Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Met The Who en Young op 1 dag heb je vermoedelijk een brak dagprogramma en een halfleeg veld. Beide geen Pinkpopheadliners (meer) imo.

Met die twee naast elkaar heb je wel ineens een heel sterke combo. Maar wie van die twee gaat hiervan in godsnaam als voorlaatste willen spelen?

Timmetje wrote:
Met The Who en Young op 1 dag heb je vermoedelijk een brak dagprogramma en een halfleeg veld. Beide geen Pinkpopheadliners (meer) imo.

Met die twee naast elkaar heb je wel ineens een heel sterke combo. Maar wie van die twee gaat hiervan in godsnaam als voorlaatste willen spelen?
Zal om Pinkpop niet gebeuren.
Sub speelt maximaal 1:15...
Beide spelen een set van minstens 2 uur, dat zijn beide headline settijden op Pinkpop.
Dus zo'n combi is sowieso no go...
1 van de 2 op 1 dag, dat is meer plausibel. ;)

Nou met die 2 ben ik er zeker bij. Fuck dat of het dan druk is of niet.

Zijn beide ook kwalitatief beter dan Fleetwood Mac.

Neil Young > Fleetwood Mac > The Who voor mij.

Om één of andere reden voelt de muziek van FM tijdlozer aan dan die van The Who. En Neil Young speelt en klinkt gewoon zoals 20-30 jaar geleden. Bizar.

Indiaantje89 wrote:

Neil Young > Fleetwood Mac > The Who voor mij.

Om één of andere reden voelt de muziek van FM tijdlozer aan dan die van The Who. En Neil Young speelt en klinkt gewoon zoals 20-30 jaar geleden. Bizar.
Hmm ik plaats The Who toch boven FM, maar met laatst genoemde heb ik nooit echt een klik gehad. Als ik de intro van Baba O'Riley dan geniet ik nog steeds.

Neil deze zomer nog gezien.. weergaloos. Zo puur ook, geen gekke lichtshows, confetti kanonnen, op een standaard doek na niet eens bijzondere aankleding. Puur muziek

Fleetwood Mac vond ik live gewoon echt niet goed. Volgens mij is The Who live wel sterker. Van die drie zou ik The Who in ieder geval het best kunnen pruimen. Wat mij betreft hoeft Pinkpop trouwens bij alle drie niet aan te kloppen.

Fleetwood Mac vond ik live gewoon echt niet goed. Volgens mij is The Who live wel sterker. Van die drie zou ik The Who in ieder geval het best kunnen pruimen. Wat mij betreft hoeft Pinkpop trouwens bij alle drie niet aan te kloppen.

Hier idem.
Vind zowel Fleetwood Mac als Neil Young vrij saaie statische liveacts (en FM was echt gewoon niet goed meer) dus van mij hoeft het ook niet zo. Als één van de drie moet komen laat het dan The Who maar zijn.

Oasiss wrote:

Hier idem.
Vind zowel Fleetwood Mac als Neil Young vrij saaie statische liveacts (en FM was echt gewoon niet goed meer) dus van mij hoeft het ook niet zo. Als één van de drie moet komen laat het dan The Who maar zijn.
Wow Neil Young? Statisch?

Je kan er veel vinden, maar die man is live alles behalve statisch.

Neil Young is live vooral heel spontaan en bevogen, in plaats van ingestudeerd en routineus.

Ik vind zijn gitaarspel ook een pak spannender en grootser dan wat veel zogenaamde gitaarhelden als Angus Young en Slash doen. En zijn stem is praktisch onveranderd gebleven. De eerste riffs van Hey Hey My My en de manier hoe hij die doet kinken (vuil, luid) doen geven mij bijvoorbeeld altijd instant kippenvel.

Neil Young is qua genre iets heel andere dan Nick Cave (die is veel energieker op het podium, veel meer een volksmenner), maar wat ze gemeen hebben is dat hun muziek en liveshows nooit suf of ouderwets aanvoelen.

Ieder zijn ding. Ik hou bij liveconcerten juist meer van het bombastische showgedeelte. :-D

als het bombastische showgedeelte juist de live ervaring is (of moet bepalen) van een act, dan vind ik er niet veel aan.
Kijk naar Armin bijvoorbeeld, hele hoop bombastisch showgedeelte, maar verder gewoon dikke stront voor/in mijn oren.
In vergelijking daarme, dat Fleetwood Mac voor mij "de act" van afgelopen Pinkpop. (en ik vond ze wel goed bezig en goed klinken).
Voor mij was de live ervaring van Fleetwood Mac vele malen specialer dan Armin.
Goh, doe mij maar minder show en een grote legende op het podium, zoals we zagen bij Springsteen.

Zo'n gevoel kan ik ook krijgen van Neil Young of The Who.

Leuk weetje...
Ik zie trouwens dat The Who met 7 nummers in Top2000 stond:
377 - Baba O'Riley, 1060 - Pinball Wizard, 1433 - See Me, Feel Me, 1564 - My Generation, 1589 - Overture, 1757 - Won't Get Fooled Again, 1952 - Behind Blue Eyes
dat is evenveel als Uncle Neil
227 - Old Man, 240 - Heart Of Gold, 368 - Rockin' In The Free World, 489 - Like A Hurricane, 1170 - Harvest, 1726 - The Needle And The Damage Done, 1884 - Southern Man

alleen zijn de cijfers hoger in de lijst voor Neil Young.

