Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Wat moet er nog meer gebeuren om een band uit te sluiten van Pinkpop? Green Day komt niet, komt nooit meer.

Ja echt he. Elke andere bevestigde act in de zomer betekent meteen een afvaller voor de festivals maar een zwakke headliner als Green Day niet.

Mijn voorspelling voor Pinkpop 2020: Rammstein - Editors - Green Day.

Dat dachten we vorig jaar bij Mumford and Sons ook na hun Ziggo Dome aankondiging....

Dit jaar sloegen ze de plank mis, gokten ze te hoog en lieten ze P!nk en Muse lopen. Als dat voor aankomend seizoen weer gebeurt en ze weer met de handen in het haar zitten heb je inderdaad zo de Editors of Green Day hoog op het programma staan. Helemaal geen rare gedachte.

Of in elk geval minder raar dat, wanneer Coldplay al zou gaan touren, ze op Pinkpop zouden staan. :wink:

Dat dachten we vorig jaar bij Mumford and Sons ook na hun Ziggo Dome aankondiging….

Dit jaar sloegen ze de plank mis, gokten ze te hoog en lieten ze P!nk en Muse lopen. Als dat voor aankomend seizoen weer gebeurt en ze weer met de handen in het haar zitten heb je inderdaad zo de Editors of Green Day hoog op het programma staan. Helemaal geen rare gedachte.

Of in elk geval minder raar dat, wanneer Coldplay al zou gaan touren, ze op Pinkpop zouden staan.
1f609.svg
Muse is toch ook niet zo bijzonder meer om in NL te zijn? Prima band hoor, maar ik heb die ook wel weer gezien (maar misschien ben ik wel te zuur wat dat betreft).

Coldplay zou ik wel weer eens willen zien, de 2011 show was erg goed. Vorig jaar hebben ze wel op het laatste moment een tour niet doorgezet. Zou zomaar kunnen dat ze het nu wel doen.

Muse was een betere boeking geweest dan Mumford imo. Had ook meer mensen naar de weide getrokken denk ik. Goffert en Ziggo waren zo vol. Maar ben dan ook groot fan.

Coldplay is te groot voor Pinkpop imo. Heb je de hele dag publiek voor de main die niet geboeid zijn in de andere acts en veel weekendkaarten raak je kwijt aan mensen die alleen op de Coldplay dag komen.

Die kunnen beter naar het Goffert of 3 dagen Ziggo oid. Past veel beter.

Dat dachten we vorig jaar bij Mumford and Sons ook na hun Ziggo Dome aankondiging….
Daar zat wel een maand verschil in he...
Nu scheelt het een week (Green Day)
Daarbij was het doorschuiven van Mumford nou ook niet direct plan A.

Je moet de relatievormen wel een beetje op de rit houden.

Green Day staat een week voor Pinkpop op een relatief vergelijkbare headline show. Dit is voor Pinkpop einde verhaal qua Green Day 2020.

Daarbij, verwacht je bijna geen touraankondigingen meer om zo op Green Day te blijven hangen. Er komt nog zo veel meer aan om als headliner aan te wijzen.

Next...

Pearl Jam deed ook twee dagen Ziggo exact voor Pinkpop....

Die twee dagen vrij in het schema lijken me voor Mojo exact een (plan B?) Pinkpop spot.

Coldplay noemen blijft imo totaal onrealistischer dan Green Day. Coldplay tourt niet. Zo wel dan wordt het geen Pinkpop. Green Day zou alsnog kunnen door de redenen die Gesp noemt.

Muse was een betere boeking geweest dan Mumford imo. Had ook meer mensen naar de weide getrokken denk ik. Goffert en Ziggo waren zo vol. Maar ben dan ook groot fan.

Volledig mee eens. Moet ik er wel bij zeggen, dat er ook aardig wat volk bij Mumford & Sons stond, alleen op het achterste gedeelte kon je zo lopen. Kwalitatief gezien was Muse zeker een betere boeking geweest.

Coldplay is te groot voor Pinkpop imo. Heb je de hele dag publiek voor de main die niet geboeid zijn in de andere acts en veel weekendkaarten raak je kwijt aan mensen die alleen op de Coldplay dag komen.

Ja ok, die geven iets meer een festivalweide waardige headline show weg dan M&S, daar ben ik het mee eens.

En niks is te groot voor Pinkpop. Als de band zelf zin heeft om festivals te doen dan is Pinkpop gewoon een prima optie.

We vergeten voor het gemak ook nog even met z'n allen dat het de enige show in Nederland is. Nu betekent dat heel soms niet veel, maar in de meeste gevallen nog steeds wel... Dus: geen Green Day op Pinkpop.

Timmetje wrote:

Ja ok, die geven iets meer een festivalweide waardige headline show weg dan M&S, daar ben ik het mee eens.

