vind, ze zijn geen headliner meer. Zij zijn echt niet de act die tig dagkaarten gaan binnenslepen voor Pinkpop. Verkopen stadia niet uit, maar dat is toch het kaliber waar je als Mojo zijnde naar op zoek moet.

Nee, The Who is meer iets voor Bospop, zeker geen headliner voor Pinkpop. Met alle respect hoor, maar dat doet Mojo inderdaad nooit op Pinkpop.

nou, ik heb ze wel in mijn reserve lijstje staan voor PInkpop.

bij een paar classic headliners, Neil Young, AC/DC, Stones, The Who onder andere. GnR ook, maar meer reserve lijst rock headliner.

Dus, om antwoord te geven. Ja, ik zie er wel een potentieel headliner in.
Al denk ik dat Ziggo, GelreDome of een park als Goffert het meer gaat worden.
Als The Who uberhaupt nog meer Europese data gaat toevoegen. Na dit jaar enkel Wembley en nu maart en april in UK. Liggen er wel kansen voor de Europese zomer.
Sowieso iets om rekening mee te houden, ook aangezien Jan er al wel al over gezegd heeft ze graag te willen hebben.

Sowieso iets om rekening mee te houden, ook aangezien Jan er al wel al over gezegd heeft ze graag te willen hebben.

Maar in dat artikel staat toch precies de reden waarom het niet gaat gebeuren?

The Who had een fantastisch voorprogramma in Wembley en verkocht zelfs dat niet uit.

Headliner op Pinkpop geen schijn van kans. Fleetwood heeft bewezen dat eerdere successen geen garanties bieden voor de toekomst.

Raskolnikov wrote:
Nee, The Who is meer iets voor Bospop, zeker geen headliner voor Pinkpop. Met alle respect hoor, maar dat doet Mojo inderdaad nooit op Pinkpop.

Daar zijn ze weer te groot voor.

Helemaal goed inschatten kan ik het ook niet hoor, maar Bospop is inmiddels toch ook een flink festival geworden? Met steeds grotere headliners. En qua genre sluit het daar goed aan. Gevoelsmatig denk ik dat ze daar het best passen. Als het financieel haalbaar is uiteraard. Heb ik uiteraard geen zicht op.

En anders zal The Who een losse gig doen.

Dat artikel: ''Voor de editie van 2017 heeft de Pinkpop-baas Pearl Jam, Foo Fighters en Radiohead op het oog, zo liet hij weten aan De Limburger.''

Headliners Pinkpop 2017: Justin Bieber, Green Day & Kings of Leon.

Dat artikel: ”Voor de editie van 2017 heeft de Pinkpop-baas Pearl Jam, Foo Fighters en Radiohead op het oog, zo liet hij weten aan De Limburger.”

Headliners Pinkpop 2017: Justin Bieber, Green Day & Kings of Leon.
Ja, klopt...

Dat jaar ging PJ 'ook' niet door (iets met een diploma) en Foo Fighters tour was verschoven (Foo's in 2017 wel Werchter bijvoorbeeld), Radiohead werd naar BKS gezet.
Het was niet zo dat dat helemaal onlogisch was, maar een half jaar na dat interview lagen de kaarten al anders vertelde Jan toen aan Festileaks.

The Who + Neil Young op dezelfde dag zou mijns inziens wel moeten kunnen werken, al weet ik niet of de twee acts daarmee instemmen. Als je dan de grootste namen van Noord wat ‘nieuwer’ invult (kaliber Imagine Dragons, The XX, The Lumineers etc. etc. al besef ik dat je deze namen ook prima op de Main Stage kunt wegzetten) gaat zo’n dag echt wel goed ontvangen worden.

Maar ja, is allemaal speculatie. Misschien grabbelt MOJO wel weer gewoon uit de Lingo ballenbak naar de Kings of Leons, Foo Fighters, Editors en Green Days.

Bospop en the Who anno 2020 zijn inderdaad een perfecte match.
Bospop is veel te klein voor The Who en The Who is te groot voor Bospop.
Dat zie ik echt niet voor me.
Het zal wel een losse show worden voor The Who, die gok durf ik wel aan.

The Who + Neil Young op dezelfde dag zou mijns inziens wel moeten kunnen werken, al weet ik niet of de twee acts daarmee instemmen. Als je dan de grootste namen van Noord wat ‘nieuwer’ invult (kaliber Imagine Dragons, The XX, The Lumineers etc. etc. al besef ik dat je deze namen ook prima op de Main Stage kunt wegzetten) gaat zo’n dag echt wel goed ontvangen worden.

Maar ja, is allemaal speculatie. Misschien grabbelt MOJO wel weer gewoon uit de Lingo ballenbak naar de Kings of Leons, Foo Fighters, Editors en Green Days.

Dat zou inderdaad wel kunnen werken ja. Al is dat financieel niet haalbaar denk ik. Twee acts bovenaan die een godsvermogen kosten en Imagine Dragons zit ook niet ver van headlinestatus vandaan, ben ik bang. The Xx is ook absolute sub, dus ook prijzig waarschijnlijk.

Met The Who en Young op 1 dag heb je vermoedelijk een brak dagprogramma en een halfleeg veld. Beide geen Pinkpopheadliners (meer) imo.

Laat die maar lekker beide een los concertje doen.

Users who are viewing this thread