AC/DC trouwens maar 6 keer, maar met nog hogere noteringen
19 - Thunderstruck, 59 - Highway To Hell, 73 - Whole Lotta Rosie, 267 - Back In Black, 375 - You Shook Me All Night Long, 1402 - Let There Be Rock

Ik was misschien ook wel wat te kort door de bocht in die comment hoor.

Ik vind bombastische grote optredens op festivals gewoon te gek. Ik weet het heiligschennis hier, maar op een groot festival zie ik liever een P!nk dan een Young. Sommige acts zie ik liever op festivals dan in zalen en andersom.

AC/DC op Pinkpop zou overigens echt fantastisch zijn.

Neil Young is live vooral heel spontaan en bevogen, in plaats van ingestudeerd en routineus.

Ik vind zijn gitaarspel ook een pak spannender en grootser dan wat veel zogenaamde gitaarhelden als Angus Young en Slash doen. ...

Slash een zogenaamde gitaarheld. ?

Het is dat we in het Pinkpop topic zijn, maar anders...

Ik was misschien ook wel wat te kort door de bocht in die comment hoor.

Ik vind bombastische grote optredens op festivals gewoon te gek. Ik weet het heiligschennis hier, maar op een groot festival zie ik liever een P!nk dan een Young. Sommige acts zie ik liever op festivals dan in zalen en andersom.

AC/DC op Pinkpop zou overigens echt fantast
isch zijn.

Op een festival als Pinkpop zie ik ook liever Pink. Zij is daar ook veel meer op haar plek dan Neil Young. Los van hoe goed hij live misschien is, voor een major mainstream festivals is hij niet (meer) geschikt als headliner. Als je uit die generatie komt moet je in de richting van Beatle, Springsteen of the Stones kijken om als headliner nog gerechtvaardigd te zijn.

mattman wrote:

Ik vind zijn gitaarspel ook een pak spannender en grootser dan wat veel zogenaamde gitaarhelden als Angus Young en Slash doen. …

Slash een zogenaamde gitaarheld.
1f631.svg

Het is dat we in het Pinkpop topic zijn, maar anders…
dat "zogenaamde" had idd er tussenuit gemogen. misschien ook meer mattman zijn mening dat hij dat vind.

... dan Neil Young. Los van hoe goed hij live misschien is, voor een major mainstream festivals is hij niet (meer) geschikt als headliner.
ik ben duidelijk van mening dat hij nog altijd zeer geschikt is als headliner op een major!!
Kijk maar naar Mad Cool 2016 of Roskilde 2016, of Tinderbox 2019... Een festival optreden is wel sporadisch, maar dat is niet altijd een probleem in NL op Pinkpop.

maandag headliner van Firenze Rocks in Italië op 11 juni 2020.
dikke week voor Pinkpop...
benieuwd of er een nieuwe naam bij de geruchten komt?

Green Day met Weezer en Fall Out Boy heeft op dit moment nog geen concert gepland in Italië.
En nog geen show op 11 juni.
En op hun website staat:
MORE DATES COMING SOON!

Ik denk dat we daar die Firenze headliner hebben.

Green Day met Weezer en Fall Out Boy heeft op dit moment nog geen concert gepland in Italië.
En nog geen show op 11 juni.
En op hun website staat:
MORE DATES COMING SOON!

Ik denk dat we daar die Firenze headliner hebben.
Green Day staat de dag er voor in San Siro Milaan met Weezer.
Wel een show al in Italië en ook relatief dicht bij elkaar.
Het kan dat Firenze Rocks een losse aankondiging wilde.

Maar het kan ook een andere naam zijn. Net zo goed hoor (zie ik liever LOL)

mattman wrote:

Ik vind zijn gitaarspel ook een pak spannender en grootser dan wat veel zogenaamde gitaarhelden als Angus Young en Slash doen. …

Slash een zogenaamde gitaarheld.
1f631.svg

Het is dat we in het Pinkpop topic zijn, maar anders…

Vind jij het geen gitaarheld dan? Kan wel een potje gitaar pingelen.

Met zogenaamd bedoel ik in ieder geval niet dat Slash geen gitaarheld is, daar zijn we het wel allemaal over eens denk ik. Vind alleen dat Young daar nog bovenuit steekt.

Het kiezen voor een classic act is risicovol als je Young of the Who kiest. Zijn allebei Bospop headliners. Enige concert van de Who verkocht bij lange na niet uit, sterker, je mocht iemand gratis meenemen om het enigszins nog vol te krijgen.

De enige act die als 75+ in aanmerking kan komen zijn de Rolling Stones. Vorige maand nog twee keer gezien in New Jersey maar die blijven nog steeds geweldig en boeien. Goed er wordt soms een akkoordje gemist, het blijft goed. Opvallend dat in de VS niet iedereen zit te ouwehoeren tijdens rustige nummers maar gewoon luisteren. Ook het geluid was perfect in een groot stadion. Ze hebben er nog steeds zin en daar ging het gerucht dat ze 2020 weer een aantal festivals gaan doen o.a. Glastonbury 50ste editie. Zou wat zijn zeg als ze Pinkpop even meepikken.

Donderdag bij Muse geweest. Wat een band en ook al doen ze twee jaar hetzelfde gewoon boeken.

Nieuwe speculatie headliners 2020:

Muse-Rolling Stones- Eminem ?

Users who are viewing this thread