En niks is te groot voor Pinkpop. Als de band zelf zin heeft om festivals te doen dan is Pinkpop gewoon een prima optie.

Coldplay op Pinkpop is eerder een stap terug dan vooruit wat mij betreft. Moeten ze niet net af van die stadion act + veredeld voorprogramma reputatie? In tijden waarin er a. steeds minder stadion acts ontstaan en b. steeds meer mega acts voor eigen shows kiezen denk ik dat ze stilaan beter kunnen evolueren naar een gezonder model. Met Coldplay los je een jaar je ticketprobleem op, maar maar je het voor het jaar daarna nog moeilijker.

Daarnaast gaat zon dag (of weekend) te veel rond 1 act draaien. Dat wil je als festival niet toch. Kijk maar eens hoe kut die situatie van Ed Sheeran op Sziget was.

Mijn voorspelling voor Pinkpop 2020: Rammstein – Editors – Green Day.

Editors gaat Pinkpop nooit headlinen.......tis RW niet. Die verkopen never nooit niet een dag uit.
Rammstein gaat alleen stadionconcerten doen in 2020, gezien de productie zouden ze dat voor festivals moeten downscalen. Rammstein zet ik wel op 1 voor Pinkpop 2021
Greenday..das gewoon te snel na 2017. De enige reden waarom die zouden headlinen is dat er een hele zooi aankomende tours niet door zouden gaan.

Hmm, ik ben weliswaar afgehaakt als het om Mumford And Sons gaat, maar deze stelling gaat niet helemaal op. Ook Mumford Ands Sons heeft letterlijk zowel Goffert als Ziggo uitverkocht. Is gewoon een hele grote act. Zonder meer headlinerwaardig op een mainstream festival.

En als je dan als Pinkpop kunt 'kiezen' (weet niet of ze de keuze hadden), dan vind ik er iets voor te zeggen om te kiezen voor een act die het nog niet eerder headliner op het festival was (M&S), boven een act die er met regelmaat van de klok staat (Muse). Af en toe beetje variatie bovenaan het affiche is alleen maar toe te juichen wat mij betreft.

Qua muzikale ontwikkeling vind ik ook dat beide bands hun beste werk al lang geleden hebben gemaakt. Dus ook in die zin ontlopen ze elkaar niet veel.

Al heeft Muse wel een grotere status hoor. En staan ook al langer bovenaan de affiches. Maar ik vind de keuze voor Mumford And Sons wel legitiem. Is gewoon een prima headliner. Ook al hou je er zelf niet zo van.

We vergeten voor het gemak ook nog even met z’n allen dat het de enige show in Nederland is. Nu betekent dat heel soms niet veel, maar in de meeste gevallen nog steeds wel… Dus: geen Green Day op Pinkpop.

En daar hoeft ook niemand rouwig om te zijn als je mij vraagt. Ik vond het paar jaar geleden al een zwaktebod als headliner en het zal er niet veel beter op worden. En de fans die er wel nog steeds van houden kunnen naar Groningen.

Pinkpop kan echt beter uit andere vijvers proberen te vissen. Ik zou dat enorm toejuichen. En voor de lange termijn is dat ook een verstandige keuze.

Pet Shop Boys komen vandaag met een nieuwe single en schijnen in 2020 te gaan touren. Iets voor Pinkpop?

Pet Shop Boys komen vandaag met een nieuwe single en schijnen in 2020 te gaan touren. Iets voor Pinkpop?

Denk dat ze meer geld voor de zaalshows kunnen krijgen maar als guilty pleasure zou ik het wel erg tof vinden.

nou, na 6 juni sluit het wel mooi aan op de festivalzomer.

Kan je op veel plekken kwijt hoor, DTRH, Hello of een sub spot Pinkpop.

aardig om in de gaten te houden

Mijn voorspelling voor Pinkpop 2020: Rammstein – Editors – Green Day.

Editors gaat Pinkpop nooit headlinen…….tis RW niet. Die verkopen never nooit niet een dag uit.
Rammstein gaat alleen stadionconcerten doen in 2020, gezien de productie zouden ze dat voor festivals moeten downscalen. Rammstein zet ik wel op 1 voor Pinkpop 2021
Greenday..das gewoon te snel na 2017. De enige reden waarom die zouden headlinen is dat er een hele zooi aankomende tours niet door zouden gaan.

Meen je dit serieus? Dan mis je de kwinkslag van mijn post.

Zo’n Spot Groningen typt een verhaal op het nu bekende tourschema waarin op dit moment geen andere Nederlandse data opgenomen zijn. Het komt – zoals gezegd – helaas vaker voor dat een exclusief aangekondigde show helemaal niet zo exclusief blijkt te zijn.

Spot is mede organisator van de show samen met MOJO dus het lijkt mij sterk dat ze zomaar wat roepen over exclusiviteit.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread